Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Čutis
Příspěvky: 24
Registrován: 19. 12. 2018, 10:04

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Čutis »

Moje pojetí bylo, že při boji (čti při pohybu čepele) by kouzlo rozráželo vzduch před ostřím, projevem kouzla by byl zvuk podobný švihnutí klackem.

Technicky bych to popsal tak, že pohybem čepele prořezávám okolní vzduch, což by tvořilo na okraji čepele tlak. Tím by souboj proti mé zbrani byl náročný (chabý/hloupý?), protože naráz by šel do kouzla dřív než do ostří.

Otázka je, jestli je tohle pojetí magie větru v souladu s pravidly a zda si můžu tvořit výhodu tím, že soupeřovi uděluji postih na boj.
Za tento příspěvek děkují uživateli Čutis:
trajda
trajda
Příspěvky: 1052
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Ano, to jde. Jen musis specifikovat jednu dovednost, tedy boj zblizka. A vyhodu si taky muzes pridat. V podstate pokazde, kdyz vyrabis dlouhodobe kouzlo, sam si rek i, jak bys ho lamal prirozenymi prostredky.
play3r
Příspěvky: 14
Registrován: 3. 12. 2020, 14:48

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od play3r »

Myslím, že Čutisi používáš některá slova pro něco jiného než je myšleno v pravidlech. Náročnost znamená, že je třeba zaplatit za to, že se o akci vůbec můžeš pokusit. Výhoda je žolíkoví zdroj. A ty tím asi tím myslíš postih a zběhlost?

Dlouhodobá magie může tak jak to chápu já z pravidel, udělit buď zběhlost a nebo postih (případně vynutit přístup). Nelze udělit obojí v rámci jednoho kouzla. A udělit jedno z toho jde pouze cíli kouzla. Pokud bys chtěl zároveň zběhlost pro sebe a postih pro ostatní, museli by to být dvě samostatná dlouhodobá kouzla.

Výhodu jako žolíkoví zdroj můžeš dostat v rámci úspěšné akce zakouzlení kouzla, pokud je to záměr tý akce. Náročnost přímo způsobit kouzlem nemůžeš, ale asi lze aby akce byli náročné pokud to bude vycházet z fikce, třeba jít proti silnému větru i když je vykouzlen bude náročné, ale to záleží na tom jak to máte ve vašem světě nastavené co se týče toho co je možné.

V předešlém postu zmíněné z působení jizvy očarovanou zbraní by šlo udělat přes lupičovi kontaktní jedy, pokud bys to nějak zabalil do fikce ;).
Za tento příspěvek děkují uživateli play3r:
Fafrin
trajda
Příspěvky: 1052
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

play3r píše: 6. 2. 2022, 08:16 Myslím, že Čutisi používáš některá slova pro něco jiného než je myšleno v pravidlech.
Nastesti se mi podarilo prelozit, kdy pouzil obycejne slovo a kdy pouzil termin. V podstate od te doby, co jsme v jeho prvnim prispevku vybrali cislo tri, bylo vsechno ostatni spravne.
Shunker
Příspěvky: 14
Registrován: 10. 12. 2018, 17:52

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Shunker »

Upřesnění k Čutisovu dotazu.
Myslí to tak , že si ráno v loveckém srubu zákoutí na své čepele dlouhotrvající kouzlo magie větru které bude mít za úkol např. Nečekaně měnit směr čepele s čímž se bude pojit zvukový doprovod při jakémkoli máchnutí čepelí (aby bylo všem jasné,že tam nějaká magie působí). Toto dlouhotrvající kouzlo sešle hned z rána vklidu z cílem získat si výhodu na případný boj s čepelí a popisem ,že to komukoliv bude dávat např nepřesně na boj zblízka
(Kdyby se k tomu přidal i úhyb tak se mi to zdá mechanicky už moc).
Vyrazí do lesa a potká kupu goblinů ,kteří ho napadnou.
Vytasí čepele a tím pádem se mi v tuto chvíli přičte výhoda kterou se vykouzlil dopředu + pokud na něj goblin zaútočí bojem zblízka např kopím a Čutis na to bude reagovat odrážením kopí čepelí bude mít goblin na tuto akci postih nepřesně (jako nepříliš inteligentní stvoření mu nedošlo při čutisovu vytasení čepele ,že ten zvuk který zároveň z vytašením slyšel je magický projev).
Po tomto kole již goblinovi může dojít,že tady něco nehraje a (kdyby náhodou neutekl) pokusit se třeba kouzlo zlomit (v případě ,že by mu to jeho inteligence dovolovala).

A otázky teda zní:

1)dá i takto používat dlouhodobá magie větru (potažmo ohně-ohniva čepel)

2) Může si touto magií takto použitou získat výhodu do budoucího konfliktu ? (Tady si myslíme ,že ano,je to tak v pravidlech,dává nám to smysl,ono se může stát že za celý den v lese nic nepotká a použité zdroje přijdou vniveč)

3) používáme správně postih? Dle formulace co by kouzlo mělo dělat mi tam dává smysl viz příklad výše nepřesně, nebo pri popisu ,že vítr bude dávat čepelí větší rychlost/razanci chabě

4)Lze si tím kouzlem zároveň zajistit výhodu (pomoc sobě) a zároveň vynutit přístup nepříteli(škodění jinému)?

Děkujeme za vyčerpávající odpovědi 😁😏
trajda
Příspěvky: 1052
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Shunker píše: 6. 2. 2022, 12:29 A otázky teda zní:

1)dá i takto používat dlouhodobá magie větru (potažmo ohně-ohniva čepel)

2) Může si touto magií takto použitou získat výhodu do budoucího konfliktu ? (Tady si myslíme ,že ano,je to tak v pravidlech,dává nám to smysl,ono se může stát že za celý den v lese nic nepotká a použité zdroje přijdou vniveč)

3) používáme správně postih? Dle formulace co by kouzlo mělo dělat mi tam dává smysl viz příklad výše nepřesně, nebo pri popisu ,že vítr bude dávat čepelí větší rychlost/razanci chabě

4)Lze si tím kouzlem zároveň zajistit výhodu (pomoc sobě) a zároveň vynutit přístup nepříteli(škodění jinému)?

Děkujeme za vyčerpávající odpovědi 😁😏
Jak už jsem napsal Čutisovi, všechno správně. Každá akce by měla mít jeden mechanický effekt (zvýšení ohrožení, snížení ohrožení, cýhoda) a dlouhodobou magií si připlatíš druhý mechanický effekt (postih nebo zběhlost)
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

(Já bych teda doporučoval si pro tento účel vzít level Čaroděje a do mečů zaklít esenci Větru.
Příjde mi to, že to otvírá nejvíc cesty k cool-efektu a pak je to variabilní pro použití podle potřeby furt.)

Ad 4) Myslím, že akce má cílit jen jednu osobu a neměla by tak současně cíli A pomáhat (dávat Výhodu) a cíli B škodit (vnucovat přístup).
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Čutis
Příspěvky: 24
Registrován: 19. 12. 2018, 10:04

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Čutis »

Fafrin píše: 6. 2. 2022, 14:18
Ad 4) Myslím, že akce má cílit jen jednu osobu a neměla by tak současně cíli A pomáhat (dávat Výhodu) a cíli B škodit (vnucovat přístup).
To chápu, ale v tom případě jediné co dlouhodobá magie umí je pomáhat čaroději a ne škodit ostatním, protože když budu vnucovat postih nebo přístup nepříteli magií, tak jsou mi při kouzlení (pokud nečaruji kouzlo v konfliktu) k ničemu jak manévry mocně a lstivě tak mechanické následky jako jizva,+- ohrožení i získání výhody. To mi přijde jako hodně velké omezení... A jediné co si z toho odnáším je, že pravidla mě nutí kouzlit až v konfliktu, abych využil potencionál magie naplno, tudíž nějaká příprava na boj je slabší než improvizace na místě.
play3r
Příspěvky: 14
Registrován: 3. 12. 2020, 14:48

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od play3r »

Výhoda se určitě dá přenést do budoucna, je o tom v pravidlech pár řádků. Ale určitě nejde udělit postih někomu jen proto, že na tebe vede akci (naštěstí). Jedině co mě napadá a asi je možné, že to kouzlo bude plošné, a těm kdo vstoupí do jeho dosahu dá postih (a případně zvedne ohrožení, udělí jizvu) ale s tím, že je to včetně tebe :P.

Osobně bych pro ten efekt co asi chceš šel do kontaktního jedu, slabina jsou viditelné vzdušné víry kolem čepelí. Dává to postih, zvedá ohrožení nebo uděluje jizvu, manévr tam je, co víc chtít :). Akorát je třeba s tím nepřítele zasáhnout a bude to něco stát.
trajda
Příspěvky: 1052
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Fafrin píše: 6. 2. 2022, 14:18 Ad 4) Myslím, že akce má cílit jen jednu osobu a neměla by tak současně cíli A pomáhat (dávat Výhodu) a cíli B škodit (vnucovat přístup).
Na chvíli jsem byl stejného názoru jako ty, ale pak mi došlo, že on to kouzlo sesílá ráno, takže není komu zvyšovat ohrožení. A byla by škoda, kdyby seslal kouzlo a nemohl si ani přidat výhodu, nemyslíš?
Čutis píše: 6. 2. 2022, 14:52 To chápu, ale v tom případě jediné co dlouhodobá magie umí je pomáhat čaroději
Fafrin měl dobrou myšlenku, ale na tuhle situaci se to nehodí. Jde o to, že nováčkům se často stává, že popíšou, jak se nepříteli ztížila situace a přitom sobě by chtěli dávat výhodu nebo snižovat ohrožení. Pak se jim najednou rozjedou mechaniky z fikcí každý jiným směrem a hráči u stolu ztrácí spoečnou představu o fikci. A pak už se to jenom nabaluje. Takže fafrin viděl postih - postih škodí nepřátelům, tak nechtěl, aby si Čutis přidal výhodu za vyvolání kouzla, které škodí nepřátelům. Jenže protože bylo kouzlo seslané ráno, tak nebylo komu zvýšit ohrožení. Bylo zcela v pořádku přidat si výhodu. A dokonce i kdyby to kouzlo vykouzlil v boji, tak výhoda je v tomto případě v pořádku. Čutis sice stále kouzlí postih, který mají lidi zafixovaný, že škodí, ale tak, jak je kouzlo popsané, to je stále buff, a ne zhoršení situace nepřítele.

Takže všechno je v pořádku.
Čutis
Příspěvky: 24
Registrován: 19. 12. 2018, 10:04

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Čutis »

Když to budu formulovat jinak a řeknu, že kouzlím na čepel své šavle proud vzduchu, který při mávnutí šavle vždycky ještě zesílí až tak, že bude slyšet jak to sviští a bude bránit při boji zblízka moji šavli proti jiným zbraním tak, že každou vychýlí/odrází a tím pádem bude boj proti mé zbrani dejme tomu nepřesný a že si tím udělím výhodu na budoucí boj s touhle šavlí. Je to v rámci pravidel i fikce v pořádku?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Čutis píše:...že si tím udělím výhodu na budoucí boj s touhle šavlí.
Všechno až na tohle je v pořádku.

Výhoda není přenosná mezi konflikty 1:1.
Za normálních okolností na konci konfliktu zaniká a pokud vznikne mimo konflikt, tak se nikam nepřenáší.

Za určitých okolností je možné ji v následujícím konfliktu zohlednit - ale říkám zohlednit, nikoliv přenést 1:1 - například nemůžeš před bojem udělat 15 různých drobných přípravných akcí, jen proto abys něco dělal, a pak říct, že máš na začátku Výhodu 15.

Můžeš udělat několik drobných přípravných akcí (včetné takového kouzla) a Průvodce pak zhodnotí situaci jako celek a nastaví podle toho Ohrožení nebo udělí nějaké Výhody.



A jinak obecně k debatě, zda a kdy může akce přidělit Výhodu:
- Pokud akce pomáhá a je to pomoc typu přípravné akce, tak je to vždy Výhoda.
- Pokud akce pomáhá nebo škodí (zvedá, snižuje Ohrožení), ale situace ve fikci neumožnuje už dále s Ohrožením hýbat (např. Ohrožení už nejde víc snížit, protože postava je po pás v bahně, ale vy jí s něčím pomáháte), tak pak se dá místo změny Ohrožení udělit aktérovi nebo cíli Výhoda (podle situace).

Pokud ale akce nemá žádný efekt ve fikci - nikomu nepomáhá, neškodí - tak žádnou Výhodu nedělá. Prostě se jen povede a změní situaci.

Pokud si čaroděj ráno při snídani očaruje meč dlouhodobým kouzlem větrné magie, aby dával postih jeho soupeřům, tak to je přesně ta situace, kdy tím vlastně nikomu nepomáhá, neškodí. Prostě jen od tohoto okamžiku bude mít očarovaný meč.

V praxi tedy ano - protivníci budou od téhle chvíle mít postih při šermování s ním, ale ne - nezíská žádnou Výhodu do zásoby, kterou by mohl později s jistotou vytáhnout.
play3r
Příspěvky: 14
Registrován: 3. 12. 2020, 14:48

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od play3r »

MarkyParky píše: 6. 2. 2022, 22:08 Pokud si čaroděj ráno při snídani očaruje meč dlouhodobým kouzlem větrné magie, aby dával postih jeho soupeřům...
Podle pravidel nelze předem očarovat meč aby působil postih jeho soupeřům.

"Magie působící dlouho: V základní podobě působí kouzla okamžitě, ale už víme, že kouzelníci s příslušnou zvláštní schopností umějí vytvářet kouzla působící dlouho. Ta mohou kromě běžných následků způsobit i to, že cíl kouzla získá po dobu jeho trvání jednu ze specializací, takzvanou zběhlost (základní manévry přesně, mocně a lstivě zdarma) nebo naopak postih (jeden z nepřesně, chabě, či hloupě) na určité činnosti."

Cílem kouzla nemůže být někdo koho nejen, že nevidí ale ani neví jestli ho vůbec kdy uvidí. Cílem kouzla je kouzelník sám, může si udělit zběhlost a nebo postih, projev ve fikci jsou pak ty očarované čepele. Cílit to kouzlo na čepele samotné nemá význam, protože ony samotné zběhlost asi nevyužijí :). A je to tak dobře, mít možnost udělovat postih komukoli koho potkám, bez toho aby on na to mohl reagovat dřív než ten postih dostane by bylo příliš OP.
Za tento příspěvek děkují uživateli play3r:
Fafrin
Agros
Příspěvky: 23
Registrován: 3. 8. 2021, 10:28

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Agros »

Můžeš přeci čarovat na nějaké místo. Například vyčarovat bažinu a každý kdo do ní vstoupí bude mít postih. A v tomto případě taky nečaruješ na konkrétní cíl. Taky nevím proč by nemohl očarovat čepel.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Jak praví Agros.

Živlové magie umí očarovat i místo nebo předmět.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů