Poměr času stráveného „akcí“ a „pohodou“ v delší kampani

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poměr času stráveného „akcí“ a „pohodou“ v delší kampani

Příspěvek od Jerson »

Markus píše:Ale popsaná praktická rozhodnutí jsou přece něco, co ve hře musíte rozhodovat i vy, ne? Jde to nějak jinak než „podle citu“ a „jak to samo vyplyne“?
Osobně takové věci nerozhoduju, protože na to mám karty a mechaniku iniciativy. Mají hráči iniciativu? Pak si můžou jít, jsm chtějí, a já nemám právo jim v to bránit (a pokud bych moc chtěl, musím na to spotřebovat své omezené Rezervy)? Hráči iniciativu ztratili? Pak můžou mít plány, jaké chtějí, ale mám právo jim do cesty hodit potíže, které musí řešit (nebo se jim aktivně vyhýbat).

Taktéž hráči mají možnost vyčerpat své zdroje (aspekty), získat iniciativu a v další scéně tím mít možnost se volně rozhodnout, co dělat dál.

Citem mi stačí to jen tu a tam doladit.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Poměr času stráveného „akcí“ a „pohodou“ v delší kampani

Příspěvek od Quentin »

York píše: 7. 6. 2022, 17:21 Jasně, každej styl hry (a přípravy) má něco do sebe.

I předem připravenej sandbox ale dokáže překvapit. Naše kampaň v Trossu například skončila soubojem s drakem - hands down nejepičtější závěr kampaně, jakej jsem kdy zažil. A vyplynulo to ze hry.
Se kterým, tell me more! Pokud vím, tak jsou tam tři :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Poměr času stráveného „akcí“ a „pohodou“ v delší kampani

Příspěvek od York »

Quentin píše: 7. 6. 2022, 18:37Se kterým, tell me more! Pokud vím, tak jsou tam tři :D
Spoiler
Pobili v Zigguratu ještěráky a dračí dívku odvedli do tábora, pak jí ale alchymista bral krev na rozbor a moc se s tím nemazlil. Nedávali jí kaši, takže další den se probrala a proměnila ;)

Kouzelník, kterej měl v noci poslední hlídku, všechny vzbudil černým bleskem. Úvodní dech všichni se štěstím ustáli a rozprchli se do všech stran. Dračice pak máchla křídly, obřím skokem se přesunula ke kouzelníkovi, sevřela ho do spáru (čím ho zároveň poslala do bezvědomí) a vznesla se do vzduchu. Válečník (kouzelníkův bratr) se do ní pokusil narazit z boku, ona ho ale srazila ocasem a zpřelámala mu pár žeber. Následně ji díky vypětí rychlosti dohnal, vyskočil jí na hřbet a drtivým stiskem se chytil za jeden z ostnů. Zloděj mezitím vypil lektvar charismatu a zavolal, že je dračí princ, čímž upoutal její pozornost a získal pro ostatní jedno kolo. Vrhání kopí a střelba z luku a kuše se většinou odrážely od dračích šupin, zato válečník zavěšenej na hřbetě se ukázal bejt dost nepříjemnej, protože před ním dost dobře nemohla uhýbat. Pustila kouzelníka (ten utrpěl další těžký zranění pádem), ohnula štíhlej krk a chytila válečníka do zubů. Tím ho taky poslala do bezvědomí a následně ho odhodila dolů, takže taky schytal těžký zranění pádem. Tím se ale odkryla a následující salva oštěpu a šípů ji celkem pocuchala, takže se rozhodla radši neriskovat a odletěla pryč.

Žádná postava nakonec neumřela, protože družina měla dva vzácný lektvary regenerace, který dokážou vyléčit i ta nejtěžší zranění. Nebejt toho, byly by dva mrtví.
Za tento příspěvek děkují uživateli York tito uživatelé (celkem 2):
Jezus, Korhul
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: Poměr času stráveného „akcí“ a „pohodou“ v delší kampani

Příspěvek od Rillae »

Markus píše: 5. 6. 2022, 18:22
Okruh otázek 1: Jak ten poměr vychází vám? Jste to vůbec schopní odlišit? Co je vaše optimum?
Vůbec netušim, nikdy nebyla potřeba to sledovat. A vždycky je kolem dostatek hooks aby se postavy k nějaký akci dostaly, když už je odpočinek přestane bavit. Přinejhorším můžu některý připomenout formou náhodně zaslechnutýho rozhovoru NPC, letáku na vývěsce, inzerátu v novinách.... nebo, když není čas nebo nálada začínat větší akci, tak ad-hoc zápletka typu "podvádíš v kartách", "koukáš mi po holce", nebo potřeba lekce slušnýho chování (určitě jsi viděl Tři mušketýry, jak rychle se York dostal k soubojům s Reedem, Finlayem, a Chamberlainem)
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Vitus a 8 hostů