[OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! – 1. sezóna u konce

OSEnauti jsou společné (převážně) online hraní OSE, ve kterém s jednou postavou přecházíte mezi hrami různých sudí a bavíte se chaosem, který vzniká.

Moderátor: MarkyParky

Odpovědět

Má Xyntillan nadále být součástí sdíleného multiverza OSEnautů?

Preferuju, aby byl Xyntillan pořád propojený s OSEnauty.
3
33%
Preferuju, aby se Xyntillan od OSEnautů odstřihl.
2
22%
Vyhovuje mi obojí.
4
44%
 
Celkem hlasů: 9

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! – 1. sezóna u konce

Příspěvek od Markus »

Obrázek

:arrow? Anotace v Databázi

Castle Xyntillan je jeden z nejlepších produktů dnešní OSR scény, jaký znám. Je to megadungeon v odlehčeném žánru „funhouse“ – strašidelný hrad plný groteskních nepřátel, šibeničního humoru, bizarních pokladů a nástrah. Než abych vám o něm jen básnil, pojďme si ho radši společně zahrát! Nejspíš koncem léta nebo začátkem podzimu bych chtěl na RPG Fóru začít svolávat příležitostné online výpravy ve stylu West Marches, aneb „kdo má čas a chuť si zrovna zahrát, je vítán“.

:arrow? Přehled zápisů (novým hráčům doporučuju přečíst si aspoň jeden, ať mají nějaký přehled)
:arrow? Sdílená složka na postavy a jiné dokumenty
:arrow? Domácí úpravy pravidel
Uživatelský avatar
Vaarsuvis
Příspěvky: 689
Registrován: 15. 2. 2008, 10:42

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Vaarsuvis »

Markus píše: 15. 11. 2022, 10:31 Co Étienne udělá?
- Zatne zuby, půjde v neděli na zpověď, mši a svaté přijímání a potom si nakoupí svěcenou vodu.
Étiénne zatne zuby pro dobro členů týmu. Koneckonců, lidi se s vlkem z Gubbia zkamáradili, co může přítomnost jednoho pohana způsobit? $D
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

Étienne se (poprvé v životě?) vyzpovídal, protrpěl mši a nakonec se zapojil do takového zvláštního procesí, kdy obyvatelé Tours-en-Savoy jeden po druhém přistupovali ke knězi a on jim vkládal do úst takovou miniaturní oplatku a říkal tomu „chléb“. Neměla žádnou chuť. Nakonec se nic hrozného nestalo, jen ze sebe Étienne nemůže setřást jakýsi vágní pocit nečistoty. Ale snad to časem vyvane. A zdá se, že otec Brenard se zbavil svých pochyb o tom, zda je Étienne řádným křesťanem – nakonec z něj měl radost!

Étienne kouzlí v průběhu následující expedice, jako by byl o úroveň níž. Potom z něj Hospodinův vliv zmizí a bude zase pohanem. Ale aspoň může nakupovat svěcenou vodu!

EDIT: Neříkal jsi něco o najímání družiníků na 2. úrovni? To pořád ještě můžeš, zrušil jsem pravidlo, že to vyžaduje akci.

EDIT2: Aktualizováno omezení, aby nebylo tak příšné.
Uživatelský avatar
Vaarsuvis
Příspěvky: 689
Registrován: 15. 2. 2008, 10:42

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Vaarsuvis »

Markus píše: 15. 11. 2022, 14:23 EDIT: Neříkal jsi něco o najímání družiníků na 2. úrovni? To pořád ještě můžeš, zrušil jsem pravidlo, že to vyžaduje akci.
Beru Philippa, vypadá sympaticky :)
A kdyby se ještě nachomýtnul Masúd se scimitarem/šamšírem, neřeknu ne. ;)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

Philippe je tvůj.

Bohužel, Masúd byl sice k zahlédnutí v hostinci minulý týden, ale teď po něm není ani vidu ani slechu.
Uživatelský avatar
Vaarsuvis
Příspěvky: 689
Registrován: 15. 2. 2008, 10:42

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Vaarsuvis »

tynian píše:
Jezus píše:
Mizy píše:
Stařec píše:
Tak jo pánové, kdo potřebuje svěcenou vodu, abych provedl hromadný nákup? Vím, že to není konzumní zboží, ale bude fajn vědět, jestli mám vzít o lahvičku, dvě víc. :)
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Jezus »

Vaarsuvis píše: 16. 11. 2022, 12:06 Tak jo pánové, kdo potřebuje svěcenou vodu, abych provedl hromadný nákup?
Super nápad! Dvě lahve, prosím :-)
Samozřejmě je zaplatím. Vlastně by mě docela i zajímalo, co je to ta "svěcená výbava proti upírům". Klidně ji vezmi taky - dvacet zlatých pro nás, co si žijeme jako baroni už nic není :-D

Markus: Také bych někoho zverboval. Rád bych Ezechiela Dreyfusse - už s námi v hradě byl a vypadá s tím jedním okem houževnatě :-) Navíc když druidem dodanou svěcenou vodu vrhne žid... bude to taková ekumenická výprava :-D

A také bych rád vyzkoušel "těžkou váhu" v podobě Gerrieke Pasterkamp. Přeci jen počítáme s bojem, tak nehodlám ponechat nic náhodě. Navíc se mi líbí ten její záložní mečík (obouručák je na moji akrobatickou duši příliš těž-... totiž neohrabaný), třeba mi - když přežije - dá pár lekcí, jak se správně "kočkovat" :D
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

Jezus píše: 16. 11. 2022, 12:41 Samozřejmě je zaplatím. Vlastně by mě docela i zajímalo, co je to ta "svěcená výbava proti upírům". Klidně ji vezmi taky - dvacet zlatých pro nás, co si žijeme jako baroni už nic není :-D
Protiupíří set se skládá z dřevěného kříže, několika dřevěných kolíků, dřevěného kladiva a pár stroužků česneku na provázku. Celý set zabírá 2 řádky.
Uživatelský avatar
Vaarsuvis
Příspěvky: 689
Registrován: 15. 2. 2008, 10:42

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Vaarsuvis »

Markus: Kolik lahviček svěcené vody má otec Brenard k dispozici?
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

To je záludná otázka. Otec nepočítal s nějakou větší spotřebou, navíc celý proces žehnání vodě je časově náročný a vyžaduje drahé propriety (bla bla bla...), takže je schopný takhle narychlo splašit maximálně 2k4 lahviček... házím... 5.
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Jezus »

Tak to bych koupil všechnu :-D (Protiupírskou sadu nemusíš, leda by se s ní tahal nějaký můj žoldnéř...)

Což mi připomíná... hodila by se mi nějaká úschovna/úložna. Vzhledem k tomu, kolik jsme už v hradu potkali potkali cenností chtivých nepřátel, nechce se mi s sebou tahat skoro tisícovka zlatých $D
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

Při tvojí týdenní útratě můžeme bezpečně předpokládat, že máš v hostinci pronajatý vlastní pokoj na zámek. Bylo by taky možné pronajmout si ve městě vlastní dům, pořídit stráže atd., ale to je spíš námět na aktivitu mezi sezeními.
Uživatelský avatar
Vaarsuvis
Příspěvky: 689
Registrován: 15. 2. 2008, 10:42

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Vaarsuvis »

Já už jsem předpokládal, že nějaké zázemí už máme. Přece jen jsem měl někde před minulou výpravou uložených 1100 zlatých. ;)
Uživatelský avatar
Stařec
Příspěvky: 226
Registrován: 25. 8. 2010, 11:30

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Stařec »

Ubertin Grottaferrata (Friar)
Stařičký Ital, který sloužil jako kněz a zpovědník ve stále vlivném klášteře. Věří, že péče o mrtvé a hřbitovní kultura jsou základem civilizace a kulturní kontinuity, ale má tendenci se až přespříliš v této problematice utápět. Poté, co na křtinách novorozených potomků několika důležitých šlechticů několikrát kázal o smrti, mu bylo důrazně doporučeno, aby se vydal na cesty jako mendikant.
A vypadá to, že Xyntillan po lepší hřbitovní kultuře přímo volá. Je čas na pár žalmů a zvláště chutné hostie (protože Ubertin je mimochodem excelentní pekař).
Verba vana aut risui apta non loqui!
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

Rychlozápis z minulého sezení. Poctivý a přehlednější zápis v týdnu.

Záchranná výprava tvořená pěti dobrodruhy, pěti najatými ozbrojenci, teletem a slepicí už na cestě k hradu Xyntillan narazila na stopy početnější skupiny, která šla před ní. Průzkum ukázal, že do pobořené brány se toho dne vrátili lapkové – zhruba dvacet. Dobrodruzi se je rozhodli neprovokovat a opatrně vstoupili do hradu hlavním, jižním vchodem.

Před ním objevili těla padlých z předchozí expedice: švédského rybáře Emmanuela a světoběžníka Turnila. Aby je neoživila kouzelná socha u vchodu, odtáhli je do křoví.

První kroky vedly do stájí a na vnější nádvoří, kde nebyl troll. Přesunul se totiž na vnitřní nádvoří, kde si drbal záda o sochu a nevěnoval pozornost. To dobrodruhům umožnilo si vnější nádvoří pořádně prohlédnout, někteří z nich tu byli poprvé. Slovutný Erole nachystal na nádvoří tele a soudek vína pro napojení trolla (pokud počítáte se mnou, dělá to už potřetí). Druid Étienne se ujistlil, že „jeho“ koule moci je pořád na svém místě. To zaujalo zloděje Pierra (Mizy), který se kouli pokusil sám zvednout – neodolal přitom jejímu kouzlu a podlehl přesvědčení, že socha krále je jeho milovaným vladařem.

V tu chvíli se socha krále dala po pohybu a přikázala Pierrovi: „Služebníku, je mi tu smuto. Odnes mě tam, kde je zpěv a veselí.“ A ukázala na první patro gotického (jižního) křídla. Následovalo dělnické intermezzo, kdy Pierre koordinoval snahu spustit sochu krále ze šest metrů vysokého soklu. Za pomoci lana s kotvičkou a železných tyčí příhodně zapuštěných do stěny donžonu přímo nad králem se podařilo vymyslet improvizovanou kladku a krále skutečně spustit. Dobrodruzi pomohli Pierrovi přesunout sochu v vchodu do jižní budovy (do stájí), ale tam ji zanechali s tím, že na další stěhování soch teď není čas – snad o nějaké jiné výpravě. Pierre přijal tuhle smutnou skutečnost, ale jen výměnou za slib, že se sem s ním někdo vrátí a sochu jeho krále mu pomůže odstěhovat.

Dál se dobrodruzi pokusili vstoupit z nádvoří do přízemí donžonu a z něj do žaláře, což by jim umožnilo vyhnout se kostlivý strážným. V tu chvíli o ně ale začal jevit zájem troll z vedlejšího nádvoří, takže výprava ustoupila zpátky do jižní budovy a k žaláři přišla zevnitř. Dobrodruzi potichu prošli kolem strážnice zpívajících kostlivců a pronikli k celám nestřeženým postranním vchodem. Pomocí trámů, které hraničář Taurel přinesl z města, zajistili padající (v tuhle chvíli vytaženou) mříž a rychle našli cely, ve kterých byli zamčení Karl i Clothilde.

FLASHBACK: Výjevy, kterak muž v katovské kápi mučí Karla, sprostě mu nadává a chce vědět, co se stalo s jeho portrétem, který Karl na 3. expedici vyřízl z rámu a odnesl do města. Karl to ustál a nic mu neřekl. Kat nadával, ale řekl cosi ve stylu: „Máš štěstí, že tě nemůžu umučit, protože máte jít k soudu do jezerní věže.“

FLASHBACK: Clothilde byla bez mučení, Kat se jí spíš bál dotknout. Jen jí sebral její dřevěný křížek a odnesl ho neznámo kam. Plátová zbroj jí zůstala, nikdo ji nevysvlékl.

(Jinou výbavu ale Karl ani Clothilde nemají a nevědí, kam se poděla.)

Zloděj Piérre při snaze tiše odemknout zámek Karlovi cely zalomil paklíč a stalo se očekávané: ve východech ze žaláře spadly mříže (resp. to zkusily, ale připravené trámy je udržely) a devět zbývajících kostlivých stráží vyrazilo za zpěvu "hoja hoj" hledat vetřelce. Dobrodruzi na ně ale byli připravení: podlaha posypaná kuličkami, na kterých kostlivci klouzali a padali na zem. Do toho se na ně snesla baráž svěcených vod. A ti, kteří se přece jen dohrabali k přednímu šiku, byli umláceni hrdiným Židem Ezechielem a nedoslýchavým Italem Adeldin. Dobrodruzi kostlivce přemohli bez jediného šrámu!

Zatímco probíhal boj, část skupiny ustřelila a ulámala zámky a dovedla Clothildu i Karla do bezpečí.

V závěru boje vykoukl z mučírny kat, a když viděl tu spoušť, začal volat o pomoc a sám se stáhl zpátky do mučírny. Pomoc přiběhla o chvíli později: sedm vysokých, ale pomalých kostlivců s mohutnými pařáty. Dobrodruzi zvolili ústup a bezpečně unikli ven z hradu.

Cestou z hradu odtáhli děla dobrodruhů z předchozí expedice, která schovali do křoví, a italský mnich Ubertin jim uspořádal improvizovaný pohřeb, protože „kdo si neváží mrtvých, neváží si živých“. Výprava se utábořila v lesích v opuštěné kapličce.

===

Druhý den se dobrodruzi vrátili, protože cítili potřebu odnést si aspoň nějaký poklad. Piérre neúspěšně přemlouval kamarády, aby mu pomohli přestěhovat sochu krále.

Při vchodu do hradu tentokrát došlo k tomu, že řvoucí socha přilákala nežádoucí pozornost. Dobrodruzi začínají uvažovat, že by příště přivedli zedníky, kteří jí ulomí zobák, nebo tak něco.

Nežádoucí pozornost měla podobu 16 nemrtvých gentlemanů s meči u pasu, v práchnivějících šatech a parukách, kteří se nahrnuli do hlavní síně jen chvíli po dobrodruzích. K velkému štěstí nebyli agresivní, jen zvědaví. Nemluvně očumovali a zkoumali, co budou dobrodruzi dělat. Ani je nepronásledovali.

Dobrodruzi tedy zapadli doprava do dříve prozkoumané pracovny majordoma. V nedalekém hráčském doupěti s meči na podlaze vybrakovali skříňku s alkoholem. Našli schody do sklepa s vinařskými lisy. V místnosti plné okultních serepetiček nacpali do pytlů a batohů všechno, co šlo (sušené žáby, mumifikované ruce...).

Na stole stál vycpaný havran. Když druid Étienne hlasitě zadumal „Čím připomíná havran kalamář?“, havran promluvil, pochválil ho za jeho prozíravost a řekl, že mu odpoví na jednu otázku. Jednu jedinou a pak NIKDY VÍC! NIKDY VÍC! „Jaké je tajemství hradu Xyntillan?“ zeptal se druid. Havran ho nejdřív zprdnul, že dává moc obecné otázky, ale pak si ho prohlédl a našel mu odpověď na míru: „Z hradu Xyntillan lze projít do temných hvozdů, kde dodnes působí pohanští druidi. Průchodů je celkem čtvero. Jeden v nejvyšším patře gotického křídla, jeden v okultním labyrintu a dva ve sklepeních.“

V tu chvíli kolem procházel ghúl v kostýmu šaška a hlasitě si stěžoval na hloupost okolního světa. Dobrodruzi se s ním dali do řeči. Představil se jako sir Rien a záhy začal kritizovat jejich intelektuální nedostatky:
- Akrobat Ercole mu ukázal, jak umí skákat o tyči. Sir Rien se mu vysmál: takhle že vypadá skok o tyči? On tedy sám sice nikdy neskákal, ale četl nejedno pojednání o správné estetice skoku a dokáže posoudit, že Ercole je naprostý žabař.
- Mnich Ubertin na to šel lstí: vykládal ghúlovi o tom, co četl o Xyntillanu a umístění jeho knihoven. Sir Rien se mu vysmál, že má mylné informace. Knihovny jsou v hradu dvě: malá knihovna je v 1. patře gotického křídla, velká knihovna je v okultním labyrintu.
- Zloděj Piérre se mu pokusil vykrást mošnu s penězi, ale byl přistižen. Sir Rien se mu vysmál, že takhle se kapsy fakt nevybírají, a ať se Piérre otočí, že mu ukáže, jak se to dělá pořádně. Ukázal mu to, ale byl úplně marný.

Následně sir Rien shledal, že už přítomné dostatečně oblažil svou moudrostí, a žel si po svých.

V závěru expedice ještě dobrodruzi objevili dveře zajištěné záhadným mechanickým zámkem ve tvaru netopýra a vykradli náhodnou ložnici jakési dámy, ve které objevili spoustu zlatých knoflíků na starých šatech a potom – v úplném závěru výpravy – zlatou šperkovnici obsahující 16 nalakovaných a pocukrovaných lidských prstů.

===========

Kouzelný lup

(Hráči se dohodli, jak si to rozdělí, já nevím.)

- 2× luxusní brandy, každý zabírá 1/3 řádku; jako léčivý lektvar; obnoví 1k6+1 životů nebo vyléčí paralýzu
- 1× šampaňské Malévol Brut zabírá 1 řádek; jako lektvar hrdinství:
Lektvar hrdinství

Běžní lidé nebo postavy těch povolání, která jsou zaměřená na boj a neumějí kouzlit (např. trpaslík, bojovník, půlčík), po vypití lektvaru hrdinství dočasně získají další úrovně. Počet získaných úrovní závisí na skutečné úrovni postavy:

Běžný člověk: Získá schopnosti bojovníka na 4. úrovni.
1. až 3. úroveň: Získá 3 úrovně.
4. až 7. úroveň: Získá 2 úrovně.
8. až 10. úroveň: Získá 1 úroveň.
11. a vyšší úroveň: Žádný účinek.

Účinky: Postava získá všechny schopnosti dalších úrovni, včetně životů navíc.

Zranění: Zranění utržená pod vlivem tohoto lektvaru se nejdřív odečítají od zásoby dodatečných životů.

Trvání: 1k6+6 směn :!:
- 1× aquavit (živá voda; jako klerické kouzlo 5. úrovně Raise Dead/Vkřížení; viz pravidla; TLDR: oživí člověka mrtvého max. pár dní; nebo zničí nemrtvého.)


Zpeněžitelné poklady

- Spousta okultních serepetiček (mumifikované ruce, svazky bylinek, mosazné hořáky s groteskními tvářemi, moždíře, kvákající sušené žáby, hadi plavající ve sklenicích s olejem atd...) - dám vám za ně každému 50 XP, ale samotné prodání bude vyžadovat akci ve městě, shánění kupce atd.

- 300 zl. ve zlatých knoflících
- 1400 zl. za zlatou šperkovnici

- Celkem 1700 zl. Dělí se na 7,5 podílu. Jeden podíl by byl 227 zlatých pro postavy, 113 pro družiníky. Družiníci si vezmou svoje podíly, zbývá 1135. Podle dohody odebereme 500 zlatých, který dostane dobrodruh bez lektvaru (víte kdo, že?). Zbývá 635. To dělíme na pět podílů:

= Každý dobrodruh +127 zlatých


Zkušenosti

Podíly na pokladech:
-- Dobrodruzi +227 XP
-- Družiníci +113 XP
Okultní serepetičky:
-- Dobrodruzi +50 XP
-- Družiníci +25 XP
Přemožení kostlivci a kat:
-- Dobrodruzi: +15 XP
-- Družiníci: +8 XP
Vysvobození dvou zajatců:
-- Dobrodruzi +300 XP
-- Družiníci +150 XP

Celkem:
-- Dobrodruzi: +592 XP
-- Družiníci: +296 XP


EDIT: Gerrieke potom ve městě učí mnicha Ubertina základům sebeobrany a může mu dát dalších +200 XP, pokud tomu Ubertin věnuje akci mezi sezeními. (Tj. pokud se bude ve volném čase věnovat výcviku a ne jiným aktivitám.)
Uživatelský avatar
Stařec
Příspěvky: 226
Registrován: 25. 8. 2010, 11:30

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Stařec »

Díky za zápis.
500 zl jsem shrábnul já :)

Otázka: jak je to se zkušenostmi pro zachráněné dobrodruhy Karla a Clothildu? Dostanou těch celkových 592 jako dobrodruzi?
Verba vana aut risui apta non loqui!
Odpovědět

Zpět na „OSEnauti – otevřené hraní OSE“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host