Teoretizování ohledně remaku

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od MarkyParky »

Šikovně napsaná tak, aby se většina tabulek dala ignorovat, a dalo se to hrát v Fate... Ale aby to přitom poznali jenom zasvěcení... Hmmm... :think:
Second chalenge accepted :)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Markus »

Co tam dělá ten Fate? :doh:
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Quentin píše: 15. 10. 2021, 13:37 Ale teda, když si vybavím, jak divné bylo hrát nehouserulované OSE pro nás, tak si nedovedu představit ty stovky tatínků, kteří se budou zoufale snažit hrát drd se svými dětmi pomocí retroklonu drd. Už teď je mi jich líto :)
Widlé!!! Quentin nám tam hází vidle!
Iwas Passingby píše: 15. 10. 2021, 13:51 Hmmm... Old-school Eczentials... Hmmm... :think:

Se dvěmi variantami Chodce, zaklínačoidním s mečem a kouzly pocestných, a bardoidním s flétníčkou... Hmmm... :think:
A se dvěmi variantami theurga, tím, co umí vyvolávat a ovládat elementály, a tím, co umí googlit v kyberprostoru, eee, meditací navazovat spojení s astrálními sférami... Hmmm... :think: (protože v PPP 1.1 to myslím bylo obráceně než v pozdějších pravidlech, ale třeba si to pamatuju blbě)

Šikovně napsaná tak, aby se většina tabulek dala ignorovat, a dalo se to hrát v Fate... Ale aby to přitom poznali jenom zasvěcení... Hmmm... :think:

Vydané v sešitech podle povolání za pár korun, s bestiářem v samostatném sešitu... Hmmm... :think:

A s původními ilustracemi od Tomáše Kučerovského... Hmmm... :think: (ty byly myslím nejdřív v PPE a teprve pak i v PPZ 1.6, ale to už jsem nesledoval)

Hmmm.... :think: Hmmm... :think:


:-)=
Knock, knock...
Wake up, Neo...
:eyecrazy:
A další widlista.
Markus píše: 15. 10. 2021, 14:18 Co tam dělá ten Fate? :doh:
Už vidíš, jak to s tím remakováním je? $lol$

(Dík za lolzáka opět na první stránce.)
Obrázek
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Passingby »

Markus píše: 15. 10. 2021, 14:18 Co tam dělá ten Fate? :doh:
Markyparky to, zdá se, pochopil :wink: :) Jak jsem psal, bude to normální ODrD...

(Jinak to co jsem napsal, můžete s klidem ignorovat, bylo to jenom takový zamyšlení :wink: )
Naposledy upravil(a) Passingby dne 15. 10. 2021, 14:36, celkem upraveno 1 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od MarkyParky »

Fate? Jaké Fate?

Říkal někdo nezasvěcený Fate?
To musel mít vidiny.

OSE like DrDO. No more, no less.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky tito uživatelé (celkem 2):
Passingby, eerieBaatezu
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Bude tam Chodec mít svůj kouzelnej meč?

Obrázek
Za tento příspěvek děkují uživateli eerieBaatezu:
Markus
Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Markus »

Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Passingby »

eerieBaatezu píše: 15. 10. 2021, 14:54 Bude tam Chodec mít svůj kouzelnej meč?
Nóóó... Jestli to bude podle OG PPP, tak nebude, tam měl jenom flétničku :-D :-D :-D Když vyšly PPP 1.2 (nebo kolik), docela jsme koukali, jak ho předělali.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Passingby »

Markus píše: 15. 10. 2021, 14:56 BTW, Dračák ve Fate už existuje.
Jo, díky za připomenutí, to jsem zaregistroval. Chtěl jsem napsat, že to má 300 stran a že to je trochu moc a teď koukám, že OSE Advanced Fantasy má 255+255=510 (Player + Referee, i když i s bestiářem a kouzelnými předměty do pokladů), tak radši mlčím.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Vandalicus »

Advanced Fantasy neni B/X klon jako puvodni OSE, ale rozsirene o veci z ADnD, puvodni OSE ma 299 stran dohromady (ale je to B5 a plno celostrankovych ilustraci).
Ale pointa neni z toho udelat referencni dvoustranku, ale vycistit text.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od MarkyParky »

No, hele, psal jsem Chalenge accepted, ale po dvou dnech zkoumání konstatuji, že vlastně jako ne.

Byla to zajímavá studie a myslím si, že by to nemělo zase zapadnout, ale řekněme, že si dovedu představit tři různé způsoby, jak to pojmout ... a ani jedna se obávám, že nebude to pravé ořechové.

Varianta 1 - true retroklon
Prostě vzít mechaniky 1:1 a jen je znovu popsat, lépe uspořádat, vyházet všechna vysvětlení, která už dnešní RPGčkař nepotřebuje, možná přidat nějaká, která naopak dnešní RPGčkař potřebuje, aby se naladil na dobovou vlnu. V pravidlech zrušit jen úplné nesmysly a předkalkulovat některé věci, aby nebylo potřeba tolik hodů a hledání.

Něco takového:
Válečník Retroklon - V1 - True.pdf
(212.79 KiB) Staženo 52 x
Tahle varianta by asi byla archeologicky užitečná, ale já to už takhle v životě hrát nechci a nebudu, takže to není option pro mě.


Varianta 2 - semi-retroklon
Pořádně si máknout a jednu mechaniku po druhé rozebrat, podívat se co za ní je, jak se chová a pak zkusit v zásadě totéž namodelovat korektně, aby se to obešlo bez tabulek a šílených vzorců, co se musí přepočítávat. Samozřejmě s nějakým zjednodušením, aproximací, aby se komplikované tabulky převedly na jednoduchý hod kostkou s pár přičteními/odečteními.

Něco takového (už tam nedávám rasy) Tahle varianta by asi byla hrozně cool, ale zároveň hrozně náročná na vývoj a nejsem si jist, zda vůbec možná - některé tabulky mají natolik komplikovanou vnitřní strukturu, že by stejně nešly odstranit.



Varianta 3 - freeformklon
Ořezat mechaniku na dřeň, na úplné minimum (boj = obrana+útok / explorace = past / sociálno = reaction rolly) a všechno narvat do jedné z těhle tří škatulek. Kašlat při tom na věrnost výpočtu. Zachovat ale všechny procedury kolem hry.

Něco takového (opět bez ras)
Válečník Retroklon - V3 - Reduced.pdf
(118.68 KiB) Staženo 50 x
Tohle by mě jako třeba i bavilo, ale zas silně pochybuju, že o to bude zájem :)
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

MarkyParky píše: 21. 10. 2021, 23:46 No, hele, psal jsem Chalenge accepted, ale po dvou dnech zkoumání konstatuji, že vlastně jako ne.
$lol$
Obrázek
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od ShadoWWW »

Dobré shrnutí, Marky!

K variantě 1 se asi nemá smysl vyjadřovat. Variantu 2 splňovali svým zadáním (schválně píšu zadáním) už DrD+, DrD II, Hrdinové Fantasy, ale třeba i Dračí Hlídka, Svět podle Dračáku. Ve výsledku pak i Zapovězené země, Jeskyně a draci, překlad OSE, ale i třeba (budoucí) překlad DCC. Těch variant je už dnes docela dost a pro jednoho dva lidi je to téměř nesplnitelný úkol. Nejdál to zatím dotáhl po letech (!) York, a to je teprve u pravidel, která ještě ani nezačala stavět svou komunitu, což je běh minimálně na dva tři roky od vydání (nebo v opačném případě pád a zapomnění).

Varianta 3: Tak máme tu Dračák ve Fate nebo klasický skautský "výletní Dračák". Je potřeba něco víc na hru, kteerá ani pravidla nepotřebuje?

Pro mě je ale víc než mechaniky samotné očekávání od hry a jak ho naplňuje. Dračí doupě slibuje, že se budeš vžívat do rolí postav z dávných ság a pověstí. Spolu se svými přáteli se stanete udatnými reky a dobrodruhy, budete procházet cizími světy a prožívat neuvěřitelná dobrodružství. Toto prosté zadání, bez urážky, splňují víc Jeskyně a draci a DnD 5E; DnD ho splňovalo vždycky líp než DrD (protože lepší zázemí, větší a tradičnější trh, profesionální vývoj/vydavatel apod.).

Pak jsou tu světy, které taky tvoří (tvořily) ducha DrD. Asterion a Almir - na něj v pohodě aplikuješ jakákoli hrdinská fantasy pravidla, třeba právě Jeskyně a draky; Taria, Daghanská kletba (alias vesnická fantasy): když použiješ Zapovězené země, nemůžeš šlápnout vedle; Prokletí Karaku: na to máš dnes už i velmi úspěšnou deskovku :-), jinak DCC tam padne jako prdel na hrnec.

Zapomněl jsem na něco? Snad jen, že i ty světy, které jsme hrávali, dnes už působí trochu obstarožním duchem. Bude se chtít nová generace po nich složitě pídit (protože se už neprodávají), nebo raději sáhne po Strádově prokletí a podobných nových peckách? Jak znám dnešní mladou generaci, sáhne po tom, co je v češtině, nejpřístupnější (není problém to sehnat) a někdo jí do toho zasvětí - takže potřebuješ hlavně komunitu, co dělá otevřená hraní, streamuje svá sezení apod. Vybudovat takovou komunitu je dlouhá a stratiplná cesta, proti které je sepsání anebo vydání pravidel hračka.
Za tento příspěvek děkují uživateli ShadoWWW:
Muzzug
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Selhan »

Tak já bych zase jen zmínil, že tvořit se dá i jen jako hobby, bez dumání, co mainstream koupí. Což je podle mě přístup, na kterém OSR stojí. Samozřejmě neříkám, že to Marky chce, ale chci se ohradit proti tomu, že něco nemá cenu, protože to neporazí DnD.
Za tento příspěvek děkují uživateli Selhan tito uživatelé (celkem 2):
Vandalicus, Sosacek
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Hlavně když remakování položilo i Markyho, tak to je asi za vše vypovídající. Obrázek

Yorkova 1.9 je zatím takovej první ucelenej remake PPZ, co je mnohem lepší, než kdejaká ta Dračí Hlídka, protože York je dobrej designér. Jeho DrD Podle Staré Školy sice uhejbá do toho tri-statu, apod., ale pokud to Yorkovi dává smysl, tak jsem zvědav na výsledek.

Já mám popravdě teď chuť dodělat svůj DnD 2e/3.5e/5e-SRD projekt, protože 1) mám to už dost vymyšlený, 2) nemusím se držet žádný tradice a snažit se nikoho neurazit, 3) můžu využívat všechny ty SRD/OGL dokumenty, 4) mám to dost odlišný na to, aby to bylo pro někoho zajímavý (minimálně je to taková verze DnD, kterou si chci zahrát já, kde nejsou healboti a armor class $lol$ a sorcerer není jen trochu jinej wizard, a není tam vancian, a barbar nemá předepsáno, kolikrát za den se může rozčílit $lol$, a tak).

Třeba někdo zase přijde s nějakým nápadem, co s tím dračákem nebo třeba zkusí udělat ten retroklon nebo nevím. Zatím dál jede jen York s jeho DPSŠ.
ShadoWWW píše: 22. 10. 2021, 08:53 Pro mě je ale víc než mechaniky samotné očekávání od hry a jak ho naplňuje. Dračí doupě slibuje, že se budeš vžívat do rolí postav z dávných ság a pověstí. Spolu se svými přáteli se stanete udatnými reky a dobrodruhy, budete procházet cizími světy a prožívat neuvěřitelná dobrodružství. Toto prosté zadání, bez urážky, splňují víc Jeskyně a draci a DnD 5E; DnD ho splňovalo vždycky líp než DrD (protože lepší zázemí, větší a tradičnější trh, profesionální vývoj/vydavatel apod.).
Asi snad tuším, co tím chceš říct, ale stejně se mi ta linie myšlení nezdá. My jsme s kámošema pařili DrD dost vesnicky. Ale taky jsme občas zašli za jednou družinou, co pařila pár ulic od nás, to byla parta asi sedmi týpků a ti valili v DrDO takový ultra udatno hrdinský ságy, že jsem to doposud neviděl v žádným youtube hraní DnD se všema těma jejich milionama shlídnutí. Oni fakt valili epický dobrodruhování, a DrD bylo vše, co na to potřebovali.
Pamatuju si, že pak přešli na DnD 3.5, jako každej z nás, protože to byla nová rpg pecka v tý době, co se dala u nás koupit, ale nepamatuju si, že by kdy znova pařili takový mega dávno pověstný vály, jako v tom DrD.
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti