Zkušenostní body
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
- Pan Banán
- Příspěvky: 50
- Registrován: 6. 4. 2014, 22:50
- Bydliště: Tam, kam lidská noha nevkročila
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenostní body
Wow. No vidím, že jsem tu rozjel něco velkého. Každopádně- povězte mi co si myslíte o mém systému, abych tam mohl vychytat všechny mouchy.
"Včerejšek, ten je ten tam.
Zítřek, ten nám není znám.
Ale dnešek, to je dar.
Tak si toho daru náležitě važ."
- Mistr Oogway
Zítřek, ten nám není znám.
Ale dnešek, to je dar.
Tak si toho daru náležitě važ."
- Mistr Oogway
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: Zkušenostní body
Nevím, kolik dní plných dobrodružství a akcí odehrajete za tříhodinové sezení. Extrém může vést k:Pan Banán píše:...povězte mi co si myslíte o mém systému...
Postava dostane 1 (vzácně 2) zkušenostní body za určitou dobu v herním světě (nejčastěji jeden až dva dny plné dobrodružství a akcí). Vzhledem k předpokládané herní době cca. tří hodin je tento systém vyhovující.
a) Odehraje se toho hodně, postavy získávají úrovně příliš rychle, a je těžké pro ně vymýšlet nové výzvy.
b) Odehraje se toho málo, chce to několik sezení k postupu o úroveň, což hráče irituje a začnou tlačit na pilu, aby se toho během sezení odehrálo více.
Balanc je tu klíčový, což ale vede k rigiditě, kdy musíte ve všech sezeních odehrát více méně to samé. To limituje dobrodružství s dlouhými akcemi a koly a potažmo o Mistrovskou hru, která je na tomto spíše založená.Pan Banán píše:Samozřejmě jsme lidé a ne automatické počítače, takže vypravěč by měl příjem zkušeností pro hráče regulovat tak, aby byl vhodný pro délku vašeho sezení.
Vedle toho by nepíšeš, zda je postup o úroveň zachován dle pravidel, tj. 12 zk na úroveň. Dle tvého systému při 1 zk za 2 dny dobrodružství získá postava úroveň za tři týdny v herním světě, při 2 zk za 1 den (vzácně) to je jen týden. Takže v průměru to jsou dva týdny na úroveň, což může zase vyhovovat vašemu stylu hraní (o kterém toho ale moc nevím), na můj vkus to je trochu moc rychlé. Z ničeho (nula) na borce (pět bodů v povolání) ujde postava za 2 měsíce, čemuž se zase musí hodně přizpůsobovat obsah a náročnost delších kampaní.
Což ale znamená, že se dostáváš zpátky k plusminus pevně danému počtu zkušeností za sezení a vůbec nemá smysl vázat to na dobu v herním světě, ne?Pan Banán píše:takže vypravěč by měl příjem zkušeností pro hráče regulovat tak, aby byl vhodný pro délku vašeho sezení.
Re: Zkušenostní body
tiez sa neviem inak vyjadrit ako ze je to pre mna uplne nepouzitelne.
Niekedy session nie je naplnena akciou, niekedy neprejde pocas nej ani viac ako par hodin vo fiktivnom svete a niekekedy je to huste. Neda sa povedat ze je to vina hracov (a len akciou naplnene sesny tiez nie su uplne dobre, clovek potrebuje aj oddych a rozjimanie nad tym co sa stalo v minulosti) takze davat im zato menej expov ... mno.
Ja som pouzival pristup ... odmena v podobe levelu za story obluk (2-4 sesny)
Niekedy session nie je naplnena akciou, niekedy neprejde pocas nej ani viac ako par hodin vo fiktivnom svete a niekekedy je to huste. Neda sa povedat ze je to vina hracov (a len akciou naplnene sesny tiez nie su uplne dobre, clovek potrebuje aj oddych a rozjimanie nad tym co sa stalo v minulosti) takze davat im zato menej expov ... mno.
Ja som pouzival pristup ... odmena v podobe levelu za story obluk (2-4 sesny)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Zkušenostní body
Také jsme vždy dávali levely (nikoli expy, to je naprostá zbytečnost) po uzavřených příběhových celcích a nikoli po dnech nebo počtech sezení. On ti stejně každý napíše, že to dělá naprosto po svém - takže spíš se ptej svých hráčů, jak jim to vyhovuje, než nás na fóru. Mouchy ti nikdo jiný vychytat nepomůže.
Důležité je, že neexistuje lepší nebo spravedlivější model, existuje pouze model, který vám více vyhovuje. Ničím jiným bych se neřídil.
Důležité je, že neexistuje lepší nebo spravedlivější model, existuje pouze model, který vám více vyhovuje. Ničím jiným bych se neřídil.
Re: Zkušenostní body
Un nás se dává za "odsezený" čas u stolu a za odehrání dobrodružství. Zatím nám to tak vyhovuje. Trochu záleží na tom, jak často se dostame k hraní. Když je to málokdy, tak dáváme víc bodů, když je to častěji, tak dáváme trochu méně bodů (v poměru k odehranému času), prostě aby to bylo znát.
Jsem poslední výkřik evoluce. Když mě stvořila, tak zoufale zařvala: "Proboha, co jsem to udělala?!"
- Pan Banán
- Příspěvky: 50
- Registrován: 6. 4. 2014, 22:50
- Bydliště: Tam, kam lidská noha nevkročila
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenostní body
Zdá se, že nejlepší bude vrátit se k systému udělení bodů na konci sezení, že?
Přece jen zkušenostních bodů se zbavit nemůžu. Je to jedna z mála věcí, která provází RPG už od jeho zrodu.
Ale i tak- 4 body za účast a 2 za hru je docela demotivační. Ale zřejmě by to mělo vycházet tak, aby po tříhodinovém sezení dostala postava maximálně šest bodů, není-liž pravda?
Přece jen zkušenostních bodů se zbavit nemůžu. Je to jedna z mála věcí, která provází RPG už od jeho zrodu.
Ale i tak- 4 body za účast a 2 za hru je docela demotivační. Ale zřejmě by to mělo vycházet tak, aby po tříhodinovém sezení dostala postava maximálně šest bodů, není-liž pravda?
"Včerejšek, ten je ten tam.
Zítřek, ten nám není znám.
Ale dnešek, to je dar.
Tak si toho daru náležitě važ."
- Mistr Oogway
Zítřek, ten nám není znám.
Ale dnešek, to je dar.
Tak si toho daru náležitě važ."
- Mistr Oogway
Re: Zkušenostní body
Tak ludia mali chvost par dost rokov.Je to jedna z mála věcí, která provází RPG už od jeho zrodu.
A proste sa neujal po dostatocne dlhych testoch pretoze sme zistili ze ine veci su potrebnejsie
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenostní body
Můžu se zeptat, v čem je to demotivační?Pan Banán píše:Ale i tak- 4 body za účast a 2 za hru je docela demotivační.
Mně například připadá demotivační, když si powerplayer vytvoří taková komba, kterými dokáže řešit skoro všechno, nebo si pro sebe uzurpuje často využívané schopnosti, krade spotlight pro sebe a hra ho za to odměňuje zkušenostmi. Což znamená, že po chvíli je ještě silnější než ostatní postavy, takže má víc příležitostí řešit dané situace a krást si spotlight.
Nastavení zkušeností v DrD2 je takové, že je odměňován především příspěvek k zábavě skupiny jako celku. Takže většinu dovedností dostaneš za to, žes přišel, a tedy umožnil vůbec to, aby hra proběhla. Další dva body dostáváš za to, že naplňuješ to, co jste si na začátku označili jako zábavné. Navíc přidělování zkušeností za takové situace má ještě jeden pozitivní efekt, a to ten, že si ty dobré situace připomenete - upevní se tím zážitek ze hry a zároveň si připomenete, co se v ní vlastně dělo.
Samozřejmě když si nastavíte udělování zkušeností jinak, systém to snese, protože body zkušenosti prakticky na nic jiného nejsou navázané. A v podstatě jediné riziko je, že některé postavy se budou zlepšovat neúměrně rychle/pomalu ostatním.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenostní body
Můžeš, a celkem snadno. Vyzkoušel jsem to na lidech - napřed nevěděli, kolik ZK jim přiděluju a pak jsem je přímo spojil s dosahováním úspěchů, takže si hráči můžou vybrat mezi zlepšením postavy nebo dosažením cíle - a téměř všichni si vybírají dosahování cílů. Zkušenosti jsou ve skutečnosti celkem zbytečnost, a dá se jich zbavit stejně snadno jako HPček (která taky provází RPG prakticky od začátku)Pan Banán píše:Přece jen zkušenostních bodů se zbavit nemůžu. Je to jedna z mála věcí, která provází RPG už od jeho zrodu.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Zkušenostní body
Zkušeností jsem se vzdal stejně jako počítání peněz a oboje mi jako vypravěči dost zpříjemnilo hru. Prostě když hráči naznali, že je čas na další úroveň, tak mi řekli, do čeho si ji dávají a tím to pro mě haslo:) Ale je fakt, že tenhle postup není pro hráče, kteří rádi sledují, jak jim "zaslouženě" naskakují číslíčka v kolonkách...Pan Banán píše:Přece jen zkušenostních bodů se zbavit nemůžu. Je to jedna z mála věcí, která provází RPG už od jeho zrodu.
- Pan Banán
- Příspěvky: 50
- Registrován: 6. 4. 2014, 22:50
- Bydliště: Tam, kam lidská noha nevkročila
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenostní body
Ihned vysvětlím. Zkušenostní body mají vylepšovat postavu. Podle konceptu DrD2 ovšem postava dostane dvě třetiny svých zkušeností za to, že její hráč se účastnil sezení. Velmi demotivační. Přinejmenším by se to mělo prohodit, aby postava dostala 4 body za svou hru a 2 bonusové body jako účast, či obohacení hry (podobně jako v DrD+).boubaque píše: Můžu se zeptat, v čem je to demotivační?
"Včerejšek, ten je ten tam.
Zítřek, ten nám není znám.
Ale dnešek, to je dar.
Tak si toho daru náležitě važ."
- Mistr Oogway
Zítřek, ten nám není znám.
Ale dnešek, to je dar.
Tak si toho daru náležitě važ."
- Mistr Oogway
- Pan Banán
- Příspěvky: 50
- Registrován: 6. 4. 2014, 22:50
- Bydliště: Tam, kam lidská noha nevkročila
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenostní body
Přímo žasnu, jak jste všichni vypustili zkušenosti ze svých systémů.
"Včerejšek, ten je ten tam.
Zítřek, ten nám není znám.
Ale dnešek, to je dar.
Tak si toho daru náležitě važ."
- Mistr Oogway
Zítřek, ten nám není znám.
Ale dnešek, to je dar.
Tak si toho daru náležitě važ."
- Mistr Oogway
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenostní body
Jersone a uvědomuješ si,že jsi jeden z mála lidí na světě, který si pod pojmem přímého spojení zkušeností a dosahování úspěchů vytvoří dualitu - buď úspěch nebo zkušenosti?:) To jde jak proti gamistickému, tak i proti ostatním aspektům hry:) Ujednodušuje to práci v tom,že psotavy příliš ryhcle nerostou, ale mne by to fakt nebavilo. Mám radost, když má postava dosáhne úspěchu a tím se naučí něco nového...Jerson píše:pak jsem je přímo spojil s dosahováním úspěchů, takže si hráči můžou vybrat mezi zlepšením postavy nebo dosažením cíle - a téměř všichni si vybírají dosahování cílů. Zkušenosti jsou ve skutečnosti celkem zbytečnost, a dá se jich zbavit stejně snadno jako HPček (která taky provází RPG prakticky od začátku)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenostní body
Ale kdeže - jsou hry, ve kterých se zkušenosti přidělují při selhání, to zaprvé. Zadruhé, pokud tě systém netlačí do vysokých čísel, tak jako hráč necítíš nutnost si pořád zlepšovat - tedy posilovat - postavu, takže se zlepšuješ, když se zlepšit chceš, nebo když máš dojem, že se to hodí.
Nevím o tom, že by si nějaký hráč na tuhle možnost stěžoval - kromě toho už od začátku si můžeš udělat silnou a schopnou postavu, pokud chceš, takže o další důvod méně hnát se za neustálým zvyšováním čísel
Nevím o tom, že by si nějaký hráč na tuhle možnost stěžoval - kromě toho už od začátku si můžeš udělat silnou a schopnou postavu, pokud chceš, takže o další důvod méně hnát se za neustálým zvyšováním čísel
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Zkušenostní body
Dovolím si citovat sám sebe z jiného vláknaPan Banán píše:Ihned vysvětlím. Zkušenostní body mají vylepšovat postavu. Podle konceptu DrD2 ovšem postava dostane dvě třetiny svých zkušeností za to, že její hráč se účastnil sezení. Velmi demotivační. Přinejmenším by se to mělo prohodit, aby postava dostala 4 body za svou hru a 2 bonusové body jako účast, či obohacení hry (podobně jako v DrD+).boubaque píše: Můžu se zeptat, v čem je to demotivační?
Toto je důvod, proč dávám přednost paušálnímu odměňování a individuální je dle mého nejvíce demotivující ze všech variant.Arten_CZ píše:Osobně nejsem zastáncem odměňování konkrétního hráče - v každé skupině je někdo, komu jde vyprávět lépe a komu hůře. Musel bych si pak někde zaznamenat, co je standard u každého hráče a oceňovat, pokud svůj standard dokáže překonat. Pokud bych skutečně oceňoval zajímavé scény jako jediné hledisko, bez vazby ke standardu hráče, byl bych hodně nespravedlivý. Postava hráče s lepší vyřídilkou by dostávala stále více času a větší pravomoci k ovlivnění příběhu a postava hráče s horší vyřídilkou by na tom byla hůře a hůře.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů