Sklony k powergamingu,jak donutit hrát rp

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22756
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Sklony k powergamingu,jak donutit hrát rp

Příspěvek od Jerson »

Napřed se trochu vrátím - nabyl jsem dojmu, že hráč válečníka byl u vás nováček a nevěděl, jak váš svět funguje, nebo se pletu? Protože v prvním příspěvku jsi psal "můžou tam být poklady" a teď píšeš, že magické předměty do hrobek nedáváš.
Tak jako tak bych postavám na diskusi/hádku nechal pět minut maximálně, zejména když by se ostatní nebavili, pak bych zasáhl. Ale ať se na to dívám jakkoliv, nikdy bych neřekl hráči "tohle nemůžeš udělat". Dřív jsem to párkrát udělal a dotyčného to jen naštve.
Pokud to vypadalo, že hráč nepochopil fungování světa, tedy že se do hrobek fakt žádné poklady nedávají, bylo na místě přerušit hru a říct mu to.
Na druhou stranu v realitě existují lidé, kteří rozkopávají náhrobky jen tak ze srandy, a některé neodradí ani vězení. DnD jsem moc nehrál, tak nevím jak jev něm popsáno použití hodu na dovednost proti hráčským postavám.

Btw. jak by to vypadalo, když by chtěl hráč válečníka přesvědčit kněze, že mu otevření hrobky nebude vadit, snesl by dobré argumenty, uspěl v hodu ... zahrál by hráč kněze, že mu to tedy fakt nevadí?
Pepa píše:Celkově mě tak trochu udivuje, že se s tímhle ještě nikdo nestkal. (Nebo setkal?) Sparkle, Jersone, při opengamingách jste potkali desítky, ne-li stovky hráčů. To se vám nikdy nestalo, že by si dva nepadli do noty, nebo byli ve svých názorech tak moc zatvrzelí, že by se díky tomu hra takhle zasekla?
Zažil jsem pár nekompatibilních hráčů - jeden při návštěvě kouzelníkova domu ve městě automaticky čekal všude smrtící pasti a choval se jak idiot - po zazvonění uskakoval před možnou pastí, atd. Kromě toho všechny ostatní přesvědčoval, že přeci všichni kouzelníci takové pasti používají. Ve světě na který byl zvyklý možná ano, v mém světě ne. Hru docela kazil, tak jsem s ním dal řeč, ale odmítl připustit, že můj svět může fungovat jinak než svět, který zná z Dračáku. Příště už nehrál - nutno říct, že jsem s ním hrál postupně několik her v různých stylech a v každé byl nekompatibilní s ostatními hráči.

Druhý byl Macintouš, který hrál Poreninova - jako agent stál za pendrek a ostatní mu to dávali najevo, v hlášení se objevilo několikrát, že s dotyčným agentem už nechtějí být nasazováni, ergo že s ním nechtějí hrát. Nicméně se našel i druhý hráč, který s ním naopak na další misi šel znovu a usměrňoval ho. Jak se následně ukázalo, byly to první dvě RPG, která Macintouš hrál, takže na něj asi zapůsobila zdánlivá volnost v jednání. Tak či onak jsem mu žádné jednání nezakázal, prostě jsem se tvářil, že sovětská tajná služba má opravdu i takhle pitomé agenty. Rok po hře se ozval a napsal, že by si klidně zahrál i další hru, ale už jsem ho na žádné akci nepotkal.

Nutno říct, že přesvědčování postav dělám jen pomocí roleplayingu, a to i v případě, že hraju za důležité CP, kterému dva lidé míří pistolí na hlavu, a přitom je to dobrý diplomat. Občas se i to podaří, občas ne (třeba když jsem se pokoušel přesvědčit Ebona), ale tak či onak se k hodu neuchyluju a už vůbec ne k nějakému GM fiat, že bych rozhodl za hráče.
Hry se tím občas natáhla (třeba když se z CPčka snažili dostat nějaký tajný plán Omegy), ale snad nikdy se nezasekla - navíc se snažím dodržovat pravidlo, že každý hráč má cca 5 minut na zapojení do hry, při více hráčích se čas úměrně prodlužuje, takže dvě postavy se bez zapojení ostatních nebudou hádat více než deset minut.

Ještě dostatek - zažil jsem i dva hráče, kteří byli s ostatními nekompatibilní kvůli přílišnému roleplayingu. Oba to jsou herci, kteří své postavy prožívají a mají sklony za ně hrát dramaticky, popisovat jejich vnitřní pochody a tak, ale nudí se, když jiní hráči popisují akce svých postav. Jako oni dva, případně oni dva a někdo další ne úplně vyčnívající ještě jdou, ale jakmile jsou s dalšími dvěma nebo více hráči, tak už vyžadují víc času a prostoru, než by bylo férové vůči ostatním. Taky jsem s nimi hrál vícekrát, a taky vím, co od nich můžu čekat a co ne (třeba posouvání děje je zejména u jednoho z nich velmi slabé.)
Takže ani s tím roleplayingem se to nemusí přehánět.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: Sklony k powergamingu,jak donutit hrát rp

Příspěvek od Pepa »

OnGe píše:Zaklínadlo "to si děláš prdel" už jste zkoušeli? :)
A to jsem měl říct tomu bojovníkovi nebo tomu knězi? :)
Quentin píše:4e nemá srd na netu, ale jsem si skoro jistej, že tam se to určitě nesmí.
Že se skilly nemůžou používat proti vlastním postavám, to mi, prosím, najdi v pravidlech. Protože...

(1) Proč jsou pak tedy v Monster Manualu u nestvůr uvedeny? (Namátkou třeba taková sukuba má Bluff +15, Diplomacy +15, Insight +13. Na co to tam potom je, když to pak v praxi nejde použít?)

(2) To jako vážně nikdo (PC ani NPC) třeba nemůže pomocí Thievery něco ukrást hráčské postavě z batohu?

(3) Ano, klidně bych proti hráčským postavám vedl "social combat" pomocí Diplomacy, Bluff, Intimidate. Od toho tam je zase Insight (nebo jako defaultní obrana Will), aby se proti tomu mohly bránit.

Podobně jako Sosáček chci znovu připomenout, že mezi "diplomatickým jednáním, výhružkami, zastrašováním" a "mindcontrolováním postavy" je ještě hodně prostoru.

Takže v mé hře se neobjeví nic typu: Hráč se dotkl magické sošky, já si (tajně) hodím a jenom mu suše sdělím: "Jsi pod vlivem temného boha Mogise. Nyní musíš udělat to, to a to... Sošky se nelze zbavit..."
Jerson píše:Btw. jak by to vypadalo, když by chtěl hráč válečníka přesvědčit kněze, že mu otevření hrobky nebude vadit, snesl by dobré argumenty, uspěl v hodu ... zahrál by hráč kněze, že mu to tedy fakt nevadí?
Tak to samozřejmě nevím. Ale mám pocit, že by to ten hráč kněze přijal a tedy že by se hrobka otevřela.

Co se týče tvých řešení, tak já ti je neberu. Od toho, že se může mluvit max. 10 minut (co se ale stane pak?) přes udělování postihů, až po pouštění elektrošoků do sluchátek hráčům. Přijde mi ale, že hraješ dost specifický styl, dost specifickým způsobem s dost specifickými pravidly. Každopádně díky za tuhle diskuzi.

Celkově bych to asi shrnul tak, že si myslím, že jsou situace, kdy GM má právo zasáhnout a hráče usměrnit. Možná ne tak drsně znějícím: "Nevěřím, že tohle bys udělal," ale nějakým mírnějším způsobem proč ne?
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22756
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Sklony k powergamingu,jak donutit hrát rp

Příspěvek od Jerson »

Ještě abys mi má řešení bral :-) Ale o to nejde, chtěl jsi radu, co dělat s takovým hráčem, případně v takové situaci, tak jsem radu napsal.
Nevím zda je můj styl hraní až tak specifický - pravidla jsou jiná než DnD, ale hráči obvykle nemají problém na "můj styl hry" přejít, takže až tak specifický nebude.
se může mluvit max. 10 minut (co se ale stane pak?)
Nejpozději za 10 minut přijde rozřešení sitauce včetně případného hodu, pokud je potřeba, a uvedu další scénu, nebo pokračuju ve scéně dalšího hráče. Jen pokud to na řešení zatím nevypadá a všechny aktéry scény to baví, tak ji jen přeruším a pokračovat můžou až na ně zase přijde řada, mezitím si můžou nechat projít hlavou to co už řekli a slyšeli.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9393
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sklony k powergamingu,jak donutit hrát rp

Příspěvek od Quentin »

Pepa:
(1) Proč jsou pak tedy v Monster Manualu u nestvůr uvedeny? (Namátkou třeba taková sukuba má Bluff +15, Diplomacy +15, Insight +13. Na co to tam potom je, když to pak v praxi nejde použít?)
Protože je to definuje. Protože to pořád můžou používat na jiné npc. Protože, tipuju, "Some motherfuckers are always trying to ice-skate uphill. "
(2) To jako vážně nikdo (PC ani NPC) třeba nemůže pomocí Thievery něco ukrást hráčské postavě z batohu?
Thievery do tyhle diskuze nepatří, protože se nëdá (příliš) simulovat u stolu.
(3) Ano, klidně bych proti hráčským postavám vedl "social combat" pomocí Diplomacy, Bluff, Intimidate. Od toho tam je zase Insight (nebo jako defaultní obrana Will), aby se proti tomu mohly bránit.
Jsi na dobré cestě. Další krok je výměna živých hráčů za cardboardové figuríny :)



Tohle k tomu rikaji na d20.cz http://www.d20.cz/diskuze/pravidla-disk ... 4.html#i64
Názory se celkem různí. To řešení z fate, co tam postuje sirien není úplně špatné.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: Sklony k powergamingu,jak donutit hrát rp

Příspěvek od Pepa »

Promiň, ale tento tvůj post je v podstatě úplně prázdný.

Neukázal jsi, že by bylo v pravidlech zakázáno používat skilly proti vlastním postavám (proto, přiznejme si, je to teda nejspíš povoleno).

A zadruhé je vidět, že tam se názory taky různí. Takže díky za odkaz. Názory jsem si přečetl, ale spíš mě to tak připadá, že jsem tu herní situaci vyřešil správně.

(Mimochodem tvoje odpovědi na body (1) - (3) vůbec neberu (Že bych si sám se sebou házel na to, jak se tam dvě NPCčka snaží navzájem přemluvit pomocí Diplomacy, tak to snad prostě ne... Ruku na srdce. K tomu tam ta čísla snad nejsou, ne...?), ale nevím, jestli má cenu se rozepisovat...)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17695
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Sklony k powergamingu,jak donutit hrát rp

Příspěvek od York »

Pepa píše:Spíš mě to tak připadá, že jsem tu herní situaci vyřešil správně.
Obávám se, že jediné obecně správné řešení prostě neexistuje. Každá varianta má svá pozitiva a negativa.

- Když to rozhodneš z pozice pravomoci PJ, můžeš tím naštvat hráče.

- Když to necháš na domluvě hráčů, může to být na dlouho a nemusí se vůbec k žádnému řešení dojít.

- Když budeš trvat na mechanickém vyhodnocení, může to být nepříjemné hráčům, kteří jsou zvyklí sociální interakce mezi postavami výhradně odehrávat.

- Když to necháš hráče odehrát, může to vadit hráčům, kteří se necítí moc silní ve svých vlastních přesvědčovacích schopnostech a raději se spolehnou na mechaniku.

- Když použiješ mechaniku z Dakary, tak sice spojíš možnost mechanického vyhodnocení a zároveň umožníš hráčům využít a zohlednit roleplay, ale hráč postavy, která své schopnosti využila, se stále může cítit ublíženě, protože ve skutečnosti nemůže skrze mechaniku prosadit svou vůli.

Co je správné řešení ti imho nemůže nikdo zvenčí říct, závisí to na konkrétním složení vaší skupiny a na tom, jak to vidí hráči. Řešení hledej s nimi.
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Sklony k powergamingu,jak donutit hrát rp

Příspěvek od Alef0 »

Wizardi mali kedysi seriál "Save My Game". Tento článok pojednáva o zručnosti Diplomacie; je síce z roku 2006 a týka sa D&D 3.5, ale predpokladám, že v 4e sa mentalita v tomto ohľade nezmenila.

Ani oni nemajú jasnú odpoveď, ale majú náznaky riešení.

https://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/sg/20060317a
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Sosacek
Příspěvky: 25925
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Sklony k powergamingu,jak donutit hrát rp

Příspěvek od Sosacek »

Pepa píše:(Mimochodem tvoje odpovědi na body (1) - (3) vůbec neberu (Že bych si sám se sebou házel na to, jak se tam dvě NPCčka snaží navzájem přemluvit pomocí Diplomacy, tak to snad prostě ne... Ruku na srdce. K tomu tam ta čísla snad nejsou, ne...?), ale nevím, jestli má cenu se rozepisovat...)
Oni nekteri dndckari maji pristup "mame stovky stran pravidel, abychom je nepouzivali a resili vsechno pixelbitching gm fiatem a v tom jako spociva to mistrovstvi". Je to podobne jako dracakisti, nevysvetlis jim, ze ty pravidla jsou tam pro ne, aby jim pomahali, budou jak magori hrdi na to, jak nepouzivaji pravidla. Myslenka, ze diplomacy se neda pouzit na postavu je podobna.

Quentinovi bych v tomhle uz vubec neveril -- on ma tu bizarni ideologii ze hraci se maji hadat a ze pravidla na socialni veci jsou "mind control" a zlo a tak, a ze NPC jsou cisty fiat, misto aby existovala mechanika jak nekoho presvedcit. Hral jsem nejakou dobu hru kde to tak fungovalo, a doporucuju se ti tomuhle pristupu vyhnout jak jen to jde.
Scratch a Liberal and see a Fascist bleed.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9393
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sklony k powergamingu,jak donutit hrát rp

Příspěvek od Quentin »

Sos: Já mluvim o dnd, kde to zjevně neni udělaný na používání proti hráčům. A kde mít mindcontrol (protože paladin diplomacy +28 vs rogue insight +7 je mindcontrol) je úplně proti pointě hry.

Ve hrách, kde je pro to správně udělaná mechanika, mi to tak nevadí. Jako příklad mě napadá jenom AW a Střepy Snů.
Naposledy upravil(a) Quentin dne 11. 2. 2014, 17:23, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: Sklony k powergamingu,jak donutit hrát rp

Příspěvek od Pepa »

York píše:Co je správné řešení ti imho nemůže nikdo zvenčí říct, závisí to na konkrétním složení vaší skupiny a na tom, jak to vidí hráči. Řešení hledej s nimi.
Tak já v podstatě řešení nehledám. Já jsem to sem psal proto, abych zjistil, jestli bylo moje řešení úplně "z jiného světa", nebo jestli by to někdo udělal taky tak.

V dalších podobných situacích bych to udělal nejspíš znovu, protože hádající se hráče při mojí hře mít opravdu nechci.
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1210
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Sklony k powergamingu,jak donutit hrát rp

Příspěvek od Cor »

Pepa píše:V dalších podobných situacích bych to udělal nejspíš znovu...
Pokud odteď hráči počítají s tím, že hráčské postavy se mohou přesvědčovat pomocí skill checku a že hráč je povinnen hrát výsledek hodu, tak je všechno v pořádku.
Koneckonců, veškeré rozpory v herním stylu jsou zároveň příležitost ujasnit si jak to vlastně chcete hrát. Takže kdykoliv se vyskytne problém, měl by být vpodstatě vyřešený nejen jednorázově, ale i do budoucna.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22756
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Sklony k powergamingu,jak donutit hrát rp

Příspěvek od Jerson »

Ještě jsem o té situaci přemýšel a zkoušel dovést její důsledky do různých konců, napadlo mě toto:

Malá skupina po několika bojích zajme posledního orka - přesněji poslední ork, který na rozdíl od ostatních druhů nebojoval se jí vzdává. Knez říká "zabijeme ho, je to stvoření zla, navíc jsme orkům už dříve věřili a pokaždé nás zradili" (což se skutečně stalo). Hráč válečníka oponuje, že nebude zabíjet bezbranného nepřítele, i kdyby to byl ork. Dojde na ostrou výměnu názorů, kdy poměrně výřečný hráč kněze uargumentuje hráče válečníka - vzhledem k okolnostem to opravdu není tak těžké, skupina má opravdu špatné zkušenosti s podrazáckými orky, jen válečník je nováček a tak je nezažil. Takže stále říká, že se zabíjet nebude.
Takže hráč kněze použije nějakou dovednost na přesvědčování, kterou má vysokou a hodí na ni. Je celkem jedno, zda si válečník bude nějak házet proti němu nebo ne, nebo zda mu to padne špatně - prostě i z hlediska mechanik kněz vyhraje. A protože on sám i ostatní členové skupiny jsou zranění, tak chce, aby orka zabil - popravil právě válečník - protože ten to zvládne čistě, má na to dovednosti, výzbroj a je nezraněn, tak to bude humánní.

Jste hráč válečníka, jak se zachováte?

Můžete situaci obměnit i tak, že kněz válečníka přesvědčí jen o tom, že vlastně je v pohodě zabíjet vzdávající se orky a že to válečníkovi nemá - a tedy na základě hodu na přesvědčování ani nebude - vadit.

Co vy na to?

_________________________

Když si v dané situaci představím sám sebe, tak to prostě neberu. Nikdy jsem nehrál charakter, který by byl schopný a ochotný v takové situaci orka zabít, nebo jen přihlížet jeho zabití. Nebo že by mu to nevadilo. Když pomineme, že bych v diskusi asi nemohl být evidentně uragumentován, tak bych se prostě podle výsledku hodu nechtěl zachovat,a nezachoval. A pokud by GM řekl "musíš, padlo to, jsi přesvědčen/ tvé postavě to nevadí", spolehlivě mě to odradí od dalšího hraní.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: Sklony k powergamingu,jak donutit hrát rp

Příspěvek od Pepa »

Jerson píše:A pokud by GM řekl "musíš, padlo to, jsi přesvědčen/ tvé postavě to nevadí", spolehlivě mě to odradí od dalšího hraní.
(a) Myslíš si, že já jsem byl nějak extra rád za to, že jsem to jednomu hráči takto přikázal? Taky nebyl. Ale připadlo mi to lepší než situace, kdy se hodinu dva hráči hádají, další dva nudí a celá hra jde kvůli tomu do kopru...

(b) Kdybys ses musel se spoluhráčem v družině hádat, tak si myslím, že by tě to od dalšího hraní odradilo taky.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4154
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Sklony k powergamingu,jak donutit hrát rp

Příspěvek od Sparkle »

Jerson píše: Jste hráč válečníka, jak se zachováte?
No já beru že donutit jiné PC k chování pomocí diplomacy hodu je krajní řešení, pokud se ti hráči moc neznají nebo do tý hry zatím moc emočně neinvestovali. Tzn pokud by se to stalo třeba na conu na nějakým oneshotu tak s tím nemám problém, udělám to tak jak hráč kněze chce a aspoň toho zkusím využít, abych si odehrála zajímavý psychologický moment.

Pokud by se to stalo při delší kampani v pozdější fázi, asi by se měla na chvíli stopnout hra a vydiskutovat si to out of character.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17695
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Sklony k powergamingu,jak donutit hrát rp

Příspěvek od York »

Jerson:

To záleží na mnoha různých faktorech.

Pokud by to bylo se skupinou zvyklou používat sociální mechaniky proti hráčským postavám a řídit se výsledkem a já s nimi z nějakých důvodů chtěl hrát i přes to, že se mi to nelíbí, tak bych možná zkusil navhnout, že si upravím koncept postavy tak, aby jí tohle nevadilo, protože to by mi pak pomohlo snáz se s podobnou situací smířit i příště. Mohlo by to ale skončit špatně, pro spoustu hráčů je naopak tabu jakákoliv změna konceptu či charakteru posavy v průběhu hry (a btw tohle je opět moje osobní zkušenost. Vemte si z ní co chcete, hádat se o tom nehodlám ;-)). Nejspíš by mi nezbylo to prostě překousnout a modlit se, že někdy neujedu (třeba omylem) a nezkazím jim (a v důsledku i sobě) hru.

Kdyby to bylo v Dakaře, tak prostě řeknu sorry, k tomu mě není možné přemluvit (mechanicky tedy nastavím extrémně vysokou obtížnost, takže nebude mít smysl házet. Podotýkám, že to samé by se stalo i v případě, že by to bylo NPC místo PC). Na druhou stranu hrál jsem už i postavu, kterou by k něčemu takovému nebylo potřeba nijak zvlášť přemlouvat, nebo jinou, které by to bylo víceméně jedno a možná by se přemluvit nechala (nastavil bych nějakou nízkou obtížnost).

No a konečně kdyby to bylo v pro mě typické hře, kde se sociální schopnosti proti hráčským postavám prostě nepoužívají (ať už to pravidla umožňují nebo ne), tak by se možná zeptal, jak moc na tom dotyčný hráč trvá a kam chce případně hru směřovat. Pokud by šlo o hru, která začala domluvou, že půjde o střety zájmů a konflikty mezi postavami, tak bych si vyhrocení konfliktu užíval. Kdyby naopak šlo o hru domluvenou tak, že je cílem dlouhodobé hraní (a tedy je nutná jistá míra ochoty ke spolupráci, aby se to nerozpadlo), tak bych nabídl nějakou formu hráčské metaherní domluvy (třeba úpravu konceptu a charakteru postavy, aby líp zapadla).

A nakonec kdyby to byla hra ve stylu aktuální kampaně, tak bych se toho druhého hráče zeptal, jak naše postavy podobné situace vyřešily v minulosti - protože tam je domluva taková, že postavy se už znají, něco spolu prožily a kdykoliv si ve hře nastane situace, že si libovolný hráč položí otázku typu "Proč bych mu měl pomoct?", "Proč s ním vlastně ještě spolupracuju" a podobně, tak ji vysloví nahlas a hráči na ni společně odpoví tím, že dotvoří příslušný kus společné minulosti postav, ze kterého to vyplyne (v aktuální hře se tohle ještě nestalo, hráči si vybrali poměrně hodně kompatibilní postavy).
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů