41. číslo vydáno!
Moderátor: Raven
- Vallun
- Příspěvky: 32272
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 41. číslo vydáno!
V Normandii, jo?:)
Jinak Dunkirk je i snad správná česká transkripce...
Jinak Dunkirk je i snad správná česká transkripce...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: 41. číslo vydáno!
Vyhráls, tohle může být maximálně Pikardie, Flandry nebo tak něco; a ti neměli světovládné plány.
Nicméně v Británii to není.
Nicméně v Británii to není.
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: 41. číslo vydáno!
Paradne cislo
Mytkov clanok sa mi velmi paci, jedine, co by som k tomu dodal je, ze pri tvorbe oblasti by bolo treba vymenovat, kto tam zije ako typicky obivatel (a ma teda narok na sudbu prostredia). Ale inac super
Zvysok precitam co najskor.
Otazka na sadzbu - preco nebol pouzity trpaslik, ktoreho som v dokumente mal a bol nahradeny?
A ako sa na koniec clanku dostal revajuci lev?
Mytkov clanok sa mi velmi paci, jedine, co by som k tomu dodal je, ze pri tvorbe oblasti by bolo treba vymenovat, kto tam zije ako typicky obivatel (a ma teda narok na sudbu prostredia). Ale inac super
Zvysok precitam co najskor.
Otazka na sadzbu - preco nebol pouzity trpaslik, ktoreho som v dokumente mal a bol nahradeny?
A ako sa na koniec clanku dostal revajuci lev?
Re: 41. číslo vydáno!
Už to s Ilgirem řešíme, vše bude v klidu. Díky za vyjádření.boubaque píše: Číňan: Mrzí nás to, za debila určitě nejsi. Soutěž ale neorganizovala redakce Drakkaru, takže je to spíš připomínka pro tým DrDII a hlavně Ilgira. Přiznávám ale, že jsem si toho mohl sám nejpozději při sázení všimnout...
DaveN řečený Číňan
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 41. číslo vydáno!
Myslím, že už jsem ti někdy vysvětloval, že obrázky, které přidáváš k článkům, jsou většinou copyrightované nebo nedohledatelné. Poslední Drakkary jsem se rozhodl být důsledný a nepoužívat je. Tvého trpaslíka jsem totiž hledal a nenašel jsem ho bez copyrightu, takže byl nahrazen nějakým, který je k volnému užití.crowen píše:Otazka na sadzbu - preco nebol pouzity trpaslik, ktoreho som v dokumente mal a bol nahradeny?
A ako sa na koniec clanku dostal revajuci lev?
Lev je v posledním příkladu na konci článku
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 41. číslo vydáno!
Nojoporád. :>;o) Folkestone je moje chyba, korektoři jsou hodní, že se za ni omlouvají, ale je to moje zodpovědnost. Ten Dunkirk chyba není, prostě anglická transkripce (česká by byla Dunkerk) namísto francouzské. Chtěl jsem tam dát trochu té "ostrovní" nálady.boubaque píše:…zapomněl jsem, že po Jonášovi musím všechna jména kontrolovat…
Kelton: JRPG neboli RPG ze země vycházejícího slunce
Kelton má v tomto tématu takový přehled, že bych mu z fleku udělil doktorát v oboru podivná a obskurní RPG. Navíc je dokáže představit tak, že po chvíli jeho vyprávění volá dav dříve nevinných hráčů: "Chceme hrát příběhy domácích chobotnic v akvárku nevýrazného učitele na základní škole!" prokládané výkřiky "Já chci mít chapadla!" To je podle mě dar. Článek je úplně stejný - velmi pěkně napsaný a představí všechny hry velice přitažlivým a zajímavým způsobem.
Budeš mít čas napsat další díl, Keltone? Moc bych o něj stál.
Ján „Crowen“ Rosa: Kamaráti buďme, dlhy si plaťme!
Velice zajímavé téma, ke kterému crowen přistoupil velmi zodpovědně. Doufám, že z toho vznikne nějaká debata (nebo třeba nějaké doplňující články, třeba i od jiných autorů), protože téma sociálních kontaktů postav a jejich začlenění do hry je dost podstatné... aneb také máte plné zuby osamělých sirotků z cizí planety, kteří nikam nepatří a nemají přátele? Velmi pěkně napsano, příjemná délka - ideální na přečtení a zamyšlení.
Vallun: Přístavy a přístaviště
Další pěkný článek pro nás suchozemské krysy. Arrrrr!
Martin „Mytko“ Mýtny: DrD II: Hrozby
Mytko je jedním ze dvou autorů mechanického systému DrD 2 a (což možná většina lidí neví) ani po vydání hry na něm nepřestal pracovat. Většinu svých změn a myšlenek zatím řešil interně v rámci bývalého DrD2 týmu, ale jsem moc rád, že tady se rozhodl svoje nápady zveřejnit formou článku. Stručně a velmi pěkně podaný článek s příklady, který pěkně podává to co má a umožňuje do hry zavést omezení také zdrojů Průvodce.
Marek Vlha: Veterán s temnou minulostí (postava pro Příběhy Impéria)
Postava nám přišla sama od sebe a jsem moc rád, že nám ji Pabook poslal. Takového parchanta jsme mezi ukázovými postavami ještě neviděli. Hrozně se mi líbií všechny vysvětlující čtverečky okolo, které z toho činí článek vhodný k přečtení i pokud se vám samotná postava nebude hodit.
Říkal jsem si tak mimoděk, že postava je takový doplněk do počtu... ale opravdu není. Se všemi doplňky okolo je to plnohodnotný a pěkný článek. Tak by měly postavy do Drakkaru vypadat.
Argonantus: Detektivka (I.)
Velice pěkný článek od Argonanta, který si stále udržuje velice vysoký standard. Detektivky má opravdu načtené a sype z rukávu literární předlohy, o kterých já jsem neměl ani tušení (a to si o sobě nemyslím, že byh byl v těchto věcech úplně neznalý). Chyběl mi tam snad jen Timothy Truckle. Navíc nás s Bubákem článek trochu inspiroval, takže do příště k detektivkám něco dáme dohromady snad také... kdyby se nás chytilo víc, mohlo by to být "spontánní" téma čísla.
Re: 41. číslo vydáno!
detektivní speciál, nadšeně nadskakujukdyby se nás chytilo víc, mohlo by to být "spontánní" téma čísla.
R
"Make BDSM, not war, sister."
Re: 41. číslo vydáno!
O té drsné škole uvažuju.Raven píše:detektivní speciál, nadšeně nadskakujukdyby se nás chytilo víc, mohlo by to být "spontánní" téma čísla.
R
Ale nejsem chrlič jako někteří nejmenovaní.
Čas neexistuje.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: 41. číslo vydáno!
Midewiwin:
Vždyť jo. Není to povinné a placené od kusu.
Ale po těch několika vstupech na téma Chandler nepochybuju, že bys to hravě dokázala a bylo by to určitě zajímavější, než kdybych to psal já; nemám to ani zdaleka tak načtené.
Takže krom erodování Fingalena bych si tě dovolil zařadit na erodovací seznam.
Vždyť jo. Není to povinné a placené od kusu.
Ale po těch několika vstupech na téma Chandler nepochybuju, že bys to hravě dokázala a bylo by to určitě zajímavější, než kdybych to psal já; nemám to ani zdaleka tak načtené.
Takže krom erodování Fingalena bych si tě dovolil zařadit na erodovací seznam.
Re: 41. číslo vydáno!
po strašně dlouhé době jsem se dostal do drakkaru:
* obálka je výborná
* zatím jsme četl a tak hodnotím:
crowen - velice zajímavé, myslím, že se hodí hodně do her, kde je pravidlo méně než dopad na děj, spád. pokud pominu ten veliký graf, co z toho může vzniknout tak je to rozhodně přínosem. Prostě postava fakt není bublina a kde jinde než třeba v příbězích může rodina a čest, sláva, dluhy a kamarádství udělat své, byť to asi Jan původně spíše směřoval do drd2 či podobných her
marek - tak toto mě chytilo za srdce a hned to vzbudilo chutě si příběhy střihnout. myslím, že hoši e2 mohou mít radost, je to velice detailně a přesvědčivě psané a líbí se mi závěrečný box shrnující i link na další kontext příběhů. z popisu je na mě dýchající atmosféra původní profese i střet se současnou situací....
* obálka je výborná
* zatím jsme četl a tak hodnotím:
crowen - velice zajímavé, myslím, že se hodí hodně do her, kde je pravidlo méně než dopad na děj, spád. pokud pominu ten veliký graf, co z toho může vzniknout tak je to rozhodně přínosem. Prostě postava fakt není bublina a kde jinde než třeba v příbězích může rodina a čest, sláva, dluhy a kamarádství udělat své, byť to asi Jan původně spíše směřoval do drd2 či podobných her
marek - tak toto mě chytilo za srdce a hned to vzbudilo chutě si příběhy střihnout. myslím, že hoši e2 mohou mít radost, je to velice detailně a přesvědčivě psané a líbí se mi závěrečný box shrnující i link na další kontext příběhů. z popisu je na mě dýchající atmosféra původní profese i střet se současnou situací....
Re: 41. číslo vydáno!
Tak konečně jsem se k tomu dostal
Crowenův článek je zajímavý a idea za ním dobrá. Na můj vkus zavádí příliš jednoznačné mechaniky na takovou složitou a mnohdy subtilní věc, jako jsou vztahy postav ve hře. Otázka, je zda se vztahy vůbec dají nějak opravidlovat, aniž by to vedlo k okleštění možností. Na druhou stranu, pouhé obecné články s radami a návody jsou horší na uvedení do herní praxe.
Systém dluhů a komplikací trošku připomíná Fate a tady mám problém s tím, že vypravěč musí sledovat vztahové sítě hráčů, aby mohl komplikaci uvést. To není uplatnitelné v každé skupině, protože v pravidlově zaměřených hrách už má vypravěč agendu tak dost velkou. Na druhou stranu to může dobře bodnout při přípravě dobrodružství, zvlášť u skupin zvyklých hrát vztahově zaměřenou hru.
Trochu mě zarazila absence možnosti neutrální vztah při tvorbě kontaktu, když později ji pravidlo nabízí. Ale ono by to jinak asi nefungovalo.
Suma: Muselo by se to vyzkoušet.
Lachtan - vzhledem k suchopárnému slohu, který je vlastně jen výčtem herních tahů, jsem z článku přečetl jen úvod a závěr. Nojo, asi existuje dobrý důvod, proč nevznikají zápisy z hraní deskovek.
Přístavy - poučné čtení, i když místy taky suché. Dobrý nápad je skákání mezi historickými obdobími, realitou a fikcí. Kupodivu to neruší a článku přidává na svižnosti. Mohlo tam být více tématických podrobností, jako je to vyvěšování žluté vlajky s Q. Těším se na příští článek, kde konečně budou ty zápletky.
Jo a díky za reklamu.
Detektivka - přečteno jedním dechem. Opět vysoká úroveň textu a tentokrát ani není potřeba mít moc načteno, abyste z článku něco měli.
Crowenův článek je zajímavý a idea za ním dobrá. Na můj vkus zavádí příliš jednoznačné mechaniky na takovou složitou a mnohdy subtilní věc, jako jsou vztahy postav ve hře. Otázka, je zda se vztahy vůbec dají nějak opravidlovat, aniž by to vedlo k okleštění možností. Na druhou stranu, pouhé obecné články s radami a návody jsou horší na uvedení do herní praxe.
Systém dluhů a komplikací trošku připomíná Fate a tady mám problém s tím, že vypravěč musí sledovat vztahové sítě hráčů, aby mohl komplikaci uvést. To není uplatnitelné v každé skupině, protože v pravidlově zaměřených hrách už má vypravěč agendu tak dost velkou. Na druhou stranu to může dobře bodnout při přípravě dobrodružství, zvlášť u skupin zvyklých hrát vztahově zaměřenou hru.
Trochu mě zarazila absence možnosti neutrální vztah při tvorbě kontaktu, když později ji pravidlo nabízí. Ale ono by to jinak asi nefungovalo.
Suma: Muselo by se to vyzkoušet.
Lachtan - vzhledem k suchopárnému slohu, který je vlastně jen výčtem herních tahů, jsem z článku přečetl jen úvod a závěr. Nojo, asi existuje dobrý důvod, proč nevznikají zápisy z hraní deskovek.
Přístavy - poučné čtení, i když místy taky suché. Dobrý nápad je skákání mezi historickými obdobími, realitou a fikcí. Kupodivu to neruší a článku přidává na svižnosti. Mohlo tam být více tématických podrobností, jako je to vyvěšování žluté vlajky s Q. Těším se na příští článek, kde konečně budou ty zápletky.
Jo a díky za reklamu.
Detektivka - přečteno jedním dechem. Opět vysoká úroveň textu a tentokrát ani není potřeba mít moc načteno, abyste z článku něco měli.
Re: 41. číslo vydáno!
Článek o japonských RPGčkách:
Pěkně napsaný přehled se spoustou zajímavých detailů. Rád jsem využil možnosti trochu se vzdělat s minimem námahy
Lachtan:
Četlo se to skoro jako kniha od Miloše Hubáčka
Na druhou stranu, asi by mě víc zajímala pravidla hry a další věci kolem. Z toho tam byla jen zmínka o použití skutečný meteorologických údajů.
S počasím souvisí má první "výtka". Přijde mi, že nepříznivé podmínky hned první den po prvotním vylodění byly pro následující vývoj a konečný neúspěch naprosto zásadní. Přitom je to tak trochu loterie, který den by k invazi došlo.
Další věc, co mě hodně zarazila, bylo "Hitlerovo rozhodnutí, že nálety na Londýn musí v každém případě pokračovat". To mi zní jako úplný nesmysl. úspěšná invaze a obsazení ostrovů je přece daleko zajímavější, než nějaký nálet na hlavní město.
Každopádně ale zajímavý počin a pro mě zajímavý článek, díky za něj.
Přístavy a přístaviště:
Něco mi říká, že by se to asi dalo dost výrazně zkrátit, aniž by to utrpělo na zajímavosti obsahu. Nejsem si třeba jistý, jestli je historický úvod tak zásadní - připomíná mi to trochu poznámku o tom, jak skoro každá kniha o Internetu začíná jeho historií. Četlo se to ale pěkně a i pro mě tam bylo pár zajímavých informací, přestože jsem téma námořní plavby zamlada docela studoval.
Hrozby ve dvojce:
Myšlenka je to zajímavá, ale imho nijak neadresuje to, že úspěch nebo neúspěch v celé storce závisí čistě na tom, kolik překážek před postavy PH postaví. Ok, nebude si sudbu cucat úplně z prstu, bude ji mít předem určenou podle prostředí. Ok, dá mu to důvod nevyčerpávat všechnu sudbu, aby mohl "léčit jizvy" prostředí. So far so good, to by celkem i mohlo fungovat.
Pořád je ale zásadní rozdíl, jestli na cestě k cíli postavy budou čelit dvěma střetnutím, nebo dvaceti. A jestli se ta střetnutí vyřeší jedním hodem, nebo tím podrobnějším zoomem. K čemu mi při řízení hry je management zdrojů, kde se prohrává, až když když se objeví dno poháru (tedy až když všechny zdroje dojdou), když nikde není řečeno, jak hluboký ten pohár bude? Ten herně-mechanicky nejsilnější prvek systému podle mě vyznívá úplně do ztracena.
Další věc je, že Tenhle mechanismus způsobí, že nejtěžší konflikty budou na začátku, na ty další už PH nebude mít tolik sudby díky jizvám. A taky to, že hráči imho nebudou chtít, aby boj končil bez jizvení prostředí a vyčerpání sudby, protože tím dávejí PH možnost léčit pro ně výhodné jizvy prostředí. Jestli to ale správně chápu, tak rozhodnutí o tom, kdy boj ukončit, je i s touhle mechanikou stále na libovůli PH.
Detektivky:
Pěkně napsaný přehled se spoustou zajímavých detailů. Rád jsem využil možnosti trochu se vzdělat s minimem námahy
Lachtan:
Četlo se to skoro jako kniha od Miloše Hubáčka
Na druhou stranu, asi by mě víc zajímala pravidla hry a další věci kolem. Z toho tam byla jen zmínka o použití skutečný meteorologických údajů.
S počasím souvisí má první "výtka". Přijde mi, že nepříznivé podmínky hned první den po prvotním vylodění byly pro následující vývoj a konečný neúspěch naprosto zásadní. Přitom je to tak trochu loterie, který den by k invazi došlo.
Další věc, co mě hodně zarazila, bylo "Hitlerovo rozhodnutí, že nálety na Londýn musí v každém případě pokračovat". To mi zní jako úplný nesmysl. úspěšná invaze a obsazení ostrovů je přece daleko zajímavější, než nějaký nálet na hlavní město.
Každopádně ale zajímavý počin a pro mě zajímavý článek, díky za něj.
Přístavy a přístaviště:
Něco mi říká, že by se to asi dalo dost výrazně zkrátit, aniž by to utrpělo na zajímavosti obsahu. Nejsem si třeba jistý, jestli je historický úvod tak zásadní - připomíná mi to trochu poznámku o tom, jak skoro každá kniha o Internetu začíná jeho historií. Četlo se to ale pěkně a i pro mě tam bylo pár zajímavých informací, přestože jsem téma námořní plavby zamlada docela studoval.
Hrozby ve dvojce:
Myšlenka je to zajímavá, ale imho nijak neadresuje to, že úspěch nebo neúspěch v celé storce závisí čistě na tom, kolik překážek před postavy PH postaví. Ok, nebude si sudbu cucat úplně z prstu, bude ji mít předem určenou podle prostředí. Ok, dá mu to důvod nevyčerpávat všechnu sudbu, aby mohl "léčit jizvy" prostředí. So far so good, to by celkem i mohlo fungovat.
Pořád je ale zásadní rozdíl, jestli na cestě k cíli postavy budou čelit dvěma střetnutím, nebo dvaceti. A jestli se ta střetnutí vyřeší jedním hodem, nebo tím podrobnějším zoomem. K čemu mi při řízení hry je management zdrojů, kde se prohrává, až když když se objeví dno poháru (tedy až když všechny zdroje dojdou), když nikde není řečeno, jak hluboký ten pohár bude? Ten herně-mechanicky nejsilnější prvek systému podle mě vyznívá úplně do ztracena.
Další věc je, že Tenhle mechanismus způsobí, že nejtěžší konflikty budou na začátku, na ty další už PH nebude mít tolik sudby díky jizvám. A taky to, že hráči imho nebudou chtít, aby boj končil bez jizvení prostředí a vyčerpání sudby, protože tím dávejí PH možnost léčit pro ně výhodné jizvy prostředí. Jestli to ale správně chápu, tak rozhodnutí o tom, kdy boj ukončit, je i s touhle mechanikou stále na libovůli PH.
Detektivky:
Hey, not fair! Gief more!pokračování příště.
- Vallun
- Příspěvky: 32272
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 41. číslo vydáno!
Přístavy a přístaviště:
Něco mi říká, že by se to asi dalo dost výrazně zkrátit, aniž by to utrpělo na zajímavosti obsahu. Nejsem si třeba jistý, jestli je historický úvod tak zásadní - připomíná mi to trochu poznámku o tom, jak skoro každá kniha o Internetu začíná jeho historií. Četlo se to ale pěkně a i pro mě tam bylo pár zajímavých informací, přestože jsem téma námořní plavby zamlada docela studoval.
Každý hrajeme v jiné historické epoše - a zajímáme se ve svých hrách o jiné prvky*, takže se snažím do tohoto typu článku dát alespoň kousek pro každého.Přístavy - poučné čtení, i když místy taky suché. Dobrý nápad je skákání mezi historickými obdobími, realitou a fikcí. Kupodivu to neruší a článku přidává na svižnosti. Mohlo tam být více tématických podrobností, jako je to vyvěšování žluté vlajky s Q. Těším se na příští článek, kde konečně budou ty zápletky.
Já osobně si historický úvod neumím takd coela odpustit, pro mne samotného je dobré mít problematiku nějak zasazenou, navíc o cothonech by byl hřích se nezmínit a tohle mi k tomu sedělo...
Některé podrobnosti zkusím ještě nadhodit v dalším díle, nicméně jsme limitován svými skromnými znalostmi, navíc zase nechci zabíhat do až mco tehcnických detailů...
Není zač a je rozhodně zasloužená:)Jo a díky za reklamu.
____________
* Třeba já musel včera krutě improvizovat, když se jedna z hráčských spotav rozhodla, že je z těm mrtvol (byly celkem 4) hotová a jde se odreagovat nákupem růžové esence...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů