Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Teď nemluvím o jedech.MarkyParky píše: ↑18. 1. 2023, 09:30Nerozumím, co tam dělá lupič.
Šaman umí vyrobit omamné látky pro lidi i zvířata, tak je dokáže i podávat.
Mluvím o mastech, odvarech a nektarech - o zásobnících zdrojů, kterým se obecně říká lektvary.
- Mastičkář umí vyrobit mast na lidi a zvířata, mastičkář umí podávat mast lidem, šaman podávat mast zvířatům.
- Šaman umí vyrábět odvary na lidi a zvířata, zaříkávač umí podávat odvary lidem, šaman podávat odvary zvířatům.
- Lupič umí vyrábět nektary na lidi, zvěd podávat nektary lidem, šaman podávat nektary zvířatům.
Kdo vyrábí nektary na zvířata? Umí šaman podávat něco, co nikdo ze základních pravidel neumí vyrobit?
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Tyjo, tak to ti z hlavy neřeknu, jestli je to schválně nebo opomenutí.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Podávat Nektary bytostem XY by měl umět asi ten, kdo umí léčit Vliv bytostem XY.
Protože používání zásobníku jsou zdroje pro danou činnost.
Protože používání zásobníku jsou zdroje pro danou činnost.
- Za tento příspěvek děkují uživateli Fafrin:
- MarkyParky
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
To nikdo nerozporuje. Šaman léčí vliv zvířat, šaman podává nektary zvířatům.
Kdo vyrábí nektary na zvířata? Umí šaman podávat něco, co nikdo ze základních pravidel neumí vyrobit?
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
(Umí to určitě vyrobit Alchymista pod zázračným elixírem.
A třeba je otázka, jestli některé z povolání umí třeba vyrábět meče, ale Bojovník je umí používat.)
Ale tuším, že tyhle odpovědi tě úplně neuspokojí
A třeba je otázka, jestli některé z povolání umí třeba vyrábět meče, ale Bojovník je umí používat.)
Ale tuším, že tyhle odpovědi tě úplně neuspokojí
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Dokud se nezjistí, jak to mělo původně být, tak mi nezbývá, než to takhle přesně hrát. A pokud se nakonec zjistí, že takhle to přesně bylo plánované, tak mě takováto odpověď dokonce uspokojí. A zda si někam napíšete poznámku, že to máte dohledat, to už nechám na vás.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Takhle, Vyrábění třeba Jedů, co působí na neživé je třeba až Mistrovská ZS. Stejně tak léčení Netvorů.
Vyrábět Nektary, které lze použít na zvířata nebo dokonce něco onačejšího zní jako kombinace Lupiče a Šamana.
Nicméně, v Šamanovi je přímo "podávání lektvarů zvířatům" v rámci Dovednosti "Léčení zvířat (Duše)".
Lektvary = (masti, odvary a nektar); takže podávat nektary zvířatům Šaman umí. Ale asi je neumí vyrábět. Na to je potřeba kombinace lovce a lupiče. Lupič určitě nemá umět vyrábět Nektary, které by pomáhali zvířatům. A nikdo jinej nektary nevyrábí.
Takže za mě to jde do poznámky k "v základní příručce nepokryté dovednosti", které by bylo fajn pokrýt v mistrech.
Vyrábět Nektary, které lze použít na zvířata nebo dokonce něco onačejšího zní jako kombinace Lupiče a Šamana.
Nicméně, v Šamanovi je přímo "podávání lektvarů zvířatům" v rámci Dovednosti "Léčení zvířat (Duše)".
Lektvary = (masti, odvary a nektar); takže podávat nektary zvířatům Šaman umí. Ale asi je neumí vyrábět. Na to je potřeba kombinace lovce a lupiče. Lupič určitě nemá umět vyrábět Nektary, které by pomáhali zvířatům. A nikdo jinej nektary nevyrábí.
Takže za mě to jde do poznámky k "v základní příručce nepokryté dovednosti", které by bylo fajn pokrýt v mistrech.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Mám postavu čaroděje a občas používám Vzdušnou magii na to, abych udělal nějaký vysoký wuxia skok nebo někam poodlétl. Ale nedávno jsem si všiml, že Lupič má Vzdušnou Akrobacii (i když vím, že není magická). Ale pořád mi vrtá hlavou - nezneužívám tu vzdušnou magii? Nemám na ni žádnou ZS. Jak by to řešili samotní autoři?
Verba vana aut risui apta non loqui!
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Ne, děláš to v zásadě dobře. Různé prodlužování skoků a výskoků tam určitě patří. Klidně i vznášení se.
Se silou vichřice i nějaké to polétnutí (v rámci toho, kam by tě uvedl člověk, případně obr s tou ZS ).
Jen nezapomínej na projevy ve fikci - pořád tě nanáší vítr/vichr a to není moc nenápadné nebo přesné...
Lupičova vzdušná akrobacie je spíš lezení po stropě, stěnách a takový super-parkour. Tzn. ta se dá dělat i tiše a nenápadně, ninja-style.
Se silou vichřice i nějaké to polétnutí (v rámci toho, kam by tě uvedl člověk, případně obr s tou ZS ).
Jen nezapomínej na projevy ve fikci - pořád tě nanáší vítr/vichr a to není moc nenápadné nebo přesné...
Lupičova vzdušná akrobacie je spíš lezení po stropě, stěnách a takový super-parkour. Tzn. ta se dá dělat i tiše a nenápadně, ninja-style.
- Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky tito uživatelé (celkem 2):
- Fafrin, Stařec
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
U nás ve skupině je to povolené mechanicky v zásadě dvěma způsoby:nezneužívám tu vzdušnou magii? Nemám na ni žádnou ZS.
A) Menší protažení skoku/výskoku, tj. primárně postava spoléhá na své fyzické schopnosti = Hod na Pohyblivost (Kejklíř) a díky magii vzduchu dostává postava Výhodu.
B) Větší skoky/výskoky než je normálně fyzicky možné, tj. postava spoléhá na magii = Hod na Větrnou magii, ale velmi často doskok/dopad je spojen s Nástrahou prostředí (jde o to samé kolo, takže postava buď přijme následek Nástrahy nebo to zkusí a musí zaplatit Obranu). Např. postava během honičky přeskočí širokou propast způsobem, že ji doslova vrhne poryv větru. Doskok pak není nijak precizní ani něžný, tj. rovnou řešíme nástrahu, zda se na druhé straně nerozmázne v prachu a kamení a neodře se (= zvýšené Ohrožení či při použití Síly vichřice dokonce Jizva naražené kosti či tak něco).
A samozřejmě je tu i ten hluk, víření prachu atp. spojené s použitím větrné magie (jak už psal Marky), tj. prakticky případ B není nikdy používán během nějakého plížení apod.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Díky za upřesnění!
Verba vana aut risui apta non loqui!
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Trochu mi vadí manévr Obrana. V pravidlech se píše, že se dá použít jedině až po vypotřebování akce a já bojuju s tím tohle pravidlo prostě přijmout, protože mi připadá, že je to výrazně gamističtější (= víc disociovaná mechanika), než zbytek pravidel.
Příklad:
- jsem bojovník v konfliktu, přede mnou je lučištník, napravo čaroděj. Čaroděj se chystá utéct, chci ho zastavit.
- iniciativa: lučištník, bojovník, čaroděj
- Lučištník vystřelí na bojovníka, ten se buď nebude bránit, nebo se bude bránit svou Protiakcí. Pokud se bude bránit protiakcí, tak už nemůže jít pronásledovat čaroděje
- Jenže v případě jiné iniciativy, bojovník skočí po čaroději, zvítězí, chytne čaroděje za límec. Lučištník nepoužil protiakci a místo toho - jakožto poslední v iniciativě - používá akci na střelbu na bojovníka, aby mu způsobil jizvu. Bojovník náhle může použít obranu.
Obrana je každopádně manévr, který představuje "menší akci" (jak si to představuju pro zjednodušení, protože je víc limitovaná), je jakousi sekundární snahou (oproti hlavní akci/protiakci). V prvním případě mi nestačí bránit se "menší akcí" proti lukostřelbě, musí to být větší, soustředěnější snaha (protiakce), kdežto v druhém případě mi stačí použít "menší akci", tj. akci z manévru obrana.
V ideálním případě by v první části příkladu lučištník vystřelil na bojovníka, ten by se bránil manévrem obrana, a pak by bojovník použil svou akci z iniciativy, aby skočil na čaroděje. Ale pokud to chápu dobře, tak takhle to udělat nejde.
Tak, a teď vidím, že si jen stěžuju a vlastně se na nic neptám Otázka je asi taková: chápu to opravdu správně, nebo jsem to zkomolil? A pokud to chápu dobře, hrajete to takhle běžně, nebo je to něco jako "no. 1 homebrew", že to lze hrát před akcí? Nebo (pokud to moje skupina nepřijme jako domácí pravidlo) mám prostě smůlu?
Příklad:
- jsem bojovník v konfliktu, přede mnou je lučištník, napravo čaroděj. Čaroděj se chystá utéct, chci ho zastavit.
- iniciativa: lučištník, bojovník, čaroděj
- Lučištník vystřelí na bojovníka, ten se buď nebude bránit, nebo se bude bránit svou Protiakcí. Pokud se bude bránit protiakcí, tak už nemůže jít pronásledovat čaroděje
- Jenže v případě jiné iniciativy, bojovník skočí po čaroději, zvítězí, chytne čaroděje za límec. Lučištník nepoužil protiakci a místo toho - jakožto poslední v iniciativě - používá akci na střelbu na bojovníka, aby mu způsobil jizvu. Bojovník náhle může použít obranu.
Obrana je každopádně manévr, který představuje "menší akci" (jak si to představuju pro zjednodušení, protože je víc limitovaná), je jakousi sekundární snahou (oproti hlavní akci/protiakci). V prvním případě mi nestačí bránit se "menší akcí" proti lukostřelbě, musí to být větší, soustředěnější snaha (protiakce), kdežto v druhém případě mi stačí použít "menší akci", tj. akci z manévru obrana.
V ideálním případě by v první části příkladu lučištník vystřelil na bojovníka, ten by se bránil manévrem obrana, a pak by bojovník použil svou akci z iniciativy, aby skočil na čaroděje. Ale pokud to chápu dobře, tak takhle to udělat nejde.
Tak, a teď vidím, že si jen stěžuju a vlastně se na nic neptám Otázka je asi taková: chápu to opravdu správně, nebo jsem to zkomolil? A pokud to chápu dobře, hrajete to takhle běžně, nebo je to něco jako "no. 1 homebrew", že to lze hrát před akcí? Nebo (pokud to moje skupina nepřijme jako domácí pravidlo) mám prostě smůlu?
Verba vana aut risui apta non loqui!
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Jde o to, aby hrála vyznamnou roli iniciativa a ten, kdo ji má nejvyšší mohl diktovat, co se bude ve scéně dít. Pokud se ta vazba akce a protiakce za iniciativu vytratí, tak se sníží význam iniciativy jako zdroje pro postavy a případně i přístupu rychle/pomalu.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Chápeš to správně. Proto jsou silné zvláštní schopnosti, které ti dovolují používat manévr obrana v dalších situacích, jako je Osobní strážce, Ostrý jazyk a Bystrost. U NPCček je to zas Člen skupiny a Nelidská rychlost. Oddíly mohou, stejně jako nelidská rychlost, reagovat manévrem obrana na cokoliv uvěřitelného, což jim dovoluje mít klidně i 6 akcí za jediné kolo. Když průvodce sepisuje souboj, ideální situace je mít jedno DPSko, které vyhraje iniciativu, zahlásí něco plošného a všem hráčům sebere akci z iniciativy, pak přijdou tanci, kteří uplatí hráče na obranách a poslední iniciativu má support, který začne přidávat svým spojencům výhody a hráči na to už nemohou reagovat.
Práce s iniciativou a obranami tvoří jedno z kouzel soubojového systému Drd2.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů