Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

Příspěvek od Markus »

The Shadow of Yesterday
(Anotace)
Obrázek
TSoY je veľmi ľudská sword and sorcery hra, odohrávajúca sa v zničenom a znovuzrodenom svete Near. Po zásahu planéty meteorom sa rozpadlo mocné impérium a na jeho ruinách povstali nové kultúry. Svet je netradičný a inšpiratívne popísaný. Zameriava sa na témy ako láska, násilie, sex, otroctvo či závislosť. Je to akoby pulpová fantasy napísaná autorkou Búrlivých výšin. TSoY v sebe spája to najlepšie zo štandardného fantasy hrania s moderným, príbehovým systémom, ktorý zabezpečuje, aby hra bola zameraná na to, čo hráčov najviac zaujíma. Wiki forma pravidiel je zdarma. Preložená bola systémová časť pravidiel, použiteľná aj v iných žánroch.

(anotaci napsal Corvus)
Naposledy upravil(a) Markus dne 3. 8. 2007, 13:49, celkem upraveno 1 x.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

Příspěvek od Sosacek »

4dF muzes nahradit pomoci d6 - d6. Ale neim co s vyhodama a nevyhodama.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

Příspěvek od Alef0 »

Hej, to je pravda, ale Solar ide na 3dF.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

Příspěvek od Antharon »

ešte lepšie D4-D4 a je to
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

Příspěvek od Sosacek »

Alef0 píše:Hej, to je pravda, ale Solar ide na 3dF.
Gee, sorry ze se snazim pomahat.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

Příspěvek od Alef0 »

Nie, ja som to nemyslel zle, len aby nedošlo k omylu :-)

Inak našiel som výhody a nevýhody 4dF vs d6-d6: http://www.thecoreworlds.net/blog/2010/ ... g-methods/ Niekto to spočítal a nakreslil:

V skratke: 4dF sú bližšie klasickej gaussovke a d6-d6 je skôr trojuholníkové rozdelenie. Okrajové hodnoty padajú na d6-d6 častejšie, ale zase stredné hodnoty menej často v porovnaní s 4dF.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

Příspěvek od Bifi »

Myslím, že 3dF a D4-D4 sú o dosť bližšie.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

Příspěvek od Sosacek »

Muzu najit domaci ukol ze statistiky a hodit sem to rozlozeni pak, jestli ho najdu.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

Příspěvek od Bifi »

V Exceli to má človek za ca. 90 sekúnd:

Obrázek

Čím viac kociek, tým viac bude stred vypuklý a krajné hodnoty menej pravdepodobné. Pri dvoch kockách bude krivka vždy strecha.

Okrem toho pri porovnaní d6-d6 a 4dF zaváži aj to, že pri d6-d6 vyše 5,5% hodov bude ukazovať hodnoty -5 alebo +5, ktoré sú mimo 4dF škály.

Čo sa týka ľahkosti, pri 4dF je potrebná operácia sčítania štyroch kociek (ktorá sa navyše elegantne vyhýba číselným hodnotám), pri d6-d6 je potrebné rozlíšiť ich farby a potom jednu hodnotu od druhej odčítať, čo môže produkovať aj záporné čísla, a nepríde mi, že je to o toľko rýchlejšie - asi je dôvodom naozaj skôr dostupnosť dF kociek. Pri 3dF a d4-d4 detto.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 221
Registrován: 8. 8. 2009, 15:39

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

Příspěvek od zyt »

Čtu si pravidla o zaostření a v příkladu k nim jsem se dostal k problému:
Když Tela nahlásí změnu záměru využívá k obraně Reakci(i) proti Gaelovu běhu(R).
Hodnotí se to samozřejmě jako obrana tedy protichůdné akce.
Jenomže obrana proti běhu by měla být spíš výdrž(R) ne? Nebo je Telina obrana určená z jejího původního záměru(plížení(i))?
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

Příspěvek od Alef0 »

To je chyba v originálnych anglických pravidlách, opravovalo sa to v poslednej revízii slovenského prekladu. Stiahni si novú verziu z Corvusovej stránky (posledná revízia je 5).

Zdroj, ktorý utrpí ujmu, sa odvodzuje od použitej schopnosti. Keďže Gael používal Beh, ktorý je odvodený od Ráznosti, Tela utrpí ujmu v Ráznosti (a nie v Inštinkte).
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 221
Registrován: 8. 8. 2009, 15:39

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

Příspěvek od zyt »

Tak doufám že v 1.0.4 nebylo víc chyb. Zrovna včera sem si je vytiskl a nechal svázat.
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

Příspěvek od Alef0 »

Zmeny sú v príslušnej téme
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 221
Registrován: 8. 8. 2009, 15:39

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

Příspěvek od zyt »

Dík moc. Zejtra budem poprvé hrát. Bohužel s minbimální přípravou, tak se uvidí. Co nejdřív skusím napsat postřehy.
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

Příspěvek od Alef0 »

Veľa zdaru, IMHO priprav sa na to, že prvé zaostrenie bude strašný chaos :-)
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 221
Registrován: 8. 8. 2009, 15:39

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

Příspěvek od zyt »

Fuuuu. Tak to máme za sebou.
Na začátek bych si nejraději nafackoval protože jsem zapoměl na darovací kostky. Hamba mi.
Jinak hra byla v pohodě. Tvorba postav na koleně a prakticky nulová příprava se sice trochu podepsaly na rozvláčněnosti, ale jinak ok.
Mám stále potíže s vytvářením nových tajemství
Občas jsem zapoměl určit záměry před hodem.
Problem co mě napadá by mohl být až v posledním konfliktu:
Hráčovu postavu šel zabít její bratranec, ale on se rozhodl ho odradit. Hráč použil přesvědčování(i), proti jeho reakcím. Sázka byla, buď se ti ho podaří odradit nebo ti rozbije hlavu(újma 6 v raznosti.) Mohlo to být taky: pokud se ti ho nepodaří odradit bude mít bonus rovný úú pro další útok. Ale to mi přišlo zbytečný.
Doufám že je to tak ok.
Taky si nejsem jistý u samoléčení. Ta formulace je poněkud krkolomná. Pokud chcu vyléčit újmu 6(zlomený) musím použít šest bodů ze zásob?
SS má docela dobrej náběh na to aby se stal mojim ideálním systémem. Ale štvou mě občas nejasnosti v pravidlech. Hodnotit budu až po několikátý hře.

Jo a zaostření bylo docela v pohodě. Jen jsem já hlupák dal první akci CP obranu a pak změnu záměru(zase sem si totiž na začátku zapoměl určit záměr)
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 7 hostů