[dobrodružství] Noc krve

Původně švédská hra Forbidden Lands je retro fantasy RPG s důrazem na survival v otevřeném světě.

Moderátor: skaven

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od York »

Scribus určitě nebrat. Má celkem dobře nakročeno a třeba plakát nebo něco podobně malýho se v něm dá v pohodě vysázet, ale chybí mu automatický přidávání stránek, takže se dá reálně použít jen na něco už opravdu hotovýho, co už nikdy nebudeš měnit.

Celkem dost se toho dá udělat i ve Wordu nebo v Libre Officu. Rozhodně je dobrý naučit se používat styly odstavce a styly písma (třeba na kurzívu). Místo Master Pages se ve Wordu a LO dají použít styly stránky. Dobře ostylovanej text se pak dá i naimportovat do InDesignu a ušetří ti to spoustu práce.
Uživatelský avatar
Elenistar
Příspěvky: 47
Registrován: 14. 6. 2022, 16:43

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Elenistar »

Vedl jsem před 14 dny toto dobrodružství jako ukázku ZZ pro začátečníky a pro mě to byla premiéra jakožto vypravěče. Hra se moc povedla a rád bych tady autorovi vysekl poklonu za krásnou práci. Vše jsem si pečlivě nastudoval, vytiskl a vedlo se to jedna báseň.

Byl to oneshot a nakonec to všichni přežili a obětovali Rymu, ale měl jsem radost, protože celý ten hororový večer vyústil asi v 15 minutové rozmlouvání, koho hodí přes palubu. Variant tam bylo několik a povedlo se tam vytvořit zajímavé morální dilema. Díky za tento překlad a převod do ZZ. S nadšenením budu sledovat další tvoji práci. Díky
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od smrq »

Elenistar píše: 27. 8. 2022, 22:03 Byl to oneshot a nakonec to všichni přežili a obětovali Rymu...
Marně vzpomínám, zda je v Noci krve nějaká Ryma.
Nespletl ses? Nehráli jste náhodou Vražedné světlo? :)
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Markus »

Elenistar píše: 27. 8. 2022, 22:03rád bych tady autorovi vysekl poklonu za krásnou práci
Ota určitě ocení nějaké hvězdičky. :D

(Aneb jak z lidí mámit hodnocení do databáze, což sobecky dělá radost hlavně mně, a zaštiťovat se přitom ostatními.)

EDIT: Anebo teda hvězdičky sem, když čtu smrqa nad sebou. :)
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus:
Elenistar
Uživatelský avatar
Elenistar
Příspěvky: 47
Registrován: 14. 6. 2022, 16:43

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Elenistar »

Jj, spletl. Načítal jsem obě a nakonec jsem vybral světlo. Navíc jsem obě hrál jako hráč, tak se mi to popletlo. Takže k oběma dokážu dát hodnocení. Díky
Za tento příspěvek děkují uživateli Elenistar:
Markus
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od smrq »

Pak tedy, jakožto autor Vražedného světla, děkuji za poklonu. Mám radost, že to někdo opravdu hraje.
A pokud by ses krátce rozepsal, jak to probíhalo (ideálně do patřičného vlákna), bylo by to super. Moc mě zajímá, zda někdo vybočil z očekávané osy událostí a jak to celé probíhalo. Byl jsi na postavy hodný a chránil je, aby nikdo nezemřel nebo hráli tak chytře?
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 643
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Ota »

A já se budu těšit třeba někdy jindy :).
Paldini
Příspěvky: 27
Registrován: 12. 11. 2020, 16:41

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Paldini »

Děkuji za hezky zpracované dobrodružství. Odehráli jsme je teď o víkendu poprvé živě se skupinou, se kterou hrajeme jen online. Role vypravěče jsem se zhostil já a pojal jsem dobrodružství jako úvod do kampaně v ZZ, takže doufám, že to nebyla naše poslední návštěva v ZZ a budeme pokračovat dále.
Za tento příspěvek děkují uživateli Paldini:
Elenistar
Uživatelský avatar
Elenistar
Příspěvky: 47
Registrován: 14. 6. 2022, 16:43

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Elenistar »

Paldini píše: 6. 9. 2022, 09:09 Děkuji za hezky zpracované dobrodružství. Odehráli jsme je teď o víkendu poprvé živě se skupinou, se kterou hrajeme jen online. Role vypravěče jsem se zhostil já a pojal jsem dobrodružství jako úvod do kampaně v ZZ, takže doufám, že to nebyla naše poslední návštěva v ZZ a budeme pokračovat dále.
Došlo na rituál? Prokoukli hráči, že je tam něco špatně a ujeli? Povídej, přeháněj.
Paldini
Příspěvky: 27
Registrován: 12. 11. 2020, 16:41

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Paldini »

Družina začala svou pouť v Alderlandu ve složení:
- Trpaslík Bojovník - i ve svém stáří naivní "misionář", který vyráží do ZZ hledat své kořeny
- Gobliní kupec - vyvrženec z disfunkční hobití rodiny, odeslán do vyhnanství
- Vlkení lovkyně - jediná pochází ze ZZ, jako malé "štěně" byla do Alderlandu unesena, aby se s ní stala cirkusová atrakce. Z cirkusu utekla a po nějaké době, co žila a lovila v divočině, tak byla odchycena a raději pro bezpečnost obyvatel poslána zpět do ZZ
- a v neposlední řadě Lidský Druid - jediný je do ZZ poslán do vyhnanství za spáchaný zločin, ale prý je nevinen

Všichni byli bez jakýchkoli cavyků a řečí (strážci jsou němí) spuštěni v kleci z železné zdi na planinu plnou kostí. Dostali i nějakou základní výbavu, a dokonce i kupec dostal svou kárku naplněnou různými krámy, sám ani neví, co všechno v kárce má.

Ještě než se vůbec mohli rozkoukat, ozval se z nedalekého křoví hlas: "Hlupáci utíkejte, za chvíli začnou střílet!". I když nevěřili, tak stejně pelášili. Po chvíli, už v bezpečném (ne)dosahu střelných zbraní, poznali svého zachránce, podivného žlutookého barda Dalba, který zde hledá na planině kostí vzácné byliny. Bard vysvětlí skupince, že civilizace, tak jak jsou zvyklí z Alderlandu tady úplně neexistuje, každý se snaží chránit a hlavně přežít, doporučí jim cestu na SV do hostince nebo spíše malé tvrze U poutníka v kápi nebo potom dále do osady Kostidrti. Na otázku, jak je zrovna on, neozbrojený schopný přežít, dostanou jednoznačnou odpověď: "Někdo má zbraň, a někdo umí zmizet." a zmizel.

Nezbývalo jim tedy nic jiného než vyrazit směrem k hostinci. Bohužel, Druid neměl úspěch s orientací v terénu, takže vyrazili kdovíkam a ani lovkyně neuspěla ve strážení bezpečnosti. Po chvíli začalo pršet a postupně déšť přešel do silné bouře a pomalu se blížil večer, i tak už byla celkem prachmizerná viditelnost kvůli bouři. V tom se ozval ryk divé zvěře a nelidský řev. Všichni kromě druida se schovali do úkrytu. Dokonce kupčík si hodil na plížení tak dobře, že se ukryl i s kárkou. Stali se svědky zmasakrování jelena nějakou příšerou s býčí hlavou, které kořist naháněli psovití démoničtí humanoidi. Po masakru jelena si byčí obr všiml druida a stanovil ho novou kořistí. Druid se dal na útěk, ale psí démoni měli nacvičenou taktiku a začali jej obkličovat. Býk ještě masakroval jelena, byl si jistý, že mu pohůnci druida naženou. Druid byl po chvíli dostižen. To už nevydržela lovkyně a střelila jednoho z polodémonů do zad, zranila ho, z úkrytu vyskočil i trpaslík a rozsekl jednoho psouna. Po smrti a zranění jednoho z nich, ostatní přišli o morálku a dali se na útěk. To se ovšem nelíbilo býčí stvůře a zavelela opět k útoku a sama se rozběhla na trpaslíka. Teď přišla chvíle na zákeřného goblina ukrytého ve křoví, kterému se podařila steal akce a přeřízl démonovi svým nožíkem šlachu na noze. Zkrypleného démona dorazil trpaslík. Vlkenka monstru odhryzala hlavu a společnými silami ji naložili jako trofej na goblinovu kárku.

Naprosto ztracenou a demoralizovanou družinu zachránila lovkyně, kterou napadlo, že by mohla vůlí naznačit svému petovi (orlovi), aby se vydal na průzkum. Orel našel cestu a už za tmy dorazila skupina k palisádě a domečku u řeky. Průzkum domečku nevěstil nic dobrého, samá krev a nepořádek. Dostat se přes bránu za palisádu se ani nepokusili, ale našli branku, kterou se goblinovi podařilo otevřít zlodějskými nástroji. Hladoví, unavení a zničeni z boje i z nehostiného prostředí rádi zabouchali na dveře budovy, která vypadala jako hostinec. Čekali poměrně dlouho než jim otevřel poněkud slabomyslný Otto. Ten pozval skupinku dále, ale až po popohnání dalšího přítomného, "gardisty" Hanse.

Po vzájemném oťukávání se, začala být družina poněkud nesvá. Bylo jim divné chování společníků, později se k nim přidal ještě Fagor, pár věcí si nevšimli nebo neřešili (např.,nevšimli si, že Hans mluví o převozníkovi jako o Gertovi, Otto jako o Gartovi), v určité chvíli vyzval Hans Otta, aby přinesl hostům ten vyhlášený guláš a sám šel Ottovi pomoci, nikdo z družiny je nešel špehovat, naopak spolu řešili tuto klaustrofobickou situaci a spřádali plány, co si počít. Za chvíli přinesl Otto guláše, nikdo nechtěl ochutnat dokud Otto nepřinesl ještě jednu porci Hansovi. Gobliní kupec najednou prohlásil, že si potřebuje odskočit, aby se vyhnul ochutnávání guláše. Místo vykonání potřeby ale šel prozkoumat stáj s poněkud neklidnými koňmi, otevřel vrata a to se mu stalo skoro osudným, když se koně vyřítili ven. I když silně pobitý, vydal se stáj prozkoumat. Když z podesty zaslechl nějaké zvuky raději vzal čáru a vrátil se do hospody nahlásit, že utekli koně. To nechalo Hanse i Otta v klidu. Mezitím jediný trpaslík snědl guláš a začal se cítit poněkud ospalý. Otto jim nabídl ubytování v patře ve společenské místnosti. To ostatní přítomné zachránilo od otravy, prohlásili, že si guláš vezmou ssebou. Fagor je zavedl do místnosti. Po cestě si všimli podezřele mokré podlahy. Po vstupu do místnosti je Fagor zamkl, goblinovi se nepodařilo vyhačkovat zámek, a hrubá síla (trpaslík) spal. Nicméně se začali cítit v bezpečí a dveře, i když zamčené ještě zabarikádovali. Po nějakém době si všimli venku Fagora, jak šel do stáje. Spustili z okna na laně goblina, aby ho šel sledovat. To se stalo goblinovi, kterého mezitím vyléčil druid, skoro znovu osudným, protože ho jeho druhové na laně neudrželi (nepovedený hod na svaly) a zároveň se goblin nikde nezachytil (nepovedený hod na mrštnost) a ještě si blbě hodil na zranění z pádu. Nicméně to přežil a šel za Fagorem. Zaslechl jen, že hledá bezvýsledně nějakého Granta (kterého si posléze všichni chybně spojili se ztraceným převozníkem Gertem/Gartem). Fagor se vrátil do hospody a goblin šel prohledat stáj, tentokrát našel ohlodané tělo chlapce a raději znovu vystrašený utekl za ostatními. Avšak neztratil ještě všechnu soudnost a vzal ze stáje žebřík, který přistavil k oknu, aby mohli ostatní vylézt vč. probuzeného trpaslíka.

Prohledali stáj, stodolu i čeledník. Žádnou další stopu nenašli. Po několikaminutové poradě, kdy zvážili všechny možnosti se rozhosli osádku hospody konfrontovat, ale už bylo pozdě, rituál byl dokončen. Ze sklepa zrovna vylezl potrhaný Hans následovaný chapadly. V poslední chvíli zavřeli otvor do sklepa, ale démon se dokázal provléci i přes škvíry a zhmotnil se před nimi v plné kráse. Druid si v poslední chvíli vzpomněl, že zná kouzlo na potírání démonů (i když nevěděl, jestli je tohle démon). A vypálil na něj protidémonickou energii za všechny své body vůle. Démona to rozdvojilo. Boj se stal osudný skoro celé družině, kromě goblina, protože ten si zkoušel hrnce a pokličky v kuchyni jako impovizované brnění, zatímco ostatní zápolili s démony. Všichni byli otráveni jedem, ale v boji nabytý bod vůle umožnil druidovi jed neutralizovat. Zachránil ještě lovkyni, trpaslík byl naštěstí jen paralyzován.

Prozkoumat svatyni pod sklepem se neodvážili poté, co tam uviděli spoustu mrtvol, polili to olejem a zapálili. Pak se dostatečně zabarikádovali a šli spát.

Ráno je probudilo ržání koní. Přijela 4-člená hlídka. Díky goblinově manipulaci se je podařilo přesvědčit, že jsou jen náhodní neškodní čerstvě příchozí z Alderlandu a doprovázejí slavného lovce démonu (tím by měl být trpaslík bojovník). Jeden z členů hlídky našel v podzemní vypálené svatyni podivnou sošku a vzal ji sebou
Naposledy upravil(a) Paldini dne 13. 12. 2022, 20:50, celkem upraveno 1 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli Paldini tito uživatelé (celkem 5):
Ota, Elenistar, Jeff Morningwood, strucky, smrq
Uživatelský avatar
Elenistar
Příspěvky: 47
Registrován: 14. 6. 2022, 16:43

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Elenistar »

Skvělé vyprávění. My jsme si ten guláš dali, neb jsme byli dost hladoví. No a Kostidrť jsme vyřešili posledně. Moc příjemná lokace, kde jsme založili naší tvrz po tom, co jsme zařídili místní převrat.
Jeff Morningwood
Příspěvky: 5
Registrován: 6. 9. 2022, 18:04
Bydliště: United Kingdom

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Jeff Morningwood »

Paldini píše: 6. 9. 2022, 13:08 ...
Stale trvam na tom a opakuju, ze nejsem zadny goblin, ale skaredy pulcik :D
Za tento příspěvek děkují uživateli Jeff Morningwood:
Selhan
Uživatelský avatar
strucky
Příspěvky: 276
Registrován: 3. 5. 2018, 19:12
Bydliště: Osada vrabců

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od strucky »

Jakože lepší úvod do ZZ jsem (jsme? :-) ) si, Paldini, ani nemohli přát.
Paldini
Příspěvky: 27
Registrován: 12. 11. 2020, 16:41

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Paldini »

Jeff Morningwood píše: 6. 9. 2022, 18:41
Paldini píše: 6. 9. 2022, 13:08 ...
Stale trvam na tom a opakuju, ze nejsem zadny goblin, ale skaredy pulcik :D
Omlouvám se za nepřesnost, členem party nebyl goblin, ale škaredý půlčík.
Za tento příspěvek děkují uživateli Paldini:
Jeff Morningwood
Odpovědět

Zpět na „Zapovězené země“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů