7 hříchů a jak k nim běsové pasují

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 200
Registrován: 21. 9. 2015, 15:14
Bydliště: Irdorath

7 hříchů a jak k nim běsové pasují

Příspěvek od Nuloen »

všiml jsem si že někteří běsové jako by čerpali, nebo se snažily potrestat některé hříchy, občas obojí zároveň.

před dávnými časy nám jeden pán definoval 7 nejhorších hříchů

pýcha
lakomství
závist
hněv
smilstvo
obžerství
lenost

potřeboval bych helf s přiřazením alespoň jednoho běsa ke každému z nich

u větrnice bych to viděl na hněv
plivník se pohybuje mezi lakotou a závistí.
jak dál?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

Příspěvek od MarkyParky »

Nuolen:
Uff, to je snad škoda k tomuhle přiřazovat hotové běsy.

To je tak super nápad, že si to zaslouží každý hřích svého nového běsa na míru ;o)
Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 200
Registrován: 21. 9. 2015, 15:14
Bydliště: Irdorath

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

Příspěvek od Nuloen »

vzhledem k tomu že sem za půl roku nedodělal polního škůdce(což je jenom velkej brouk pasoucí se na obilí). tak se nechci potápět do dalšího.
ale jestli někdo chce rozvinout bestiář, tak proč mu bránit.
Uživatelský avatar
lapivorax
Příspěvky: 199
Registrován: 15. 12. 2012, 13:36
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

Příspěvek od lapivorax »

Ahoj, když už jsi to teda nakousl. Díky za pěkné postní téma, alespoň mě to přinutilo zopakovat si základní věci z Katechismu.
Chytrý pán se jmenuje Řehoř Veliký a vycházel ze starší tradice pouštních otců (mnichů). Jak přiřadit 7 hlavních hříchů (hlavních proto, že plodí další) k Běsům? Kolik Běsů je v Bestiáři: 10 (bez vedlejších). Další 6 jich je v Pravidlech vzadu. Tedy 16 celkem.
Důležité je si uvědomit, že jednotlivé hlavní hříchy jsou provázané (to platí v případě ctností). Když se objeví jeden, vždy se objeví alespoň náznakem i druhý. Nelze tedy říkat, že jeden hlavní hřích patří k danému Běsu. Budou se překrývat, přičemž jeden bude ten hlavní, nejvíce viditelný. A vždy bude přítomná pýcha, která je totiž naprostým kořenem všech ostatních.
Navíc Běsi, tak jsou v Pravidlech, vycházejí prostě z pohádkových bytostí (potažmo z pohanské mytologie) a váží se k určitému místu či živlům. Takže se možná snažíme naroubovat k sobě něco, co ani nejde.
Přesto se to tedy zkusme přiřadit, v závorce udávám důvod, proč si to myslím:
:idea: Pýcha = Zmrzlík (naprosto chladný k ostatním) či Rohatý?
:idea: Lakomství = Plivník (nedává, jen bere)
:idea: Závist = Ohnivec (tak ho ta závist pálila, až ho opravdu zapálila)
:idea: Hněv = Větrnice (nechávám, jak píšeš)
:idea: Smilstvo = Rusalka (viz obrázek v Bestiáři) nebo snad Hejkal?
:idea: Nestřídmost (nejen v jídle) = Hor (nějak nám přerostl) možná Vodník (furt hromadí ty svoje hrníčky s dušičkami)
:idea: Lenost = Hejkal (tak dlouho ležel jen v posteli, až obrostl mechem a lišejníkem)

Nevím, vidíte v tom něco, nějaký přínos? Já moc ne... Nevázal bych hlavní hřích na konkrétního Běsa. Když už bych vytvářel tabulku (což je pojem v DrD2 hraničící s herezí), převzal bych tu od Bernarda z Clairvaux, totiž které dary Ducha svatého bojují proti jakému hlavnímu hříchu. Ale opět otázka, k čemu by to bylo.

Zaťal

EDIT: Opravil jsem výraz "neřest" za "hlavní hřích". Nuloen to dobře píše, já pak z nedbalosti psal "neřest". Neřest je opravdu něco jiného než hřích.
Toto nejsem já, toto je můj avatar.
Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 200
Registrován: 21. 9. 2015, 15:14
Bydliště: Irdorath

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

Příspěvek od Nuloen »

pro vyprávění
základní motivace běsa
běs by měl mít nějakou motivaci, něco čeho se snaží dosáhnout.
všichni se snaží dosáhnout moci ale musí tu moc k něčemu chtít použít.
nemůže jenom hromadit moc, když nemá nic k čemu by ji uplatnil.
mě nezajímá jen to co dělá, ale proč to dělá.
např.: plivník zabíjí svoje majitele aby si mohl nechat jejich vlas, který používá na ochranu proti nemrtvým.
takže vím že plivník zabíjí aby nebyl zabit.

v našem settingu má každá bytost motivaci ke svým činům a zároveň bez dostatečného přísunu moci(energie) nebudou schopni se v tomto světě udržet a budou stažení spátky do své dimenze.
Větrnice trestá lidi kteří hodně řvali na ostatní.(větrnice je běs ve službách jednoho boha a ten trestá lidi za velkou náklonost k emoci, kterou jim jinný bůh dal). a za to že z nich už nevyjde ani hlásku, si zotročila jejich hněv, který jí bude dávat moc na to aby v poslání pokračovala.(zotročila si emoci, která má určitý magický potenciál, určitou sílu. někteří čarodějové taky čarují lépe pokud mají v krvi dostatek adrenalinu a jsou dostatečně naštvaní)

věřím že ve spoustě settingů běsi nejsou jen věci, které se bezhlavě ženou za mocí i kdyby nevěděli k čemu jim bude, ale mají nějaké poslání, ať už jim ho někdo zadal nebo si ho zvolili sami.
vodník udržuje toky a život v nich, dává pozor na to aby všechno fungovalo jako kdysi a pokud někdo postaví hráz, tak ji strhne, aby nenarušovala jeho tok, volnost pohybu jeho ryb. topí lidi, kteří mu tyhle problémy způsobili.
Uživatelský avatar
lapivorax
Příspěvky: 199
Registrován: 15. 12. 2012, 13:36
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

Příspěvek od lapivorax »

A když zůstaneme stále na rovině DrD 2 (tedy hry), musí být běs nutně něco negativního?
Dokážu si představit, že vodník nebo víla mohou být v příběhu i "klaďasové".

Jestliže by ten Běs měl být opravdu něco negativního a spojeného s hlavními hříchy, pak bych se určitě klonil k MarkyParkymu, že by to chtělo vytvořit něco nového. Já osobně si třeba běsa nestřídmostí (obžerství) představuji jako opravdu něco hodně nakynutého.

Takového negativního běsa bych viděl jako průmět snového světa do světa dobrodruhů. Ale takový prostup "načerno", tedy mimo běžného... Otázka, co je běžný vstup do snového světa a naopak ze snového světa do reálného, že?

Hm, dobrodruzi se chtějí od hmoty odpoutat, aby ve snovém světě dozvěděli něco duchovního, nějakou informaci či vlastnost, kterou jim materiální svět odpírá či zastírá... Oproti tomu Běsi by byli opak, tedy duchovní postavy, které se z nějakého důvodu chtějí zhmotnit nebo hmotu ovládat. Jestli je to důsledek nějakého nepodařeného (jak takový nepodařený vypadá?) pokusu dobrodruha o vstup do snového světa....Nebo jinak. Ne nepodařený, ale negativní. Tak tolik prahne po moci, slávě, nesmrtelnosti, bohatství, pomstě..., že se neváhá obrátit s tímto do snového světa (nebo kvůli tomu neváhá obětovat životy jiných či svůj). A vyvolá tím běsa (neříkám, že ten posedne přímo jeho).

Zde by tedy bylo negativní. Ale kde je negativní, musí být i pozitivní....

Boj dobra se zlem?
Toto nejsem já, toto je můj avatar.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

Příspěvek od Fafrin »

Běsi jistě mohou bít dobří či zlí, stejně jako lidé, netvoři, oživení či libovolné rozumné bytosti.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 200
Registrován: 21. 9. 2015, 15:14
Bydliště: Irdorath

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

Příspěvek od Nuloen »

tohle začíná být hodně of topic, ale je to zajímavé a je to důvodem proč tohle vlákno začalo, tak prosím nemazat.
doufám, že by to mohlo být pro někoho inspirací.(já sám se vracím ke svým argumentům ohledně mocných povolání abych trochu obohatil svou postavu, nebo dyž vymýšlím nové artefakty)
lapivorax píše:A když zůstaneme stále na rovině DrD 2 (tedy hry), musí být běs nutně něco negativního?
Dokážu si představit, že vodník nebo víla mohou být v příběhu i "klaďasové".
a to je ono, nemusí ale může, má svobodnou mysl. V našem settingu je i rohatý klaďasem, když na to kápne(ale ne krví $lol$ ).
Někteří běsové si obstarávají moc(energii) jenom aby se udrželi na tomhle světě

(to přináší otázku. proč? čekají na někoho komu mají pomoci aby splnili své poslání? co je tu drží? proč třeba můra napadá své oběti a činní tak náhodně nebo podle nějakých kritérií tak aby nutně neubližovala hodným lidem, nebo si vybírá nejslabší jedince? tohle je potřeba při vysvětlení, proč mezi sebou běsové soupeří, proč podporují, pomáhají té či oné postavě, jak si je může podvolit postava, proč by měla víla přikývnout na slib každo týdní platby, když už se nachází v prostředí, které jí vyhovuje. A i kdyby se tam nenecházela, proč by neutekla hned co se dostane do takového prostředí? třeba lesa)

ale jiní mají vyšší cíle.
příklad z našeho světa
3.
But some among the nomads would not follow Innos and the people of the nomads were divided.
And those who followed Innos erected a great temple and they became the people of Varant
and their scepter became a token of their ruliness.

4.
And Innos spoke to his servants "erect a portal for me so that i might reign
over this world in all eternity" and his servants did what they were bidden.

5.
But when Beliar saw what the servants of Innos were doing he screamed with rage and the demon of instant power heeded his call and arose from the earth
and some other great beings arose as well.

6.
But the time of the great demon had come to an end, for thus was the will of Adanos.
And Adanos called a flood and the demon was washed off the earth.
(ono to pokračuje, kdo chce může si to vyhledat)
já to shrnu
Innos řekl lidem aby mu vystavili portál, kterým by se dostal na tento svět a mohl jim přímo vládnout
Beliar se naštval
(důvody se rozcházejí, jeho přisluhovači říkají že chrání tři světy před infiltrací z ostatních dimenzí. Innosovi věřící ho mají jako kompletního záporáka i přesto že jim daroval většinu emocí a svobodnou vůli(ale už to tak bývá že na samozřejmost člověk zapomíná))
a na zem přivolal démona, který měl rituál, stavbu překazit.
A než bylo po všem po celém světě rozpukla válka a lidi bojovali mezi sebou.
Adanos se taky naštval, protože (před tím byl nejuctívanější) nastala nerovnováha mezi bohy a svolal na 11 měst prastarých velkou potopu
a tím smetl z Varantu všechen život. Zbyla jenom poušť a protože se nikdo z Innosových už nevrátil zpátky Innos tu zemi proklel a učinil z ní velkou poušť, kde oázy(od Adanose) a noc(od Beliara) přináší jedinnou záchranu před horkem.

Je to příklad 2 v jednom
Bohové mezi sebou soupeří, protože každý má jinou vizi a protože při dosažení těchto vizí se jim skřížily cesty.
zato přivolaný démon má poslání, které mu bůh přidělil.
otázka zní jaké motivace a cíle bude mít svobodný běs?
u lešije, vodníka, víly je mi to jasný, mají rádi přírodu a proto jsou motivovaní ji chránit.
rohatý má rád krve prolití a proto po nocích extrahuje z lidí trávící soustavy.(můj morbidní humor :roll: )
Jestliže by ten Běs měl být opravdu něco negativního a spojeného s hlavními hříchy, pak bych se určitě klonil k MarkyParkymu, že by to chtělo vytvořit něco nového. Já osobně si třeba běsa nestřídmostí (obžerství) představuji jako opravdu něco hodně nakynutého.
to se mi nechce z důvodů už zmíněných, ale pěkné by to bylo.
moje vize o těchto běsech je hodně temná a znepokojující a hodila by se spíš na mocné běsy.
Takového negativního běsa bych viděl jako průmět snového světa do světa dobrodruhů. Ale takový prostup "načerno", tedy mimo běžného... Otázka, co je běžný vstup do snového světa a naopak ze snového světa do reálného, že?
Hm, dobrodruzi se chtějí od hmoty odpoutat, aby ve snovém světě dozvěděli něco duchovního, nějakou informaci či vlastnost, kterou jim materiální svět odpírá či zastírá... Oproti tomu Běsi by byli opak, tedy duchovní postavy, které se z nějakého důvodu chtějí zhmotnit nebo hmotu ovládat. Jestli je to důsledek nějakého nepodařeného (jak takový nepodařený vypadá?) pokusu dobrodruha o vstup do snového světa....Nebo jinak. Ne nepodařený, ale negativní. Tak tolik prahne po moci, slávě, nesmrtelnosti, bohatství, pomstě..., že se neváhá obrátit s tímto do snového světa (nebo kvůli tomu neváhá obětovat životy jiných či svůj). A vyvolá tím běsa (neříkám, že ten posedne přímo jeho).
v našem settingu je přesně takovýto příklad a konkrétní příklad sedí na lenost ale je jich 13, takže tohle mi moc nepomůže.
Spáč je mocný běs, který přišel z jiných světů a samozval se bohem.
Beliar jich všech 13 zažehnal.(poslal na ně jiný věci- draka, démona, chlapa, orka, goblina a nemrtvého)
(poznámka na okraj související s motivací
z draka se stal strážce vědomostí pro temné mágy v síních Irdorathu
démon právo na duše které mu budou v jeho cestě odporovat
lidem prozradil tajemství temné magie
orkům dal vědomosti ke kování z magické rudy.
goblinům daroval vyšší myšlení(před tím to byli jenom opičky, co použili max. klacek, někteří pořád jsou) a stal se černým goblinem(je to jenom malování,tetování). a naučil ho rituál, který to samé provede všem ostatním Adanosovým bytostem (zvířatům).
a nemrtvý dosáhl vykoupení a stal se zase živým, stal se upírem(máme trochu :) dost volné pojetí(třeba že můžou mít děti s živými. vlastně jenom vylepšení lidi, s tu a tam větší náročností na určité akce, záleží jak daleko je ochoten zajít, jak mocným upírem chce být))
)

ale démonům po dlouhém čase z úzkosti (2 kmeny orků bojovali mezi sebou, takže do toho bohové nemohli zasáhnout, u ostatních 12ti se stalo něco podobného) vystavěli portál, aby jim démoni pomohli a potom co byli nepřátelé jejich přisluhovačů poraženi, jim vystavěli chrámy a uctívali je. a 6 největších z uctivačů obětovali jejich srdce aby démony ochránili od hněvu Beliara.

Beliar se znovu nas*al a nadělal z nich nemrtvý. potom zasypal vchody a odsoudil je k staletím v rozkladu. A až pak když se tam někdo snažil dostat, tak rychle povolal někoho, kdo by zneškodnil 6 srdcí a Beliar Spáče mohl znovu stáhnou do jeho dimenze.(storyline gothic 1)

Spáč má tu schopnost, že se může vkrádat do snů a omamných stavů.
a kdokoli se k němu moc přiblíží ten usne, dokud nad ním bude mít spáč kontrolu.
takže porazit ho může jen ten kdo nemusí spát a pouze Urizielem, který dokáže k smrti oslabit i nesmrtelné bytosti.
v gothic 1 to bylo jednodušší, protože tam byl spojen se srdci 6 šamanů, takže stačilo aby probodl tyhle a Spáč už byl dostatečně oslaben.

Zde by tedy bylo negativní. Ale kde je negativní, musí být i pozitivní...
Boj dobra se zlem?
to je mi jasné že všechno bude mít svůj protějšek, nějakou opozici.
1.
ale já mám ten problém, že mám 7 hříchů, které se budou projevovat u vlivných občanů města.
a budu mít běsy, které budou hrdinům naznačovat že tyhle hříchy se ve městě značně šíří.
nemusí nutně pomáhat hříšníkům, mohou je chtít potrestat, nebo se můžou jenom chtít trochu přiživit.
variant je neurekom a není problém je zkombinovat.
já potřebuji vědět jaký běs bude jasně naznačovat daný hřích a jeho šíření městem. a jaká bude motivace běsů činit co činí.
větrnice bude okovávat lidi co propadli hněvu aby je potrestala. A teď potřebuju vědět jaké je riziko, pokud by jí někdo povolil dosáhnout velké síly. začne blbnout, nebo bude od boha či kohosi pověřena jiným úkolem, který odpovídá její moci?
dost blbě si představuju dovolenou u běsa.
2.jak hrdina přesvědčí že se k němu má běs přidat?
nemůžu jenom přijít k víle a říct jí "hej pojď se mnou a já ti každej týden budu na podlahu čmárat obrázky za 30 grošů"
takhle to podle mě nejde, musím jí dodat nějakou motivaci. nějaký vyšší důvod než rituál za 30,-
jako pomoc v příběhu je to prosté, ale jako pomocník mi to nejede.
jak přesvědším rohatýho aby po první prolité krvi se z něho nestal vraždící maniak?(v našem světě je spoustu démonů srovnatelnými s rohatým, ale většina z nich neběsní ani za krvavého měsíce a můj setting mi na otázku jak to udělali neodpovídá).
jak urdžím vlkodlaka na uzdě?

u spousty bytostí je to tak prosté, vrána se bude kamarádit s temným mágem. aby měla s kým pokecat.
ohnivý pes s někým kdo ho dokáže uhasit. aby netrpěl bolestmi.
nemrtvý s někým kdo ho dokáže udržovat. aby se nerozsypal a netrpěl hladem.
ale co to přinese běsovi že mu někdo udělal rituál na zvýšení jeho moci?
Uživatelský avatar
lapivorax
Příspěvky: 199
Registrován: 15. 12. 2012, 13:36
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

Příspěvek od lapivorax »

:-o
Já položím opravdu off-topic dvě otázky. To všechno, co píšeš, i hraješ? Je to hodně propracované, to to stihneš všechno během hry "naservírovat" hráčům. A hráče to baví? Já osobně mám zkušenost, že to, co jsem si vymyslel, jsem natlačil do hry tak z 20% a nemůžu říct, že by to bylo vždy zábavné.
Fafrin píše:Běsi jistě mohou bít dobří či zlí, stejně jako lidé, netvoři, oživení či libovolné rozumné bytosti.
Dobře dobře. Dobrý vodník, zlý vodník. Dobrý rohatý, zlý rohatý. Dobrý vlkodlak, zlý vlkodlak. Zatroluji: A co je to dobro? Když si představím vlkodlaka Medděda z Hobita... Myslím, že i ve filmu i v knížce se podařilo postihnout zajímavý charakter této postavy. Družině pomůže, poskytne jim střechu nad hlavou, dá jim najíst, bojuje proti zlým skřetům, nepodrazí skupinu atd. Je to klaďas. Ale zároveň je tam v podtextu jeho nechuť pomáhat, skoro je sežere,.... Zase takový sluníčkář to není. Ale je ukázkou, že Běs může být i kladnou postavou v příběhu (když se tedy nebudeme hádat o settingu, protože Středozemě není úplně stejná jako Bestiář).

Tedy ano, Běs může být dobrý či zlý podle role, jako v příběhu hraje.
Na druhou stranu z podstaty věci, že Běs je duchovní bytost ze Snového světa, která ovládla (zde bych odkázal na vlákno Dotaz - Nesmrtelný běs, Maugirův příspěvek z 19.11.2016) bytost ze světa hrdinů. No nevím, může být toto kladné? Asi jsem příliš zaujatý, ale mě se zdá, že ne.

No a tím se dostávám zpět k Běsům inspirovaným podle 7 hlavních hříchů. Opravdu by takové postavy mohli být kladné?

Díky
Toto nejsem já, toto je můj avatar.
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

Příspěvek od Arten_CZ »

lapivorax píše:Já položím opravdu off-topic dvě otázky. To všechno, co píšeš, i hraješ? Je to hodně propracované, to to stihneš všechno během hry "naservírovat" hráčům. A hráče to baví? Já osobně mám zkušenost, že to, co jsem si vymyslel, jsem natlačil do hry tak z 20% a nemůžu říct, že by to bylo vždy zábavné.
Jak říkával už Cimrman - pomněnky a zapomněnky. Asi toho vymýšlíš zbytečně moc. Nuloen má pozadí a motivaci. To se neztratí, na tom se dají stavět příběhy a zbytek už do hry dostanou hráči a vývoj příběhu. Čím víc a čím konkrétněji uděláš přípravu, tím více jí zahodíš a tím více jí hráči neocení. Pokud tvoji hráči takové množství přípravy neocení a ty ji ani nedokážeš ukočírovat, nedělej jí tolik.

Podívej se třeba, jak se dělá příprava v Dungeon World. Připravíš si hybatele, připravíš si jejich motivy a připravíš si, co by dělali, kdyby si jich postavy nevšímaly. A konec, vše ostatní ti už leze ze hry samo. Nějakou tu generickou omáčku pro začátek si vymyslíš vždy a podle akcí postav pak už jen hýbeš jednotlivými hybateli a reaguješ na postavy. A příprava je na jednu, dvě stránky pro celé tažení a zbytek vzniká za hry. Pak už potřebuješ jen papír se jmény (generátor jmen), abys věděl, jak pojmenovávat npc, co se ti budou průběžně objevovat ve hře.

Nejdůležitější je zapojit do příběhu postavy/hráče. Pokud si vymazlíš svět, kde se ale postavy jen bez motivace potloukají, tak to většinou nefunguje. Zkus dělat přípravu na míru postavám, aby si jí všímat musely (já si pamatuju, že jsem ti tohle psal u nějakého tvého hradiště, které jsi vymazlil, ale pak jsi nevěděl, jak v něm postavy udržet a donutit, aby fakt něco řešily).
Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 200
Registrován: 21. 9. 2015, 15:14
Bydliště: Irdorath

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

Příspěvek od Nuloen »

lapivorax píše::-o
Já položím opravdu off-topic dvě otázky. To všechno, co píšeš, i hraješ? Je to hodně propracované, to to stihneš všechno během hry "naservírovat" hráčům. A hráče to baví? Já osobně mám zkušenost, že to, co jsem si vymyslel, jsem natlačil do hry tak z 20% a nemůžu říct, že by to bylo vždy zábavné.
nebude asi překvapení, že to hraje banda geeků.
a jako banda geeků se přes polovinu sezení bavíme o mytologii,hororech,artefaktech,vědě,politice atp...
a jako bandě geeků je nám svět, který je rozvinutý tak, že by se na něho dal udělovat titul, imponuje.
a když je ještě i tak dostatečně volný pro to aby nám umožnil vlastní tvorbu.
a pasuje do slovanské mytologie a do drdii.
EDIT:↑tohle zní naštvaně, není to tak myšleno.

takže ano pokud já si vymyslím parazita, který vypadá jako oblázek granátu,nebo onyxu, ale pokud se dostane na sluneční světlo tak se rozbalí a zaleze pod kůži tomu kdo ho držel. A potom napadený má na těle "ďáblovo znamení"(černé,nebo krvavé žilky pod kůží rozrůstající se z jednoho místa jako kořeny) a v běžných společnostech to musí skrývat. a tenhle parazit mu zatím vysává jeho krev a sílí a až hostitel umře, tak uteče do nejbližší jeskyně a vyčkává na další oběť. ale pokud hostitele někdo otráví, tak se mu násilně vytrhne z pod kůže a s vřeštěním utíká do nejbližšího tmavého místa(kanalizace), kde potom doroste do velké velikosti a učiní místo nebezpečným.
tak se o tomhle dříve nebo později skupinka dozví. a bude z toho úkol. $:)
+spoustu lore okolo, který se mi sem nechce psát
Tedy ano, Běs může být dobrý či zlý podle role, jako v příběhu hraje.
Na druhou stranu z podstaty věci, že Běs je duchovní bytost ze Snového světa, která ovládla (zde bych odkázal na vlákno Dotaz - Nesmrtelný běs, Maugirův příspěvek z 19.11.2016) bytost ze světa hrdinů. No nevím, může být toto kladné? Asi jsem příliš zaujatý, ale mě se zdá, že ne.

No a tím se dostávám zpět k Běsům inspirovaným podle 7 hlavních hříchů. Opravdu by takové postavy mohli být kladné?

Díky
meh, ty si furt zafixovanej na to že je někdo bude vytvářet.
já potřebuju běsy, kteří jsou jasně asociovatelní s těmito hříchy. a jsou už vytvoření :)
potřebuju aby zaříkávač měl jasno pokud bude v daném místě řádit běs, který je asociovatelný s hříchem, nemusí se mu líbit ani z něho prosperovat, může ho i trestat atp.
ale potřebuju k tomu taky jeho motivaci, proč
a budu mít běsy, které budou hrdinům naznačovat že tyhle hříchy se ve městě značně šíří.
nemusí nutně pomáhat hříšníkům, mohou je chtít potrestat, nebo se můžou jenom chtít trochu přiživit.
variant je neurekom a není problém je zkombinovat.
já potřebuji vědět jaký běs bude jasně naznačovat daný hřích a jeho šíření městem. a jaká bude motivace běsů činit co činí.
a potom je tu dotaz - na co utáhnout běsa?
taky počítejte s tím že nemám v plánu to narvat do jednoho sezení.

abych opodstatnil své obavy, své motivace :lol: kolikrát už sem to napsal?
předposlední hru(sem nebyl já vypravěč) jsme dostali úkol od alchymistů, z nichž je většina uctivači Beliara, osvobodit zmrzlíka z hradu hlídající severní hranice. dokud sme si mysleli že hradní pán je typický rytíř z vedlejšího království(Innosův fanatik) všechno dávalo smysl, ale pak měl celu, ve které byl ten zmzlík a ta byla zapečetěná temnou magií, to sme si ještě dokázali nějak vyložit, "jo to mu někdo udělal" ale pak sme přišli na to že to byl upír a celkem mocnej, páč měl křídla atp. což je u nás už hodně.
a pak nastal WTF moment, protože máte alchymisty, kteří většinově uctívají temného boha a jejich lídři jsou jenom Beliarovi přívrženci, protože ostatní neobětují pro poznání a moc tolik co oni. A tihleti chtějí osvobodit zmrzlíka, který bojoval při obraně města proti armádám rytířů a paladinů a dost jich pokosil(btw máme 2 druhy zmrzlíků, jedni sou ti v bestiáři a jedni se tak už můžou narodit, pokud je na matce proveden rituál dokud je plod ještě mrtvý, zmrzlík přiveden na svět tímto způsobem je mnohem lidštější a má svobodnou vůli) a je nejspíš členem rodiny jednoho z hlavních alchymistů.
A hlídá ho kur*a mocnej upír, kterej bez pochyb musel uctívat Beliara aby se dostal na takovou úroveň.
(No samozdřejmě že mám teorii proč to tak je, ale ta napadla jenom mě a hodně souvisí s settingem)
takže upír ,z informací který máme, nemá žádnou motivaci k věznění, ba naopak, měl by válčit proti království, kterému momentálně slouží.
já nepotřebuju složitou zápletku, ale jednoduchou a proto hledám jasnou asociaci. sukuba=>jasný smilstvo(sukuba mi nepasuje do settingu)
Uživatelský avatar
lapivorax
Příspěvky: 199
Registrován: 15. 12. 2012, 13:36
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

Příspěvek od lapivorax »

Hele, já si musel vygůglit, co to je "geek". Asi už jsem starej nebo co...
Jasnou odpověď na otázku, na co utáhnout běsa, Ti nedám.
Souhlasím, že jsem poněkud zafixovanej. Taky se zopáknu už asi potřetí, jen pro rekapitulaci: I když odhlédnu od démonologie, soteriologie atd, tak mi prostě jen logicky (díky mé zafixovanosti) vychází hřích = špatný = špatná postava.

A tedy když Běs (z Bestiáře) může být dobrý i zlý, nemá to s hlavními hříchy co dělat. A když ano, tak prostě negativní postava, tzn. vymyslet nové.

Nech to bejt, já to přes víkend zkusím rozdýchat, rozchodit a zamyslet se, abych nebyl pořád tak zafixovanej.

Hezký víkend přeju.
Toto nejsem já, toto je můj avatar.
Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 200
Registrován: 21. 9. 2015, 15:14
Bydliště: Irdorath

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

Příspěvek od Nuloen »

logicky (díky mé zafixovanosti) vychází hřích = špatný = špatná postava.

u bohů :lol: to je to o čem tu mluvím

:arrow? špatná,zlá postava=ty vlivní lidi co tomuhle hříchu propadli
:arrow? naprosto jakákoli postava=běs který bude jasně na hřích upozorňovat hráče, ať už přímo, či nepřímo, ať už ho bude trestat, nebo z něj prospívat, s čepičkou, nebo bez :lol:

taky přeju $:)
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

Příspěvek od Fafrin »

Otázka bokem - ty pohádkoví čerti, co loví hříšníky a spravedlivě je trestají v pekle - ti jsou dobří nebo zlí?
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 200
Registrován: 21. 9. 2015, 15:14
Bydliště: Irdorath

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

Příspěvek od Nuloen »

Fafrin píše:Otázka bokem - ty pohádkoví čerti, co loví hříšníky a spravedlivě je trestají v pekle - ti jsou dobří nebo zlí?
:D to je otázka perspektivy
ale běs, který trestá, nebo mstí se za ty, kterým bylo ublíženo(nebo trestá hříchy), je dobrý(pak taky záleží na provedení) ale obecně dobrý.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů