Mág (magie iluze a mysli)

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish »

Zdravím, jelikož jsem prostě nedokázal najít vlákno samostatné pro řešení různých otázek ohledně mága a magie iluzí a mysli a vše, co jsem našel bylo buď v otázkách k pravidlům nebo mágové v boji atd. tak jsem založil toto téma, kde by se mohla probírat magie iluzí a mága, myslím, že je to stále omílané téma a stále je tam dost otázek:

1) na našel sezení tento týden nám mág úrovně 3 vytvořil iluzi v hostinci "smrad k pozvracení linoucí se z kuchyně (trvalá iluze na čich a pouze na hlavní místnost (tedy kde jsou jídelní stoly))...pak byla snaha hostinského se přesvědčit, zda to jde opravdu z kuchyně, ale než tam došel, mág vytvořil iluzi "ještě silnější smrad" právě do místnosti kuchyně (také trvalé kouzlo iluze)...obě iluze mohl provést a vše k jejich vytvoření provedl...otázka, jak byste tuto iluzi zrušili za předpokladu, že nemáte nejen podezření, že je to iluze, ale i že nejste mág??


2) na stejném sezení nás napadl případ iluze, kdy iluzí zakryjete nějaký vstup...
víme, že iluze se vstahuje na místo, tedy vidí ji všichni, kteří tam jsou...
a teď ta mohutná otázka: vidí tu iluzi i mág?? (je jasné že ano, ale otázkou je jak moc) = když zakryji vstup, vidím já jako mág (který ji vytvořil), co je za tou iluzí? (třeba jsou otevřené dveře a já vytvořím iluzi, že jsou zavřené, vidím zavřené dveře jako ostatní, nebo ta iluze je pro mně poloprůhledná??

jde mi o to, že pokud bych neviděl a chtěl bych vědět, co je za "zavřenými dveřmi", tak jestli tam musím jít...??

a ještě jeden dotaz: když je mág ve skupině, tak je jasné, že ta iluze platí i na ně, ale co když já (třeba pomocí magie mysli) řeknu jednomu mému "kolegovi" (spoluhráči), že ty zavřené dveře jsou iluze...zruším tu iluzi touto informací?? (respektive jde mi o to, že když bych vytvořil iluzi ohně na noc, aby k nám nešla zvěř, tak jestli je nějaký způsob jak udělat, aby to věděli členové naší skupiny a zároveň se iluze nezrušila...??

(pokud by někdo odpovídal, prosím o citování, ať se v tom dá orientovat) :P

Děkuji.

PS: otázek je více, ale spíše počkám jak se vlákno uchytí...
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od MarkyParky »

1) Taková akce, jako "pořádně vyvětrám" zní jako věc, která by přirozenými prostředky mohla obdobnou iluzi zrušit.

Pokud ale hostinský neměl jak říkáš ani tucha o tom, že to je iluze, a byl oklamaný, pravděpodobně by bylo fér jako průvodce třeba předtím zahrát jěště akce jako "hledám, co to tu vlastně smrdí" nebo "vyhážu všechno jídlo".... kterými se nejprve hostinský ujistí, že zdroj smradu opravdu fyzicky v kuchyni (už?) není a to vyvětrání zabere....

2) Mág, který iluzi stvořil je samozřejmě sám iluzí ovlivněn (jak správně píéš, iluze jsou pro všechny), ale zároveň platí, že pokud někdo ví, že něco je iluzorní, tak může s použitím vlastní akce iluzi prohlédnout, aniž by jí zrušil.

Takový mág tedy klidně může říct "vím, že ty dveře jsou jen iluze a proto když se podívám pod správným úhlem/zamřourám očima/podívám se proti světlu, uvidím mlhavě, co je za nimi". Nezpomeň ale, že pokud je to iluze dlouhodobá, pravděpodobně dává nějaký postih tomu, kdo se snaží skrze ní néco odhalit - a ten bude platit i na mága.

Tzn. mág, který si zatarasí otevřené dveře iluzí zavřených:
- nemusí fyzicky projít iluzí, aby se podíval, co je za ní
- musí ale vynaložit akci na to, aby zjistitl, co se tam děje a popsat její podobu v příběhu
- a bude na něj působit stejný postih jako na všechny ostatní, co zkouší tu iluzi najít.


Co se týká rušení iluzí, tak i iluze jdou samozřejmě rušit přirozenými prostředky, ale pouhé sdělení inforamce "je to iluze" jednomu pozorovateli iluzi nezruší. Jen se pro něj akce "zamžourám a podívám se skrz" stane možnou, stejně jako pro mága, který iluzi sesílal.

Co se týká toho, co iluzi zruší a co ji jen odhalí, je vhodné používat analogii magického ohně. Tím, že kolegovi řeknete "támhle hoŕí magický oheň", tak tahle informace sama od sebe oheň neuhasí. Když vezmete sud s vodou a magický oheň jím zalijete, tak uhasne.

Obdobné to je s iluzemi. Pokud řeknete kolegovi "támhle stojí iluzorní bedna", tak tahle informace sama o sobě iluzi nezruší. Dokonce i pokud tam stojí kámen, který díki iluzi vypadá jako bedna a vy řeknete kolegovi, který na ní sedí "sediš na iluzi", tak to iluzi nezruší. Ve chvíli, kdy by se ale kolega pokusil třeba tu bednu otevřít a nahlédnout dovnitř, tak je to ekvivalent sudu s vodou a iluze zanikne.

Takže pokud chceš udělat na noc iluzi ohně, která zaplaší okolní zvěř, tak je to v pohodě a vůbec nijak nevadí, že družina ví o tom, že je oheň jen iluzorní.
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish »

Takže iluzi zruší to, co by změnilo stav (té samotné iluze) tedy uhašení ohně, vyvětrání smradu, otevření dveří nebo otevření sudu, který je kámen...

ale otázka:
když někdo uvidí mně, že procházím dveřmi, a získá podezření, že dveře jsou iluze, tak to ještě iluzi nezruší (jestli to chápu), ale na základě toho, může přijít a udělat něco, co ji zruší...třeba dveře otevřít nebo vysadit...??

takže samotná informace iluzi prostě nemůže zrušit??

MarkyParky píše: Tzn. mág, který si zatarasí otevřené dveře iluzí zavřených:
- nemusí fyzicky projít iluzí, aby se podíval, co je za ní
- musí ale vynaložit akci na to, aby zjistitl, co se tam děje a popsat její podobu v příběhu
- a bude na něj působit stejný postih jako na všechny ostatní, co zkouší tu iluzi najít.
- pokud já se snažím prohlédnout iluzi, tak se to projeví i ostatním nebo pouze mě?
- vynaložení akce jsem pochopil
- o jakém postihu se bavíme??
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Fafrin »

To je ten rozdíl mezi magií mysli a magií iluzí.
Magie iluzí mění prostředí, magie mysli mění vnímání osoby.

Když vyvolám magií iluzí dlouhodobý obraz ducha, aby někoho postrašil, tak ho postraší a všichni ducha uvidí.
Když postrašenému řeknu "neboj se, je to jen iluze, žádný duch tu není", tak se může přestat bát, ale obraz ducha nezmizí.

Když vyvolám magií mysli dlouhodobý obraz ducha aby někoho postrašil, tak ho postraší a nikdo jiný ducha neuvidí.
Když postrašenému někdo řekne "žádný duch tu není, to tě jen někdo straší", tak se může přestat bát a obraz ducha, který ho pronásleduje tím může zmizet.

Dlouhodobá magie (je třeba na ni mít většinou ZS a připlácí se) způsobuje postihy - nepřesně, pomalu, hloupě, chabě.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od MarkyParky »

Petrhish píše:Takže iluzi zruší to, co by změnilo stav (té samotné iluze) tedy uhašení ohně, vyvětrání smradu, otevření dveří nebo otevření sudu, který je kámen...
V zásadě ano. Nejlepší způsob jak někomu zrušit neviditelnost, je vysypat na něj pytel mouky nebo ho polít kýblem barvy. A tak podobně ....
Petrhish píše:když někdo uvidí mně, že procházím dveřmi, a získá podezření, že dveře jsou iluze, tak to ještě iluzi nezruší (jestli to chápu), ale na základě toho, může přijít a udělat něco, co ji zruší...třeba dveře otevřít nebo vysadit...??
Chápeš to správně. Ta míra toho, co je "akce" vedoucí ke zrušení iluze a co ne může být předmětem nějaké hráčské dohody, dobré vodítko je:

* Pokud někdo takovou akci (vysazení/rozbití neviditelných dveří) provádí se záměrem vědomě iluzi o které ví zbourat, tak to tak brát jako že to ta akce opravdu dokáže
* Pokud někdo takovou akci (proklouznutí neviditelnými dveřmi) provádí se záměrem iluzi o které ví nesbourat, jen využít, tak to taky brát, jako že tam iluze zůstane
* A pokud hráči o iluzi neví a něco takového se stane např. mimoděk tak se rozhodnout odhadem, zda už to rovnou iluzi opravdu zboří(třeba ten pokus otevřít ilozrní krabicošutr) neob zda postava získá podezření (když začne bojovat iluzorním koštětomečem a zjistí, že je v boji blbě vyvážený a vydává divné zvuky, nemusí to nutně znamenat zrušení iluze, ale může to vést k jejímu odhalení).
Petrish píše:takže samotná informace iluzi prostě nemůže zrušit??
Správně.
Petrish píše: - pokud já se snažím prohlédnout iluzi, tak se to projeví i ostatním nebo pouze mě?
Za běžných okolností jen mě. Nic ale nebrání hlásit rozsáhlou akci "hledám podle zvířeného prachu toho neviditelného a ukazuji ostatním, kde je".
Petrish píše: - o jakém postihu se bavíme??
Nepřesně, chabě, hloupé + pomalu => strana 125 a 168 příručky.
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish »

Fafrin píše:To je ten rozdíl mezi magií mysli a magií iluzí.
Magie iluzí mění prostředí, magie mysli mění vnímání osoby.

Když vyvolám magií iluzí dlouhodobý obraz ducha, aby někoho postrašil, tak ho postraší a všichni ducha uvidí.
Když postrašenému řeknu "neboj se, je to jen iluze, žádný duch tu není", tak se může přestat bát, ale obraz ducha nezmizí.

Když vyvolám magií mysli dlouhodobý obraz ducha aby někoho postrašil, tak ho postraší a nikdo jiný ducha neuvidí.
Když postrašenému někdo řekne "žádný duch tu není, to tě jen někdo straší", tak se může přestat bát a obraz ducha, který ho pronásleduje tím může zmizet.
rozdílu jsem si velice dobře vědom, nicméně je dotaz směřovaný k tomu, co psal MarkyParky:
MarkyParky píše: Takový mág tedy klidně může říct "vím, že ty dveře jsou jen iluze a proto když se podívám pod správným úhlem/zamřourám očima/podívám se proti světlu, uvidím mlhavě, co je za nimi". ...
tedy dotaz, jestli to, že já uvidím, jestli tu iluzi nějak oslabí a ostatní tak zjistí, že to je iluze, nebo ji to "oslabí" jen pro mně, abych viděl...??
Fafrin píše: Dlouhodobá magie (je třeba na ni mít většinou ZS a připlácí se) způsobuje postihy - nepřesně, pomalu, hloupě, chabě.
MarkyParky píše: ...Nezpomeň ale, že pokud je to iluze dlouhodobá, pravděpodobně dává nějaký postih tomu, kdo se snaží skrze ní néco odhalit - a ten bude platit i na mága.
Vy se tedy krásně doplňujete....takže dlouhodobá iluze (nebo jakékoliv kouklo) dává omezení (pomalu, chabě, atd.) jenom pro akce, které jsem s tím spojené??
MarkyParky píše: Co se týká rušení iluzí, tak i iluze jdou samozřejmě rušit přirozenými prostředky, ale pouhé sdělení inforamce "je to iluze" jednomu pozorovateli iluzi nezruší. Jen se pro něj akce "zamžourám a podívám se skrz" stane možnou, stejně jako pro mága, který iluzi sesílal.
TEDY: v naší situaci v hostinci, kde je smrad na zvracení, mohu ohlásit, že na všechny akce jsou pomalé, protože se lidé v místnosti snaží zadržet zvracení?

A tedy když by přišel hostinský do kuchyně a mág by tam tu iluzi "větší smrad" neudělal, tak hostinský pouze odhalí, že jde o iluzi, nicméně by ji to nezrušilo...je to správně?

takže pokud bych vytvořil iluzi kamene ve sklepě hostince (z reálného sudu, kam jsem schoval peníze) a někdo by na něm seděl, tak by mohl zjistit, že to je pouze iluze, protože kámen by byl chladný, ale tento kámen není, tedy získá podezření že je něco špatně, ale pro zrušení iluze musí udělat akci na základě tohoto zjištění, chápu to dobře??
...tedy například do něj kopnout, což by mohlo sud převrátit a tím se iluze zruší...

a kdyžby iluze kamene byla dlouhodobá, tak si na kopnutí hází třeba nepřesně (protože to je určený postih) a ikdyž má siláka, má smůlu :D je to tak? nebo jsem někde mimo sud (mísu) ?


EDIT: MarkyParky byl rychlejší ;)
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish »

napadla mě následující situace:

jsem mág zaměřený na iluze jsem na náměstí (tedy jsem vidět) a nějaký mág (o kterém nevím) zaměřený na mysl je v radnici u okna a dívá se na mě (má dosah na magii mysli) a zahlásí akci "chci jej ovládat" a uspěje -> tedy mě ovládá jak chce...

a zahlásí akci, že chce moje postava "vytvořit trvalou iluzi, která reaguje na podměty tak, jak rozhodne mág" (třeba osobu), tak:
1) aktivaci za ZS platí mág já (1) nebo mág 2 ??
2) platí se na duši nebo vlivu?
3) když iluze tedy reaguje tak jak chce mág, bavíme se o mágovi 1 nebo 2?? nebo probíhá v mysli boj o "vědomí" kdo dá povel iluzi?
4) "kvalita" iluze je podle toho, jak dobře na ní mág vidí a jak je daleko, ale který mág, 1 nebo 2??

děkuji za zodpovězení této perličky :D
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od MarkyParky »

Petrius píše:tedy dotaz, jestli to, že já uvidím, jestli tu iluzi nějak oslabí a ostatní tak zjistí, že to je iluze, nebo ji to "oslabí" jen pro mně, abych viděl...??
To, źe ty víš, že jde o iluze nijak nezmění situaci ostatních. Pokud je na stole dřevěný korbel a iluze z néj dělá zlatý, všichni vidí zlatý korbel, bez ohledu na to, zda někteří pozorovatelé vědí o iluzi nebo ne.

Rozdiĺ je v tom, že:
* Ti, co vůbec netuší, že tam je nějaká iluze, nemají šanci nějak prohlédnout. Prostě vidí zlatý korbel a tak to je. Prohlédnout iluzi je pro ně nemožná akce.

* Ti, co mají podezření se mohou pokusit iluzi prohlédnout, najít, zjistit, co se za ní skrývá. Například pokud slyšeli nějakého mága zaklínat, někdo jim řekl "v místnosti je iluze" nebo je to zlatý korbel v ošuntělé hospodě - to všechno mohou být důvody, které udělají akci prohlédnout/odhalit iluzi možnou.

* Ti, co vědí, že korbel je krytý iluzí, to prostě vědí. Zamhouřit oči a podívat se na jeho dřevěnou podstatu je pro akcí samozřejmou.

Vy se tedy krásně doplňujete....takže dlouhodobá iluze (nebo jakékoliv kouklo) dává omezení (pomalu, chabě, atd.) jenom pro akce, které jsem s tím spojené??
Ano. Přičemž to určuje ten, kdo kouzlo sesílá a samozřejmé to musí vycházet z podoby kouzla. Rozsah zasažených dovedností volí přiměřené velký - cca odpovídající tomu, co je v knize označeno jako "skupina dovedností" - např. "dlouhotrvající mžitky před očima způsobí, že jeho střelba bude nepřesná".

TEDY: v naší situaci v hostinci, kde je smrad na zvracení, mohu ohlásit, že na všechny akce jsou pomalé, protože se lidé v místnosti snaží zadržet zvracení?
Ano. Jen upřesním, že postih "pomalu" znamená znevýhodněný hod na iniciativu - tzn. spíš prohlášíš, že všichni reagují později, protoźe se snaží zadržet zvracení.

A tedy když by přišel hostinský do kuchyně a mág by tam tu iluzi "větší smrad" neudělal, tak hostinský pouze odhalí, že jde o iluzi, nicméně by ji to nezrušilo...je to správně?
Ano. Hostinký by přišel do kuchyně a tam by byl čistý vzduch. V tu chvíli by mohl získat podezření, že s tím smradem není něco v pořádku - že je iluzorní nebo že ho tam někdo vhání jinudy a pod. Iluzi to ale stále nezruší. Tu by zrušilo až řádné vyvětrání.
takže pokud bych vytvořil iluzi kamene ve sklepě hostince (z reálného sudu, kam jsem schoval peníze) a někdo by na něm seděl, tak by mohl zjistit, že to je pouze iluze, protože kámen by byl chladný, ale tento kámen není, tedy získá podezření že je něco špatně, ale pro zrušení iluze musí udělat akci na základě tohoto zjištění, chápu to dobře??
...tedy například do něj kopnout, což by mohlo sud převrátit a tím se iluze zruší...
Ano, přesně tak.
a kdyžby iluze kamene byla dlouhodobá, tak si na kopnutí hází třeba nepřesně (protože to je určený postih) a ikdyž má siláka, má smůlu :D je to tak? nebo jsem někde mimo sud (mísu) ?
Skoro.
Když má siláka, tak nemá smůlu - pořád může použít ostatní manévry (mocně, lstivě) a to jak placeně, tak ze zbéhlosti. Jen nemůže použít přesně.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od MarkyParky »

Ad mág - odpovím později.
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish »

MarkyParky píše:
Petrish píše:a kdyžby iluze kamene byla dlouhodobá, tak si na kopnutí hází třeba nepřesně (protože to je určený postih) a ikdyž má siláka, má smůlu :D je to tak? nebo jsem někde mimo sud (mísu) ?
Skoro.
Když má siláka, tak nemá smůlu - pořád může použít ostatní manévry (mocně, lstivě) a to jak placeně, tak ze zbéhlosti. Jen nemůže použít přesně.
Ano, mel jsem namysli manevr presne, ale u nas je nejvice spojen a pouzivan se silakem a lukem, tak mi ani nedoslo, co pisi...ale nepresne zamezuje pouzivani pouze manevru presne a silam umoznuje pouze za urcitych okolnosti pouzit manevr bez aktivace...
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od MarkyParky »

Ad mág na náměstí:

Příklad je trochu obecný, připomínám, že pro vysvětlování věcí v DrDII je lepší brát v potaz konkrétní situace. Budu ho proto trochu konkretizovat.


Iluzionista Picturus stojí na náměstí a je vidět ze všech stran.
Mysloovladač Mindos je ukrytý v prvním patře městského domu a na Pictura se dívá.

Mindos hlásí akci "Ovládám Pictura" s pomocí své Zvláštní schopnosti. Uspěje a Picturus se nevyčerpá (je jedno proč).

Mindos následně přiměje ovládaného Pictura iluzi osoby, která chodí po náměstí a odpovídá na pozdravy a oslovení pokýváním hlavy či pokynutím ruky.
1) aktivaci za ZS platí mág já (1) nebo mág 2 ??
1) Aktivaci této ZS platí Mindos (při kouzelném Ovládání vždy všechny platby za Ovládnutého platí Ovládající ze svého Vlivu).
2) platí se na duši nebo vlivu?
2) Mindos ji platí ze svého Vlivu (při kouzelném Ovládání vždy všechny platby za Ovládnutého platí Ovládající ze svého Vlivu).
3) když iluze tedy reaguje tak jak chce mág, bavíme se o mágovi 1 nebo 2?? nebo probíhá v mysli boj o "vědomí" kdo dá povel iluzi?
3a) Dlouho trvající iluze reagující na prostřední neznamená, že by byla aktivně ovládaná mágem. Znamená to, že je předprogramovaná. O tom, co bude dělat rozhoduje Mindos - on je ten, kdo Ovládá.
Pokud se to Picturovi nelíbí, může se pokusit vzepřít a provádět protiakci - například vymyslet jiné předprogramování nebo iluzi zlomit. Potom se to vyhodnotí jako jeden střet a jeho výsledek rozhodne o tom, jak bude iluze předprogramovaná. Podle tohoto programu se pak dál bude chovat bez ohledu na mágy, protože je dlouhodobá.

3b) Také je možné, že Mindus chce iluzi ovládat přímo. Potom ale nepůjde o dlouhodobé kouzlo iluze reagující na prostředí. Místo toho půjde o nepřetržitý sled krátkodobých iluzí, na míru upravovaných jednotlivým situací, ve které se obraz dostane. V takovém případě se samozřejmě Picturus může vzepřít s každou novou instrukcí a střety se budou opakovat.
4) "kvalita" iluze je podle toho, jak dobře na ní mág vidí a jak je daleko, ale který mág, 1 nebo 2??
Picturus. Protože je to tak, že Mindus přinutil Picturuse, aby kouzlo seslal, pomocí svých zdrojů. Není to řetězení Mindusovy iluze skrze Pictorovy oči.
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish »

MarkyParky píše: Dlouho trvající iluze reagující na prostřední neznamená, že by byla aktivně ovládaná mágem. Znamená to, že je předprogramovaná. O tom, co bude dělat rozhoduje Mindos - on je ten, kdo Ovládá.
Pokud se to Picturovi nelíbí, může se pokusit vzepřít a provádět protiakci - například vymyslet jiné předprogramování nebo iluzi zlomit. Potom se to vyhodnotí jako jeden střet a jeho výsledek rozhodne o tom, jak bude iluze předprogramovaná. Podle tohoto programu se pak dál bude chovat bez ohledu na mágy, protože je dlouhodobá.
aha, takže se při vytváření iluze, která reaguje na okolí, musí určit na co a jak bude reagovat, což není omezeno, správně?
takže: řeknu, že vytvářím dlouhodobou iluzi, která reaguje na ženy mrknutím a na muže otočením zády, také že před dětmi utíká a schovává se, ale před moji postavou nic nedělá. Je to regulérní?

bavíme se tu o střetu o tom jak bude naprogramovaná iluze, ale:
Mindos vyhraje střed, a je tedy jasné, jak se má iluze chovat, ale proběhne ještě nějaký hod (na střed nebo zkoušku), který určí, zda vytvoření iluze bylo bez problémů? (jde mi o to, jestli vytvoření iluze je součástí střetu o naprogramování nebo samostatná akce)
MarkyParky píše:
Petrish píše: 4) "kvalita" iluze je podle toho, jak dobře na ní mág vidí a jak je daleko, ale který mág, 1 nebo 2??
Picturus. Protože je to tak, že Mindus přinutil Picturuse, aby kouzlo seslal, pomocí svých zdrojů...
A platí to i u magie mysli??
Příklad (i když krkolomný):
Uprostřed náměstí stojí kostel ve tvaru čtverce (pro jednoduchost) a u každého rohu stojí jeden mág (1, 2, 3 a 4)
Já jsem také mág a stojím u rohu, kde je mág č.4
Já ovládnu mága č.1, aby ovládl mága u dalšího rohu, tedy mága č.2, aby ovládl mága č.3 a ten mága č.4 a aby mág č.4 vytvořil iluzi neviditelnosti na mojí postavu.
(příklad je zvolen jako ukázkový pro pochopení možností, je mi jasné, že seslat na sebe neviditelnost je daleko lehčí :D )
MarkyParky píše: ... Není to řetězení Mindusovy iluze skrze Pictorovy oči.
pokud by Minud chtěl vytvořil mistrovsky (s posílenými manévry) a on sám je specializován na mysl, může ovládnout Pictora, který ZS umí tak, aby vytvořil danou iluzi třeba velmi přesně? (zároveň se ptám, čí lvl mága se bude k vytvoření iluze počítat. Tedy Minosův lvl, protože ovládá a platí zdroje on ze svého vlivu, nebo Pictorův lvl, protože on vytváří iluzi, ke které je donucen??)
MarkyParky píše:Mindos ji platí ze svého Vlivu (při kouzelném Ovládání vždy všechny platby za Ovládnutého platí Ovládající ze svého Vlivu).
Ok, to mi jasné, ale otázka, pokud mám v tomto střetu výhodu, mohu ty zdroje platit odtud? A nebo, pokud mám rituální předmět, lze použít zdroje z něho?
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 200
Registrován: 21. 9. 2015, 15:14
Bydliště: Irdorath

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Nuloen »

je toho hafo, nechce se mi to číst. Ale tohle vlákno mě navedlo na tak trochu jinou věc, ale související.
Když mám na základně iluzorní zeď udržovanou obrazcem a za ní mám schovanou důležitou věc. zruším tu iluzi když tím projdu, nebo šáhnu pro něco co vím že za ní je? a nebo to ten obrazec jistí a iluze tam zůstane, dokud nebude zrušená jiným mágem?
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Fafrin »

A chceš tu iuzi tím zrušit?
Ne?

Also, proč tu iluzi udržuješ obrazcem? Nebylo by jednodušší ji prostě seslat jako dlouhodobé kouzlo?
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Mág (magie iluze a mysli)

Příspěvek od Petrish »

Fafrin píše: Also, proč tu iluzi udržuješ obrazcem? Nebylo by jednodušší ji prostě seslat jako dlouhodobé kouzlo?
souhlas, bylo by to lehčí.

jedna věc, když mohu jako mág reagovat díky mému obrazci a vytvářet třeba iluze (teď nevím, jak se ten obrazec jmenuje), tak jsem schopen reagovat i když na tom místě nejsem, stačí pouze obrazec a suroviny do něj vložené při jeho výrobě... ->
situace: vytvořím iluzi, kde zneviditelním přístřešek, ve kterém přenocuje naše družina dlouhodobým kouzlem iluze a ještě vytvořím větší kruh kolem tohoto přístřešku tak, aby hranice byli 3 kroky od něho (přístřešek je uvnitř) a tento obrazec / znak vytvořím tak, aby když někdo řekne slovo "VOLNO", aby se neaktivoval a sdělím to členům naší družiny...
...nyní družina muže chodit sem a tam a pokud říká heslo, znak se neaktivuje...tedy když přijde někdo jiný, nejenom, že nevidí náš přístřešek, ale aktivuje znak, a já jako mág jsem schopen skrze něj nyní vytvářet iluze...znak mi dává symbolický dotyk, ale já nevím, kdo to je a co je to zač...

otázka:
když spím, jako mág, který může reagovat na aktivaci znaku jeho použitím, probudím se? nebo zůstávám spát dál a znak se mi "rozpadne" protože pokud jej nepoužiji, tak se zničí??

(doufám, že je to srozumitelné)
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti