[Podcast] Stvořitelna
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Pak jsi svou pointu ilustroval nevhodným příkladem.
A před svou první hrou jsem o RPG neslyšel nic. Chtěl jsem tím říct, že řada hráčů - včetně poměrně malých dětí - sama od sebe přijde na nějakou formu "hraní na hrdiny", v jejich případe doslova, a některé ty hry jsou poměrně sofistikované i na poměry dospělých. Tedy hraní RPG je na rozdíl od rady jiných zábav něco, co má člověk v krvi - třeba jako hry na honěnou, to se taky nemusí nijak složitě učit. Což je zpráva, kterou bych těm normálním smrtelníkům rád předal já.
To je případná námitka - hodně lidí chce hrát hlavní hrdiny, a RPG to Vypravěčům moc neumožňují.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [Podcast] Stvořitelna
Poslechnul jsem si poslední díl, protože mě zaujal obsah v tomhle příspěvku.
Jersone, dobrá práce. Jsem rád, že ses do toho s Countem pustil. Oceňuju hlavně tvoji přípravu - nehledě na to, jestli s váma divák bude nebo nebude souhlasit, sezbíraný zkušenosti širokýho spektra hráčů jsou cenný.
Jen tak dál!
Jersone, dobrá práce. Jsem rád, že ses do toho s Countem pustil. Oceňuju hlavně tvoji přípravu - nehledě na to, jestli s váma divák bude nebo nebude souhlasit, sezbíraný zkušenosti širokýho spektra hráčů jsou cenný.
Jen tak dál!
Re: [Podcast] Stvořitelna
Já to doposlouchávám teď A asi to pošlu kamarádovi, kdyby hrozilo , že bude zase PJovat
Jinak poslušně hlásím, že jsem se zasmál vtípku s "trikem" i s ghúly - absurdní humor je taky humor a podání bylo dobré. V příštím díle bych rád ochutnávku trpasličích vtipů, o kterých byla řeč
Jinak poslušně hlásím, že jsem se zasmál vtípku s "trikem" i s ghúly - absurdní humor je taky humor a podání bylo dobré. V příštím díle bych rád ochutnávku trpasličích vtipů, o kterých byla řeč
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Poslechl jsem poslední díl a přišlo mi, že hrozně spěcháte. Když máte hodně poznámek, udělejte delší díl
Určitě by ta negativita z citovaných stížností zasloužila nějaké pozitivní rady. Odnesl jsem si z toho, že jsou DMové strašní, zoufalí a nenapravitelní
Určitě by ta negativita z citovaných stížností zasloužila nějaké pozitivní rady. Odnesl jsem si z toho, že jsou DMové strašní, zoufalí a nenapravitelní
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Nevím, zda by to někdo poslouchal dva díly.
A otázka zněla "Co vám vadilo na Vypravěčích", nikoliv "Jací jsou vaši Vypravěči". Když se ptám na to špatné, dostanu odpovědi o špatných věcech.
Jak myslíš ty pozitivní rady?
A otázka zněla "Co vám vadilo na Vypravěčích", nikoliv "Jací jsou vaši Vypravěči". Když se ptám na to špatné, dostanu odpovědi o špatných věcech.
Jak myslíš ty pozitivní rady?
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Jen strávit víc času nad tím, jak jednotlivé stížnosti řešit.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
V tomto případě to bylo celkem jednoduché, protože mnoho těch stížností přišlo s poznatkem, že Vypravěč stížnosti řešit nechtěl, nebo je odmítl.
Proto jsem taky Counta brzdil s radami, co s tím dělat z pozice Vypravěče, protože to hráčům v podobných případech nijak nepomůže. "Pusť si Stvořitelnu, abys zjistil, co děláš špatně / jaký jsi debil" asi sotva bude fungovat, protože existuje Dunning-Krugerův efekt, že.
Proto jsem taky Counta brzdil s radami, co s tím dělat z pozice Vypravěče, protože to hráčům v podobných případech nijak nepomůže. "Pusť si Stvořitelnu, abys zjistil, co děláš špatně / jaký jsi debil" asi sotva bude fungovat, protože existuje Dunning-Krugerův efekt, že.
hraju: Ω Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21018
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Vzkazy z průběžného poslechu:
Pobavila mě definice bagrování, to jsem vlastně nikdy neslyšel, tak díky za to. Včetně Jersonova @ “za nás se tomu říkalo normální hraní” A taky mě pobavila poznámka směrem k Markymu a jeho alternativnímu používání termínů.
Zato když Count mluvil o tom, že neúspěch při odemykání dveří přece nemůže být pevný neúspěch a že by hráči dovolil házet tak dlouho, než se mu to povede (= v zásadě ilusionismus, páč v tom případě ty hody nemají význam), tak mě začaly svebět prsty. V tu chvíli jsem to zastavil, tak doufám, že mu to ještě vytmavíš, Jersone
Pobavila mě definice bagrování, to jsem vlastně nikdy neslyšel, tak díky za to. Včetně Jersonova @ “za nás se tomu říkalo normální hraní” A taky mě pobavila poznámka směrem k Markymu a jeho alternativnímu používání termínů.
Zato když Count mluvil o tom, že neúspěch při odemykání dveří přece nemůže být pevný neúspěch a že by hráči dovolil házet tak dlouho, než se mu to povede (= v zásadě ilusionismus, páč v tom případě ty hody nemají význam), tak mě začaly svebět prsty. V tu chvíli jsem to zastavil, tak doufám, že mu to ještě vytmavíš, Jersone
- MarkyParky
- Příspěvky: 16477
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Podcast] Stvořitelna
Ne, že bys s kritikou mého příštupu k terminologii neměl občas pravdu, ale nesmíš se hned o pár řádků níž střelit do vlastní nohy
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21018
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
To jsem samozřejmě udělal, abych tě potěšil.
Count se z toho pak vykecal sám (místo opakovaného odemykání dveří uvedl jiné příklady překonání), tak za mě dobrý.
Jinak přicházím na chuť Countově pozici „třicet let jsem hrál jenom DrD a ty vaše teorie neznám“, protože mu to umožňuje často jednoduše glosovat očividná řešení a na problémy, nad kterými si někdo může dlouho lámat hlavu složitými teoriemi, a pak Count prostě řekne něco očividného typu: „Pořád si můžu vybírat kamarády, takže s takovým člověkem bych prostě nehrál“.
Count se z toho pak vykecal sám (místo opakovaného odemykání dveří uvedl jiné příklady překonání), tak za mě dobrý.
Jinak přicházím na chuť Countově pozici „třicet let jsem hrál jenom DrD a ty vaše teorie neznám“, protože mu to umožňuje často jednoduše glosovat očividná řešení a na problémy, nad kterými si někdo může dlouho lámat hlavu složitými teoriemi, a pak Count prostě řekne něco očividného typu: „Pořád si můžu vybírat kamarády, takže s takovým člověkem bych prostě nehrál“.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Stvořitelna 17 - Smrt postav na Anchoru, na Youtube
Jak neumřít, nebo jak umřít co nejlépe. Tento díl je pouze o smrti hráčských postav, jak se s ní vyrovnat, kdy je vrátit do hry a kdy je naopak nechat šest stop pod zemí.
Jak neumřít, nebo jak umřít co nejlépe. Tento díl je pouze o smrti hráčských postav, jak se s ní vyrovnat, kdy je vrátit do hry a kdy je naopak nechat šest stop pod zemí.
hraju: Ω Projekt Omega
- MarkyParky
- Příspěvky: 16477
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Podcast] Stvořitelna
Jerson: ohledně smrti v dračáku jsem si myslel to samé co ty, Ale nedávno jsem byl vyveden z omylu.
To, že nule životu znamená smrt, v pravidlech je. Je to poměrně nezvykle uvedené instrukcích jak používat deník postavy, ale je to tam už od té úplně původní verze bez číselného označení.
To, že nule životu znamená smrt, v pravidlech je. Je to poměrně nezvykle uvedené instrukcích jak používat deník postavy, ale je to tam už od té úplně původní verze bez číselného označení.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Count už to našel a doplnil do popisu videa. Sirien to taky v pravidlech nenašel, fakt je to schované.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [Podcast] Stvořitelna
Je to na straně 86 pravidel 1.6. Už jsem to tu psal před lety
Always bring a gun to a puppet fight
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů