Obecná diskuse k pravidlům
Moderátor: Bouchi
Re: Obecná diskuse k pravidlům
Nabízíme opravený mechanismus pro určení rychlosti lodí. Ten pravidlový trpí vážným neduhem. (Rychlosti proudu řeky, větru a veslování se místo sčítání násobí.) Pokud najdete mouchy (kromě faktu, že mechanismus není úplně jednoduchý - nechtěli jsme nesimulačně zjednodušovat), budeme rádi za všechny komentáře tady i tam.
Re: Obecná diskuse k pravidlům
Zdravím, fanoušci Drd+.
Měl bych pro Vás nabídku, která by Vás mohla zajímat. Sám jsem hráč Drd+ a vždycky mě otravovalo všechno to počítání s tím spojené, hlavně když se jednalo o údaje na osobních denících mých spoluhráčů, kteří s tím potřebovali neustále pomoct. O to horší bylo, když jsme nějakou dobu nehráli a někteří spoluhráči nemohli své osobáky najít .
Tak jsem se rozhodl, že tomu učiním přítrž a vytvořil jsem tabulku v LibreOffice Calculatoru, která je ekvivalentní k prvním třem stránkám osobního deníku. Dá se do ní jednoduše zaznamenávat vše, co byste si zaznamenali do těchto třech listů s tím, že stačí zaznamenat jen některé informace o postavě a údaje, které se dají spočítat, tabulka také spočítá. Takže například po zadání hlavních vlastností, rasy, výšky a pohlaví dokáže odvodit všechny vedlejší vlastnosti. Přidejte povolání a dostanete bojové vlastnosti. Zvládá i složitější výpočty, kde je třeba převádět bonusy na hodnoty nebo naopak, proto umí počítat například pohybové rychlosti nebo ZZ. U zbraní stačí napsat její název a držení a pokud se jedná o zbraň z PPH, vše ostatní dopočítá tabulka (pokud se jedná o nějakou jinou zbraň, je možné ji přidat do databáza a tabulka s ní bude moct počítat také). Podobně je nápomocná u všeho, co by se jinak muselo počítat (naložení, zranění, únava, postižení, atd.).
Co se týče ovládání, LibreOffice Calculator je podobný jako excel a je volně ke stažení. K tabulce mám i návod, kde je vysvětleno, jak se ovládá.
Zájemci nechť se mi ozvou na gloan@post.cz a já jim za malý finanční obnos jsem ochotný svou tabulku poslat .
Měl bych pro Vás nabídku, která by Vás mohla zajímat. Sám jsem hráč Drd+ a vždycky mě otravovalo všechno to počítání s tím spojené, hlavně když se jednalo o údaje na osobních denících mých spoluhráčů, kteří s tím potřebovali neustále pomoct. O to horší bylo, když jsme nějakou dobu nehráli a někteří spoluhráči nemohli své osobáky najít .
Tak jsem se rozhodl, že tomu učiním přítrž a vytvořil jsem tabulku v LibreOffice Calculatoru, která je ekvivalentní k prvním třem stránkám osobního deníku. Dá se do ní jednoduše zaznamenávat vše, co byste si zaznamenali do těchto třech listů s tím, že stačí zaznamenat jen některé informace o postavě a údaje, které se dají spočítat, tabulka také spočítá. Takže například po zadání hlavních vlastností, rasy, výšky a pohlaví dokáže odvodit všechny vedlejší vlastnosti. Přidejte povolání a dostanete bojové vlastnosti. Zvládá i složitější výpočty, kde je třeba převádět bonusy na hodnoty nebo naopak, proto umí počítat například pohybové rychlosti nebo ZZ. U zbraní stačí napsat její název a držení a pokud se jedná o zbraň z PPH, vše ostatní dopočítá tabulka (pokud se jedná o nějakou jinou zbraň, je možné ji přidat do databáza a tabulka s ní bude moct počítat také). Podobně je nápomocná u všeho, co by se jinak muselo počítat (naložení, zranění, únava, postižení, atd.).
Co se týče ovládání, LibreOffice Calculator je podobný jako excel a je volně ke stažení. K tabulce mám i návod, kde je vysvětleno, jak se ovládá.
Zájemci nechť se mi ozvou na gloan@post.cz a já jim za malý finanční obnos jsem ochotný svou tabulku poslat .
Re: Obecná diskuse k pravidlům
Ahoj, mohl by mi někdo poradit kde hledat nebo z čeho odvodit zranění způsobené ohněm? Nebo spíše, jaké zranění bych mohl udělat, když bych někoho polil olejem a zapálil. Díky.
Re: Obecná diskuse k pravidlům
užitečným vodítkem by mohla být nejjednodušší ohnivá kouzla čaroděje a základní parametry ohně u theurgaFoldas píše:Ahoj, mohl by mi někdo poradit kde hledat nebo z čeho odvodit zranění způsobené ohněm? Nebo spíše, jaké zranění bych mohl udělat, když bych někoho polil olejem a zapálil. Díky.
Re: Obecná diskuse k pravidlům
Na theurga jsem se díval, ale pořád mi úplně není jasné, kolik by mohla mít sílu taková zapálená louže oleje. Nějaké tipy? síla ohně třeba 10?
Re: Obecná diskuse k pravidlům
Ohen je velmi specificka vec, osobne bych se snazil priblizit realite.
Mame ve skupine hranicare ktery ofensivne pouziva ovladni ohen. Stanovil jsem pro nej jednoducha pravidla.
ZZ pro cloveka kompletne v ohni (bohuzel pro nej se tomu neda poradne uhnout) je 10 + 2k6+
To simuluje ze prumerny clovek za 10s upadne do bezvedomi, kdyz ma stesti tak za 20s.
Osobne bych nastavil stejna pravidla pro kohokoliv kdo je cely v ohni. Pokud by mel pokrytou jen cast tela, tak zraneni pomerove snizit (-6 ZZ za pulku tela, -12 ZZ za ctvrtinu (cela paze od ramena po prsty)).
Edit: Ad louze oleje, pokud ji nekdo chce probehnout a vlasttne se v ni nezdrzi, tak pokud louze neni velka (chodba 10 dlouha), ale je to opravdu jen louze, zraneni bych ani nedaval. Spise jde o to ze se tam nesmi zastavit.
Mame ve skupine hranicare ktery ofensivne pouziva ovladni ohen. Stanovil jsem pro nej jednoducha pravidla.
ZZ pro cloveka kompletne v ohni (bohuzel pro nej se tomu neda poradne uhnout) je 10 + 2k6+
To simuluje ze prumerny clovek za 10s upadne do bezvedomi, kdyz ma stesti tak za 20s.
Osobne bych nastavil stejna pravidla pro kohokoliv kdo je cely v ohni. Pokud by mel pokrytou jen cast tela, tak zraneni pomerove snizit (-6 ZZ za pulku tela, -12 ZZ za ctvrtinu (cela paze od ramena po prsty)).
Edit: Ad louze oleje, pokud ji nekdo chce probehnout a vlasttne se v ni nezdrzi, tak pokud louze neni velka (chodba 10 dlouha), ale je to opravdu jen louze, zraneni bych ani nedaval. Spise jde o to ze se tam nesmi zastavit.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Obecná diskuse k pravidlům
Jsem Plusko nikdy nehrál, ale koukal jsem, že bonusy k hodům a obtížnosti jsou v pravidlech u příkladů docela vysoké, vzhledem k tomu, že se háže jen 2k6+. Právě mě to docela překvapilo, protože když jsem přemýšlel o remaku a o užití 2k6, tak mi vycházely poloviční i třetinové hodnoty, což je o to divnější, že Plusko je fakt od matfyzáků, takže ta jejich vysoká čísla i při rozsahu 2k6+ musela dávat smysl, ne? Jakou s tímhle máte zkušenost z reálného hraní?
Re: Obecná diskuse k pravidlům
Jedina obtiznost nastavena hodne mimo je pro vstup do sfer pro demona (27+sfera). My pouzivame homerule 21.
Asi musis uvest priklady obtiznosti ktere ti prisli velmi vysoke. Treba zapominas neco pripocitavat?
Asi musis uvest priklady obtiznosti ktere ti prisli velmi vysoke. Treba zapominas neco pripocitavat?
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Obecná diskuse k pravidlům
Myslel jsem to tak, že ta čísla bonusů a obtížností jsou tak vysoká vzhledem k rozsahu a pravděpodobnostem 2k6, že mi přijde, že postava nemůže dělat pořádně nic kromě toho, na co je specializovaná.
Takovej opak DnD 5e, kde zase každej může dělat všechno a rozdíl bonusů je spíš marginální.
Takovej opak DnD 5e, kde zase každej může dělat všechno a rozdíl bonusů je spíš marginální.
Re: Obecná diskuse k pravidlům
Opravdu v tomto pripade zalezi jak ma PJ postaveny svet. Navic 2d6 ma daleko lepsi pravdepodobnosti krivku nez 1d20. Uved nejake priklady s cisly, obecna diskuze nas nikam neposune.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Obecná diskuse k pravidlům
Může mi někdo vysvětlit matematiku za DrD+, konkrétně ty obří bonusy všude vzhledem k tomu, že se háže jen 2k6+? Rozumná míra bonusů při rozsahu 2k6 je tak plus mínus maximálně 5, přitom v DrD+ jsou běžně k vidění i dvojnásobné hodnoty a není to nic hraničního.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Obecná diskuse k pravidlům
AFAIR v DrD+ jsou bonusy ve vztahu k hodnotám ve fikci logaritmická škála postavená tak, aby rozdíl o 6 znamenal dvojnásobek (někdo mě dyžtak zpřesní, pokud má ta škála jiný základ. Logaritmická je určitě).
To v praxi znamená, že čím vyšší bonus, tím větší význam hodu ve fikci. Tabulky jsou rámcově stavěné tak, aby střední hodnota hodu 2k6 (tzn. 7) dávala přiměřený výsledek. A když hodíš 2, tak bude tvůj výkon v podstatě poloviční, zatímco když hodíš 12, tak dvojnásobný.
Tím pádem třeba u vzdáleností, nízký bonus znamená, že smysluplný rozsah hodu 2k6+je rozložený mezi dvěma blízkými hodnotami a rozhoduje třeba o centimetrech, zatímco hodně vysoký bonus zamená, že rosah hodu 2k+ se rozloží mezi dvě hodně vzdálené hodnoty a rozhoduje třeba o kilometrech.
To v praxi znamená, že čím vyšší bonus, tím větší význam hodu ve fikci. Tabulky jsou rámcově stavěné tak, aby střední hodnota hodu 2k6 (tzn. 7) dávala přiměřený výsledek. A když hodíš 2, tak bude tvůj výkon v podstatě poloviční, zatímco když hodíš 12, tak dvojnásobný.
Tím pádem třeba u vzdáleností, nízký bonus znamená, že smysluplný rozsah hodu 2k6+je rozložený mezi dvěma blízkými hodnotami a rozhoduje třeba o centimetrech, zatímco hodně vysoký bonus zamená, že rosah hodu 2k+ se rozloží mezi dvě hodně vzdálené hodnoty a rozhoduje třeba o kilometrech.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Obecná diskuse k pravidlům
To je sice super, ale asi nebylo poznat, na co se ptám. Jde mi čistě o praktické házení, kdy ty bonusy jsou na rozsah hodu děsně veliké. Nebo byl záměr tvůrců, aby vlastně jen specialisti házeli na věci, co dobře umí a ostatní měli de facto dost nulovou šanci?
Navíc tohle centimetrování a kilometrování... Jak věrně to simuluje realitu?
Navíc tohle centimetrování a kilometrování... Jak věrně to simuluje realitu?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů