Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

Příspěvek od Markus »

The Shadow of Yesterday
(Anotace)
Obrázek
TSoY je veľmi ľudská sword and sorcery hra, odohrávajúca sa v zničenom a znovuzrodenom svete Near. Po zásahu planéty meteorom sa rozpadlo mocné impérium a na jeho ruinách povstali nové kultúry. Svet je netradičný a inšpiratívne popísaný. Zameriava sa na témy ako láska, násilie, sex, otroctvo či závislosť. Je to akoby pulpová fantasy napísaná autorkou Búrlivých výšin. TSoY v sebe spája to najlepšie zo štandardného fantasy hrania s moderným, príbehovým systémom, ktorý zabezpečuje, aby hra bola zameraná na to, čo hráčov najviac zaujíma. Wiki forma pravidiel je zdarma. Preložená bola systémová časť pravidiel, použiteľná aj v iných žánroch.

(anotaci napsal Corvus)
Naposledy upravil(a) Markus dne 3. 8. 2007, 13:49, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Bruised - "the very next action" - teda asi len na najblizsiu akciu, potom uz nie

Broken - musis pouzit jeden bod z daneho poolu schopnosti (ako to funguje alebo naco sa spotrebovavaju body neviem) a aj tak mas postih jednej kocky (takze postih jednej kocky mas ku vsetkemu, co robis) - teda asi spotrebujes Vigor bod a mas postih jednej kocky, aj ked si broken v Instinct

(vobec neovladam mechaniky, takze ti nepoviem o spotrebovavani bodov alebo tak, len to, ako som to pochopil ;))
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

no ono je s tym harmom tak ze mas 3 pooly a v kazdom mozes byt bud bruised, bloodied alebo broken.
Take that success level and check off the corresponding box on the harm tracker on your character sheet. If that checkbox is already filled, check the next highest unchecked one. Write down beside the checkbox either "Vigor," "Instinct," or "Reason," depending on the type of harm you took. This is usually determined by the associated pool from the ability used to harm you, but might be different if everyone involved agrees.
a je nejasne ci tie postihy pri bruised a brocken su potom spate len so schopnostami ktore su na tie pooly navesene alebo platia pre vsetky schopnosti.
jasne je to napisane len pri bloodied.

takze ja chapem ze bruised je postih len na jeden nasledujuci ability check.. ale co ak som bruised (Vigor) a idem robit Stealth (Instinct) check.. dostanem ci nedostanem postih? toto tam jednoducho nie je jasne napisane...

ked by to bolo tak ze by to bolo na hociaku akciu, tak nejake zaznamenavanie bruised a broken podla poolu by bolo uplne nahovno a stacilo by to zaznamenavat len pri bloodied.


edit: asi aj tusim preco je to takto blbo napisane. v prvej verzii tsoy sa zranenie riesilo inak a nebolo tam ziadne priradovanie k poolom... Nixon to jednoducho poriadne neupravil.

edit2: tak zaznamenavanie poolov do zraneni je este dobre na samoliecenie.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
lotrando
Příspěvky: 586
Registrován: 28. 6. 2007, 09:28
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lotrando »

bruised = jedna penalizační kostka na jakoukoliv akci přímo následující (ale může počkat), je-li zraněna vícekrát za bruised, postih se sčítá (3 kostky)

bloodied = penalizační kostka na jakoukoliv další akci ale vždy spojeno s příslušnou abilitou, má-li bloodied ve Vigor, má na schopnosti spojené s Vigor už nadále postih, ale další Vigor postih už nemůže dostat.

broken = za jakoukoliv akci platí kostkou z příslušného poolu, jinak nemůže dělat nic, i když zaplatí má postih jedna kostka

důležité - to nejsou životy - cílem pravidla, podle toho jak to chápu je, přinutit postavu buď záměr vzdát - ustoupit ze scény a nechat vítěze realizovat svůj záměr, nebo zvolit jinou taktiku, takovou, která je založena na jiné vlastnosti.

také neplatí, že máš tři pooly na harm, rozhodně máš jen jeden. Pak by totiž nemělo smysl na tebe útočit vyjednáváním, pokud jsi šermíř, stále by jsi byl jako šermíř bojeschopný, kdežto takhle tě může vyjednavač donutit k vyklizení pozic a na tvůj šerm vůbec nemusí dojít.
Petr "Lotrando" Kulda
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

ja viem ze nemam tri *harm trackery*

mozem byt doranany napr. takto:

bruised:
1 Reason
2 Vigor
3

bloodied:
4
5

broken
6 Instinct

-povedzme v prvom kole by som dostal harm 2 Vigor.
-v druhom kole by som teda mal mat jednu postihovu kocku. vyzera to tak ze ju dostanem ci uz budem robit Scrapping (Vigor) alebo Stealth (Instinct). je to tak ci nie?

- v stvrtom kole som dostal harm 1 Reason (ale to nie je teraz podstatne)

-v piatom kole som dostal harm 6 Instinct.
-znamena to ze ci uz budem v siestom kole robit Scrapping (Vigor) alebo Stealth (Instinct) budem musiet pouzit jeden bod Vigoru resp. Instictu a k obom moznostiam budem mat postihovu kocku?

aky ma potom vyznam (okrem self-healingu po boji) ze som si tam ten Instinct ci Vigor znacil?


inak ked sa uz sermuje, tak nemozes pouzivat vyjednavanie ale opatovat to musis tiez bojom.
CRN píše:It is highly important to distinguish whether actions are perpendicular or parallel ahead of time and be very clear about it. The first time you use Bringing Down the Pain, it could be confusing. You see, with a normal ability check, you really can resist someone attacking your character by talking them out of it. That's because the entire conflict is at stake. In Bringing Down the Pain, the only things that can resist someone attacking your character are attacking them back or blocking their blow. That's because that roll's stakes are that one task.
eh.. znamena to ze ak obaja bojujeme tak su to perpendicular akcie a ked sa ma ty snazis odhovorit a ja bojujem tak su to paralelne akcie? alebo ked uz zacnem bojovat tak musis bojovat aj ty? zas to tu nie je jasne napisane.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
lotrando
Příspěvky: 586
Registrován: 28. 6. 2007, 09:28
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lotrando »

já tomu rozumím tak, že ve druhém kole dostaneš, právě na to druhé kolo jednu postihovou kostku.

dále pak, jestli máš harm 6, budeš muset použít jednu kostku z příslušného poolu a to i pokud se jenom bráníš pomocí innate vlastnosti.

značení má význam v tom, že je zřejmé v jaké oblasti jsi mimo hru, tedy jak jsi mimo jiné prohrál - jsi poražen fyzicky nebo emocionálně?

Pokud šermujeme, což je perpendicular, a já řeknu že vyjednávám, tedy v tomto okamžiku parallelní akce, tak pokud ty nesouhlasíš, tak já mám přednost a ty se bráníš mému vyjednávání. To za předpokladu, že ty jsi vyhrál CR na začátku a jdeš do mně, já se snažím uhnout, ale když vyhraješ, dostaneš konstky do dalšího hodu. Když souhlasíš s paralelní akcí, nabijem si oba, když zkřížíme meče tak je to jasné.
If the two sides of a conflict cannot decide on actions - if one keeps changing theirs depending on the other - it is up to the Story Guide to resolve this. Hopefully, it can be resolved
through player negotiation. If not, the side who wants a perpendicular action must take a defensive action.
ještě jedna věc, já sice nemůžu měnit celkový záměr, ale mohu se rozhodnout jak ho dosáhnu. Může se tedy stát, že jsem chtěl nypřed vyjednávat, a pak ti budu utíkat, nebo tě napadnu. Tohle můžu po každé free-and-clear stage.

Bude to chtít cit pro správné stanovení záměrů
Petr "Lotrando" Kulda
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Doporučuji zeptat se Clintona Nixona.

Mimochodem, Lotrando, co ta druhá část článku, ta o tom světě? :wink:
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

veru sa asi opytam (ale az doma)

totizto takto ako to lotrando popisals tym perpendicular a parallel akciami je to velmi divne... vyzera to totiz ako by ten kto chce robit paralelnu akciu mal nadvladu nad protivnikom ktory chce robit protichodnu...

teda ja sa chcem bit, on sa chce rozpravat, tak ja nemam sancu sa bit pretoze jeho paralelna akcia ma prednost.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
lotrando
Příspěvky: 586
Registrován: 28. 6. 2007, 09:28
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lotrando »

Markus: pořád o ní uvažuji :), momentálně jsem se vrátil k opětovnému čtení této části pravidel.


Corvus: chvíli jsem se v tom včera přehrabovala takhle tomu chápu :). Mě na celé té hře přijde perfektní právě to, že je možné odpovídat jak obranou - tedy přijmout protivníkův styl hry - tak i zkusit něco úplně jiného. V některé z původních verzí pravidel byl příklad, kdy dva soutěží ve vaření a skončí to tak že jeden vyhraje zatímco mu ten druhý sbalí holku. Ve světle takového příkladu je naše situace ještě celkem logická.
Petr "Lotrando" Kulda
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

ano ale to je nieco ine... ty si myslim popisal zmenu umyslu... to je celkom logicke....

nelogicke je ze ty mozes mat zamer ze chces aby som ocenil tvoje spievanie a ja ta chcem zrazit k zemi, tak jednoducho kym ti budes trvat na spievani ja ta zrazit nemozem pretoze to je protichodna akcia a ja miesto toho musim zobrat defenzivnu.... jednoducho na teba nemozem zautocit kym ty chces robit paralelnu akciu. to mi nejak nejde do palice...

ja by som osobne dal prednost tomu a pride mi to logickejsie, ze protichodna akcia ma prednost...teda ak ta chcem bit a ty chces spievat tak musis zobrat defenzivnu akciu a branit sa mojmu mlateniu...
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
lotrando
Příspěvky: 586
Registrován: 28. 6. 2007, 09:28
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lotrando »

rozumím, tím ale ztratím možnost odpovědět jinak než obranou definitivně.

Zatímco podle tebe já bych se musel bránit, pokud ty trváš na perpendicular action tak podle mého ty máš stále na výběr jakoukoliv paralelní akci.
Zvolíš-li obranu, máš navrch v příštím kole (bonus rovný úspěchu při obraně), když se mnou půjdeš do paralelní akce, dostáváme harm oba (a oslabujem se stejně, v ideálním případě).
Petr "Lotrando" Kulda
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

no podla teba mam na vyber z hociakej paralelnej akcie alebo sa branit a ziskat bonusove kocky na dalsie kolo.

podla mna by si mal ty na vyber z hociakej protichodnej akcie alebo sa branit a ziskat bonusove kocky na dalsie kolo. :wink:

mne pride moja moznost logickejsia.. ked ta idem bit tak sa bran a nespievaj!

ale zase je to mozno nejaky designersky zamer ktory nie som schopny prekuknut... :think:


k dalsej nejasnosti:
...Gael's Sense Danger was total of SL 2...
She ends up with a roll of 0, for a total of SL 3 - a Great success!

Up until this point, the action has been taken care of by a simple ability check. According to the check, Emily wins, and Tela will sneak up on Gael, giving Emily three bonus dice to perform an action that uses that advantage.
nikde v pravidlach som nenasiel spomenute ze by sneakovanie davalo nejake bonusove kocky.. je to spomenute len v tomto primto priklade.


celkovo je ten priklad zial domrveny, pretoze tam je este jedna chyba ktoru ale Nixon opravil v eratach (chlap zmeni zamer a nezoberie obrannu akciu)

edit:
v tom priklade je ale aj ukazane ze postihova kocka za bruised plati na hociaku nasledujucu akciu.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

no to CRN forum na indie rpg preluskam....
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
lotrando
Příspěvky: 586
Registrován: 28. 6. 2007, 09:28
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lotrando »

já jsem už louskal i Trollbabe a nejsem o moc chytřejší :) Bude to chtít přímý dotaz na fórum nebo autora.
Petr "Lotrando" Kulda
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Tak jak to jde?

EDIT: Chci říct... pořád ještě zvažuješ o článku o herním prostředí? :roll:
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

uvazoval som nad tymi protichodnymi a paralelnymi akciami a nad prikladom ked jeden spieva aby ho ohromil a druhy ho ide bit. mozno by sa tieto akcie dali oznacit za paralelne... prvy bude dostavat harm za to ze ho druhy mlati a druhy za to ze sa ho prvy snazi ohromit spevom.... spevom sa neda branit proti boju a bojom sa neda (tu je to uz trochu pritiahnute za vlasy) branit proti spevu... cize uspechy sa neodratavaju ale obaja dostavaju harm.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů