29. číslo vydáno!

Diskuze k Drakkaru, internetovému časopisu (nejen) o RPG hrách.

Moderátor: Raven

Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: 29. číslo vydáno!

Příspěvek od Alef0 »

PetrH píše:doma: win7profi - adobe acrobat X (10.1.1) CZ
prace: xp sp3 - adobe acrobat X (10.1.1) EN
oboji primo v browseru, download funguje, jen doma pri listovani ma obcas problem a zasekne se a musim misto pg down/up pouzivat sipky prostredi.
Šípky sú problém Acrobatu, nie Drakkaru. Zrejme je problém v pripojení.

Keď pôjde poobede číslo na oficiálny web, zlepší sa to ešte viac.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: 29. číslo vydáno!

Příspěvek od Aljen »

Pozeram ze moj zvon som uz zrejme nestihol poslat vcas.
Nuz aspon bude co odo mna do 30tky :)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: 29. číslo vydáno!

Příspěvek od Ecthelion »

Prošel jsem si dnes všechny články (a velmi pěkně si početl), takže tady jsou k nim nějaké poznámky (wall of text ahead):

:arrow? Mutant Chronicles – Velmi pěkné představení světa. Líbí se mi shrnutí toho, co to vlastně je (všech produktů a věcí kolem toho) na začátku článku, takže čtenář má přehled a ví, do čeho jde. Přemýšlím, jestli mi tam něco chybí a nejspíš ne. Mutant Chronicles mám docela rád (jak jsem psal, jednu dobu jsem dokonce zvažoval nákup Warzony), takže osobně ho znám… ale myslím, že tenhle článek je pro někoho kdo o světě nikdy neslyšel velmi užitečný pro seznámení.

:arrow? Das Schwarze Auge – Scolex si tradičně drží vysokou úroveň, tady kromě mechanik moc pěkně rozebral i svět a jednotlivé edice (škraboška mě hodně pobavila). Nemám výtek, naopak jsem tímto článkem velmi příjemně naladěn se po DSA třeba i podívat (znám je jen z Shadows over Riva, které u nás vyšly s českým překladem a jejich krabice mi stojí na poličce).

:arrow? Clive Barker a jeho úchylné světy – Argonantovy články se mi hrozně dobře čtou. On přistupuje k tématu jako průzkumník, rozebírá ho ze všech stran a důležitých aspektů, pomalu ho objevuje a vkládá do toho velmi příjemnou subjektivitu, takže v každou chvíli víte, že jde o jeho názor a jeho průzkum (a nijak vám své závěry nenutí). Celý článek je tak vlastně dobrodružná cesta za poznáním, což mi hrozně sedí.
Na tomto místě se musím přiznat, že Clive Barker mě zatím nějak míjel. Prostě jsem se k němu zatím nějak nedostal. Jsa Barker-panic tak nemám s jeho dílem žádnou zkušenost, proto pro mě byl Argův článek hrozně zajímavý.
Velice mě potěšila poslední strana s návrhy jak využít téma pro RPG. Tohle je věc, která se mi opravdu líbí a vidím tady skutečný záměr Drakkaru… konkrétní rady a konkrétní přístupy jak tu nebo onu zajímavou věc využít při vašem hraní. Za to má u mě Argo velké bonusové body.

:arrow? Kouzelné předměty pro DrD 2 – jsou pěkné všechny, takže jen krátké poznámky:
- žezlo „Zlatý sen“ – Žezlo je moc pěkný předmět, výhoda i nevýhoda najednou. Korumpující zlatonosný artefakt, který může být zdrojem zajímavých příběhů.
- Paměťový orb – Taky pěkný předmět… i když přemýšlím, jak by se dal ve hře využít. Ale jako barva pro příběh moc pěkné.
- Tréninkový golem – Vynikající nápad… ihned mě napadly příběhy, kdy někdo tréninkového golema přeprogramuje k vraždě… a následné detektivní a vyšetřovací příběhy.
- Přívěšek smaragdová vážka – Přívěšek krásy, krása. 
- Večernica – Perfektní popis, tenhle předmět se mi moc líbí. Dýka sloužící k určení směru je prostě skvělá.
- Štít svateho Juraja – Líbí! Moc.
- Olafov plášť – Plášť ochrany proti mrazu a zimě, moc pěkný popis… krása.
- Mech bohyně Mokoš – Moc pěkné, z takového předmětu bych jako postava měl velkou radost.
- Zrcadlo vzpomínek – Zrcátko hezké. CSI Fantasy. :D

:arrow? Pohraničná tvrz Červený havran – crowen dokáže s naprostou lehkostí napsat články, které jsou na psaní nejtěžší. Tedy konkrétní nápady a dílky, které stačí vzít a použít ve hře. Tvrz je úplně perfektní, lze ji dát do každé kampaně, má plavidlově popsané postavy a vše, co je třeba (díky strukturování, které crowen používá, nezapomíná na využití v příběhu a podobně). Jako spolupachatel DrD 2 jsem také velmi nadšen z toho, jak pěkný doplněk pro něj vznikl. Prostě perfektní. :clap: K naprosté dokonalosti mi schází možná jen mapka tvrze, která by se dala využít… ale i ta neurčitost s tím, že si ji hráči dotvoří má svoje kouzlo.

:arrow? Úlet – Tak to je úlet. :clap: Zhulení elfové, vodníci v opevněných rybnících, trollující trollové pálící prejt, kšeftující čerti, trp-hajzlíci a vykořisťovaní hobiti. Dost jsem se při čtení nasmál. Už když mi to bylo přislíbeno, byl jsem varován, že to je úlet, ale tohle jsem vážně nečekal. :D Také jsem ale nečekal, jak moc pěkně to bude zpracované. Zvolená struktura popisu ras je velmi hezká (podobnou používá třeba One Ring) a dává jasnou představu o vztazích a o tom co hrát.
Moc se mi líbí trp-hajzlíci. Když jsem je četl, hned mě k nim napadla mechanika podobná kočičím devíti životům – tedy něco jako „rodina trp-hajzlíků“… postava by neměla životy nebo hit-pointy, ale hráč by prostě měl nějaký počet trp-hajzlíků, které může vypotřebovat (když jeden umře, přijde ho hledat bratránek, který je skoro stejný trp-hajzlík, protože jsou to jedna paká… ehm, jedna rodina). :D

:arrow? Služba mrtvým – Připadá mi jako velmi hezké kratší dobrodružství, které se dá vložit do kampaní jako atmosférická vložka. Je především nebojové, proto dost sází na atmosféru a morální rozhodnutí. Možná by tam mohlo být pár nápadů jak tísnivou tu atmosféru vytvořit a podpořit, stejně jako třeba jeden dva nápady jak na dobrodružství navázat? Jinak velice pěkné a nemám námitek.

:arrow? Trollové – Jednoduché a přímočaré dobrodružství spočívající v ulovení trollů, kteří kradou ovce v Dřevěné Lhotě. Moc se mi líbí, jak přijedou v žebřiňáku (klidně bych přidal i nějakého nešťastného vesničana (ve stylu Sedmi statečných), který je přemluví na trhu, aby jeli s ním). Přemýšlím ale, jestli není příliš přímočaré… pro KaM podle mě skvělé, ale pro něco příběhového je dost jednoduché. Nevadí, že je bojové (i když i tady by mohl být třeba zajímavý sedlák, co se s trolly domluvil a chce zlikvidovat sousedy), ale přivítal bych třeba návrhy nějakých možností jak na ně… nebo dal možnost se s nimi domluvit. Jinak moc pěkné s dobrou atmosférou.

:arrow? Zahrajte si s námi: Češi v Essenu – Skvělá reportáž s představením nejlepších her, které na výstavě byly. Co víc si přát? Trochu méně mě teď mrzí, že jsme Německo nestíhali. Naprosto bez výhrad skvělé.

Uf. Snad jsem na žádný článek nezapomněl. Kdyby ano, tak mi to prosím napište. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: 29. číslo vydáno!

Příspěvek od ilgir »

Mne nejvíc zaujaly tyto články:

Clive Barker - Argonantus se strašně dobře čte, ať už píše o čemkoli. Sice pořád nevím jestli budu mít odvahu po Barkerovi sáhnout, ale to nic nemění na tom, že času stráveného čtením článku rozhodně nelituju. Ono to má totiž dobrý přesah do literatury všeobecně.

Úlet - tady jsem chvílemi nevěřil svým očím. Je prostě vidět, že Goran je veselá kopa. Škoda, že už nejezdí na sleziny. Velmi dobrá je idea popsat každou rasu očima zbývajících ras. Sice počet popisů je pak celkem velký, ale pro pochopení settingu je to nedocenitelné. Nejradši bych si asi zahrál čerta.

Služba mrtvým - perfektně atmosférické. Asi bych to nepoužil jako samostatné dobrodružství, ale jako stylovou vložku. Nebo jako ústřední bod něčeho většího. Trošku mi tam vadí to očividné nabádání k railroadingu. Celé je to postavené na tom, že "buď se postavy zachovají dle morálního ideálu a můžou pokračovat, nebo se na to vykašlou a musí si sbalit svých pět švestek". To může vést k tomu, že PH bude na hráče metaherně tlačit, aby se rozhodovali tak, jak je očekáváno. Uvítal bych větší tlak na postavy. Aby na pomoci mrtvým měly i nějaký svůj zájem (třeba aby kletba nakazila i je).

Trollové - tak tomuhle už bych vůbec neříkal dobrodružství. Spíš "nápad na vedlejší zápletku", a to ještě velmi jednoduchý. Nic proti tomu, i takovéhle doplňky mají v Drakkaru své místo - viz třeba kouzelné předměty hned vedle. Ale pak bych uvítal, kdyby těch nápadů bylo v jednom článku víc (jako těch předmětů), když už jsou tak jednoduché...
Líbí se mi tam to, co oceňoval i Ecthelion - plastické vykreslení nuzáckého prostředí celého příběhu. :D
reportáž s představením nejlepších her, které na výstavě byly.
Pozor! Ty hry v článku rozhodně nejsou "to nejlepší z Essenu", ale "to, s čím jsem v Essenu souhrou okolností stačil přijít do styku". O tom, jaké hry budou nejlepší, rozhodne až čas. Chce to minimálně rok.
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: 29. číslo vydáno!

Příspěvek od Lorwyn »

Všechno přečtu a napíšu brzy reakci, jen chci už teď poděkovat...

...a to s tím railroadem mě mrzí, máte pravdu. Bylo by lepší výslovně napsat, že když to půjde díky hráčům jinudy, nevadí a pár rad co s tím...já jsem o se tom zapomněla zmínit, sama si příběh příliš nepřipravuji a tak s tím problém nemívám.
Příště to vylepším... $:)
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: 29. číslo vydáno!

Příspěvek od boubaque »

Přesázel jsem crowenův článek (změny jsou spíš malé, co jsem se koukal) a opravil inkriminované slůvko v Argonantově článku. Novou verzi (pokud stojíte o nuance Červeného havrana) hledejte pod starým odkazem :)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 29. číslo vydáno!

Příspěvek od Jerson »

přečetl jsem si všechno, i když něco jen zběžně - dobrý byl popis světa Mutant Chronicles, býť hm znám z Warzony, dobrodružství s (polo)mrtvými, článek o německých hrách a reportáž. Clive Barker se mi četl strašně špatně, tvrz je pro mě nezajímavá, úlet moc fraškovitý a trollové mi přijdou silně inspirovaní prvním dobrodružstvím v RPG Pán prstenů, jen bez zajímavých možností.
Celkově to ujde, i když pokud bych tohle číslo nečetl, asi by se nic nestalo.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: 29. číslo vydáno!

Příspěvek od PetrH »

Ahoj dekuji vsem za vazbu a moje postrehy:
ano nezastiram, ze muj pribeh je spise inspirativni crta, nebo intermezzo nekomu do dobrodruzstvi. diky za vase postrehy, neb jsou pro me cenne.
Wild West

Re: 29. číslo vydáno!

Příspěvek od Wild West »

Zajímavé. Polopatičnosti zřejmě nikdy dosti.
Nicméně za tím může být také to, že si umím těžko představit tak odlišné postavy, jako Jerson a Clive Barker. Oba jsou krajnosti jistého druhu.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: 29. číslo vydáno!

Příspěvek od PetrH »

to ilgir: jeste mam jednu crtu a jedno rekemen snad dobrodruzstvi, tak to spojim a pak muzu dodavat treba dve tri crty tohoto typu na cislo, pokud bude zajem?
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: 29. číslo vydáno!

Příspěvek od crowen »

Ecthelion píše:K naprosté dokonalosti mi schází možná jen mapka tvrze, která by se dala využít…
Keby ste nieco nakreslili, tak by som bol velmi rad, kedze moj talent v tejto oblasti je hodne nerozvinuty :-)
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: 29. číslo vydáno!

Příspěvek od PetrH »

muzu mit dotaz? budes to crowene dale rozsirovat, me totiz v mozku skacou veci jak vesnicka nedaleko, ulirska osada na kraji hlubokych lesu, maly stary opusteny dul v horach pobliz, mestecko se zemanem, mam doma rozpracovany podobny maly cipek jako sandbox pro me hry (KaM, Legendy, Drd1.x) mozna bych se v tech crtach zkusil udelat neco podbenho. kazdopadne nakresy od E2 jedine :clap:
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: 29. číslo vydáno!

Příspěvek od crowen »

PetrH píše:muzu mit dotaz? budes to crowene dale rozsirovat, me totiz v mozku skacou veci jak vesnicka nedaleko, ulirska osada na kraji hlubokych lesu, maly stary opusteny dul v horach pobliz, mestecko se zemanem, mam doma rozpracovany podobny maly cipek jako sandbox pro me hry (KaM, Legendy, Drd1.x) mozna bych se v tech crtach zkusil udelat neco podbenho. kazdopadne nakresy od E2 jedine :clap:
Planujem, cielom je mat niekolko takychto objektov/lokacii, ktore spolu vytvoria malu oblast, kde sa dobrodruhovia mozu potulovat, ale zaroven sa kazdy objekt/lokacia da pouzit samostatne podla potreby.

Do dalsieho cisla ale planujem trochu odbocku, dufam, ze sa mi podari napisat a skompletizovat male obchodne centrum - mestecko vo vikingskom style nacas a v rozsahu, aky planujem.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 29. číslo vydáno!

Příspěvek od Jerson »

Wild West píše:Zajímavé. Polopatičnosti zřejmě nikdy dosti.
Nicméně za tím může být také to, že si umím těžko představit tak odlišné postavy, jako Jerson a Clive Barker. Oba jsou krajnosti jistého druhu.
Popravdě , tvé příspěvky mi vůbec nepřijdou polopatické a jak jsi řešil na D20 scény z Hellraisera a Blade Runnera, četl jsem to na mobilu a nemohl jsem si je pustit - a vůbec podle ničeho jsem nedokázal dohledat jednak o jakém filmu mluvíš (Roy s rukou propíchlou hřebíkem nebyla moc velká nápověda), ale dokonce ani co jsi tím vším chtěl říct. Na mlj vkus píšeš příliš v náznacích a odkazech (a odkazech na odkazy).

A taky je fakt, že žádný výtvor Cliva Barkera jsem zřejmě neviděl a ty krátké ukázky které jsem viděl mě velmi znechutily. Takže když se tyhle dvě věci dají dohromady, je vcelku jasné, že to nejen není můj šálek čaje, ale ten šálek je ještě na jiné planetě. Netřeba se tím nějak moc vzrušovat, je to podobné jako s Blade Runnerem, jen horší v tom, že ten jsem alespoň viděl.
Wild West

Re: 29. číslo vydáno!

Příspěvek od Wild West »

Čistě z lásky k věci a k Jersonovi a zcela off topic (zastřelte mne):
Jerson píše:Popravdě, tvé příspěvky mi vůbec nepřijdou polopatické a jak jsi řešil na D20 scény z Hellraisera a Blade Runnera, četl jsem to na mobilu a nemohl jsem si je pustit - a vůbec podle ničeho jsem nedokázal dohledat jednak o jakém filmu mluvíš , ale dokonce ani co jsi tím vším chtěl říct.
http://www.d20.cz/blog/ShadoWWW/51207.121.html# poznámka 129

šlo o debatu s Noirem, který má rád interpretace a má rád, když v dílech nachází odkazy na jiná díla, což opět dává další možnosti výkladu. Třeba Bible speciálně má i oficiálně pod textem hromadu odkazů na jiná podobná místa, čímž se baví každý správný badatel.

V té poznámce mi šlo o případ "doslovné alegorie", kde je jasně nalinkováno, co v tom kdo má vidět a jiná možnost vlastně ani není (Pinhead coby Ježíš s ďábelským smíchem).

Druhá verze (Roy Batty coby Ježíš) je méně doslovná a polopatická, a s ohledem na souvislosti dává řadu dalších a méně jasných možností. Což nadchne různé blázny jako Noira a mne, ale jiný to možná ani nepostřehne, že to tam bylo.
Nebo se jako Sirien začne hádat, že to tam zaručeně být nemůže (předchozí flame o Tolkienovi).

Chtěl jsem původně zařadit i Harry Pottera coby Ježíše (jeho oběť ve finále), ale s ohledem na Siriena a jeho nervový systém jsem to raději neudělal.

A to vše jako ilustraci k hlavnímu dilematu článku, dospělí/děti a jejich vnímání věci v různých rovinách složitosti.

Problém v tom samozřejmě nevidím. Jenom si ujasňuji, že je dobré si neustále uvědomovat, že některé věci můj čtenář nemusí vědět. Což je užitečné; takže díky za vstup.

Haj hou - ono to nakonec není tak úplně off topic.
Odpovědět

Zpět na „Drakkar“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů