53. číslo vydáno!

Diskuze k Drakkaru, internetovému časopisu (nejen) o RPG hrách.

Moderátor: Raven

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 53. číslo vydáno!

Příspěvek od Quentin »

Říkal jsem si, že by minirecenze všech hexů byl hezký blogpost, ale po dočtení mi přijde, že by to bylo příliš negativní, tak si aspoň pobrečím tady.

Otázky
Dovedu si představit Stake Questions z AW. Máš kus přípravy a chceš se pojistit proti railroadu, tak si napíšeš několik otázek jako "Stihne princ utéct?" "Vezme si král tu nebo onu nápadnici" a slíbíš si je odpovědět hraním. Stejnětak si dovedu představit, že už máte napsáno dost a chcete vypravěči jen naznačit, čím se zabývat dál "Až postavy dungeon vyčistí, kdo se do něj nastěhuje?"

Hromada hexů má ovšem buď suché bangy jako "Někdo venku volá, kdo to je?", které si dokáže v nouzi vycucat z prstu každý vypravěč - příprava by ti právě měla říct, kdo volá. Nebo tam vyloženě chybí content a je tam něco jako "Vesnice - Jak vypadá? Kdo tam bydlí?".

Fantasy
Většina hexů skončila jako vesměs generic vesnická fantasy. Kde jsou titáni, létající ostrovy, mystická tajemství, nevyzpytatelná monstra a další? V každém se schovává jen několik originálních nápadů - přitom právě na vesnickou fantasy, na které jsme byli vychovaní, nepotřebujeme hledat přípravu v časopisech.

Použitelnost
Navíc skoro bez vyjímky platí, že když už se dobrý nápad objeví, je pohřbený v blocích suchého textu. I ty hezké hexy mají hrozný poměr cena/výkon. Většina není použitelná jinak, než po přečtení textu přímo před hrou, protože jakékoli nahlížení během hry je prakticky nemožné. Chtělo by to více nákresů, tabulek, seznamů, map a podobných věcí ke zpřehlednění. A pokud ne to, tak alespoň celkové zestručnění.

Všechny tři výtky lze smahem aplikovat i na Fuller Street z Příběhů Impéria.

Hlavně se nenechte se od dalšího přispívání odrazovat, hexy jsou pěkné a určitě se použijí. Nechci zbytečně prudit. Jen hledám, kde by se to dalo vylepšit. A pokud je to jen moje specifická, úchylná nebo retardovaná preference, dejte vědět!
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: 53. číslo vydáno!

Příspěvek od ilgir »

Spíš jsi od toho čekal něco jiného, než jak to lidi pochopili. Zadání bylo velice vágní, takže většina lidí vyprodukovala text, který si máš jednou přečíst a když tě něco zaujme, použít to při přípravě hry. V zadání nebylo nic jako "ready-made" karty pro hru.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: 53. číslo vydáno!

Příspěvek od boubaque »

Quentin píše:Říkal jsem si, že by minirecenze všech hexů byl hezký blogpost, ale po dočtení mi přijde, že by to bylo příliš negativní, tak si aspoň pobrečím tady.
Quentine, mě by to třeba zajímalo. Když mi z(mini)recenzuješ můj hex (Havraní brána), budu jen rád, i kdyby to byla jen a jen kritika. Ty obecné připomínky jsou moc obecné, navíc k nim mám dál připomínky já. Ale nejlíp se člověk poučíé z vlastních chyb, takže pokud to pro tebe nebude problém, já bych o tu minirecenzi stál.
Hromada hexů má ovšem buď suché bangy jako "Někdo venku volá, kdo to je?", které si dokáže v nouzi vycucat z prstu každý vypravěč - příprava by ti právě měla říct, kdo volá. Nebo tam vyloženě chybí content a je tam něco jako "Vesnice - Jak vypadá? Kdo tam bydlí?".
Mysli na to, že autoři to psali většinou jako první nebo druhou svou takovýmhle způsobem ucelenou věc (zatímco tys už četl mraky modulů a hexů od zkušených autorů), anebo to pojali úmyslně jako střípek, který si vlastně máš teprve dotvořit (což mně třeba taky nevyhovuje, ale zadání to nevylučovalo). A každé rozepisování (jak vesnice vypadá? kdo tam bydlí?) je zase text navíc.
Fantasy
Většina hexů skončila jako vesměs generic vesnická fantasy. Kde jsou titáni, létající ostrovy, mystická tajemství, nevyzpytatelná monstra a další? V každém se schovává jen několik originálních nápadů - přitom právě na vesnickou fantasy, na které jsme byli vychovaní, nepotřebujeme hledat přípravu v časopisech.
Opravdu chceš autorům vyčítat, že nevytvořili high nebo pulp/weird fantasy prostředí? A zase, ty už máš plno věcí načtených (i odehraných), takže "běžné" nápady ti v nouzi naskočí samy, ale vzpomeň si na Play Unsafe: Be obvious. Ne všechno, co připadá evidentní, je evidentní pro ostatní.
Použitelnost
Navíc skoro bez vyjímky platí, že když už se dobrý nápad objeví, je pohřbený v blocích suchého textu. I ty hezké hexy mají hrozný poměr cena/výkon. Většina není použitelná jinak, než po přečtení textu přímo před hrou, protože jakékoli nahlížení během hry je prakticky nemožné. Chtělo by to více nákresů, tabulek, seznamů, map a podobných věcí ke zpřehlednění. A pokud ne to, tak alespoň celkové zestručnění.
Tady je problém pojetí - někdo zvolil sandbox, někdo ucelenou zápletku a ty třeba soubor náhodných tabulek a malý dungeon. Chápu, že tě mrzí, že uuž to tak neudělal nikdo další, ale ostatní prostě třeba chtěli, aby si GM přečetl text před hrou a při hře už do něj ani nemusel koukat.

Já třeba chtěl taky udělat mapu dungeonu a trochu ho propracoivat, ale už mi na to nezbyl čas. A další popisy a zápletky např. do vesnice už jsem vypustil záměrně, protože by to strašně protáhlo text a celkové zápletce by to příliš nepomohlo.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: 53. číslo vydáno!

Příspěvek od Pepa »

Já jsem se k hexům chtěl také vyjádřit. Ale jenom v pár poznámkách. Do detailů bych je totiž rozebírat ani nechtěl, protože to nebyla soutěž (!)

:arrow? Předně moc děkuji všem, kteří jste hexy poslali, protože je všechny považuji moc dobré :clap: A i když jsem nebyl fanouškem jejich 3D znázornění, tak ilustrace jsou také moc pěkné :clap:

:arrow? Nejsem si jistý jestli mám takové ty "otázky pro Vypravěče na rozmyšlení" rád. Na jednu stranu bych chtěl mít již všechno pěkně hotové a nachystané, abych si to mohl jenom "vzít a okamžitě hrát". (Takhle si tam musím ještě mnoho věcí domýšlet.) Na druhou stranu, hledá-li Vypravěč něco na delší, hlubší hru (než jenom třeba na improvizační jednorázovku), tak je zase dobré mít jisté věci rozmyšlené a tomu ty otázky pomáhají. Takže já prostě nevím... :think:

:arrow? Že byla většina hexů fantasy (nebo podle Quentina "vesnická fantasy"), to mi nijak nevadilo. Také je vidět, jak většina z nás (při přípravě) myslí, na co myslí, a co za žánr lidé asi tak nějak hrají...

:arrow? Mám rád věci pěkně strukturované. Tím narážím na Vallunův hex. Popis světa (hexu), postav, příležitostí,... je v tom vyprávění skvělý, ale až podle toho budu hrát, tak to tam prakticky (rychle) nevyhledám. Takže stejně si musím sednout, vzít si tužku a papír a vypsat si ty informace strukturovaně.

:arrow? Na adresu Drakkaru jsem na Markyho otázku odpověděl. Vyjádření jsem zatím nedostal... :>;o)

:arrow? Proč zrovna můj hex sousedí s tím požíračem hexů? :>;o) :D

Každopádně všichni vytvořili pěkné věci, které nás zase nějak semkly (vlastně asi i víc než RPG Dílna) a určitě bych v nějakém podobném "kutění" pokračoval. (Ať už formou soutěže, či kolektivním článkem pro Drakkar.) Jen tak dál :)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: 53. číslo vydáno!

Příspěvek od MarkyParky »

Pepa píše: :arrow? Na adresu Drakkaru jsem na Markyho otázku odpověděl. Vyjádření jsem zatím nedostal... :>;o)
Nebylo mi přeposláno.

Takže:
1) Štouch do redakce Drakkaru, ať všechny případné odpovědi pošlou k vyhodnocení, zda jsou správně, s případným pořadím odevzdání.
2) Pepo, ty mi to klidně v kopii pošli PMkou, minimálně ti můžu říct, jestli ses trefil. Pokud ne, budeš vědět že nic, a pokud ano, tak budeš vědět, že to zda dostaneš odměnu už záleží jen na tom, jestli jsi jsi byl první. To budu vědět až po reakci redakce.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: 53. číslo vydáno!

Příspěvek od crowen »

Quentin, ak mozem poprosit, mna by tiez komentare k mojmu hexu zaujimali. Vdaka.
Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 08:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 53. číslo vydáno!

Příspěvek od Plz »

Omylem odesláno dvakrát.
Naposledy upravil(a) Plz dne 12. 1. 2016, 11:55, celkem upraveno 1 x.
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.
Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 08:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 53. číslo vydáno!

Příspěvek od Plz »

Chtěli jste zhodnocení, máte to mít, i když asi jste ho nechtěli od poněkud neznámého měkkýše. Jednotlivé hexi jsou seřazeny od nejlepšího po nejhorší dle mého velice subjektivního hodnocení. Ač hraji již nějaký ten pátek tak hraji v úzkém kruhu mé družiny a tak mnohé mé názory jsou asi dost zkreslené. Někde mohou být rozdíly nebetyčné, jinde jsem hodně váhal jak jednotlivé hexi seřadit. I když jsem třeba hex zařadil na poslední místo tak stejně děkuji všem za příjemné počtení a náměty na zamyšlení.

1. Vraník
Celé jednoduché dobrodružství vše vysvětleno vše popsáno. Jediné co bych možná udělal je, že bych odstavce prohodil. Nejdřív bych napsal, jak to bylo a potom popsal postavy. Takto je najednou zmínka o pekelném vraníkovi již v popisu postav a až později je teprve vysvětleno kde se tam tak najednou vzal. Mám rád pohádková témata a jednoduchou hru bez zbytečného mlácení a tohle splňuje oboje.

2. Hexelion:
Kopec nebo zvíře, chcete si to vyzkoušet na vlastní kůže, až se probere? Krátké jednoduché zajímavé. Osobně se mi to libí a nemám, co bych vytknul.

3. Mořský hřbitov:
Je zde úvod, historie i současnost. Jo to jednoduché použitelné krátké. A nikdo neříká, že se celý hex nedá posunout o nějaký ten rok, deset či sto zpátky aby šel použít ve fantazy. Líbí se mi.

4. Havraní brána:
To nejdůležitější nakonec. Jako povídka či román by to bylo dobře ale hexi jsou především pro Vypravěče a tak umístit vysvětlení jak co je nakonec je trošku nelogické. Osobně se domnívám, že minulost a tím důvody zápletky by měly být hned za nějakým krátkým popisným úvodem. Dál už by potom ani nebylo potřebí číst a text by mohl být mnohem kratší. Nicméně i tak musím říct že se mi zápletka líbí jednotlivé lokace na sebe navazují a logicky se doplňují. Sám hraji jednoduchou hru a tak nemám rád přílišné míšení několika různých zápletek dohromady, protože to potom strašně mate (alespoň mé hráče). Výsledek celého hexu se mi ale líbí.

5. Pobřeží jižní Tatálie:
Nejdřív jsem se hodně zalekl těch tun textu. Proboha vždyť je to jen popis a nic víc. K čemu mě to bude? Ale bylo. V rozhovoru je vše co bych si jen přál. Náměty na zápletky podivná místa a to všechno včetně historie (kromě nenávisti mezi bratry ale to už bych snad zanedbal). A ač se mi to na první pohled zdálo hrozná druhý pohled (skutečný obsah písmen) můj první dojem zcela vyvrátil.

6. Tsunami:
Je po vlně voda opadla a vše se téměř vrací k normálu. Až na mršinu krakena, korálový trůn a jeho přisluhovače. Líbí se mi to, že tento hex není zbytečně přeplácaný. Díky nedávné historii je vcelku jasné, jak daná situace vznikla. Kromě hlavní zápletky je zde ještě řada náhodných setkání vyplývajících ze situace po tsunami. Co bych vytkl je absence nějakého alespoň krátkého úvodu. Stačí jen jedna věta před tím, než skočíme rovnou do náhodných setkání. Možná bych i ty trošku otočil a dal je nakonec před šupinatce a jejich záměry.

7. Ďáblům píst:
Tohle místo nepřináší žádné velké zápletky. Je to jen místo, magické a zvláštní místo, nic víc ale také nic míň. Je lehce zapamatovatelné použitelné kdekoliv a tak může ozvláštnit jakýkoliv kousek země.

8. Letiště na planině Aksan:
Těžko srovnatelné se zbytkem vzhledem k jinému žánru. Trošku nelogické je, že osada je dál od letiště. Pokud byla dříve než letiště dnes už by asi byla opuštěná a nová by byla u letiště. Zápletky jsou zase spíše soubor otázek, na které si musí Vypravěč odpovědět sám, pokud je chce použít. Nicméně místo se mi libí i bez doprovodného textu a hlavně není přeplácané.

9. Maják:
Bangy jsou mi nanic, kladou sice otázky, ale zároveň vše nechávají na mě. U samotného majáku mi vadí že není vysvětleno, kdo a proč, což celou zápletku vcelku ponižuje. Dále tu máme samotný Vátov, trosky lodě a jeskyně. U každého další otázky na které si vypravěč musí nejdříve domyslet odpovědi a potom je předhodit hráčům. I samotné zápletky se vlastně kříží. V jednom případě je obyvatel majáku zabit v druhém je to podivná žena. Kterou že si to mám zápletku vybrat? Osobně se domnívám, že je to od každého trošku a nic pořádně. Místa nejsou mezi sebou provázána a jsou do hexu dána jen aby tam byla a přitom jejich kombinací a vzájemným propojením by mohla vzniknout zajímavá zápletka. A o kamenném kruhu předpokládám, že je to jen dílo kreslíře.

10. Zrcadlový kráter
Tady se musím trošku omluvit. Hodnocení tohohle hexu je asi hodně ovlivněno tím že sci-fy moc nehraji a jako hru ho nemusím. Nicméně zajímavá lokalita.

11. Okolí křivého lesa:
Hradiště s pohádkovým motivem sňatku, čtyři trollové u hospody, trpasličí osada která s nikým nekomunikuje, hospoda v majetku trpaslice, strašidelný mlýn, sousedské sporu mnichů a zlobra, další hradiště s protipólem nechtěného sňatku, usedlost bez zdánlivé obrany a nakonec křivý les. To je vše co pejsek s kočičkou přidali do tohoto dortu. Do toho všeho ještě zamícháno mnoho otázek bez odpovědí. Pro někoho dobře pro někoho méně. Pro mě osobně je to příliš mnoho otázek na jednom místě kde snad ani není obyčejného lidu, ale každý skrývá nějaké to tajemství. Alespoň si jednotlivé možné zápletky neodporují a jistým způsobem na sebe odkazují. Jedna špatně zvolená odpověď ale může vše rozbourat. Na otázky proč si totiž musí nejdříve odpovědět vypravěč a tím začít psát celou skutečnou minulost, která není v hexu napsána, od začátku.

12. Vraní vrch:
Hobiti, trpaslíci,goblini Molokové a všichni žijí v relativní válečné harmonii až dokud nepřijdou dobrodruzi. A do toho ještě temná věž možná bez mága a možná taky ne. Není pořádná minulost, která by odpovídala na mnohá proč a kdyby byla, byla příliš dlouhá na jeden hex. Trošku mi to přijde, jako když pejsek s kočičkou vařili dort. Mě osobně se nejvíce zamlouvá příběh temného mága a Matildy. Příběh lásky mezi živoucím zlem, které jen díky Matildě (třeba i nevědomky) spí. Vše ostatní bych zahodil a celý hex bych omotal jen kolem věže, která musí přitahovat každého dobrodruha a obyčejné hobití možná dobrosrdečné slečny. Přece jen „ale miláčku na co potřebuješ už zase zombie to ty dobrodruhy nemůžeš jenom postrašit“ „Pokusím se lásko já na ně pošlu tu předchozí družinu co mám ještě ve skříni snad je odradí“ To by mohla být vcelku pěkná zápletka jak do temnějších her, tak i do komedii.

13. Wrexham
Město u velké čínské zdi (nebo možná Hadriánův val) navíc postavené na úpatí kopců. Zápletky dávají více otazníků než odpovědí a tak opět první kdo musí odpovědět je Vypravěč. Val byl postaven proti skřetům, na Červených polích se bojovalo s elfama. Na mě trošku moc věcí na jedno místo.

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: 53. číslo vydáno!

Příspěvek od crowen »

Vdaka za nazor Plz.

Ved pisem, ze je to Offov val. :D Wrexham je mestecko na severnom konci Offovho valu, ktory oddeluje Merciu a Wales, a naozaj je na upati hor.

Tych veci sa tam odohralo dost vela, lebo je to pohranice, kde sa stale nieco deje, a su to udalosti v dlhom case. Plus je to podla zadania pomerne rozsiahla oblast (cca 260km2):
Tento hex měří napříč asi dvacet kilometrů vzdušnou čarou a je to vzdálenost, kterou člověk pěšky urazí při dobrém počasí za jeden den. Je to zároveň oblast, kterou člověk přehlédne, když vyleze a věž, kopec nebo vysoký strom (běžně člověk má horizont vzdálený asi 5 pět kilometrů, z výšky 10 m pak dohlédne na 10 km na každou stranu, takže ze středu hexu by ho z takové výšky viděl celý). Jeden hex je tak kompaktní a jasně uchopitelný malý kousek světa, který lze vytvořit a definovat.
To, ze zapletky prinasaju viac otazok, ako odpovedi, vyplyva zo zadania.
Můžou to být zápletky na celá dobrodružství, setkání s nebezpečnými/zajímavými tvory nebo jen bangy („Bang! Teď se něco stalo, reagujte! Co děláte?“). Prostě nejen „co tam je“, ale taky „jak to můžu při hraní využít“.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: 53. číslo vydáno!

Příspěvek od MarkyParky »

Plz píše: Jedna špatně zvolená odpověď ale může vše rozbourat. Na otázky proč si totiž musí nejdříve odpovědět vypravěč a tím začít psát celou skutečnou minulost, která není v hexu napsána, od začátku.
Nevím, jestli je vhodné reagovat v tomhle vlákně nebo se šoupnout jinam.

Každopádně díky za reakci, ale tohle mne překvapilo, minimálně kvůli tomu, že snaha byla o pravý opak.
Popravdě výtku nechápu, resp. zdá se mi založená na několika předpokladech, které v tom hexu nejsou/nemají být?

Proč musí na otázky nejprve odpovědět vypravěč a psát celou skutečnou minulost? Jako samozřejmě, je to jedna z možností, jak hex odehrát, ale opravdu je jediná? Proč by nemohli odpovědi na ty otázky objevovat/vkládat hráči až při hře?

A jak se vlastně má kvůli špatné odpovědi zbourat něco, co ještě nestojí? Resp. jak vlastně vypadá taková špatná odpověď?
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: 53. číslo vydáno!

Příspěvek od Sparkle »

Mně osobně se nejvíc líbí Vraník a Tsunami, protože obsahujou kompletní dobrodružství se vším všudy, nemusím k tomu už nic dalšího vymýšlet navíc.
Tsunami plánuju vyzkoušet příští týden, v high level kampani, i když pár high-fantasy prvků budu muset ořezat, protože se mi do světa nehodí (portál do mořské sféry). Vraníka teď zkoušet nebudu, ale jen proto, že zrovna nevedu kampaň s low-level postavami. Kdybych vedla, hned si ho zahraju.
Ostatní hexy jsou fajn, ale momentálně pro mě příliš nepoužitelné tím, že bych tam musela ještě plno věcí domýšlet, na což momentálně nemám čas a energii. Ale chápu, že pro jiné GMy je to naopak ideální forma zápisu. Přijde mi, že všecko, co tu bylo vytvořeno, je použitelný a může někomu dobře posloužit. Že jsou některý texty hodně ukecaný může spoustě lidí vyhovovat, zas ne každému vyhovuje zápis ve stylu vysokoškolských skript.

Díky Ecthelionům za zorganizování téhle akce, snad to nebude poslední :clap:
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 53. číslo vydáno!

Příspěvek od Quentin »

Sparkle píše:Tsunami plánuju vyzkoušet příští týden
Jenom preventivně přiznávám, že jsem to nijak netestoval :)
Plz píše:Co bych vytkl je absence nějakého alespoň krátkého úvodu. Stačí jen jedna věta před tím, než skočíme rovnou do náhodných setkání.
Taky jsem si říkal, ale ... očividně ti došlo, že tam byla vlna i bez toho popisu :)

---

Bubak, Crowen: To jsem si naběhl :D Jsem si jistej, že jste oba lepší DMové než já a stydim do vás kérovat. Chtěl jsem jen říct, jak by se ty hexy hodily mně :) Zkusím jen tak něžně Havraní bránu:

Všechen text, co popisuje lokace zhora (na severu je brána a na jihu pole...) bych zakresil rovnou do hexu (např. celý úvodní text), vynechal úplně (Branná) nebo nahradil vlastní mapkou (dungeon*).

Prakticky všechny ostatní texty bych přeskládal z odstavců za odrážky. Mnohem lépe se v tom orientuje, a už když to píšeš, tak vidíš, co je vata a co ne.

Kapitola s Atmosférou - Zase bodový seznam. Klidně očíslovaný v pořadí v jakém se s tím mají postavy setkat. Případně tabulka random encounterů, ve které jsou některé nebo i většina jen atmosférické popisy (mrtvý havran, roj komárů na tahu k bažině).

Proč můžou postavy do Havraní brány přijít - Zase bodový seznam. Potenciálně random tabulka, na které si každý hodí ala mountain witch.

Pověsti o Havraní bráně - Zase bodový seznam. Pokud jsou to věci veřejně známé a bude to vypravěč číst na začátku hry, tak se v tom alespoň neztratí, když na něj nějaký hráč promluví. Alternativně napsat jako random tabulku pověr a každou postavu nechat jednou hodit před začátkem hry, a pak házet během hry, kdykoli někdo vykecává s místním nebo opíjí v hospodě.

Důležité informace + Variace - Dalo by se možná spojit na jeden timeline, kde jeden z bodů je příchod družiny. Tzn cokoli před příchodem by byla timeline historie a cokoli po příchodu dungeon worldová fronta :) Všechno v jedné tabulce.

Na fantasy prvky bych si asi nestěžoval. Zelený plamen je cool. Havraní pera jsou cool. Neutrálně použití skřeti ok. Jako low-lvl lokace dobré. Jen Mokřady a Cesta k tvrzi neobsahují žádný "gameable materiál". Ideálně každý zapsaný prvek by měl být zároveň atmosférický (prohlubující zápletku, žánrový, cool) a hratelný/interaktivní (encounter, puzzle, odměna, resource, npčko, využitelná informace apod.). Prostě víc hračičkování :)

Ale nic si z toho nedělej. Mám dojem, že si za to můžu sám. Kdokoli, kdo není akvarijní rybička to zvládne v pohodě. To jen já se v tom textu ztrácím.

*Pamatuju, že jsi říkal, že byla v plánu, ale nebyl čas.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 53. číslo vydáno!

Příspěvek od Vallun »

Já bych byl taky rád za další reakce - i od jiných kritiků, jen jsem Tě už nechtěl obtěžovat:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: 53. číslo vydáno!

Příspěvek od Sparkle »

Taky mám zájem o komentáře na svůj hex. Mám nicméně jednu prosbu na všechny hodnotitele, ať už mého nebo jiných hexů - zkuste kromě hodnocení líbí / nelíbí napsat taky plánuju to hrát se svojí skupinou / neplánuju to hrát se svojí skupinou, protože X.

Jde nám snad - doufám - primárně o to, aby ty naše výtvory někdo hrál. Už jsem mnohokrát viděla, že tu někdo vytvořil něco dobrýho, spousta lidí mu to vychválila, ale když jsme se začali pídit, jestli to fakt někdo reálně hrál, tak se ukázalo, že to není tak žhavý, a že vlastně nikdo z těch, co to tu vychválili, to reálně pak nepoužil.

edit: tím rozhodně neříkám, že ti, kdo momentálně žádné hry nevedou, nebo vedou něco žánrově úplně mimo, by neměli hodnotit ty hexy!!! Jen si myslím, že by bylo dobré udělat si obrázek o reálným dopadu toho, co tu tvoříme.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 08:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 53. číslo vydáno!

Příspěvek od Plz »

Dovolím si ještě dopovědět na pár otázek.

Mám rozjetou kampaň kterou ještě pár let doufám neukončím. Takže žádný z hexů nepoužiji.

Co se týče negativního hodnocení tak osobně se za něj omlouvám. Já kdybych něco psal, tak bych byl tak na stém místě takže vše do dvacátého místa je vlastně krásné umístění.
MarkyParky píše: Proč musí na otázky nejprve odpovědět vypravěč a psát celou skutečnou minulost? Jako samozřejmě, je to jedna z možností, jak hex odehrát, ale opravdu je jediná? Proč by nemohli odpovědi na ty otázky objevovat/vkládat hráči až při hře?
A jak se vlastně má kvůli špatné odpovědi zbourat něco, co ještě nestojí? Resp. jak vlastně vypadá taková špatná odpověď?
Ano dá se hrát i jinak, společnou tvorbou spousty pravomocí nechat na hráče atd. vím o tom. Nicméně hexi jsem skládal z mého hodně subjektivního a tím také hodně zkresleného pohledu.

A k možnosti zbourání. Když jsem hex četl automatiky mi vyvstávaly odpovědi, které bych z placu dal (bez znalosti toho zbytku popisu). Například, že Tomanova dcera miluje zbojníka, že Slaborsson je mrtvý zakopaný kus od trpasličí vesnice a atd. Po přečtení celého hexu bych tyhle odpovědi samozřejmě změnil, ale ve chvíli čtení mi to prostě přišlo logické jinak. Větou "pozor na rozbourání" jsem tedy myslel, že je lepší (pokud se tedy připravuje Vypravěč) všechny otázky si probrat aby mu odpovědi na ně dávali celek, který potom může využít, například to že Slaborsson je lupič a vlkodlak.
Krátký text o tom jak to vlastně je by mi hodně usnadnil práci.

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.
Odpovědět

Zpět na „Drakkar“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů