Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

Příspěvek od Markus »

ObrázekObrázek

World of Darkness – hry ze „Světa temnoty“, které vykreslují hororovou alternativu naší reality, obývanou upíry, vlkodlaky, mágy, mumiemi a jiným nadpřirozenem. V 90. letech je jednalo o jednoho z nejslavnějších a nejdominantnějších aktérů RPG scény, po přelomu tisíciletí sláva téhle herní linie uvadá, její vydavatel krachuje, licence mění majitele... ale Svět temnoty nikdy tak docela nezanikl a někdo v něm pořád pokračuje.

Her z prostředí World of Darkness vyšlo hodně (určitě přes dvacet) a ještě víc je jejich rozšíření. Obecně se hry dělí do dvou hlavních řad:

:arrow? 1. řada: Původní nebo taky „starý“ World of Darkness (viz seznam anotací) – linie, kterou to v 90. letech začalo. V roce 2004 ji vydavatel White Wolf ukončil Apokalypsou a provedl reset v podobě další řady (viz níže). Ještě později ji jiný vydavatel Onyx Path obnovil v rámci tzv. „20th Anniversary Editions“. V roce 2015 zakoupilo práva na původní řadu nakladatelství Paradox Interactive a obnovilo ji „pátými edicemi“ her.

Nejnovější, „páté“ edice „starého“ WoD jsou:
:arrow? Vampire: The Masquerate (5e) (2018). Existuje :idea: český překlad startovní sady :idea:
:arrow? Hunter: The Reckoning (5e) (2022)
:arrow? Werewolf: The Apocalypse (5e) (2023)

:arrow? 2. řada: Chronicles of Darkness, dříve nazývané „nový“ World of Darkness (viz seznam anotací) – linie vycházející po přelomu tisíciletí jako nástupce té předchozí. Začala pod vydavatelem White Wolf, později přešla pod vydavatele Onyx Path a pod ním funguje do dneška.

Existuje taky... $-o
:arrow? GURPS World of Darkness


Další odkazy

:arrow? Stručná historie her World of Darkness, sepsal Markus
:arrow? Na RPG fóru bývala samostatná sekce World of Darkness, která byla v roce 2015 archivována. Stále v ní však můžete najít spoustu zajímavých informací.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

Příspěvek od Markus »

Stručná historie World of Darkness
pro ty z vás, kteří stejně jako já nedávali pozor. Markusova parafráze:

:arrow? Mark Rein-Hagen (autor Ars Magica) má nápad na Vampire: the Masquerade. Hra vyjde v roce 1991. Fenomenální úspěch udělá z White Wolfů nejvýraznější nakladatelství 90. let. Rein-Hagen od začátku chce vydat sérii pěti her stylem „každý rok nová hra“, což se taky stane. Následují tedy Werewolf, Mage, Wraith a Changeling. Vampire, Werewolf i Mage jsou fenomenálně úspěšné, ty zbylé dvě tolik ne, ale pořád dobrý.

:arrow? Po vyčerpání pěti plánovaných her je White Wolf ohromně slavný a bohatý. Vydává miliardy rozšiřujících příruček pro všech pět svých herních řad a zároveň se rozhoduje pokračoval v principu „každý rok nová hra i nadále“. Střídají se úspěšné hry (Vampire: Dark Ages) i propadáky (Werewolf: Wild West).

:arrow? V roce 1998 odejde Mark Rein-Hagen. V té době už se White Wolf potýká s přílišnou expanzí. Podobně jako TSR a jeho miliony herních světů naráží na to, že si roztříštil zákazníky do příliš mnoha herních linií. Navíc White Wolf experimentoval s jinými médii (sběratelské kartičky, knihy), a to neúspěšně, dostává se do finančních potíží. V tuhle chvíli se rozhodne několik ze svých her natvrdo zaříznout a přestat je podporovat dalšími rozšířeními, nicméně politika „každý rok nová hra“ stále pokračuje, spíš neúspěšně (s výjimkou Hunter, možná?).

:arrow? White Wolf měl vždycky rád „metaplot“ – tj. oficiální kanonický příběh herního světa, který vyprávěl v sérii rozšiřujících příruček. Příručky vlastně chronologicky následují jedna druhou a herní svět se neustále proměňuje. To je další důvod jeho problémů, protože touhle dobou už to začíná štvát i skalní fanoušky. Jednak vzniká problém v tom, že kanonická podoba herního světa se rozchází s vývojem domácích kampaní, jednak je ten problém, že fanoušci „nestíhají“ – mají dojem, že musejí kupovat furt něco nového, jen aby drželi krok. White Wolf tomu rozhodně nepomáhá skutečností, že všechny jeho hry sdílejí stejný metaplot a fungují jako jeden velký masivní crossover. Není možné být fanda například jenom Vampire a kupovat jenom produkty pro Vampire, protože ty produkty se odkazují na příběhový vývoj třeba ve Werewoflu nebo Mázích. Buď kupujete všechno, nebo máte smůlu.

:arrow? Na přelomu tisíciletí je metaplot už takový průser, že White Wolf ho musí ukončit. Připraví sérii rozšíření, která v roce 2003 ukončí a „zničí“ každou herní linii. Pro každou z jeho her skutečně vyjde apokalyptické rozšíření, které tu hru zabije. Je to první a dosud možná poslední teatrální destrukce herního světa jeho samostnými autory.

:arrow? Po destrukci starého WoD začíná v roce 2004 vycházet nové WoD. Většina her, počínaje klasickou pětkou, v něm dostane svou novou verzi. Nové WoD přichází s přehodnocenými pravidly a především nemá metaplot. Pokračuje ovšem v osvědčené tradici „každý rok (minimálně jedna) nová hra“. (Doposud White Wolf vynechal jen v roce 2000, kdy byl naplánovaný titul zrušen kvůli úsporám.)

:arrow? Potíž je v tom, že White Wolf ve 21. století už není White Wolf 90. let. Chybí mu nejslavnější jména. Obecný dojem v komunitě z nové řady WoD je pak ten, že má lepší pravidla, ale horší všechno okolo: míň zajímavý svět, slabší atmosféru, slabší konflikty a témata atd... Na hrách je taky znát, že „odešel talent“, jsou silně copywritované externími henchmany, občas přerůstají pomalu v beletrii (s čímž měl WoD vždy problém, ale ne v takovém rozsahu), vyznat se v nich je peklo a najít zhuštěné přehledné informace prakticky nemožné. Dostává se to do tak bizarních rozměrů, že vycházejí věci jako třeba Vampire: the Requiem for Dummies, protože původní příručky jsou tak špatné.

:arrow? Obecně ale too little, too late (nebo v případě White Wolfů spíš too much!), a v roce 2006 (tehdy vychází Promethean) White Wolfy kupuje společnost CCP (provozovatel Eve: Online) s cílem, že z World of Darkness udělá pořádné MMO (to se nikdy nestane). White Wolfové ještě něco málo vydají, v letech 2007 a 2008 fungují vesměs jako při starém, ale pak pozvolna chcípnou. V roce 2009 jsou zaměstnanci přesunuti na vývoj MMO a White Wolf jako vydavatel RPG víceméně zaniká (poslední hra je Geist). Známka „White Wolf“ sice existuje dodneška, ale jedná se vlastně o prázdnou skořápkovou společnost, která vlastní licence, ale nic nedělá.

:arrow? V roce 2011 zakládají někteří bývalí zaměstnanci White Wolfu společnost Onyx Path Publishing a dohodnou se s CCP na tom, že hry budou dál vydávat v licenci oni. Proto dnes na hrách najdete jak logo Onyx Path (reální autoři), tak White Wolf (držitel licencí). Jejich prvním titulem je Kickstarterovaný Vampire: 20th Anniversary. Nečekaný úspěch ukáže, že o starou řadu WoD je překvapivě velký zájem (zdá se, že spousta fanoušků nikdy „novou“ řadu tak úplně nepřijala). Onyx se tedy rozhodne oživit v 20th Anniversary Editions skoro všechny hlavní devadesátkové tituly. Pročež máme reinkarnaci starého World of Darkness.

:arrow? Když už byli Onyx Path v tom, řekli si „Hmm, a co kdybychom oživili i novou řadu WoD?“ Na rozdíl od staré řady, kde jenom provádějí reinkarnace a reedice, jim nová řada dala příležitost přicházet s novou, původní tvorbou. Nějakou dobu tak Onyx Path vydávali rozšiřující příručky pro existující herní linie z nWoD – v zásadě na ně navázali, jako by se nechumelilo a jako by White Wolfové nikdy neskončili. Jeden vydavatel skončil, druhý pokračuje, herní linie nepřetžitě jedou dál. Do toho nějaké úplně nové hry, jako Demon: The Descent (2013) nebo Mummy the Curse (2013).

:arrow? Onyx Path ale chtěli především zrevidovat pravidla nového WoD. Původní pravidla vyšla v roce 2004 a všechny dílčí hry vyžadovaly příručku napsanou v roce 2004. Onyx ji chce o deset let později revidovat, ale majitel White Wolfů, CCP, k tomu odmítá dát svolení (cosi cosi kvůli názvům, matení fanoučků a plánované MMO). Onyx se proto rozhodne šalamounsky to obejít. Vydá rozšíření pro nWoD God–Machine Chronicle (2013), což je technichy vzato „rozšiřující příručka“ pro nWoD, která reviduje základní pravidla do výrazně přepracované podoby. Ve stejném roce (2013) vydají hru Blood and Smoke: The Strix Chronicle, což se tváří jako nová hra, ale ve skutečnosti je to druhá edice Vampire: the Requiem, akorát majitel licence jim nedovolí říkat tomu druhá edice Vampire: the Requiem.

:arrow? CCP si připouštějí, že MMO World of Darkness nikdy neudělají, a v roce 2015 prodávají skořápku s názvem White Wolf (a spolu s ní všechny licence) Paradoxu. Osvícenější Paradox Onyxům rázem povoluje dělat si, co uznají za vhodné, a tak Onyx konečně vydává druhou edici nWoD, při kteréžto příležitosti hru i celou související řadu/rodinu přejmenovává na Chronicles of Darkness. V tomhle roce taky vydá druhou edici V:tR, což je totéž jako před dvěma lety Blood and Smoke, ale konečně pod nezamaskovaným názvem.

:arrow? Fast forward do současnosti. Onyx Path se dnes věnuje především své linii Chronicles of Darkness* a momentálně se zaobírá postupným vydáváním druhých edic her z nWoD. Při té příležitosti reviduje nejen pravidla, ale i setting, různě je upravuje a "dělá si to po svém". Obecný názor zdá se být, že druhá edice je celkovým vylepšením jak po stránce mechanické, tak tématické – Onyx bere myšlenky, které White Wolf často všelijak zašumloval, a cizeluje je do lepší podoby.

(* A milionu dalších věcí, protože souběžně s oběma World of Darkness / Chronicles of Darkness dělá ještě Exalted, Scion a nějaké vlastní hry, o kterých nikdo nikdy neslyšel.)

:arrow? Celkově lze ale říct, že World of Darkness má své časy slávy dávno za sebou. V 90. letech byl White Wolf pravděpodobně dominantní RPG vydavatel (během krize TSR bylo WoD zřejmě větší než D&D). Od přelomu tisíciletí to s ním jde z kopce. Dnešní Onyx Path sice zabránil úpadku do nicoty, nicméně jedná se o poměrně obskurního vydavatele s malým dosahem. Jeho hry nejdou do distribuce, snad všechny bez výjimky jsou financované přes Kickstarter a cílené na poměrně malou skupinu hardcore fanoušků, kteří je drží nad vodou. Hra vyjde v rámci Kickstarteru, vyrobí se jenom tolik knihy, aby se mohly rozeslat backerům, a pak to jde rovnou na Drivethru do digitální distribuce jako PDF (případně print on demand), načež Onyx rozjíždí další Kickstarter. Mám z toho takový dojem, že samotná firma má jen malé jádro zaměstnanců a velkou část práce pro ni obstarávají najatí externisti a henchmani.

:arrow? Onyxu to stačí ke spokojené existenci a chrlení dalších a dalších her, věrni heslu „každý rok aspoň jedna nová hra“. Ale pokud jste až doteď vůbec nevěděli, že nějaký Onyx existuje a co vůbec dělá, nevyčítejte si to. O zašlé slávě hovoří například tahle tabulka. Měří úspěšnost jejich Kickstarterů. Všimněte si, kolik lidí ty produkty „backnulo“, zejména v té řadě nWoD. Ve srovnání se slávou White Wolfů je to plivnutí v moři:

onyx backers.jpg

Král je mrtev, ať žije... ehm... nemrtvý predendent?


:arrow? Nový majitel White Wolfu, Paradox, se rozhodl sám se ujmout tvorby. Nezávisle na Onyx Path vytvořil tým Paradoxu pátou edici Vampire the Masquerade (a vydal ji ve spolupráci s nakladatelem Modiphius Entertainment). V současné době pracuje na pátých edicích dalších her z původní řady „starého WoD“. Onyx Path s nimi pořád spolupracuje – podle všeho bude Onyx Path i nadále dělat celou řadu Chronicles of Darkness a zároveň vydávat rozšiřující příručky pro páté edice staré řady (zatímco Paradox dělá základní pravidla).
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus tito uživatelé (celkem 2):
KDolecek, smrq
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

Příspěvek od Aegnor »

.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 13. 6. 2022, 23:22, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

Příspěvek od Markus »

Díky, doplněno.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

Příspěvek od Markus »

Tak a moje odysea a výprava do vod World of Darkness po pár týdnech končí zkompletováním her, které vyšly pro „nový“ WoD / Chronicles....

Obrázek

:arrow? Můžete si to všechno proklikat tady v Databázi.
Chronicles of Darkness je ediční řada her, navazující na úspěch řady World of Darkness (Classic). Původní řada, vydávaná v průběhu 90. let, kladla velký důraz na „metaplot“ – oficiální příběh rozvíjený vydáváním dalších příruček, který byl v roce 2004 završen Apokalypsou. Vydavatel White Wolf této příležitosti využil k celkovému restartu všech svých her, a hned roce 2004 tak začal vydávat novou herní řadu s přepracovaným herním světem bez metaplotu.

Hry z řady Chronicles of Darkness vycházejí ve dvou různých edicích, každé od jiného vydavatele:
  • První edici vydávalo nakladatelství White Wolf. Zpočátku se jmenovala World of Darkness (WoD) a hráči si navykli rozlišovat mezi ní a původní řadou přívlastky „nový World of Darkness“ (nWoD) a „starý/klasický World of Darkness“ (oWoD nebo cWoD). Jednotlivé hry z první edice vyžadovaly použití základní příručky World of Darkness.
  • Druhou edici představilo nakladatelství Onyx Path a při té příležitosti přejmenovalo celou řadu na Chronicless of Darkness (CoD nebo CofD). Hry z druhé edice jsou všechny zcela samostatné.
chronicles přehled.jpg

Nakonec jsem se rozhodl skutečně zadat první a druhé edice zvlášť. Chápu a souhlasím, že na základě podobnosti by to šlo klidně spojit vždy do jedné hry (asi jen znalci WoD budou schopni rozlišit třeba mezi V:tR 1e a V:tE 2e), ale tady převážila „knihovnická“ potřeba přehlednosti a informativnosti. Došlo tam k tolika dalším změnám, jak se vyměnili autoři a nakladatelé, celé se to přejmenovalo, provedly se zásahy v systému, změnila se (ne)závislost na základních příručkách... Navíc některé hry jsou prý v druhé edici změněné k nepoznání (Changeling, Geist...), takže minimálně u těch by to oddělit chtělo – a jak se oddělí něco, bude lepší pro přehlednost oddělit všechno...

No zkrátka je to tam všechno oddělené a věřím, že je to díky tomu přehlednější. Vzniká tím drobná nevýhoda, a že sice lidi, co znají od nějaké hry dvě edice, budou vlastně "muset" každou z nich ohodnotit zvlášť (a klidně jim dát stejné hodnocení), ale to je v tuhle chvíli asi menší zlo.

Děkuji za pozornost i konzultace na téhle mé výpravě. World of Darkness si tedy odškrtávám jako „splněno“. :)
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus tito uživatelé (celkem 2):
KDolecek, Antharon
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

Příspěvek od smrq »

Děkuji za snahu udělat v tom pořádek. Mám podezření, že Sisifos měl snadnější úkol. Já hrával původní VtM a pak nWoD. A i když se krapet orientuji, z té databáze z toho mám úplný bordel. 😁
Nebudu se snažit to rozuzlovat, smířil jsem se s tím. Ohodnotil jsem těch pár příruček, co jsem dlouho aktivně hrával a tím to pro mě končí. Tfuj, tfuj.
Za tento příspěvek děkují uživateli smrq:
Markus
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

Příspěvek od Markus »

smrq píše: 22. 11. 2021, 22:16A i když se krapet orientuji, z té databáze z toho mám úplný bordel. 😁
To pro mě není úplně dobrá vizitka. :) Každopádně ses zorientoval dost na to, abys našel a okomentoval ty hry, které znáš, a díky za to. Názory lidí, kteří mají s těmi hrami dlouhé zkušenosti, se cení.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

Příspěvek od smrq »

Markus píše: 22. 11. 2021, 23:40 To pro mě není úplně dobrá vizitka. :)
Právěže vůbec ne. Za ten maglajz určitě nemůžeš ty. To vydavatelé se utrhli z řetězu. Tohle nepopsal srozumitelně ani Siriem, který o tom kdysi psal článek na kostce. Je v tom strašný chaos, to nejde napsat tak, aby se v tom obyčejný smrtelník po přečtení vyznal.
Naposledy upravil(a) smrq dne 25. 11. 2021, 20:53, celkem upraveno 1 x.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

Příspěvek od Markus »

No tam je podle mě nejvíc matoucí věc, že paralelně vedle sebe existuje starý World of Darkness a nový World of Darkness (přejmenovaný na Chronicles of Darkness), obě jsou to docela odlišné herní linie, obě dnes vycházejí souběžně a obě dělá stejný vydavatel. :)

EDIT: A do toho Paradox a jeho páté edice staré řady, čímž se to ale moc nezjednodušuje, protože Paradox má pátou edici, zatímco Onyx dál podporuje čtvrtou (20th Anniversary)... i pátou.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

Příspěvek od Markus »

Pro přehlednost posílám info i do hlavní diskuze...

Obrázek


Smrq dokončil :arrow? překlad Starter Setu pro pátou edici Vampire: the Masquerade!


(Zároveň jsem doplnil odkaz do záhlaví.)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

Příspěvek od Markus »

Ještě loni vyšel nový Hunter, tak pokud jste to minuli...

Obrázek

:arrow? Hunter: The Reckoning (5e)
Hunter: The Reckoning s označením „pátá edice“ je novou, ve skutečnosti druhou edicí hry Hunter: The Reckoning (1999) – označení „pátá“ nese z toho důvodu, aby se číslování shodovalo s pátou edicí Vampire: the Masquerade (2018).

Hra je zasazená do klasického světa World of Darkness, temné alternativy současnosti, ve které se mezi lidmi potají pohybují upíři, vlkodlaci, podvrženci a další nadpřirozené bytosti. Hráči se ujímají role smrtelníků obdařených mimořádnými schopnostmi, kteří proti nadpřirozeným netvorům bojují. Na rozdíl od jiných her ze série World of Darkness nemají „lovci“ žádné klany, cechy, tradice atd., takže se nesdružují do frakcí a hra je ve výsledku přímočařejší. Zato oproti nim stojí mocné organizace i extrémně nebezpeční nadpřirození jedinci.

Pravidly hra spíš než ze svého předchůdce vychází z páté edice Vampire: the Masquerade. Postavy jsou definované základními vlastnostmi a dovednostmi, jejichž sečtením vznikne pool desetistěnných kostek, kterým se hází a počítají se úspěchy (6 a víc). Metaherní měna bodů vůle umožňuje přehazovat nepovedené hody. Skupina taky společně sdílí pool „kostek zoufalství“, které si hráči můžou přidávat k hodům, ale jejich používání může přinášet nepříjemné následky. Speciální schopnosti zvané „edges“ umožňují hráčům vybrat si pro svoji postavu něco mimořádného, od přístupu k běžně nedostupné výbavě, přes hackování nebo našeptávání zvířatům až po lehce nadpřirozené schopnosti typu cítění nepřirozeného.
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

Příspěvek od KDolecek »

Jsem z toho vlastně dost vzteklý jako potenciální koncový zákazník. Nejsou mi ty jejich edice vůbec jasné. Myslel jsem, že pořád vyvíjí Hunter: Vigil 2e a teď na mne vyleze Hunter: Reckoning 5e. Wtf. Jak se v tom mám vyznat? Jaký je v nich rozdíl? Proč mi to dělají? Rapidně to snižuje moji chuť se tomu vůbec věnovat, hrát to, podporovat.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

Příspěvek od Markus »

Hunter: the Vigil se vyvíjí taky, je to úplně jiná hra, kterou dělá úplně jiný vydavatel (Onyx Path), jen se to hodně podobně jmenuje a je to v hodně podobném settingu, aby se to pletlo. 8)

EDIT: Jo a druhá edice Hunter Vigil evidentně vyšla v roce 2021 a mě ještě v databázi chybí, takže ji tam budu muset doplnit.
Uživatelský avatar
Wolfus
Příspěvky: 1094
Registrován: 14. 8. 2009, 11:45

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

Příspěvek od Wolfus »

Vigil je Chronicles of Darkness
Reckoning je navrat k World of Darkness (podobne ako Masquerade 5e)
DrD (II), Pribehy Imperia
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

Příspěvek od Markus »

V zásadě si představ, že je to něco jako:
- Vyšlo Dračí doupě
- Vyšlo Dračí doupě plus
- Vyšlo Dračí doupě II

... a teď někdo vydává Dračí doupě páté edice, které je druhou edicí Dračího doupěte. Easy, ne? $D
.

Re: Hry z řady World of Darkness / Chronicles of Darkness

Příspěvek od . »

Existuje oWoD/cWoD/WoD - old World of Darkness, classic World of Darkness, World of Darkness. To jsou různé označení pro jeden herní setting (používající Storytellers System jakožto mechanické jádro), který začal s první edicí Vampire: the Masquerade. Součástí toho settingu je i herní linie Hunter: the Reckoning. Což byla hra, která se věnovala "lidským lovcům nadpřirozena" - reálně šlo o původně lidi, kteří se staly schránkami pro spirity pomsty a prostě to byli další supernaturálové, kteří akorát lovily ostatní.

Pak vzniklo nWoD/CofD - new World of Darkness, Chronicles of Darkness (přesné důvody vzniku viz předchozí diskuze, příspěvky Markuse a siriena, ti to probírají do hloubky). Tohle jsou dvě označení pro nový herní setting (používající Storytelling System jakožto mechanické jádro), který se inspiruje původním World of Darkness, ale je prostě jiný. Součástí tohoto settingu vyšla linie Hunter: the Vigil. Kde jsou protagonisté opravdu obyčejní lidi, kteří bojují proti nadpřirozenu (max. mají občas nějakou slabší schopnost, protože si nechali voperovat něco z mrtvého supernaturála, nebo protože mají Lucifera ve své pokrevní linii ...).

A teď se dostáváme do současnosti, kdy se oživil původní WoD setting tím, že vyšla pátá edice V:tM.

Hunter: the Reckoning 5e je zasazené do původního settingu, používá Storytellers System, je narativnější a volnější. Již v něm hraješ za normální lidi, co se rozhodli lovit supernaturální bytosti.

Hunter: the Vigil 2e (už mimochodem vyšla, minimálně KS backeři ji už mají doma) je hra, která je zasazená do nového settingu, používá Storytelling System a je gamističtější a trochu svázanější. Taky se v něm hraje za normální lidi, co se rozhodli lovit supernaturální bytosti.
=====================================
A pokud by někoho zajímalo, proč to dělají, tak je to z toho důvodu, že práva na původní WoD vlastní White Wolf (případně kdokoliv v současnosti vlastní WW) a hry vytváří studia, která se s WW dohodnou - V:tM 5e vytvořilo Modiphius Entertainment, H:tR 5e vytvořilo Renegade Studios.
Práva na CofD vlastní Onyx Path Studios, kteří si vydávají věci sami (V:tR 2e, W:tF 2e, M:tAwk 2e, B:tP, D:tR, CofD, H:tV 2e, Ch:tL ...).
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti