[článek] Tvorba a príprava NPC pre hru
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
[článek] Tvorba a príprava NPC pre hru
V 18. čísle Drakkaru vyšel crowenův článek, který se snaží poradit Vypravěčům s přípravou nehráčských postav na hru.
V této diskuzi se vás ptáme: jak se vám článek líbil? Pomohl vám? Chybělo vám v něm něco? A případně... jak své nehráčské postavy připravujete vy? Dokázali byste, podobně jako Crowen, sepsat nějaký formalizovaný postup pro ostatní?
Odkaz na článekCrowen píše:V tomto článku by som chcel popísať, ako pristupujem k tvorbe NPC (non-player characters, nehráčske postavy) pri príprave na hru.
V prvom rade si zadefinujme, čo chápeme pod NPC. NPC je akákoľvek inteligentná entita, ktorú nehrá žiadny z hráčov, ale Pán Hry (GM). Napríklad elfí kráľ, goblinní šaman, android, umelá inteligencia, mimozemšťan, rozhnevaný dav, skupina žoldnierov, policajný SWAT tím a podobne
(...)
V této diskuzi se vás ptáme: jak se vám článek líbil? Pomohl vám? Chybělo vám v něm něco? A případně... jak své nehráčské postavy připravujete vy? Dokázali byste, podobně jako Crowen, sepsat nějaký formalizovaný postup pro ostatní?
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [článek] Tvorba a príprava NPC pre hru
Článek je sice krátkej a víc otázek položí než odpoví, ale docela mě namotivoval, abych si začal dělat seznam npc. Takže thumbs up
Naposledy upravil(a) Quentin dne 11. 2. 2010, 16:05, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [článek] Tvorba a príprava NPC pre hru
Velmi pěkně shrnuté rady a doporučení, ale zkousnul bych to v tak dvakrát větším rozsahu, klidně více do hloubky atd. Rozhodně se proto těším na pokračování článku, které Crowman chystá do dalšího Drakkaru.
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: [článek] Tvorba a príprava NPC pre hru
ani nevis jak moc:) btw. bylo by pak moznost obdrzet v pdf vsechny dily hezky pohromade? Dikycrowen píše:Prave dokoncujem druhy diel, teste sa!
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: [článek] Tvorba a príprava NPC pre hru
mozem to potom hodit do PDF, planujem este specificky clanok - SciFi NPC do tohto cisla, len neviem, ci stihnem, lebo som este chcel napisat predstavenie Serenity
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Mag, Sparkle a 11 hostů