Karma, věc hrdinů či odpad na dohazování kravin?
Karma, věc hrdinů či odpad na dohazování kravin?
Nadhazuji dískuzi na téma karmy. Moje první otázka zní: Myslíte si, že je karma neco hrdinského,co má postavu chránit ve smrtelných situacích či naprosto ztracených chvílích a nebo je to jen prostředek na dohození čehokoliv postava chce. U nás se teď objevila zajímavá myšlenka, když se postava učící se kouzlu asi 3x dohazovala za karmu. Resili jsme zda takovéhle dohazování nezakázat či nechat jen po zvážení gm, protože se podle některých z nás vytrací takové to hrdinské prostředí. Tak podme debatovat
- Shadowman
- Příspěvky: 198
- Registrován: 14. 9. 2003, 12:14
- Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
- Kontaktovat uživatele:
karma vyjadruje podla mna skusenosti postavy
to vyjadruje to ze si mozes hodit este raz a nedostanes zasah rpetoze si natolkko skuseny ze vies ze ked sa pohnes tymto smerom super to nebude cakat atd...
na ucenie nieviem ci by som ju dovolil pouzivat... je to to iste ako by si chcel pouzit karmu na vnimanie...
na ucenie mas ucitelov ktory ti to cielove cislo znizia atym ulahcia sa uceniu... nemusis sa to naucit na prvy krat...
tak isto ked ides na skusku nemusis na prvy krat spravit aj ked sa ucis a ani na druhy krat a preto by sa na toto karma pouzivat nemala...
to vyjadruje to ze si mozes hodit este raz a nedostanes zasah rpetoze si natolkko skuseny ze vies ze ked sa pohnes tymto smerom super to nebude cakat atd...
na ucenie nieviem ci by som ju dovolil pouzivat... je to to iste ako by si chcel pouzit karmu na vnimanie...
na ucenie mas ucitelov ktory ti to cielove cislo znizia atym ulahcia sa uceniu... nemusis sa to naucit na prvy krat...
tak isto ked ides na skusku nemusis na prvy krat spravit aj ked sa ucis a ani na druhy krat a preto by sa na toto karma pouzivat nemala...
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
já používám něco jako karmu, ale poněkud jiným způsobem, a jako atribut hrdinství postav je to velmi dobré. Hráči jí používjí ve vypjatých situacích a použití konkrétného počtu bodů musí nahlásit předem. Na učení novinek jí nedvoluju poižít, leda by šlo o vyučování jak znaškodnit výbušninu, když už běží časovač k nule.
hraju: Ω Projekt Omega
- Shadowalker
- Příspěvky: 26
- Registrován: 26. 2. 2006, 16:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karma, věc hrdinů či odpad na dohazování kravin?
No já jsem se k tomu trochu vyjadřoval,ale takhle veřejně to bude skoro lepší.Vzhledem k tomu že já jsem ten čaroděj o němž je v předchozím příspěvku řeč...OneIceOne píše:Nadhazuji dískuzi na téma karmy. Moje první otázka zní: Myslíte si, že je karma neco hrdinského,co má postavu chránit ve smrtelných situacích či naprosto ztracených chvílích a nebo je to jen prostředek na dohození čehokoliv postava chce. U nás se teď objevila zajímavá myšlenka, když se postava učící se kouzlu asi 3x dohazovala za karmu. Resili jsme zda takovéhle dohazování nezakázat či nechat jen po zvážení gm, protože se podle některých z nás vytrací takové to hrdinské prostředí. Tak podme debatovat
Myslím že karma jak už tu někdo psal vyjadřuje zkušenost postavy a tudíž její pravděpodobnost že uspěje v LIBOVOLNÉ činnosti.
Uznávám že zákaz užívání karmy na učení kouzel má svůj smysl-proti tomu neprotestuju.Ovšem zakázat užití karmy pokud se snažim vyléčit svýho parťáka co je na S tak to mi přijde skoro jako šikana .Co si myslíte o tomto případu?
- Shadowman
- Příspěvky: 198
- Registrován: 14. 9. 2003, 12:14
- Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
- Kontaktovat uživatele:
pokial kuzlis karmu vyuzivat mozes...
prave to vyjadruje tvoje skusenosti s kuzlami....
ked kuzlis nie je to ze zakuzlis a koniec ty drzis magicku energiu a transformujes ju v nieco.... a prave na to nieco ti skusenosti ost pomozu...
prave to vyjadruje tvoje skusenosti s kuzlami....
ked kuzlis nie je to ze zakuzlis a koniec ty drzis magicku energiu a transformujes ju v nieco.... a prave na to nieco ti skusenosti ost pomozu...
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech.
- Shadowalker
- Příspěvky: 26
- Registrován: 26. 2. 2006, 16:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Shadowman píše:pokial kuzlis karmu vyuzivat mozes...
prave to vyjadruje tvoje skusenosti s kuzlami....
ked kuzlis nie je to ze zakuzlis a koniec ty drzis magicku energiu a transformujes ju v nieco.... a prave na to nieco ti skusenosti ost pomozu...
No jedná se o to,že OneIceOne mi to zakázal :>;o) .A právě o tom je můj nesouhlas s tímto postupem kterej on razí...
Re: Karma, věc hrdinů či odpad na dohazování kravin?
OneIceOne:
ono jde o to jakou hru hrajete... asi se to dá brát dost individuálně...
U nás se to používá naprosto na cokoliv... přece jen, to že hráč bude ostatní zdržovat tím, že se bude muset dané kouzlo nebo danou věc učit opětovně (třeba tvorba fromulí, tvorba alchymistických a očarovávaných věcí) jen to posune čas a ostatní bud¡nebudou nic dělat enbo hráč nebude hrát.. protože nedovolit hráči, aby těchto schopností použil může být docela opruz..samozřejmě pokdu envymýšlí pořád něco..a nebo nechce umět něco co je s účinností 7+... tam už to zavání něčím jiným
Ovšem je to na druhou stranu opruz.. když skoro všechno hráč zvládne.. protože po několika bězích a to i s tím, že ho GM donutí, aby karmu pálil stejěn má 5-10 B a stím už pak konkrétní činost zopakuje 2-3krát...
Možná že by to omezilo pravidlo snížení přírustku volné karmy... třeba na 1/10 ale 1/100... pak by to nebylo tak "zneužitelné".
Osobně se ale musím přiznat, že takto volnou karmu využívám ..a to i u hledání vnímání, učení, vyvolávání...
Ovšem snažím se být rozumná a v případě že postava neví o nejakém nebezpečí nebo to pro ní není VELMY důležité pak se opakuje třeba jednou... nebo vůbec... při vyjednávání s kontakty ... případů kdy to většinou nevyužívám je dost, ale je také dost těch kde to využiji... ale jiní hráči mohou mít jiný přístup než já a klidně to používat kdykoliv..což není zrovna OK
Myslím si systém používání volné karmy jen ve extrém. případech je lepší ..ale má to svoji daň.. .
ono jde o to jakou hru hrajete... asi se to dá brát dost individuálně...
U nás se to používá naprosto na cokoliv... přece jen, to že hráč bude ostatní zdržovat tím, že se bude muset dané kouzlo nebo danou věc učit opětovně (třeba tvorba fromulí, tvorba alchymistických a očarovávaných věcí) jen to posune čas a ostatní bud¡nebudou nic dělat enbo hráč nebude hrát.. protože nedovolit hráči, aby těchto schopností použil může být docela opruz..samozřejmě pokdu envymýšlí pořád něco..a nebo nechce umět něco co je s účinností 7+... tam už to zavání něčím jiným
Ovšem je to na druhou stranu opruz.. když skoro všechno hráč zvládne.. protože po několika bězích a to i s tím, že ho GM donutí, aby karmu pálil stejěn má 5-10 B a stím už pak konkrétní činost zopakuje 2-3krát...
Možná že by to omezilo pravidlo snížení přírustku volné karmy... třeba na 1/10 ale 1/100... pak by to nebylo tak "zneužitelné".
Osobně se ale musím přiznat, že takto volnou karmu využívám ..a to i u hledání vnímání, učení, vyvolávání...
Ovšem snažím se být rozumná a v případě že postava neví o nejakém nebezpečí nebo to pro ní není VELMY důležité pak se opakuje třeba jednou... nebo vůbec... při vyjednávání s kontakty ... případů kdy to většinou nevyužívám je dost, ale je také dost těch kde to využiji... ale jiní hráči mohou mít jiný přístup než já a klidně to používat kdykoliv..což není zrovna OK
Myslím si systém používání volné karmy jen ve extrém. případech je lepší ..ale má to svoji daň.. .
Zdraví Dag
hmm.
nevim jak v SR2, ale kdyz jsme hrali SR3 tak tam bylo pravidlo takovy ze se prirustek volny karmy casem zpomaluje. S celkovou karmou 1-50 jsme dostavali bod karmy kazdych 10 bodu celkove karmy (elfove pomaleji), s 50-100 kazdych 20 bodu a tak. bylo to trosku ciselne jinak, ale takovyhle byl princip.
Ale nevim jestli si to nas GM vymyslel nebo jestli je to oficialni soucast SR3.
nevim jak v SR2, ale kdyz jsme hrali SR3 tak tam bylo pravidlo takovy ze se prirustek volny karmy casem zpomaluje. S celkovou karmou 1-50 jsme dostavali bod karmy kazdych 10 bodu celkove karmy (elfove pomaleji), s 50-100 kazdych 20 bodu a tak. bylo to trosku ciselne jinak, ale takovyhle byl princip.
Ale nevim jestli si to nas GM vymyslel nebo jestli je to oficialni soucast SR3.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Shadowalker
- Příspěvky: 26
- Registrován: 26. 2. 2006, 16:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mám pocit že je to dost neoficiální zdroj...
Už jen proto že dochází k pálení karmy
Já nevím jak vy,ale u nás se karma pálí až nechutně často-to IOI moc dobře ví
Přísun karmy 1/100 mi pak tedy přijde poměrně šibeniční.Nevím kolik dostáváte za běh bodů vy,ale náš přísun je 2-7,víc jen ve ZCELA vyjímečných případech.To si nechci stěžovat-to je jen konstatování.
Už jen proto že dochází k pálení karmy
Já nevím jak vy,ale u nás se karma pálí až nechutně často-to IOI moc dobře ví
Přísun karmy 1/100 mi pak tedy přijde poměrně šibeniční.Nevím kolik dostáváte za běh bodů vy,ale náš přísun je 2-7,víc jen ve ZCELA vyjímečných případech.To si nechci stěžovat-to je jen konstatování.
- Shadowalker
- Příspěvky: 26
- Registrován: 26. 2. 2006, 16:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Spis jsme verili v opatrny pristup a hlubokou spolupraci a GM se nas taky nepokousel neustale zavrazdit, zeano.
EDIT: teda krome toho elfiho vevody. ale ten si za to mohl sam. a pak z toho obvinoval Michelle! idiot. kdyby ho Michelle chtela zabit tak to udela na miste a manovou strelou, pak spali telo ohnivou magii a nikdo se nikdy nic nedozvi jenze Michelle byla hodna holka a nikomu neublizovala ... nooo. teda. vetsinou.
EDIT: teda krome toho elfiho vevody. ale ten si za to mohl sam. a pak z toho obvinoval Michelle! idiot. kdyby ho Michelle chtela zabit tak to udela na miste a manovou strelou, pak spali telo ohnivou magii a nikdo se nikdy nic nedozvi jenze Michelle byla hodna holka a nikomu neublizovala ... nooo. teda. vetsinou.
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 28. 2. 2006, 09:14, celkem upraveno 1 x.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Shadowalker
- Příspěvky: 26
- Registrován: 26. 2. 2006, 16:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Já si nemyslim že se nás GM pokouší zavraždit,ale nebezpečný věci vyžadujou riziko a to občas podle pravidel končí smrtí...Sosacek píše:Spis jsme verili v opatrny pristup a hlubokou spolupraci a GM se nas taky nepokousel neustale zavrazdit, zeano.
Já myslim že pokud jsi nepálil karmu tak jsou dvě možnosti vysvětlení:
1)Obtížnost hry jinde než u nás
2)Jsi daleko kvalitnější hráč než my a k tomu máš nehorázný štěstí...
Tak například boj s hlavnim záporňákem občas nějáké to spalování vyžaduje,pokud je to nějákej tuhoň.No nééé? :>;o)
Ja nevim. proste jsme spolehali jeden na druheho a delali co bylo v nasich silach. a MYSLELI predtim nez jsme neco udelali. koneckoncu, neni jedno ze zakladnich pravidel preziti "think before you act. and beware that there are always consequences." ? Jasne, obcas jsem se nechal unest emocema postavy, ale tak to proste chodi
My jsme byli takova lehci skupina. Nebyli jsme husty bouchaci co nekam nakraci a vsechny tam vykosi, my jsme spis shaneli informace, stopovali, lovili osamele cile, zkoumali, a tak podobne, takze jsme vzdycky museli vymyslet nejaky plan pokud jsme se museli nekou postavit, protoze v otevrenem boji bychom nemeli sanci.
Faktem je ze kdyz mas po dvou mesicich hrani treti postavu, jenom proto ze jsi mel smulu na kostky a proste ti to nepadlo, tak to neni moc velka zabava. Kdyz udelas chyby za kterou si muzes tak to nastve, ale kdyz ti umre postava protoze jsi mel proste smulu tak to nastve skutecne hodne, zvlast kdyz se ke svoji postave chovas jako k necemu vic nez k par cislum napsanym na papire. K cemu je ti piplat se s postavou, rozvijet jeji vztahy s ostatnima postavama, vypracovat se na nejaky misto v nejaky organizaci, konecne si koupit ten barak a mit tam velkej krb, kdyz ti potom ta postava umre protoze jsi mel zkratka smulu?
Nemam rad hry toho typu kdy si GM rekne "tak a ted tady nekdo umre" a jde vyrobit superhustyho zaporaka. vyvolava to ten dojem ze GM stoji proti hracum, coz je nesmysl.
My jsme byli takova lehci skupina. Nebyli jsme husty bouchaci co nekam nakraci a vsechny tam vykosi, my jsme spis shaneli informace, stopovali, lovili osamele cile, zkoumali, a tak podobne, takze jsme vzdycky museli vymyslet nejaky plan pokud jsme se museli nekou postavit, protoze v otevrenem boji bychom nemeli sanci.
Faktem je ze kdyz mas po dvou mesicich hrani treti postavu, jenom proto ze jsi mel smulu na kostky a proste ti to nepadlo, tak to neni moc velka zabava. Kdyz udelas chyby za kterou si muzes tak to nastve, ale kdyz ti umre postava protoze jsi mel proste smulu tak to nastve skutecne hodne, zvlast kdyz se ke svoji postave chovas jako k necemu vic nez k par cislum napsanym na papire. K cemu je ti piplat se s postavou, rozvijet jeji vztahy s ostatnima postavama, vypracovat se na nejaky misto v nejaky organizaci, konecne si koupit ten barak a mit tam velkej krb, kdyz ti potom ta postava umre protoze jsi mel zkratka smulu?
Nemam rad hry toho typu kdy si GM rekne "tak a ted tady nekdo umre" a jde vyrobit superhustyho zaporaka. vyvolava to ten dojem ze GM stoji proti hracum, coz je nesmysl.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
To si vymyslel :>:o/Sosacek píše:hmm.
nevim jak v SR2, ale kdyz jsme hrali SR3 tak tam bylo pravidlo takovy ze se prirustek volny karmy casem zpomaluje. S celkovou karmou 1-50 jsme dostavali bod karmy kazdych 10 bodu celkove karmy (elfove pomaleji), s 50-100 kazdych 20 bodu a tak. bylo to trosku ciselne jinak, ale takovyhle byl princip.
Ale nevim jestli si to nas GM vymyslel nebo jestli je to oficialni soucast SR3.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 2 hosti