Matematika DrDII

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Matematika DrDII

Příspěvek od Fafrin »

Nevím, jestli to patří sem, spíš do nějakého teoretizování, ale inspirován videem o "matematickém efektu výhody v DnD" - https://www.youtube.com/watch?v=X_DdGRjtwAo

Jsem udělal nějaké tabulku pro DrDII - https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

A grafy:

Obrázek

Obrázek

Nemám teď v ruce pravidla a přemýšlím, jestli se "velmi přesně" nebo "ukrutně přesně" chovají ještě nějak jinak, ale to bych asi musel mapovat i hod soupeře.

Změna očekávané hodnoty je ovšem + necelých 1,5, při použití přesně, nikoliv +2, jak mám z nějakého důvodu zažito.

Taky je vidět, že při použití přesně se minimalizuje šance na "fumble" hody jako 2,3 a 4. Zásadně se tedy mění šance na přehození 9. Hm, to si ještě zmapuju.
Za tento příspěvek děkují uživateli Fafrin tito uživatelé (celkem 4):
Selhan, Wulfric, Vitus, Nogrim
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Matematika DrDII

Příspěvek od Fafrin »

Tak, efekt přesně na šanci uzpět ve zkoušce/výzvě:

Obrázek

Signifikantní je hlavně nárůst při přesně (2k6+) pro někoho kdo má v dovednosti 0 na šanci na úspěch nad 50%.
To znamená, že pokud máte vhodný nástroj, nebo vám někdo dodá Výhodu, aby jste si přesně mohli zaplatit, tak máte značnou šanci uspět v něčem, co vůbec neumíte.

Pokud se pokoušíte o něco, co umíte na 2 (tedy jako už nejste žádný nováček), tak s přesně je šance na úspěch přes 80 %. Proto je tak super zběhlost i ve věcech, kde člověk mocně nebo lstivě tak moc nevyužije (bo nejsou moc konfliktní).
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Matematika DrDII

Příspěvek od trajda »

Fafrin píše: 3. 7. 2022, 14:13
Co presne ve treti grafu znamena 9+ a 5+? Nebylo by lepsi tam dat dovedonosti 0-5?
Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 99
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Matematika DrDII

Příspěvek od Wulfric »

trajda píše: 3. 7. 2022, 21:14 Co presne ve treti grafu znamena 9+ a 5+? Nebylo by lepsi tam dat dovedonosti 0-5?
Usuzuji, že "9+" = pravděpodobnost hodu 9 a více (nutných abys překonal zkouškovou devítku, když máš úroveň použitého povolání 0), "7+" = pravděpodobnost hodu 7 a více (když ho máš na úrovni 2) atd.
Za tento příspěvek děkují uživateli Wulfric:
Fafrin
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Matematika DrDII

Příspěvek od trajda »

Wulfric píše: 3. 7. 2022, 22:06
Napadlo me takove reseni. Ale v takovem pripade tam chybi 4+; podle me druhy nejdulezitejsi sloupec, hned po 9+.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Matematika DrDII

Příspěvek od MarkyParky »

4+ lepší nevidět.
Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 99
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Matematika DrDII

Příspěvek od Wulfric »

trajda píše: 3. 7. 2022, 22:38
Wulfric píše: 3. 7. 2022, 22:06
Napadlo me takove reseni. Ale v takovem pripade tam chybi 4+; podle me druhy nejdulezitejsi sloupec, hned po 9+.
Před lety jsem si to pro zajímavost taky počítal, byť bez přesně/nepřesně. Ten Fafrinův třetí graf ukazuje pravděpodobnosti úspěchu ve zkoušce při úrovních povolání 0, 2, 3 a 4, čili chybí 1 a 5. Vidím, že v uvedených případech jsem došel ke stejným výsledkům, takže jsem to tehdy nejspíš spočítal správně - ach ta středoškolská matematika :-D V tom případě by základní pravdepodobnost (tj. bez přesně/nepřesně) byla na úrovni jedna (tj. sloupec 8+) rovna 47 % a na úrovni pět (tj. sloupec 4+) 92 %.
MarkyParky píše: 3. 7. 2022, 23:33 4+ lepší nevidět.
:-D To je to, proč mě nebaví postavy s úrovněmi 5 - jsou už moc dobré, skoro nemají šanci neuspět :-D Jen mi teď vrtá hlavou, proč v ní mám nějak zakořeněno, že na 5. úrovni máš při zkoušce jen 2% šanci na neúspěch... Že by to bylo s aplikací přesně?
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Matematika DrDII

Příspěvek od Quentin »

Matně si vybavuju, že jsme tu na testovacím fóru před vydáním lobbovali za cap na +3 nebo +4 a/nebo exponenciální cenu za zvedání jednoho povolání.

Čekal bych, že to pujde snadno houserulovat, ale možná se pletu, když se to neupravilo v revizi. Už si drd2 nepamatuju :oops:
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 99
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Matematika DrDII

Příspěvek od Wulfric »

Quentin píše: 4. 7. 2022, 09:05 Matně si vybavuju, že jsme tu na testovacím fóru před vydáním lobbovali za cap na +3 nebo +4 a/nebo exponenciální cenu za zvedání jednoho povolání.

Čekal bych, že to pujde snadno houserulovat, ale možná se pletu, když se to neupravilo v revizi. Už si drd2 nepamatuju :oops:
Tak houserulovat by to šlo asi jednoduše zákazem 5. úrovně, ale určitě se do toho pouštět nebudu. Osobně u svých postav prostě většinou dobrovolně skončím na 4. (pak už jen zdroje a v rámci daného povolání ZS), ale spoluhráče k ničemu takovému (např. prosazováním takového houserule) nenabádám. Nejsem game designer, detailní hrabání se v systémech mě nebaví a moje filosofie je proto taková, že do pravidel pomocí domácích pravidel radši moc nešťourám, protože nevím, co všechno je na co přímo či nepřímo navázané. Věřím tomu, a praktická 5-letá herní zkušenost mi to zatím potvrzuje, že jsou ta pravidla napsána dobře už v základu a netřeba do nich domácími pravidly moc šťourat. Prakticky vlastně žádná domácí pravidla nepoužíváme, až na jediné - fatální úspěch a neúspěch :-D
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Matematika DrDII

Příspěvek od MarkyParky »

V revizi jsme na to nesahali, byl by to příliš velký zásah do jádra hry.

Ale mutliplikuje se to se snižováním potřeby utrácet zdroje díky ZSkům a vybavení a protahuje to "délku" jednoho cyklu hry o zdroje do polohy, kdy prakticky přestává fungovat.

Já to doma jako houserule řeším progresí ceny levelu. Tlačil jsem ji i do revize, ale neprošla :)
Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 99
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Matematika DrDII

Příspěvek od Wulfric »

MarkyParky píše: 4. 7. 2022, 11:35
Já to doma jako houserule řeším progresí ceny levelu. Tlačil jsem ji i do revize, ale neprošla :)
To mě zajímá. Jak přesně máš ty ceny nastaveny, není-li to tajemstvím?
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Matematika DrDII

Příspěvek od MarkyParky »

Level up povolání:
0>1 = 9XP
1>2 = 12XP
2>3 = 15XP
3>4 = 18XP
4>5 = 21XP

Level up zdatností:
4>5 = 9XP
5>6 = 12XP
atd, atd.. prostě +3 za každou další vyšší.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky tito uživatelé (celkem 2):
Wulfric, Fafrin
Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 99
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Matematika DrDII

Příspěvek od Wulfric »

MarkyParky píše: 4. 7. 2022, 11:53 Level up povolání...
Zajímavý. Jak ale podotkl jeden můj spoluhráč, zdá se to být spíš odsunutím problému, než jeho řešením. Každopádně možná něco takového zkusíme, díky!
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Matematika DrDII

Příspěvek od MarkyParky »

To určitě, ale motivuje to k širším a zajímavějším buildům než 1:5:1 a to nám na hru stačí.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
Fafrin
Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 99
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Matematika DrDII

Příspěvek od Wulfric »

MarkyParky píše: 4. 7. 2022, 12:40 To určitě, ale motivuje to k širším a zajímavějším buildům než 1:5:1 a to nám na hru stačí.
Jsem skeptický, že to k tomu motivuje objektivně, tj. nezávisle na družině. Měl bych obavu, že to leckoho bude motivovat i k přesnému opaku, tj. ke škudlení drahocenných XP na drahé úrovně povolání a k levlení spíš "do výšky", než "do šířky". Určitě ale záleží na konkrétní družině.
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti