Mothership
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 23163
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Mothership

Hra existuje ve dvou edicích:Mothership je hororová sci-fi hra v duchu old-school renesance (OSR), ve které se hráči stanou posádkami vesmírných lodí a pustí se do průzkumu opuštěných vraků, zdevastovaných vesmírných stanic, neznámých planet a dalších děsivých prostředí plných mimozemských životních forem i neznámých hrůz. Hráčské postavy jsou křehké – běžní lidé, žádní hrdinové – a snadno umírají nebo propadají šílenství.
Hráčské postavy jsou definované sadou základních vlastností (používají se při aktivním jednání) a „záchran“ (používají se při pasivním vzdorování), obojí vyjádřeno procenty. Při vyhodnocování se je hráč snaží podhodit hodem k100. Dále mají postavy dovednosti, které přidávají bonusy v konkrétních situacích. Neúspěchy vedou k hromadění stresu, což postupem hry může vést k panickým záchvatům, fóbiím a dalším nepříjemným následkům. Neúprosnost hry podtrhuje svižný a smrtící soubojový systém. Jednoduché jádro je doplněné dílčími subsystémy pro všelijaké vybavení, survival (voda, jídlo, radiace, kryonemoc...) nebo třeba „opušťáky“ mezi jednotlivými misemi.


Další info:


- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 23163
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mothership
Děkuji Kinovi za založení anotace, zakládám i diskuzi.
Mothership je jedna z her, o kterých poslední dobou slýchám. Měl jsem za to, že je to další z vlny OSR hacků starého D&D, ale evidentně je to svá vlastní věc s úplně novým systémem, OSR jen inspirovaná.
Hlavně o tom slýchám, že to má výborná dobrodružství.
Mothership je jedna z her, o kterých poslední dobou slýchám. Měl jsem za to, že je to další z vlny OSR hacků starého D&D, ale evidentně je to svá vlastní věc s úplně novým systémem, OSR jen inspirovaná.
Hlavně o tom slýchám, že to má výborná dobrodružství.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9405
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mothership
tady to Sean Mccoy (autor) hraje.
https://imboardwithlife.libsyn.com/pod/ ... pt-1-rerun
a tady se baví s Chrisem McDowallem (autor Electric Bastionlandu a třetiny mého podpisu)
https://imboardwithlife.libsyn.com/pod/ ... sean-mccoy
https://imboardwithlife.libsyn.com/pod/ ... pt-1-rerun
a tady se baví s Chrisem McDowallem (autor Electric Bastionlandu a třetiny mého podpisu)
https://imboardwithlife.libsyn.com/pod/ ... sean-mccoy
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Mothership
Přesně tak, má svůj vlastní systém (který využívá pár modernějších přístupů alá výhoda/nevýhoda) a jen se v duchu osr nese.
A jak píšeš, Mothership je skvělý právě těmi tabulkami a moduly. Mají tak akorát délku, aby mě neodradili (tedy do 50-ti stran) a jsou plné nápadů. Vážně tam není ani stránka blábolu navíc (teda v Dead planet modulu si mohli jednu/dvě stránky odpustit, kde prakticky jen kopírují informace popsané v modulu dříve, ale to jim rád prominu kvůli tomu zbytku - například ta k100 tabulka nočních můr, ta je labůžo, evokativní a děsivá).
Brzo dodám anotace právě pro ně, protože pokud máte rádi scifi, doporučuji je nepřehlédnout. Mě nadchli naotlik, že jsem letošní zinequest backoval prakticky jen věci pro mothership
A jak píšeš, Mothership je skvělý právě těmi tabulkami a moduly. Mají tak akorát délku, aby mě neodradili (tedy do 50-ti stran) a jsou plné nápadů. Vážně tam není ani stránka blábolu navíc (teda v Dead planet modulu si mohli jednu/dvě stránky odpustit, kde prakticky jen kopírují informace popsané v modulu dříve, ale to jim rád prominu kvůli tomu zbytku - například ta k100 tabulka nočních můr, ta je labůžo, evokativní a děsivá).
Brzo dodám anotace právě pro ně, protože pokud máte rádi scifi, doporučuji je nepřehlédnout. Mě nadchli naotlik, že jsem letošní zinequest backoval prakticky jen věci pro mothership

OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7773
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Mothership
Mna to zaujima tiez! Rad by som vyskusal.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books."
Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre



Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 4379
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mothership
Kině, nechceš nám prosím něco odvést v Sirotčinci? 

Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Mothership
Ja to osobne asi nechci hrat, jenom chci ty tabulky do pribehove scifi hry, ale furt dobry.
“Hard for me to believe gender is biological, if we need a whole police state to enforce it.”
― Someone on the Internet
― Someone on the Internet
Re: Mothership
EDIT: aha ja to neodeslal 
Me to prislo zajimave.
Jako (nektere verze) OSR je to v tom, ze pointa je bavit se nad tim jak zoufale a tragicky umiraji postavy, mechanicky to nema s DnD nic spolecneho.
Mechanika hodu, vysoka pravdepodobnost failnuti cehokoli (70 % pro zacatecni postavu, 50 % pro experta) a mechanika ruznych pocitadel ("kdyz ti vyroste stres tak se stane ...") znamena, ze kazda hra ma jasne hodiny ktere konci smrti vsech zucastnenych.
Clovek taky musi byt smireny s tim, ze nema postavu plne pod kontrolou. Proste pokud jako vysledek stress rollu padne, ze odted jsi paranodni, tak odted jsi paranoidni - nebo xenofobni, nebo nastvany, nebo ...

Me to prislo zajimave.
Jako (nektere verze) OSR je to v tom, ze pointa je bavit se nad tim jak zoufale a tragicky umiraji postavy, mechanicky to nema s DnD nic spolecneho.
Mechanika hodu, vysoka pravdepodobnost failnuti cehokoli (70 % pro zacatecni postavu, 50 % pro experta) a mechanika ruznych pocitadel ("kdyz ti vyroste stres tak se stane ...") znamena, ze kazda hra ma jasne hodiny ktere konci smrti vsech zucastnenych.
Clovek taky musi byt smireny s tim, ze nema postavu plne pod kontrolou. Proste pokud jako vysledek stress rollu padne, ze odted jsi paranodni, tak odted jsi paranoidni - nebo xenofobni, nebo nastvany, nebo ...
“Hard for me to believe gender is biological, if we need a whole police state to enforce it.”
― Someone on the Internet
― Someone on the Internet
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9405
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mothership
Sos: Přesně proto jsem Mothership nikdy nehrál. Loser* postavy na mě mají moc malou agency a k panice či paranoie se hráči doženou i sami 
*čti: méně než 50% na úspěch

*čti: méně než 50% na úspěch
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 23163
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mothership
Nebude to jako Warhammer, že sice na první pohled je šance malá, ale máš započítávat situační modifikátory? Např. ve Warhammeru je Average +20 % a Easy je +40 %.
Re: Mothership
Me prislo, ze ne, ale mozna jsem to blbe cetl.
Treba boj je taky nastavenej ze slusna cast postav umre aniz by se kdy dostali na radu, takze ta fail rate mi tam sedi.
Treba boj je taky nastavenej ze slusna cast postav umre aniz by se kdy dostali na radu, takze ta fail rate mi tam sedi.
“Hard for me to believe gender is biological, if we need a whole police state to enforce it.”
― Someone on the Internet
― Someone on the Internet
Re: Mothership
Sos+Quentin: Jop, postavy nemají moc velkou životnost, systém samotný je imho spíš dobrý na oneshoty. Počítá to s větší posádkou lodi, kde když Vám umře postava, přeberete nějaké jiné NPC za svoje.
Markus: Moc velké bonusy na akce nedostáváte (jen +10/15/20 za skill a základní atribut je většinou kolem 20-40%). Spíš je to řešené výhodou, takže házíte dvakrát a vybírate si lepší hod. Nebo ten horší s nevýhodou.
Ale ty materiály k tomu jsou boží. Plánuji vést SWN kampaň postavenou na Mothership modulech (protože moji hráči velkou úmrtnost a malou kompetenci taky zrovna nemusí).
Selhan+Bifi: No, něco z Mothershipu bych do sirotčince rád poslal. Tak uvidím co z toho bude.
Btw, kdyby Vás zajímali tabulky, tak sz, mám toho dost
Markus: Moc velké bonusy na akce nedostáváte (jen +10/15/20 za skill a základní atribut je většinou kolem 20-40%). Spíš je to řešené výhodou, takže házíte dvakrát a vybírate si lepší hod. Nebo ten horší s nevýhodou.
Ale ty materiály k tomu jsou boží. Plánuji vést SWN kampaň postavenou na Mothership modulech (protože moji hráči velkou úmrtnost a malou kompetenci taky zrovna nemusí).
Selhan+Bifi: No, něco z Mothershipu bych do sirotčince rád poslal. Tak uvidím co z toho bude.

Btw, kdyby Vás zajímali tabulky, tak sz, mám toho dost

OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 23163
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mothership

Kin napsal anotaci a zároveň rozsáhlý komentář ke sci-fi medadungeonu Gradient Descent. Díky, kine!
Mimochodem, už jsi měl možnost Mothership hrát? Mě běžně sci-fi zas tolik nezajímá, ale tohle všechno zní strašně lákavě. Prolézání hororového sci-fi megadungeonu mi příjemně zavání Alienem.

Re: Mothership
Zkoušeli jsme hodně narychlo jeden one-shot, když nám nečekaně odpadlo hraní dlouhodobé kampaně, ale bylo to hrozně zpatra, bez přípravy a v situaci, kdy jsem neviděl pravidla asi dva měsíce. Takže...to nebylo úplně ono a nemyslím si, že bych mohl zatím vynášet rozsudek nad tím, jak mi to funguje.
Líbí se mi to ale dost, bohužel hlavně na one-shoty, v mojí klasické kampani by to neprošlo. Hráči mají rádi svoje postavy a neradi mění. Ale chci zkusit nějaký ten sirotčinec, tak snad tam to vyzkouším pořádně tam
Mě na mothershipu hlavně extrémně vyhovuje to, jak moc je oblíbený v komunitě osr hráčů a kolik k němu vychází naprosto skvělých hororových scifi materiálů. Mám koupeno prakticky všechno a ještě mě skoro nic nějak výrazně nezklamalo. Takže to hlavně kanibalizuji do připravované scifi kampaně.
Líbí se mi to ale dost, bohužel hlavně na one-shoty, v mojí klasické kampani by to neprošlo. Hráči mají rádi svoje postavy a neradi mění. Ale chci zkusit nějaký ten sirotčinec, tak snad tam to vyzkouším pořádně tam

Mě na mothershipu hlavně extrémně vyhovuje to, jak moc je oblíbený v komunitě osr hráčů a kolik k němu vychází naprosto skvělých hororových scifi materiálů. Mám koupeno prakticky všechno a ještě mě skoro nic nějak výrazně nezklamalo. Takže to hlavně kanibalizuji do připravované scifi kampaně.
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
Re: Mothership
Další anotace pro MosH. Tentokrát 3-rd party adventure, a je to sci-fi je mix filmů, přesněji Smrtonosné zbrani a Vetřelce.
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host