Domácí pravidla (house rules)

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 09:32

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od werksoltan »

gunware píše: A co se stane s obrazci, když ten limit bude překročen? Jak zdůvodnit, že se rozpadne, ztratí anebo proč nemůže udělat nový?
Jj přesně nad tím posledních pár reakcí přemýšlím. IMHO Nejsnazší a nejefektnější je fungování podle pravidel. Při vytvoření nového se starý zruší. Tzn. při překročení limitu obrazců vytvořením nového se rozpadne nejstarší aktivovaný obrazec. :wink:

A zdůvodnění? Jeho magická moc není dostatečná aby nechal na světě magickou stopu takové velikosti (tolika obrazců)? :wink:
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15085
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Pieta »

werksoltan píše:Jj rámcově tak je to myšleno. Obrazce, které nemáš aktivně v hlavě a o výsledku se postava dozví až "normálním" způsobem (hle, zuhelnatělá mrtvola na prahu mé pracovny, že by zloděj?.. nebo ten pobuda co jsem ho právě minul se dost podezřele klepe a svíjí na zemi, že by se mi snažil sebrat měšec? nebo co to je za vlčí zdechlinu na kraji tábora, že by hladová potvora? :D atd.).
Pracovna jo, když jsi pryč. Ale měšec nebo tábor je velmi aktivní a velmi bezprostřední hlídání, kde na to, co obrazec udělá, můžeš hned navázat, to už je jiná.

Samozřejmě největší sranda bude, až od toho měšce chytne infarkt nějaký stařík, se kterým se srazíš v davu, a až na kraji tábora potkáš nasraného rytíře, pod kterým zdechl jeho kůň, co měl cenu většího statku. Protože chodit po světě obklopený automatickými pastmi je hodně špatný nápad.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 09:32

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od werksoltan »

Pieta píše: Pracovna jo, když jsi pryč. Ale měšec nebo tábor je velmi aktivní a velmi bezprostřední hlídání, kde na to, co obrazec udělá, můžeš hned navázat, to už je jiná.

Samozřejmě největší sranda bude, až od toho měšce chytne infarkt nějaký stařík, se kterým se srazíš v davu, a až na kraji tábora potkáš nasraného rytíře, pod kterým zdechl jeho kůň, co měl cenu většího statku. Protože chodit po světě obklopený automatickými pastmi je hodně špatný nápad.
Já právě mezi pracovnou a měšcem nevidím rozdíl. V obou případech využije sesilatel ZS magické stráže a dá pokyn seslat cosi na osobu, která se snaží vloupat do pracovny/ukrást měšec (tzn. nikoliv aktivace na dotek) / nebo chce napadnout tábor (nikoliv aktivace na překročení hranice).

Rozdíl vidím v tom jestli chce přes obrazec aktivně působit a vědět o jeho narušení - pak je to "aktivní" obrazec, který si udrží v jednu chvíli jen jeden - nebo jestli se jedná o "pasivní" obrazec, který jednorázově stvoří (otiskne svou magii do pavučiny světa :wink: ) a dál už s ním není spojený. (pak je tu ten limit o výši úrovně)

A ano, uvědomuji si riziko manchkinů, kteří si vytvoří bojového zaříkávače oplácaného reaktivní zbrojí, zbraní, měšcem a nejspíš i ponožkama, to je každého volba jak chce hrát - nicméně myslím, že pak bude zajímavé sledovat jak jim to bude vzájemně zkratovat :-)=
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15085
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Pieta »

werksoltan píše:Já právě mezi pracovnou a měšcem nevidím rozdíl. V obou případech využije sesilatel ZS magické stráže a dá pokyn seslat cosi na osobu, která se snaží vloupat do pracovny/ukrást měšec (tzn. nikoliv aktivace na dotek) / nebo chce napadnout tábor (nikoliv aktivace na překročení hranice).
Pozor, takhle čarovné stráže nefungují - nemůžeš magii říct, aby sama o sobě poznala, že někdo má takový nebo onaký úmysl - zvládá to věci na úrovni příkladů, které jsou u té schopnosti napsané - ignoruje konkrétní lidi, nebo lidi, kteří se prokážou jasným znamením. Rozhodně ale nezvládne "lidi, co bydlí támhle ve vesnici" nebo "lidi, co nejdou s dobrým úmyslem".
werksoltan píše:Rozdíl vidím v tom jestli chce přes obrazec aktivně působit a vědět o jeho narušení - pak je to "aktivní" obrazec, který si udrží v jednu chvíli jen jeden - nebo jestli se jedná o "pasivní" obrazec, který jednorázově stvoří (otiskne svou magii do pavučiny světa :wink: ) a dál už s ním není spojený. (pak je tu ten limit o výši úrovně)

A ano, uvědomuji si riziko manchkinů, kteří si vytvoří bojového zaříkávače oplácaného reaktivní zbrojí, zbraní, měšcem a nejspíš i ponožkama, to je každého volba jak chce hrát - nicméně myslím, že pak bude zajímavé sledovat jak jim to bude vzájemně zkratovat :-)=
To je proto, že se na to díváš čistě funkčně, zatímco já ne. (:

Pro mě je jeden příklad obrazec na vstupu do pracovny - přijedeš o dva týdny pozdějš a zjistíš, že to někoho zabilo a doma ti leží tělo, nebo že zlodějů bylo víc a ti ostatní ti ve vzteku celou pracovnu rozbili a zraněné odtáhli - ale už s tím nic nenaděláš; takže to vlastně není o moc jiné, než kdybys tam měl třeba za dveřmi natažený samostříl se špagátkem uvázaným ke klice.

Úplně jiný případ je obrazec, který aktivně zasahuje do světa kolem tebe. Obrazec kolem tábora hlídá za tebe a nechá tě si odpočinout. Obrazec na měšci ti prozradí, že se tě někdo pokusil okrást, a ty ho můžeš zahnat nebo zajmout. To naopak velmi výrazně rozšiřuje tvoje možnosti a kryje ti to záda, a jako takové je to velmi hodnotné a tudíž bych to bral podle klasických pravidel.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Fafrin »

Jen pár příspěvků do diskuze:
Peietovy bych chtěl připomenout, že postava může mít ZS kolik chce, jen si pak bude zvyšovat hranice (což vzhledem k aktivačním cenám nemusí být špatný nápad.)

Jinak mi příjde blbost limitovat počet nehlídaných stráží - lovec si taky za suroviny může vyrobit pastí kolik chce (a když má správnou ZS, tak zadarmiko.)
Ale takové stráže/pasti budou samozřejmě pěkně hloupé.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15085
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Pieta »

Fafrin píše:Peietovy bych chtěl připomenout, že postava může mít ZS kolik chce, jen si pak bude zvyšovat hranice (což vzhledem k aktivačním cenám nemusí být špatný nápad.)
Může. Ale málokdo si bude brát z jednoho povolání deset, patnáct ZS, protože chce taky někam dál pokračovat.
Fafrin píše:Jinak mi příjde blbost limitovat počet nehlídaných stráží - lovec si taky za suroviny může vyrobit pastí kolik chce (a když má správnou ZS, tak zadarmiko.)
Ale takové stráže/pasti budou samozřejmě pěkně hloupé.
Že je možné vyrobit spoustu pastí, ještě neznamená, že je možné vyrobit spoustu magie - jsou to přece jen o dost jiné obory.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Fafrin »

omyl příspěvek špatné fórum
Naposledy upravil(a) Fafrin dne 1. 9. 2011, 23:04, celkem upraveno 1 x.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16477
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od MarkyParky »

Jsi tím, co hraješ

Volitelné pravidlo k expování. Pokud vám také vadí dostávat zkušenosti za účast a rádi byste, aby to jak hrajete mělo vliv na to, jak se vaše postava vyvíjí, nabízím další variantu jak zkušenosti počítat.

Postava získává nikoliv celé body zkušeností, ale body zkušeností do jednotlivých povolání, za aktivity, které v rámci jejich povolání provádí. Po sezení Průvodce spolu s hráči vyhodnotí, kolik toho která postava udělala a dovednosti jakých povolání k tomu používala a podle toho si rozdělí body. Počet bodů by měl přibližně odpovídat základnímu nastavení hry - tzn. kolem 4-6ti bodů při středně dlouhém sezení podle množství aktivit, které postava zvládla, 3-4 body při kratším sezení, 6-9 bodů při celodenním.

Příklad: Jája a Pája jdou spolu navštívit dědu Lebedu. Když přijdou na místo, nikdo jim neotevírá. Jája se rozhodne ve vsi zjistit, kdy kdo viděl dědu Lebedu naposledy. Vyptává se kde může a zjistí, že k dědovi Lebedovi ráno zašel řezník Krkovička a ani jednoho z nich od té doby nikdo neviděl. Pája mezitím prohledává dveře a najde na nich jakási temná znamení. Znervozní a řekne, že to tedy půjde prozkoumat. Přeleze plot, proplíží se mezi stromy a pokusí se vyháčkovat zavřené okno v zadní části domu. Přitom zahlédne oknem, že děda Lebeda leží na zemi v kaluži krve a má spoutané ruce. Křikne na Jáju, který stojí před domem a dál pokračuje ve snaze vyháčkovat okno. Jája si vezme do ruky svoji hůl, rozeběhne se a ramenem vyrazí hlavní dveře. Oba se do místnosti dostanou zároveň a načapou řezníka Krkovičku, jak stojí se sekáčkem na maso nad dědou Lebedou a křičí na něj "Kde jsi zakopal to zlato?". Jája křičí na Krkovičku ze všech sil "Nech ho být, nebo tě zabiju", zatímco Pája prolhaně tvrdí "Nejsme tu sami, dráb z vesnice brzy přijde na pomoc". Krkovička se jim vysměje a tak se oba vrhnou na řezníka. Jája se svojí holí, Pája po Krkovičkovi hází co mu pod ruku přijde. Společné zaženou Krkovičku na útěk. Jája okamžitě začne ošetřovat dědovi rány, zatímco Pája si všiml, že Krkovička při útěku upustil svůj sekáček a sebere ho. Všimne si, že sekáček je popsaný nějakým krvavým písmem a chce ho blíže zkoumat. Po chvilce vycítí, že Krkovička se stal možná obětí nějaké temné magie. Jája mezitím uklidňuje dědu Lebedu, vyptává se ho co se dělo. Pája se také rozhodne prohledat místnost a zjistit, zda nezůstaly na místě nějaké stopy.Pak společné vylezou na zahradu, kam Krkovička utekl a zahlédnou otevřenou branku směrem k lesu. Jája začne hledat Krkovičkovy stopy, zatímco Pája začíná hladit sekáček a tiše si mumlá "Ať se ti nohy šouraj jako šnekovi, lakomče jeden surová".

Toto byla krátká čast jednoho sezení. Hráči se rozhodnou, že ohodnotí tuto část hry takto: Jája dostane jeden bod do mastičkáře (na začátku jednal s lidmi, později léčil dědu lebedu) a jeden bod do bojovníka (rozbíjel dveře silou, zastrašoval, bojoval tyčí). Pája si napíše jeden bod do kejklíře (na začátku prováděl mnoho kejklů aby se dostal do domu, vrhal, prohledával na začátku i na konci) a jeden bod do zaříkávače (zkoumal temnou magii, proklínal řezníka). Jája má našlápnuto na jeden bod lovce, pokud v dalšim hraní bude dál používat jeho dovednosti a Pája má našlápnuto na další bod kejklíře, protože na začátku toho kejklil opravdu hodně.


A jak probíhají samotné přestupy? Řídí se těmito pravidly:

a) Pokud chce postava postoupit v základním povolání, zaplatí za to 12 body zkušeností z tohoto základního povolání.
b) Pokud chce postava získat pokročilé povolání, které ještě nemá, zaplatí za to 12 body zkušenosti z těch základních povolání, ze kterých pokročilé povolání vychází. Pravidlo o nutném součtu 6ti úrovní základních povolání samozřejmě platí i nadále.
c) Pokud chce postava postoupit v pokročilém povolání, které již má, zaplatí za to celkem 12 body zkušenosti zkombinovanými ze základních povolání, ze kterých pokročilé povolání vychází a z bodů z pokročilého povolání. Bodů pokročilého povolání musí být více jak polovina z celkového počtu.
d) Pokud chce postava zvýšit svou hranici, zaplatí za to celkem 12 body zkušenosti zkombinovanými z libovolných povolání. Pokud si při tom ale bere ZS nějakého povolání, alespoň polovina z nich by měla tomuto povolání odpovídat.

Příklad:

Jája z našeho příkladu je bojovník LVL5, mastičkář LVL3, lovec LVL1 a vědmák LVL2. Body zkušenosti, které nasbíral doposud byly:
Bojovník 5, mastičkář 11, lovec 7, vědmák 6. Po této krátké epizodce si zvedá bojovníka na 6 a mastičkáře na 12 a má následující možnosti:

a) Zaplatit 12 body mastičkáře a zvednout si ho na LVL4.
b) Zaplatit 5 bodů bojovníka a 7 lovce (případně 6 bojovníka a 6 lovce) a vzít si LVL1 hraničáře.
c) Zaplatit 6 vodů vědmáka a dalších 6 z bojovníka/mastičkáře a vzít si LVL3 vědmáka.
d) Zaplatit libovolnou kombinaci do výše 12 bodů a zvýšit si hranici. ZS si vzít od toho povolání, u kterého zaplatil alespoň 6 bodů.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15085
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Pieta »

Fafrin píše:Tak, ode mne jeden dotaz.
Je možno vytvořit či použít nástrahu (past, jed, výbušninu, omamnou látku,...) tak aby při slabém/silném účinku změnila ohrožení o více než 1?
Například utracením manévru lstivě při výrobě/použití? Zvyšuje se tím o 1 cena za stupeň síly nástrahy?
Šlo by podobně vyrobit nástrahu mocnou (nutno se více vyčerpat při snaze o vyhnutí?)
Nemůžu to nikde najít. (Čekal bych to u nástrah na 143, popř. u jejich výroby na 146-147).
Tohle nevím. Nemáme ale precedens v tom, že se někde u pastí používají jiné manévry (hlavně asi rozsáhle)?

Spíš bych ale moc nehýbal s efektem při slabém účinku. Přece jenom má být slabý. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
BJ
Příspěvky: 62
Registrován: 4. 8. 2011, 12:00
Bydliště: Brno

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od BJ »

MarkyParky píše:Jsi tím, co hraješ

Volitelné pravidlo k expování. Pokud vám také vadí dostávat zkušenosti za účast a rádi byste, aby to jak hrajete mělo vliv na to, jak se vaše postava vyvíjí, nabízím další variantu jak zkušenosti počítat.

Postava získává nikoliv celé body zkušeností, ale body zkušeností do jednotlivých povolání, za aktivity, které v rámci jejich povolání provádí. Po sezení Průvodce spolu s hráči vyhodnotí, kolik toho která postava udělala a dovednosti jakých povolání k tomu používala a podle toho si rozdělí body. Počet bodů by měl přibližně odpovídat základnímu nastavení hry - tzn. kolem 4-6ti bodů při středně dlouhém sezení podle množství aktivit, které postava zvládla, 3-4 body při kratším sezení, 6-9 bodů při celodenním.
Zajímavý nápad jak udělat expování trochu realističtější, má myslím ale některá úskalí:

1) Velké nároky na PH aby vytvořil dobrodružství podle toho, v jakých povoláních chtějí hráči postupovat
2) Přibude účetnictví, rozdělování zkušeností se stane složitějším
3) ze začátku bude postup pomalý, protože postava se kvůli nedostatku dovedností bude pokoušet i o věci, které umí povolání co vůbec nechce/chce ale body zkušenosti se rozprostřou mezi více povolání než je to, v kterém by chtěla teď postoupit

Klasický systém určitě není moc reálný, protože můžeš třeba celé sezení jen bojovat a pak si přidat úroveň mastičkáře. Na druhou stranu tě ale bonusy za povolání, která máš, motivují dělat věci, které umíš a tak postupovat v nich.
werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 09:32

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od werksoltan »

Pieta píše: Pozor, takhle čarovné stráže nefungují - nemůžeš magii říct, aby sama o sobě poznala, že někdo má takový nebo onaký úmysl - zvládá to věci na úrovni příkladů, které jsou u té schopnosti napsané - ignoruje konkrétní lidi, nebo lidi, kteří se prokážou jasným znamením. Rozhodně ale nezvládne "lidi, co bydlí támhle ve vesnici" nebo "lidi, co nejdou s dobrým úmyslem".
Vida, tak to jsem podle pospisu "chytrý strážce" pochopil jinak. Díky za korekci :wink: Každopádně i tak je to samozřejmě řešitelné - měšec bude reagovat pouze na narušení integrity (přeřezání,utržení,otevření) jiným než vlastníkem. Obrazec kolem tábora zase na osoby se zbraní v ruce kromě družiníků atd. Tohle tu probírat nechci - to už nechám na hráčích, ať si s tím lámou hlavu :wink:
Pieta píše: To je proto, že se na to díváš čistě funkčně, zatímco já ne. (:

Pro mě je jeden příklad obrazec na vstupu do pracovny - přijedeš o dva týdny pozdějš a zjistíš, že to někoho zabilo a doma ti leží tělo, nebo že zlodějů bylo víc a ti ostatní ti ve vzteku celou pracovnu rozbili a zraněné odtáhli - ale už s tím nic nenaděláš; takže to vlastně není o moc jiné, než kdybys tam měl třeba za dveřmi natažený samostříl se špagátkem uvázaným ke klice.

Úplně jiný případ je obrazec, který aktivně zasahuje do světa kolem tebe. Obrazec kolem tábora hlídá za tebe a nechá tě si odpočinout. Obrazec na měšci ti prozradí, že se tě někdo pokusil okrást, a ty ho můžeš zahnat nebo zajmout. To naopak velmi výrazně rozšiřuje tvoje možnosti a kryje ti to záda, a jako takové je to velmi hodnotné a tudíž bych to bral podle klasických pravidel.
Já chápu jak to myslíš - rozdíl mezi bezprostředním vlivem v přítomnosti sesilatele a efekt vzdálený, jehož projev se tě nijak nedotkne. Já to taky nevnímám čiště funkčně, ale v rámci fungování světa, který jsme si pro hru stvořil, jenom se na to dívám jinak než ty :wink: Každopádně trvám na tom, že obnovovat si obrazec na měšci pokaždé, když uděláš obrazec kolem tábora je nereálné ve většině světů. Podobně počítat obrazec na dveřích pracovny pokaždé do jiné kategorie, podle toho jestli jsem doma nebo ne, je taky nereálné.

Efektivnější rozdělení než na obrazce jejichž projev můžeš a nemusíš zaznamenat (mj. obrazec kolem tábora se může projevit, aniž tě vzbudí, zloděj stáhne popálenou ruku zpátky z měšce, aniž si toho všimneš atd.) by bylo rozdělení právě na obrazce pasivní, které stvoříš jednorázovým vkladem magie a úkolem a dále s nima nejsi v mentálním spojení a aktivní, tzn. ty s kterými máš mentální spojení a o jejichž narušení se dozvíš magicky a skrze které můžeš přímo působit.

Myslím, že tohle je už na uvážení každeho jakým způsobem si to bude house rulovat. Mně se zamlouvá řešení:
Maximum aktivních obrazců: 1
Maximum pasivních obrazců: rovno úrovni v povolání které obrazce vytváří.
Při překročení limitu nejstarší obrazce zanikne.
Ale věřím, že někdo může nechat omezení na 1 pro všechno nebo naopak nechá počet obrazců neomezený (podle vzoru loveckých pastí - jak tu někdo poznamenal.) To ostatně záleží i na podmínkách ve světě, který si pro svou hru vytvořil. :wink: Každopádně nemá moc význam se tímto tématem dále zabívat a hurá na další house rules :)
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15085
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Pieta »

Pieta píše:Pozor, takhle čarovné stráže nefungují - nemůžeš magii říct, aby sama o sobě poznala, že někdo má takový nebo onaký úmysl - zvládá to věci na úrovni příkladů, které jsou u té schopnosti napsané - ignoruje konkrétní lidi, nebo lidi, kteří se prokážou jasným znamením. Rozhodně ale nezvládne "lidi, co bydlí támhle ve vesnici" nebo "lidi, co nejdou s dobrým úmyslem".
werksoltan píše:Vida, tak to jsem podle pospisu "chytrý strážce" pochopil jinak. Díky za korekci :wink: Každopádně i tak je to samozřejmě řešitelné - měšec bude reagovat pouze na narušení integrity (přeřezání,utržení,otevření) jiným než vlastníkem. Obrazec kolem tábora zase na osoby se zbraní v ruce kromě družiníků atd. Tohle tu probírat nechci - to už nechám na hráčích, ať si s tím lámou hlavu :wink:
Hrát to tak můžete, přece jenom jsme v domácích pravidlech, (: ale v knize je to myšlené jinak.
Ve svých příkladech totiž pořád předpokládáš, že je magie chytrá a sama o sobě pozná, jestli se někdo předmětu s obrazcem dotkne nebo jestli ho řeže/otevírá/odvazuje; případně že něco drží v ruce a to něco je zbraň - ale je sekera zbraň nebo nástroj? Je klacek nebo kámen zbraň? A co lanko? To už by strážce musel být vyloženě inteligentní a mít slušné zkušenosti s lidmi a lidskou společností - což takovéhle divné magické obláčky obvykle nemají. (-: Ty potřebují hodně jednoznačné zadání.
werksoltan píše:Efektivnější rozdělení než na obrazce jejichž projev můžeš a nemusíš zaznamenat (mj. obrazec kolem tábora se může projevit, aniž tě vzbudí, zloděj stáhne popálenou ruku zpátky z měšce, aniž si toho všimneš atd.) by bylo rozdělení právě na obrazce pasivní, které stvoříš jednorázovým vkladem magie a úkolem a dále s nima nejsi v mentálním spojení a aktivní, tzn. ty s kterými máš mentální spojení a o jejichž narušení se dozvíš magicky a skrze které můžeš přímo působit.
K tomuhle ještě doplním, že pasivní obrazce, právě proto, že nejsou vázané na kouzelníka, jsou ale v lecčems ve skutečnosti drsnější.
Obrazce tak, jak jsou popsané v knize, jako výrazné omezení mají, že je kouzelník musí aktivně řídit, takže pokud používá obrazec, přichází o svoje vlastní kolo. Pasivní obrazce, jak je bereš ty, se můžou spustit třeba tři za kolo, a přitom kouzelník pořád má svou vlastní akci.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 09:32

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od werksoltan »

Pieta píše: K tomuhle ještě doplním, že pasivní obrazce, právě proto, že nejsou vázané na kouzelníka, jsou ale v lecčems ve skutečnosti drsnější.
Obrazce tak, jak jsou popsané v knize, jako výrazné omezení mají, že je kouzelník musí aktivně řídit, takže pokud používá obrazec, přichází o svoje vlastní kolo. Pasivní obrazce, jak je bereš ty, se můžou spustit třeba tři za kolo, a přitom kouzelník pořád má svou vlastní akci.
Tři za kolo možná, ale skrze žádný z nich nebude moci aktivně působit a o spuštění žádného nebude informován. Takže v podstatě jako spuštění tří pastí - taky jakmile je nastavíš, tak už moc nenaděláš s tím jestli a jak spustí. :wink:

Jak jsem říkal, nemá smysl to dál řešit. Tohle je imho závislé na nastavení světa v kterém se hraje, takže to bude jak jsem říkal, záviset na každém individuálně jestli a jak si počet obrazců pořeší pomocí house rules. Že je jeden obrazec málo, je názor, který tu zazněl několikrát a návodů na to jak je to možné řešit pomocí house rules je tu několik (jak omezení počtu tak různé ZS na další obrazce, ať už na způsob alchymistova golema (to by se týkalo spíš dvou aktivních obrazců) nebo jinak.)

Takže case closed a jedeme dál :wink:

Důležitější mi třeba příjde jak vyřešit šamanovo jizvení, aby se chudák vůbec uplatnil ve skupině a nebyl neustále na léčebném pobytu v ozdravovně :wink:
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15085
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Pieta »

werksoltan píše:Tři za kolo možná, ale skrze žádný z nich nebude moci aktivně působit a o spuštění žádného nebude informován. Takže v podstatě jako spuštění tří pastí - taky jakmile je nastavíš, tak už moc nenaděláš s tím jestli a jak spustí. :wink:

Jak jsem říkal, nemá smysl to dál řešit. Tohle je imho závislé na nastavení světa v kterém se hraje, takže to bude jak jsem říkal, záviset na každém individuálně jestli a jak si počet obrazců pořeší pomocí house rules. Že je jeden obrazec málo, je názor, který tu zazněl několikrát a návodů na to jak je to možné řešit pomocí house rules je tu několik (jak omezení počtu tak různé ZS na další obrazce, ať už na způsob alchymistova golema (to by se týkalo spíš dvou aktivních obrazců) nebo jinak.)

Takže case closed a jedeme dál :wink:
Pro tebe closed, klidně, já jsem tu za autory a tak se potřebuju zamyslet i nad tím, jestli je to dobré domácí pravidlo a jestli ho doporučovat, až se někdo bude ptát příště. (-:

Tohle třeba doporučovat nebudu, protože to dělá podobné efekty, jaké mají nástrahy, jenže za zlomek ceny a s menším omezením na použití a umístění. To by bylo hlavně vůči alchymistům hodně nefér.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 09:32

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od werksoltan »

Pieta píše: Pro tebe closed, klidně, já jsem tu za autory a tak se potřebuju zamyslet i nad tím, jestli je to dobré domácí pravidlo a jestli ho doporučovat, až se někdo bude ptát příště. (-:

Tohle třeba doporučovat nebudu, protože to dělá podobné efekty, jaké mají nástrahy, jenže za zlomek ceny a s menším omezením na použití a umístění. To by bylo hlavně vůči alchymistům hodně nefér.
Bez urážky, (já to nijak zle nemyslel) ale pokud bude někdo hledat řešení na problém, který se mu nepozdává nebo se bude chtít inspirovat jak modifikovat hru, tak si bude house rule vybírat bez ohledu na to jestli to někdo doporučí nebo ne, ale podle toho jestli se to hodí do jejich pojetí herního světa a nastavení hry a jestli to vyhovuje jeho spoluhráčům - jak se tu ostatně už mnohokráte ozvalo. Takže z mé strany problém vyřešen a pokud někdo hledá řešení podobného problému, tak tu má několik možností jak se k tomu postavit nebo může přijít s nějakým dalším řešením - rád se nechám inspirovat. :wink:

Samozřejmě by bylo fajn, kdyby bylo nějaké oficiální řešení a rád si takové přečtu, pokud se objeví, ale to už nejsme v oblasti house rules, ale oficiálních volitených pravidel, že? :wink:

Co mě teď trápí je spíš jak pořešit jizvení u šamanů - na to tady tuším žádný ucelený návod nebyl. (z důvodu nepřehlednosti diskuze v rámci jednoho vlákna se to těžko řekne s jistotou.). :think:
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů