Hledání, prohledvání místností, budov, podzemních kobek etc.
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
- PotulnyDruid
- Příspěvky: 313
- Registrován: 28. 8. 2012, 13:51
- Bydliště: Brno
Re: Hledání, prohledvání místností, budov, podzemních kobek
Nemyslím si, že si pleteme dvě různé věci. Já přesné vím, na co se ptáš, já ti tu, a nejsem sám, jen ukazuji možné výklady/ohyby pravidel. Ale to si myslím, je naprosto v pořádku. Jestli ti náš způsob nevyhovuje, tak je to v pořádku, ale nevyjadřoval bych to slovy, že si něco pleteme.RemusRomullus píše: Vzteklina, Ocho i Potulný Druid si tu pletou dvě různé věci.
Náročnost - postava platí za to, aby se vůbec mohla o náročnou akci pokusit. Přesně ty příklady, co uvádí Fafrin, nebo co jsem už uváděl ja.
Ano je to ohnutí pravidel, ale tak jsem to i prezentoval, je to takové malinko houserule, které se mi celkem dobře osvědčilo.RemusRomullus píše:2) Při výrobě/ukrývání předmětu si hodím jako PJ za tvůrce a potom se hledání řeší onou formou jakéhosi střetu tak jak to psal Potulný Druid, ale to už je trochu o ohýbání pravidel a přibližování více počítacím a házecím systémům než by mělo být DrD2;-).
under construction
Re: Hledání, prohledvání místností, budov, podzemních kobek
Taky se přidám se svým příkladem do mlýna:
Hledání je primárně duševní činnost (zaměřím se jen na náročnosti, protože ostatní věci dobře popsali ostatní..např. Sarsaparillos).
Řekněme, že budeme hledat nějakou tajnou formuli v knize - běžná činnost.
Kniha je psána archaicky, vzletně a poeticky, s množství slovního balastu, ze kterého mě bude bolet hlava. Náročnost 1.
- navíc je psána elsky a já mluvím tou řečí hodně málo. Náročnost 2.
- ale já mám slovník. Náročnost 2, ale 1 platím za slevu, použití slovníku.
- k tomu všemu je to nějaký divný elfský dialekt. Náročnost 3, ale 1 zaplatím slovníkem.
Hledání je primárně duševní činnost (zaměřím se jen na náročnosti, protože ostatní věci dobře popsali ostatní..např. Sarsaparillos).
Řekněme, že budeme hledat nějakou tajnou formuli v knize - běžná činnost.
Kniha je psána archaicky, vzletně a poeticky, s množství slovního balastu, ze kterého mě bude bolet hlava. Náročnost 1.
- navíc je psána elsky a já mluvím tou řečí hodně málo. Náročnost 2.
- ale já mám slovník. Náročnost 2, ale 1 platím za slevu, použití slovníku.
- k tomu všemu je to nějaký divný elfský dialekt. Náročnost 3, ale 1 zaplatím slovníkem.
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
-
- Příspěvky: 126
- Registrován: 28. 1. 2010, 14:05
Re: Hledání, prohledvání místností, budov, podzemních kobek
Určitě jsem se nechtěl nikoho osobně dotknout vyjádřením, že si něco plete, takže pokud si to někdo vzal osobně, tak mu nabízím omluvu. Nebylo to tak myšleno. A za názory a odpovědi samozřejmě děkuji.PotulnyDruid píše:ale nevyjadřoval bych to slovy, že si něco pleteme.
- PotulnyDruid
- Příspěvky: 313
- Registrován: 28. 8. 2012, 13:51
- Bydliště: Brno
Re: Hledání, prohledvání místností, budov, podzemních kobek
Ono ta náročnost při prohledávání si myslím zaslouží ten pohled "je to fakt dobře schované".
Uvedu ještě jeden příklad:
Postava vejde do místnosti a její hráč se rozhodne, že tuto místnost chce prohledat. Jelikož je DrD2 otevřený systém (což ne každému vyhovuje), já jakožto PJ můžu dát hráči na výběr, buď ji prohledá jen tak, nebo s náročností 1 nebo s náročností 2. Hráč samozřejmě teď ví, že tam je "zakopaný pes", ale jelikož je systém otevřený, není to problém. A už se sám může rozhodnou jak moc je vlastně jeho postava odhodlaná tu místnost prohledávat, což už je otázka roleplaye.
No a já jako PJ vím (to už hráči neřeknu) že bez náročnosti nenajde nic. S náročností najde tajné dveře v krbu, které jsou tam po předchozím majiteli, a s náročností 2 by našel velice šikovně ukryté tajné šuple ve stole.
Uvedu ještě jeden příklad:
Postava vejde do místnosti a její hráč se rozhodne, že tuto místnost chce prohledat. Jelikož je DrD2 otevřený systém (což ne každému vyhovuje), já jakožto PJ můžu dát hráči na výběr, buď ji prohledá jen tak, nebo s náročností 1 nebo s náročností 2. Hráč samozřejmě teď ví, že tam je "zakopaný pes", ale jelikož je systém otevřený, není to problém. A už se sám může rozhodnou jak moc je vlastně jeho postava odhodlaná tu místnost prohledávat, což už je otázka roleplaye.
No a já jako PJ vím (to už hráči neřeknu) že bez náročnosti nenajde nic. S náročností najde tajné dveře v krbu, které jsou tam po předchozím majiteli, a s náročností 2 by našel velice šikovně ukryté tajné šuple ve stole.
under construction
Re: Hledání, prohledvání místností, budov, podzemních kobek
Pokud běžné prohledávání selhalo a teď už chodí a proklepává všechno tak už je po hodu a platí Vyčerpání (ve výši Ohrožení).PotulnyDruid píše:Nevidím důvod, proč by se náročností nemohlo vyjádřit vyčerpání za vymýšlení možného úkrytu v ložnici. To samo může být velice vyčerpávající činnost. Prohledal každou obvyklou skrýš a nic a teď tam sedí/chodí/prohmatává/proklepává a usilovně přemýšlí, kde by se dala ještě skrytá schránka krýt atd.Fafrin píše:Náročnost bych spíše viděl tam, kde i samotný pokus je vyčerpávající - například prohledat ložnici tak, aby to nebylo poznat, hledat v naprosté tmě, pod vodou, v nedýchatelném prostředí, potichu, protože (vedle) v místnosti někdo spí apod.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 3 hosti