88. číslo vydáno

Diskuze k Drakkaru, internetovému časopisu (nejen) o RPG hrách.

Moderátor: Raven

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

88. číslo vydáno

Příspěvek od Ecthelion »

Právě vychází 88. číslo časopisu Drakkar!

Obrázek
Fotografii vytvořil Adelin Grigorescu, public image.

Aktuální vydání najdete na stránkách projektu zde!
Inspirační téma čísla: "Hvozd"

Přejeme vám příjemné čtení!

Obsah:
- Burrows & Badgers – Recenze válečné hry s antropomorfními zvířátky (Jiron)
- Helmuth von Moltke (Lukáš Houdek)
- Malé RPG hry (Jocho)
- Ravnburgh: Hansa (Ecthelion²)
- Ravnburgh: Lví císařství (Ecthelion²)
- Středověký člověk a les (ilgir)
- Tajomné lesy – Systémovo agnostický hexcrawl (Antharon)
- Zoologická Příručka planety Attisou (kin)

Redaktoři i autoři vám budou velice vděční za veškeré komentáře, připomínky a reakce na články.
Pokud si najdete chvíli, abyste jim napsali, budeme vám my i oni velice vděční.
:wink:
Za tento příspěvek děkují uživateli Ecthelion tito uživatelé (celkem 3):
kin, Antharon, Quentin
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 2321
Registrován: 16. 10. 2004, 16:34

Re: 88. číslo vydáno

Příspěvek od Jiron »

Můj článek už jsem hodil i na náš blog. Děkuji.
Za tento příspěvek děkují uživateli Jiron:
Ecthelion
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: 88. číslo vydáno

Příspěvek od Ecthelion »

Jiron píše: 1. 11. 2022, 10:28 Můj článek už jsem hodil i na náš blog. Děkuji.
To my moc děkujeme!
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 88. číslo vydáno

Příspěvek od Quentin »

Proto došlo v éře Karla Velikého došlo k masovému vybití západoevropské populace medvědů
Středověký člověk a les, 2x došlo
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 919
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: 88. číslo vydáno

Příspěvek od kin »

Antharon

Přečetl jsem si Tajomné lesy a malý feedback (před zahráním):

Víc by se mi líbili šance na hexy 2d6 než d6. Přijde mi divný že prostě šance na Řídký les je stejná jako na Prales. U 2d6 by jsi určitým typům krajiny mohl dát větší/menší šance. Navíc by se mi i líbilo, kdyby to mohlo nějak jednoduše obsáhnout to, že když mám Prales, je větší šance že hodím Prales a menší že Mladinu. Ale nevím jak :)

A pak mi přijde zvlášntí rozhodnutí to, že ke všemu tam je tabulka sa možnostmi, jen u "Podivna'" ani nic malého. Vím, že tam je "podívej se na okolní hexy" a vymysli to, ale kdyby tam byli nějaké nakopávač/usměrňovač, tak by to pomohlo (a může to být cokoliv, od jednoduchého "nebezpečí", až po "návštěvník z jiných sfér"). Přišlo by mi fajn, aby to nebyla jediná věc, při které mě nechal systém na holičkách.

No a potom, ale to asi odezní po zahrání, mi přijde že cesty/řeky/nahazování skupin Druhých apod. je zbytečně dlouhé. Ti druzí by místo k6 členů a pak k6krát hodit k6 na typ členů stačilo napsat "lovecká skupina k6 členů" nebo "šaman s doprovodem na spirituální cestě k3 členů".
Za tento příspěvek děkují uživateli kin:
Ecthelion
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: 88. číslo vydáno

Příspěvek od Markus »

kin píše: 23. 11. 2022, 09:03 Navíc by se mi i líbilo, kdyby to mohlo nějak jednoduše obsáhnout to, že když mám Prales, je větší šance že hodím Prales a menší že Mladinu. Ale nevím jak :)
2k6 tabulka, jak říkáš

Prales = +1 k hodům na okolích hexech.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: 88. číslo vydáno

Příspěvek od Antharon »

kin píše: 23. 11. 2022, 09:03
Antharon

Přečetl jsem si Tajomné lesy a malý feedback (před zahráním):

Víc by se mi líbili šance na hexy 2d6 než d6. Přijde mi divný že prostě šance na Řídký les je stejná jako na Prales. U 2d6 by jsi určitým typům krajiny mohl dát větší/menší šance. Navíc by se mi i líbilo, kdyby to mohlo nějak jednoduše obsáhnout to, že když mám Prales, je větší šance že hodím Prales a menší že Mladinu. Ale nevím jak :)

A pak mi přijde zvlášntí rozhodnutí to, že ke všemu tam je tabulka sa možnostmi, jen u "Podivna'" ani nic malého. Vím, že tam je "podívej se na okolní hexy" a vymysli to, ale kdyby tam byli nějaké nakopávač/usměrňovač, tak by to pomohlo (a může to být cokoliv, od jednoduchého "nebezpečí", až po "návštěvník z jiných sfér"). Přišlo by mi fajn, aby to nebyla jediná věc, při které mě nechal systém na holičkách.

No a potom, ale to asi odezní po zahrání, mi přijde že cesty/řeky/nahazování skupin Druhých apod. je zbytečně dlouhé. Ti druzí by místo k6 členů a pak k6krát hodit k6 na typ členů stačilo napsat "lovecká skupina k6 členů" nebo "šaman s doprovodem na spirituální cestě k3 členů".
To mate pravdu, ze v tomto pripade ten generator vytvara asi trochu divnu krajinu. Je tam ten mechanizmus, ze rovnake tereny sa snazia placnut vedla seba ale na druhu stranu neriesi ziadny gradient toho ako les postupne starne a mozes mat luku hned vedla pralesa alebo naopak mladinu vedla stareho lesa.

Co sa tyka toho podivna, tam som si predstavoval, ze podivno by malo nejakym sposobom triggernut okolne elementy a spravit z toho scenu, ale uplne som si nevedel rady ako to cele zaonacit do mechaniky, lebo to moze byt vsetko od ludi co idu lovit diviaky az po stretnutie bohov.

Generovanie skupín je niečo, čo by mal mať GM pripravené aspoň čiastočne dopredu. Pripraviť si dve-tri scénky dopredu pre každý encounter alebo ak dôjdu, tak zaimprovizovať. Ono to nie je zasa žiadna biblia a keď hráš o čas, tak sa proste pozrieš na tabuľku a miesto hadzania si proste vyberieš. Vy to tak nerobíte?
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Odpovědět

Zpět na „Drakkar“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 9 hostů