[Příběhy Impéria] Obecná diskuze

České RPG, které vás zavede do fascinujícího a kouzelného světa 19. století.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Ecthelion »

Sammael: Díky.
Podobnost s Opus animou může být, ale jestli, pak pouze zdánlivá. Opus anima je situována do černobílé kontrastní, z části do 18 stol., steampunk je v Animě mnohem nadsazenější a je to fiktivní svět (zatímco SotE se odehrává v historické době, která vychází z legend - ti Sídhe trochu napoví). Tahle ilustrace je navíc stará asi tři čtvrtě roku, kdy ještě Opus anima nebyla venku, takže o kopii nelze mluvit. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Sammael »

Ja len ze si na to treba davat pozor pretoze empire ma rozhodne potencial ale taketo veci mna osobne no neviem skor odradia. Nevravim o kopii ja som sa tiez dostal do situacie kedy som nieco vymyslel a nakoniec som prisiel na to ze to niekto vydal. Je to normalna vec. Nesnazim sa posobit kriticky len chcem pomoct.Ak by som prisiel s niecim podobnym ja tak by ma na fore stiahli z koze koly opusu. Ale kedze mas renome vynikajuceho autora taketo nieco nenastane. Len ak sa ma tato praca dostat mimo fora k sirsiej verejnosti treba davat pozor ze ta ako autora nemusi niekto poznat a moze nastat prirovnavanie.
http://sklad.obrazku.cz/obr72755_Clipboard01.jpg
Naposledy upravil(a) Sammael dne 25. 1. 2009, 18:47, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Markus »

Mě to přijde cool, rozhodně ty automatony nechte.
Ono je těžké udělat něco, co se nebude podobat ničemu na internetu. Vždycky se něco najde. Opus Anima je u nás tak neznámá, že vás těžko někdo nařkne z opisování.
A i kdyby... hlavně že to vaše je v češtině. To je dobrý protiargument :wink:
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Sammael »

Mě to přijde cool, rozhodně ty automatony nechte.
Ono je těžké udělat něco, co se nebude podobat ničemu na internetu. Vždycky se něco najde. Opus Anima je u nás tak neznámá, že vás těžko někdo nařkne z opisování.
A i kdyby... hlavně že to vaše je v češtině. To je dobrý protiargument
Anoto som spominal o opuse takmer nikto netusi, a navyse je po nemecky, to je jej hlavny postih a dovod mensiej popularity.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Markus »

Rozhodně je fajn na tu podobu upozornit, ať o tom autor ví. Ať se pak rozhodne sám za sebe a nese případná rizika. Všechno se někomu zalíbí a někoho to naopak naštve. To je těžký úděl...
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Ecthelion »

Automatoni samozřejmě zůstávají. :wink: Prostor je tam pro hráče, kteří mají steampunk radí i pro ty, kteří nemají. Pokud někoho zajímá, pak tohle téma rozvede a ostatní se s automatony nesetkají. Záleží na preferencích hráčů.
O kopii se jednat nemůže, protože automatoni jsou v settingu už přes rok. Opakuji, že námi zveřejněná ilustrace je tři čtvrtě roku stará. Když je hotová, tak ji mám vyhodit jen proto, že někde jinde někdo zveřejnil něco podobného (navíc ne stejného - naši automatoni vycházejí z historických vzorů 19.století a pohání je hodinový stroj)? :roll:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Sammael »

Opakuji, že námi zveřejněná ilustrace je tři čtvrtě roku stará
ak by to bola kopia toto by neobstalo, ale kedze nieje tak je to ok.
Rozhodně je fajn na tu podobu upozornit, ať o tom autor ví. Ať se pak rozhodne sám za sebe a nese případná rizika.
prave o to mi islo
Prerzpravanie skandinavskych mytov ako su elfovia a podobne je super,
Aj steam punk je dobra volba ten je teraz v trende
Netradicne spracovanie magie sa mi tiez paci
Viktorianska podoba je skvela
No a spracovanie v podobe starej knihy je vynikajuci napad
O fate ani nehovorim stale som si ho tuzil zahrat.
Drzim palce je to dobra vec
Sídhe bývají označováni jako kouzelný lid, protože magie je jejich přirozenou součástí a přestože se mezi nimi nenachází nikdo, kdo by se dal nazvat mágem nebo kouzelníkem, všichni nějakým způsobem využívají magii – stejně přirozeně jako my pohybujeme svaly
obvzlast toto ma bere
Za nocí se hvozdy a údolími rozléhá vytí vlkodlačí smečky a měsíční světlo se odráží od hřív jednorožců. Duchové, kteří nenalezli pokoje, se vrací zpět mezi lidi a jejich příbytky, čarodějnice se připravují na sabat a démoni a andělé se objevují na Zemi, aby jednali jménem svých vládců.
:clap:
Toto sa mi tiez paci
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Aljen »

automatonov nikdy nie je dost :P
pokial do settingu sedia co u vas urcite ano.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Ecthelion »

Sammael: Moc díky za komentáře a za pomoc.

Aljen: Automatoni jsou zajímaví i historičtí - nejvíce mě zaujal šachový automaton někdy z poloviny 19. století, který dokázal průměrně zdatného hráče porazit ve hře šachu do pěti tahů. Mě osobně se na nich nejvíc líbí ten pohled do prázdných očí bez života, kdy ze bílou maskou, která mu dává podobu člověka, se otáčí ozubená kolečka a pohání jeho život. Tak blízko a přitom tak daleko - ten pocit nejistoty a odcizení. Na tom se dají stavět příběhy.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Alef0 »

S tym automatonom myslis Kempelenovho Turka-sachistu? Ten je myslim este z 18. storocia a myslim, ze doteraz sa nevie, ako to s nim bolo - prevazuju nazory, ze vo vnutri bol zivy sachista. (Samozrejme, kedze skutocnost je zahmlena, pokojne to mohol byt automaton...)

Kempelen je zaujimavy tym, ze sa narodil v Bratislave a jeho zivot je dost spaty s nou.

-------------------
Celkom nerozumiem z coho vyplyvalo tvrdenie, ze je to kopia Opus Anima. Rozdielov je az az:
* graficky dizajn: OA je ČB, SotE je ,,už od pohledu" totalne ine
* toto je Anglicko, OA je neurcity svet vlastny svet
* uz len hlaska v podtitule: ,,Opus Anima, hra groteskneho hororu" naznacuje zaner. ,,Bizarné vízie Tima Burtona, viktoriánska <<útulnosť>> Dickensa, gotický horor Mary Shelley."
* v OA je základom všetkého éter, ten je fyzicky, hmatatelny
* pokial je moja biedna nemcina spravna, postavy su smrtelnici v alternativnom svete, ktori boli obrati o dusu. O jej hladanie ide.
* OA ma vlastny system, SotE ma FATE
* OA je po nemecky

Takze podobnost je mozno len v steampunku.
Naposledy upravil(a) Alef0 dne 26. 1. 2009, 15:02, celkem upraveno 1 x.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Markus »

Sammael měl nějaké dotazy a požádal o jejich přesun do své sekce. Najdete je tady.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Markus »

Ecthelion píše:Markus: Systémové řešení magie se mechanicky neliší od ostatních konfliktů - hráč si pro něj vybere jedenu z dovedností popisujících jeho magické schopnosti nebo obor, ve kterém se specializuje, popíše čeho chce dosáhnout a jakým způsobem a pak následuje mechanické vyhodnocení konfliktu.
Díky. Neměl jsem ale ani tak na mysli, jak se magie vyhodnocuje, ale spíš jak k ní člověk přijde. Magické schopnosti fungují stejně jako dovednosti, chápu. Ale jak se člověk tyto magické schopnosti naučí? Musí si je sám vymyslet, nebo jsou někde v textu popsány? Jsou tam nějaké ukázky magických škol či připravených schopností, mezi nimiž bych si mohl vybrat? Atd.

V našem testovacím hraní byl Conlai mágem, ale pokud se nepletu, své schopnosti si vymyslel naprosto sám (což bych např. já nezvládl, protože na takové srandy nemám hlavu). Takže žádný výběr magických schopností z knihy se nekonal, ani jsem nečetl ony texty, na kterých pracujete, pro se ptám.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Ecthelion »

Alef0: Velmi pravděpodobně jde o toho samého, původní odkaz jsem někde ztratil. Historicky existující automatoni jsou zajímaví a přestože se o nich mnoho informací nedochovalo, existovali... a možná, že ve větší míře než si myslíme. :wink: Možná ano, možná ne - to už bude na hráčích.
S těmi rozdíly rozhodně souhlasíme, sami mnoho styčných bodů nenacházíme (netvrdím, že tam nejsou, ale OA nebyla vzorem nebo inspirací při tvorbě, takže je hledáme dodatečně).

Markus: Omlouváme se, nepochopili jsme hned, jak to myslíš.
Seznam zatím není (byli jsme docela nadšeni z toho, jak to Conlai zvládnul sám o sobě) - v textu je podrobný vývoj britské magie a vlivů, které do ní zasahovaly (ukázka v prvním příspěvku se vztahuje právě k této části, takže může sloužit jako informace o tom, jak to bude vypadat) a jak vypadá dnes. Magie stojí na historických tradicích a využívá jejích postupů, takže tento výčet je zároveň inspirací pro hráče. Jak se píše v ukázce, mnoho britských mágů si libuje v římské tradici (snad pro její racionalitu, která vyhovuje mágovi věku páry) a proto podle textu si může zvolit za dovednosti například Hvězdoplavectví a Magii jmen a doplnit výčet třeba ještě renesanční Nekromancií (hovory s mrtvými, okultní obřady a služby duší).
Zjevně by ale takový seznam měl existovat. Určitě chceme zachovat, že hráč si efekty těchto dovedností a dovednosti samy tvoří sám tak, aby vyhovovaly jeho nátuře a tomu, co chce hrát, ale budeme asi muset ještě zapracovat na podkladech k této volbě.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Markus »

Můj problém s takovouhle volnou magií je v tom, že bych nevěděl, jak široké ty dovednosti mají být. Mám mít jednu dovednost "ledová magie" a pomocí ní řešit vše? Nebo by to měly být dovednosti užší jako "mražení vody na led" nebo "chlazení emocí"? Nebo to musím rozdělit na jednotlivé dovednosti, které magicky suplují normální dovednosti ze seznamu?

Hodně do toho vstupuje syndrom Dobrý s mečem. Například Conlai řešil cokoliv pomocí své dovednosti "Magie smluv".

(je mi jasné, že ledová magie v SotE není, je to takový primitivní příklad)
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [Hra] Stories of the Empire

Příspěvek od Bifi »

My sme sa s podobnými problémami stretli, keď sme vo FATE hrali Warhammer. Nakoniec sme to urobili tuším tak, že nejaký typ mágie bol aspekt (t.j. "ľadová mágia" atp.). Ten sa dal použiť ako normálny aspekt na +2 s čímkoľvek iným, lenže postava to urobila magicky (čiže by máchla sekerou, ktorá je naraz neskutočne studená a necháva za sebou zrazenú paru, používa dovednost "boj sekerou" a dáva si bonus aspektom "ľadová mágia"), alebo sa dá bez zaškrtnutia použiť ako dovednost sám osebe (pokiaľ si pamätáte, tak v starom FATE mali aspekty tiež vyjadrenie na stupnici, posunuté o 1 vyššie od dovedností, čiže aspekt "sekera X" je ekvivalentný dovednosti "sekera XX").
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Příběhy Impéria“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů