[+] Space Opera
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12470
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
[+] Space Opera
Space opera

Toto téma je pro obecnou debatu k celému žánru Space opery, jejích jednotlivých prvcích, zápletkách, protagonistech a prostředí. Zářící střely, sonické zbraně, velké výbuchy, bitvy mohutných armád, vlající vlajky nad vojsky odsouzenými k záhubě, masivní bitvy vesmírných flotil, kde obrovité lodě umírají v nepřirozeném tichu a romance a láska mezi hvězdami přesahující čas a rozměr... to je Space opera.
Jaká je vhodná hudba? Jaké můžou být ve hře technologie? Potřebujete pomoci s vaší hrou? Nenapadá vás žádná vhodná zápletka? Tady je prostor pro vás.
Existující debaty na fóru, které se k tématu dají využít:
Zbraně pro space operu? (obsahuje debatu a mnoho nápadů pro výzbroj používanou ve vaší Space opeře)
Spaceships (debata k použití hvězdných lodí a zdroje obrázků)
Rasy ve sci-fi (seznam mimozemských ras jako sada nápadů pro vaši hru a debata k nim)
Ilustrace:
Nicolas Bouvier
Andree Wallin

Je velmi těsně spojena s military science fiction (a jejím předchůdcem – future war ficton) a pulpem. Používá prvky a motivy z obou zmíněných žánrů (a ony na oplátku používají motivy ze space opery – jsou poměrně těsně propojené).Je to podžánr sci-fi, která představuje romantické a často melodramatické dobrodružství, které jsou zasazeny především do vesmíru, obecně zahrnující konflikt mezi protivníky, kteří ovládají mocné (často vymyšlené) technologie a schopnosti. Jedna z nejspecifičtějších vlastností space opery je, že prostředí, postavy, bitvy, schopnosti a témata bývají velmi velkého měřítka.
Toto téma je pro obecnou debatu k celému žánru Space opery, jejích jednotlivých prvcích, zápletkách, protagonistech a prostředí. Zářící střely, sonické zbraně, velké výbuchy, bitvy mohutných armád, vlající vlajky nad vojsky odsouzenými k záhubě, masivní bitvy vesmírných flotil, kde obrovité lodě umírají v nepřirozeném tichu a romance a láska mezi hvězdami přesahující čas a rozměr... to je Space opera.
Jaká je vhodná hudba? Jaké můžou být ve hře technologie? Potřebujete pomoci s vaší hrou? Nenapadá vás žádná vhodná zápletka? Tady je prostor pro vás.

Existující debaty na fóru, které se k tématu dají využít:
Zbraně pro space operu? (obsahuje debatu a mnoho nápadů pro výzbroj používanou ve vaší Space opeře)
Spaceships (debata k použití hvězdných lodí a zdroje obrázků)
Rasy ve sci-fi (seznam mimozemských ras jako sada nápadů pro vaši hru a debata k nim)
Ilustrace:
Nicolas Bouvier
Andree Wallin
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12470
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Space Opera
Z hlediska příběhu jsou pro nás důležité často jen obyvatelené planety (přestože plynoví obři a nehostinné planety jsou vynikající prostředí, většina hry se odehrává v obydleném prostředí), proto jsem zkusil udělat menší kategorizaci (pokud vás napadají nějaké další prvky nebo jiné kategorizování, sem s ním). Planety ve Space opeře často používají nějaký prvek naší planety a rozšiřuje jej na celou planetu, takže z hlediska podnebí máme:
- pouštní planety
- ledové planety
- lávové planety
- džunglové světy
- planety, kde dominuje tundra
- oceánové světy
A další, které jsou něčím podivné:
- uměle vytvořený měsíc (které vytvořila nějaká dávno zaniklá civilizace)
- dutá planeta
- planeta, na jejichž povrchu zuří neustále iontové bouře a obyvatelé žijí v poddolovaném podzemí
- planeta na kterou nikdy nedopadá slunce a je zahalena ve věčné tmě
- …
Obyvatelné planety z hlediska osídlení:
- sídlištní planety – hustě zalidněné planety, které bývají správními, obchodními i mocenskými centry systémů. Často bývají domovem mnoha miliard obyvatel a může jít o mohutné úlové světy, kde stojí mnoho pater budov na sobě a obyvatelé spodních pater, často prudce znečištěných, mohou prožít své životy, aniž by viděli jedinkrát slunce, zatímco boháči obývají horní patra vypínající se k obloze. Podzemí a nižší patra bývají mimo kontrolu vlády a jsou domovem gangů, uprchlíků a vyděděnců.
Zásoby surovin planety bývají často dávno vytěženy a spotřebovány a sídlištní světy bývají často životně závislé na dovozu potřebných zdrojů a potravin z jiných světů nebo systémů.
- zemědělské světy – úrodné planety, které produkují potraviny, které udržují při životě sídlištní světy a nesčetné posádky vesmírných lodí. Širé lány obilí, hydroponické farmy a robotické pěstování nebo naopak nesčetné skupiny otroků obdělávajících každý využitelný kus planety.
- kovářské světy – mohutné celoplanetární tovární světy, které produkují většinu technologických výrobků a strojů. Celý svět je pokrytý kovem, znečištěný, k nebi trčí tovární komíny chrlící dým a statisíce dělníků udržují stroje a továrny v provozu. Často bývají loděnicemi, kovárnou i zbrojnicí jednotlivých systémů a ras a bývají těžce opevněny a bráněny.
- těžební planety – dodávají suroviny kovářským světům a dalším systémům, často je celá planeta těžbou obrácena v trosky a ponechána vytěžená a mrtvá.
- pevnostní světy – strategické světy, které brání nejdůležitější přístupy, zdroje a nebo jsou branou do bohatých systémů. Bývají těžce opevněny, vyzbrojeny a jsou zde umístěny velké vojenské síly. Orbitu chrání flotily bitevních lodí a orbitální stanice.
- mrtvé světy – tyto dříve osídlené planety se nějakou katastrofou (v důsledku ekologické katastrofy, pádu meteoritu, záhadné nemoci války, použití extrémních zbraní nebo jiné příčiny) změnily v pusté a tiché světy, kde žije jen omezená nebo vůbec žádná populace a dříve výstavná sídla jsou v troskách. V ruinách těchto světů se občas skrývají informace nebo podivné zbraně.
- …
- pouštní planety
- ledové planety
- lávové planety
- džunglové světy
- planety, kde dominuje tundra
- oceánové světy
A další, které jsou něčím podivné:
- uměle vytvořený měsíc (které vytvořila nějaká dávno zaniklá civilizace)
- dutá planeta
- planeta, na jejichž povrchu zuří neustále iontové bouře a obyvatelé žijí v poddolovaném podzemí
- planeta na kterou nikdy nedopadá slunce a je zahalena ve věčné tmě
- …
Obyvatelné planety z hlediska osídlení:
- sídlištní planety – hustě zalidněné planety, které bývají správními, obchodními i mocenskými centry systémů. Často bývají domovem mnoha miliard obyvatel a může jít o mohutné úlové světy, kde stojí mnoho pater budov na sobě a obyvatelé spodních pater, často prudce znečištěných, mohou prožít své životy, aniž by viděli jedinkrát slunce, zatímco boháči obývají horní patra vypínající se k obloze. Podzemí a nižší patra bývají mimo kontrolu vlády a jsou domovem gangů, uprchlíků a vyděděnců.
Zásoby surovin planety bývají často dávno vytěženy a spotřebovány a sídlištní světy bývají často životně závislé na dovozu potřebných zdrojů a potravin z jiných světů nebo systémů.
- zemědělské světy – úrodné planety, které produkují potraviny, které udržují při životě sídlištní světy a nesčetné posádky vesmírných lodí. Širé lány obilí, hydroponické farmy a robotické pěstování nebo naopak nesčetné skupiny otroků obdělávajících každý využitelný kus planety.
- kovářské světy – mohutné celoplanetární tovární světy, které produkují většinu technologických výrobků a strojů. Celý svět je pokrytý kovem, znečištěný, k nebi trčí tovární komíny chrlící dým a statisíce dělníků udržují stroje a továrny v provozu. Často bývají loděnicemi, kovárnou i zbrojnicí jednotlivých systémů a ras a bývají těžce opevněny a bráněny.
- těžební planety – dodávají suroviny kovářským světům a dalším systémům, často je celá planeta těžbou obrácena v trosky a ponechána vytěžená a mrtvá.
- pevnostní světy – strategické světy, které brání nejdůležitější přístupy, zdroje a nebo jsou branou do bohatých systémů. Bývají těžce opevněny, vyzbrojeny a jsou zde umístěny velké vojenské síly. Orbitu chrání flotily bitevních lodí a orbitální stanice.
- mrtvé světy – tyto dříve osídlené planety se nějakou katastrofou (v důsledku ekologické katastrofy, pádu meteoritu, záhadné nemoci války, použití extrémních zbraní nebo jiné příčiny) změnily v pusté a tiché světy, kde žije jen omezená nebo vůbec žádná populace a dříve výstavná sídla jsou v troskách. V ruinách těchto světů se občas skrývají informace nebo podivné zbraně.
- …
Re: Space Opera
skusim pridat
Krystalicka planeta
Pas asteroidov a tazobne zariadenia na nich
plynove obry a lietajuce mesta - tazobne stanice na plyn X
planety tak nehostinne ze civilizacia zije pod kupolami v malych biosferach, kyselinove dazde, extremne burky a vetry, radiacia, vzduchoprazdno - planety bez atmosfery
dalsia vec je ina gravitacia na planete Y a s tym suvisiace zmeny trebars na ludoch / humanoidoch co tam sidlia, ich architekture
Krystalicka planeta

Pas asteroidov a tazobne zariadenia na nich
plynove obry a lietajuce mesta - tazobne stanice na plyn X
planety tak nehostinne ze civilizacia zije pod kupolami v malych biosferach, kyselinove dazde, extremne burky a vetry, radiacia, vzduchoprazdno - planety bez atmosfery
dalsia vec je ina gravitacia na planete Y a s tym suvisiace zmeny trebars na ludoch / humanoidoch co tam sidlia, ich architekture
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12470
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Space Opera
Alpha Glacis
zařazení 13348792/tnc/2138.11
velikost planety: N2
atmosféra: A021, dýchatelná
populace: 6 miliard
hlavní město: Acheron
hlavní export: železo, uran, laserové zbraně
stabilní vojenská posádka: 300 000 mužů
maximální vojenská hotovost: 2 000 000 mužů

(ilustraci vytvořil Nicolas ´Sparth´ Bouvier)
Alpha Glacis je trvale zmrzlý svět pokrytý ledovým příkrovem na kterém stále zuří bouře. Je daleko od slunce a proto je většinu času na povrchu přítmí. Přesto má dýchatelnou atmosféru a přestože obsah kyslíku je nižší, stále však není limitní. Populace se na planetě soustředí do několika obrovských měst, která se prakticky celá skrývají pod povrchem země a většina obyvatel na povrch nikdy nevystoupila. Žijí v síti vyražených tunelů a šachet, které jim slouží za domov.
Alpha Galcis má velké zásoby železa, uranové rudy a dalších nerostných surovin, které ve velkém exportuje. Naprostá většina obyvatel pracuje v dolech jako horníci a vláda má trvalý nedostatek kvalifikovaných řemeslníků a expertů, proto její vlastní výroba lodí a technologie je omezená a z velké části závislá na dovozu. Jedinou výjimkou je výroba přesných a kvalitních laserových pušek, která zde má tradici a které jsou ve vesmíru velice ceněny. Přes rozsáhlé prostory podzemních hydroponických farem a tunelů, není planeta potravinově soběstačná a trvalá nutnost dodávek potravin je jejich bolavým místem. Zajištění dodávek potravin je prvořadým zájmem vlády a jejich jakékoli ohrožení nesou velice nelibě a neváhají i nasadit sílu, aby dostali to co potřebují.
Glacis vychovává tvrdé muže a glacisští jsou právem považováni za vynikající vojáky. Jsou dobře vyzbrojeni svými laserovými puškami, narozeni na tvrdé planetě a vysoce motivovaní a disciplinovaní - v boji drží linie až do posledního náboje, podnikají tvrdé protiútoky a často odmítnou ustoupit i když ostatní vojáci svoje pozice vyklízejí. Jejich tradiční slabinou je nedostatek těžké podpory, které mají málo nebo jim úplně chybí. Používají zastaralé vrhače raket, které jsou součástí jejich výzbroje dlouhou dobu, ale není jich tolik, kolik by mělo být a bývají poruchové.
zařazení 13348792/tnc/2138.11
velikost planety: N2
atmosféra: A021, dýchatelná
populace: 6 miliard
hlavní město: Acheron
hlavní export: železo, uran, laserové zbraně
stabilní vojenská posádka: 300 000 mužů
maximální vojenská hotovost: 2 000 000 mužů

(ilustraci vytvořil Nicolas ´Sparth´ Bouvier)
Alpha Glacis je trvale zmrzlý svět pokrytý ledovým příkrovem na kterém stále zuří bouře. Je daleko od slunce a proto je většinu času na povrchu přítmí. Přesto má dýchatelnou atmosféru a přestože obsah kyslíku je nižší, stále však není limitní. Populace se na planetě soustředí do několika obrovských měst, která se prakticky celá skrývají pod povrchem země a většina obyvatel na povrch nikdy nevystoupila. Žijí v síti vyražených tunelů a šachet, které jim slouží za domov.
Alpha Galcis má velké zásoby železa, uranové rudy a dalších nerostných surovin, které ve velkém exportuje. Naprostá většina obyvatel pracuje v dolech jako horníci a vláda má trvalý nedostatek kvalifikovaných řemeslníků a expertů, proto její vlastní výroba lodí a technologie je omezená a z velké části závislá na dovozu. Jedinou výjimkou je výroba přesných a kvalitních laserových pušek, která zde má tradici a které jsou ve vesmíru velice ceněny. Přes rozsáhlé prostory podzemních hydroponických farem a tunelů, není planeta potravinově soběstačná a trvalá nutnost dodávek potravin je jejich bolavým místem. Zajištění dodávek potravin je prvořadým zájmem vlády a jejich jakékoli ohrožení nesou velice nelibě a neváhají i nasadit sílu, aby dostali to co potřebují.
Glacis vychovává tvrdé muže a glacisští jsou právem považováni za vynikající vojáky. Jsou dobře vyzbrojeni svými laserovými puškami, narozeni na tvrdé planetě a vysoce motivovaní a disciplinovaní - v boji drží linie až do posledního náboje, podnikají tvrdé protiútoky a často odmítnou ustoupit i když ostatní vojáci svoje pozice vyklízejí. Jejich tradiční slabinou je nedostatek těžké podpory, které mají málo nebo jim úplně chybí. Používají zastaralé vrhače raket, které jsou součástí jejich výzbroje dlouhou dobu, ale není jich tolik, kolik by mělo být a bývají poruchové.
Re: Space Opera
Ha! Star trek! Ha!
Sem sa ešte vrátim
Sem sa ešte vrátim

|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: ...

|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12470
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Space Opera

Autorem obrázku je razer.
Zápletky a nápady:
- Nepřátelská koordinovaná invaze. Boje na zdrženou než dorazí posily a hlavní síly vojska nebo flotily, mohutné bitvy ve vesmíru i na povrchu planety. Stíhačky nalétávající na bitevní lodě s podvěšenými cyklonovými torpédy, záblesky obranných laserových baterií a plasmových děl.
- Svět byl napaden mohutnou nepřátelskou přesilou a i přes odhodlaný a heroický odpor obránců se útočníkům během několika týdnů podařilo rozdrtit obranu a obsadit planetu. Zničené a rozbité zbytky přeživších obránců, které přestaly jako bojová síla v podstatě existovat, se stáhly do nepřístupných džunglí a odsud pokračují v zoufalém odporu – přes nedostatek munice, zásob a léků vedou gerilovou válku a napadají zranitelné cíle protivníka.
- Nájezd pirátské flotily, nějakých renegátů nebo loupeživého vojevůdce. Menší skupiny nájezdníků se pokusí vyhnout se rozhodující bitvě s obránci, napadnout nejzranitelnější místa a naloupit co největší počet zbraní, zásob nebo otroků (některé mimozemské rasy takto poměrně pravidelně pořádají nájezdy na okrajové světy s cílem zisku levných pracovních sil). Větší flotily pirátů mohou zničit slabší obranné síly a pod hrozbou orbitálního bombardování obsadit na určitou dobu i celý svět, ze kterého získají výkupné za svůj odchod.
- Svět zachvátila rozsáhlá revoluce a poklidná situace najednou eskalovala do teroru a zuřivé občanské války. Povstalci (vojenští pučisté, nespokojení dělníci nebo horníci, členové nějakého pronásledovaného kultu, etc.) ovládli některé klíčové pozice a svádějí těžké boje s vládními jednotkami. Postavy chycené mezi oběma stranami (nepatří ani k jedné z nich a obě je můžou považovat za nepřátele) se musí dostat co nejrychleji pryč nebo v tom krvavém zmatku dokončit úkol a rychle zmizet.
- Na planetě vypukla smrtící nákaza, která se šíří jako požár a brzy zachvátila v podstatě všechny větší města a oblasti. Byla vyhlášena přísná karanténa celého světa, aby se zabránilo rozšíření nemoci a na orbitě se rozmístila flotila válečného námořnictva, která ničí lodě, které se pokoušejí uniknout pryč. Postavy uvízly na planetě… pokusí se dostat pryč a budou riskovat porušení karantény a zavlečení nemoci na jiné světy, a pokud ano, tak jak se dostanou přes válečnou flotilu? Nebo zůstanou, kde jsou a zemřou s ostatními? Existuje na takovou nemoc vůbec lék?
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12470
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Space Opera
William ´Přízrak´ Bones
(ilustrace vytvořil Nicolas ´Sparth´ Bouvier)

Přízrak pochází z Acheronu a je to robustní blonďák s hranatým buldočím obličejem a mohutnými, pevnými svaly rodáka z velké planety. Vydobyl si skvělou pověst odvážného kapitána křižníku v šarvátkách na východní hranici a od té doby má stále nevyřízené účty s Altauzy. Neohroženě se sám vrhal do bojů i proti velké altauzské přesile a vždycky se mu podařilo dostat svou loď zpátky do přístavu. Svým nekompromisním přístupem, ignorací zmatených a protichůdných rozkazů velení a obcházením předpisů, když to pomůže lodi, si nadělal ve Flotile mnoho nepřátel a byl proti němu veden exemplární proces, při kterém byl odsouzen ke ztrátě lodi, hodnosti a byl odsouzen k pěti letům vězení.
Po odkroucení trestu se ztratil v Okrajových systémech a několik let o něm nebylo slyšet. Pak spolu se skupinou bývalých kolegů a renegátů přepadl křižník Pride of Ghalla, když byl na opravách v docích na Sallusu III. Přemohl překvapenou posádku a podařilo se mu s ním zmizet dříve, než se ostatní lodě dozvěděly, co se děje. S tímto křižníkem, ze kterého učinil svou vlajkovou loď a přejmenoval jej na Ravenge, zahájil v Okrajových systémech svou pirátskou kariéru. Během dvou let přepadl na šedesát dopravních a nákladních lodí, dvě orbitální stanice a přemohl tři skupiny bojových lodí, které ho měly pronásledovat a zajmout. Svoji pirátskou flotilu mezitím rozšířil na celkem šest bojových lodí, se kterými se může odvážit i větší bitvy. Pokaždé se mu podaří nenadále zaútočit tam, kde jej nikdo nečeká a zmizet v mrazivých temnotách vesmíru beze stopy, jak skutečný přízrak. Říká se, že dopředu dokáže vycítit past a nikdy se nenechal chytit na tučnou návnadu, zatímco v záloze čekaly bitevní lodě. Naopak často zaútočil ve stejnou chvíli tam, kde tyto lodě chyběly na ochranu konvojů.

Za ty dva roky se odměna na jeho hlavu zvýšila na nejvyšší sumu, jakou zatím vláda vypsala na jediného člověka, zatím ale nevedla k žádnému úspěchu. Jeho posádky jsou Přízrakovi skutečně oddané a na jeho lodích panuje přísná vojenská kázeň. Kromě své soukromé války s vládou, která ho nechala hnít ve vězení, je jeho pirátské loďstvo stálou vojenskou silou, kterou drží proti altauzským nájezdům. Flotila planety Okrajových systémů často vůbec nijak nechrání a jsou otevřené agresivním nájezdům zpoza hranice. Mezi zdejšími obyvateli má Přízrak velkou podporu, protože často je jediný, kdo odpovídá na prosby planet o pomoc proti Altauzům. Ti se naučili bát se jeho lodí a mnohokrát raději ustoupí, než aby s ním střetli v boji. Přízrak také podnikl několik trestných a odvetných výprav za hranici a občas preventivně napadá altauzské cíle. Strach z něj snížil za poslední dva roky počet nájezdů na lidské planety o polovinu. Kolonisté v Okrajových systémech mají pocit, že vláda na ně kašle, zatímco Přízrak je chrání a bojuje za ně, proto mu poskytují podporu, zásoby a nezřídka i informace o pohybech Flotily. Většina mužů na jeho lodích jsou právě dobrovolníci z těchto systémů.
(ilustrace vytvořil Nicolas ´Sparth´ Bouvier)

Přízrak pochází z Acheronu a je to robustní blonďák s hranatým buldočím obličejem a mohutnými, pevnými svaly rodáka z velké planety. Vydobyl si skvělou pověst odvážného kapitána křižníku v šarvátkách na východní hranici a od té doby má stále nevyřízené účty s Altauzy. Neohroženě se sám vrhal do bojů i proti velké altauzské přesile a vždycky se mu podařilo dostat svou loď zpátky do přístavu. Svým nekompromisním přístupem, ignorací zmatených a protichůdných rozkazů velení a obcházením předpisů, když to pomůže lodi, si nadělal ve Flotile mnoho nepřátel a byl proti němu veden exemplární proces, při kterém byl odsouzen ke ztrátě lodi, hodnosti a byl odsouzen k pěti letům vězení.
Po odkroucení trestu se ztratil v Okrajových systémech a několik let o něm nebylo slyšet. Pak spolu se skupinou bývalých kolegů a renegátů přepadl křižník Pride of Ghalla, když byl na opravách v docích na Sallusu III. Přemohl překvapenou posádku a podařilo se mu s ním zmizet dříve, než se ostatní lodě dozvěděly, co se děje. S tímto křižníkem, ze kterého učinil svou vlajkovou loď a přejmenoval jej na Ravenge, zahájil v Okrajových systémech svou pirátskou kariéru. Během dvou let přepadl na šedesát dopravních a nákladních lodí, dvě orbitální stanice a přemohl tři skupiny bojových lodí, které ho měly pronásledovat a zajmout. Svoji pirátskou flotilu mezitím rozšířil na celkem šest bojových lodí, se kterými se může odvážit i větší bitvy. Pokaždé se mu podaří nenadále zaútočit tam, kde jej nikdo nečeká a zmizet v mrazivých temnotách vesmíru beze stopy, jak skutečný přízrak. Říká se, že dopředu dokáže vycítit past a nikdy se nenechal chytit na tučnou návnadu, zatímco v záloze čekaly bitevní lodě. Naopak často zaútočil ve stejnou chvíli tam, kde tyto lodě chyběly na ochranu konvojů.

Za ty dva roky se odměna na jeho hlavu zvýšila na nejvyšší sumu, jakou zatím vláda vypsala na jediného člověka, zatím ale nevedla k žádnému úspěchu. Jeho posádky jsou Přízrakovi skutečně oddané a na jeho lodích panuje přísná vojenská kázeň. Kromě své soukromé války s vládou, která ho nechala hnít ve vězení, je jeho pirátské loďstvo stálou vojenskou silou, kterou drží proti altauzským nájezdům. Flotila planety Okrajových systémů často vůbec nijak nechrání a jsou otevřené agresivním nájezdům zpoza hranice. Mezi zdejšími obyvateli má Přízrak velkou podporu, protože často je jediný, kdo odpovídá na prosby planet o pomoc proti Altauzům. Ti se naučili bát se jeho lodí a mnohokrát raději ustoupí, než aby s ním střetli v boji. Přízrak také podnikl několik trestných a odvetných výprav za hranici a občas preventivně napadá altauzské cíle. Strach z něj snížil za poslední dva roky počet nájezdů na lidské planety o polovinu. Kolonisté v Okrajových systémech mají pocit, že vláda na ně kašle, zatímco Přízrak je chrání a bojuje za ně, proto mu poskytují podporu, zásoby a nezřídka i informace o pohybech Flotily. Většina mužů na jeho lodích jsou právě dobrovolníci z těchto systémů.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12470
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Space Opera
Bloodcats
(ilustrace vytvořili Nicolas ´Sparth´ Bouvier (první) a razer (druhá))

Bloodcats jsou žoldnéřskou skupinou, která pronajímá své svaly tomu, kdo lépe zaplatí. Velitelem jednotky je plukovník McKenndrick, bývalý velitel armádních Zvláštních oddílů. Během výsadku na Salt II. byl těžce zraněn, přišel o oko, ruku a nohu. Byl vyřazen z armády jako služby neschopný, ale odmítl se vzdát a proto sestavil právě Bloodcats. Zpočátku byli členy jednotky především jeho bývalí kolegové z armády, nepostupně se počty rozrostly o různé vyhnance a odpadlíky, dobrodruhy, které láká skvělý plat a také dobrovolníky z Okrajových systémů. Základnou a zázemím Bloodcats se stala Alpha Taris, okrajový hornický svět, jehož Lord souhlasil s jejich přítomností (samozřejmě pouze neoficiálně) výměnou za slib pomoci v případě napadení planety.
Celková síla jednotky v současnosti tvoří dohromady téměř pět tisíc mužů a žen ve zbrani, organizovaných jako pluk o šesti praporech. První prapor je organizován na menší Zvláštní oddíly, které plní speciální úkoly - průzkum za nepřátelskými liniemi, navádění leteckých a orbitálních úderů na cíl, sabotáže a atentáty. Málokdy jde do bitvy najednou více než jeden prapor, protože služby Bloodcats jsou velice drahé a zájemců, kteří by si je mohli dovolit je málo. Může si takové ceny dovolit, protože její vojáci představují opravdovou elitu. Jejich výcvik je velice tvrdý a snese srovnání s elitními přepadovými oddíly armády i Flotily. Oddílům velí bývalí armádní důstojníci schopní vydávat rozkazy, které jsou plněny, a jednotka má prvotřídní výstroj i výzbroj. Pluk postrádá podporu těžkých zbraní, ale většinou jich není třeba.

Jednotka je najímána na trénování místních milicí a oddílů, ochranu konvojů, obranu planet před nájezdy pirátů a Altauzů, operace proti separatistům, povstalcům a teroristům a občas i delší vojenská tažení. V posledním případě si většinou plukovník smluvně zajišťuje podporu dalších žoldnéřských oddílů, především letecké Twilight Thunderers, která s několika letkami starších, ale dobře udržovaných letounů vyřazenými z letectva zajišťuje leteckou podporu a krytí celé operace.
Bloodcats si vydobyli vynikající pověst akcemi v systému Aloth, překvapivými útoky decimující nepřátele během iestanského tažení a především vyloděními na Danihu a Unveru II., kde dokázali vojáci pluku zvítězit nad mnohonásobnou přesilou nepřátel.
(ilustrace vytvořili Nicolas ´Sparth´ Bouvier (první) a razer (druhá))

Bloodcats jsou žoldnéřskou skupinou, která pronajímá své svaly tomu, kdo lépe zaplatí. Velitelem jednotky je plukovník McKenndrick, bývalý velitel armádních Zvláštních oddílů. Během výsadku na Salt II. byl těžce zraněn, přišel o oko, ruku a nohu. Byl vyřazen z armády jako služby neschopný, ale odmítl se vzdát a proto sestavil právě Bloodcats. Zpočátku byli členy jednotky především jeho bývalí kolegové z armády, nepostupně se počty rozrostly o různé vyhnance a odpadlíky, dobrodruhy, které láká skvělý plat a také dobrovolníky z Okrajových systémů. Základnou a zázemím Bloodcats se stala Alpha Taris, okrajový hornický svět, jehož Lord souhlasil s jejich přítomností (samozřejmě pouze neoficiálně) výměnou za slib pomoci v případě napadení planety.
Celková síla jednotky v současnosti tvoří dohromady téměř pět tisíc mužů a žen ve zbrani, organizovaných jako pluk o šesti praporech. První prapor je organizován na menší Zvláštní oddíly, které plní speciální úkoly - průzkum za nepřátelskými liniemi, navádění leteckých a orbitálních úderů na cíl, sabotáže a atentáty. Málokdy jde do bitvy najednou více než jeden prapor, protože služby Bloodcats jsou velice drahé a zájemců, kteří by si je mohli dovolit je málo. Může si takové ceny dovolit, protože její vojáci představují opravdovou elitu. Jejich výcvik je velice tvrdý a snese srovnání s elitními přepadovými oddíly armády i Flotily. Oddílům velí bývalí armádní důstojníci schopní vydávat rozkazy, které jsou plněny, a jednotka má prvotřídní výstroj i výzbroj. Pluk postrádá podporu těžkých zbraní, ale většinou jich není třeba.

Jednotka je najímána na trénování místních milicí a oddílů, ochranu konvojů, obranu planet před nájezdy pirátů a Altauzů, operace proti separatistům, povstalcům a teroristům a občas i delší vojenská tažení. V posledním případě si většinou plukovník smluvně zajišťuje podporu dalších žoldnéřských oddílů, především letecké Twilight Thunderers, která s několika letkami starších, ale dobře udržovaných letounů vyřazenými z letectva zajišťuje leteckou podporu a krytí celé operace.
Bloodcats si vydobyli vynikající pověst akcemi v systému Aloth, překvapivými útoky decimující nepřátele během iestanského tažení a především vyloděními na Danihu a Unveru II., kde dokázali vojáci pluku zvítězit nad mnohonásobnou přesilou nepřátel.
Re: Space Opera
Pekny koncept ale k tomu aky su zrejme trvrdy mi absolutne nesedi ich nazov som si viac nez isty ze prave takto by sa nenazvali, skor mi tento nazov evokuje skupinu ako thunder cats od marvelov, kde im nazov pasuje. Ale u tychto vyvrhelov nie. Skor by som im dal nazov ronin, lazarus alebo nieco taketo.
Sorcerer Endbringer https://www.kickstarter.com/projects/11 ... endbringer
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12470
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Space Opera
admirál Caelidus Faraway
(ilustrace vytvořil razer)

Admirál Faraway je jednou z nejvýraznějších osob současné Flotily a politické scény vůbec. Narodil se na vesmírné lodi, a nezná jiný domov než vesmír. Má vysokou postavu, v obličeji přísný výraz a černé, lehce prošedivělé vlasy. Na první pohled vyniká bledost jeho pokožky, která je způsobena tím, že prakticky celý svůj život strávil na vesmírných lodích. Ty chvíle strávené na planetách se většinou sestávaly z porad a plánování hluboko v podzemních bunkrech nebo loděnicích a docích bez slunečního svitu. Jeho takřka albínský vzhled a to, že většinou nosí pouze důstojnickou uniformu bez označení hodnosti, je již ve Flotile pověstné.
Přestože hodnostně nad ním stojí několik velkoadmirálů, je nejvýraznější postavou celé Flotily právě on. Má neuvěřitelnou kombinaci intelektu, logického myšlení a odvahy, která z něj činí snad jednoho z nejlepších stratégů, jakého kdy Flotila měla od doby slavného Williama Macaryho. Začínal od píky jako obyčejný námořník a během pěti let se propracoval na kapitána vlastní lodi. Během bitvy u Darllenu byla celá flotily rozbita a velící velkoadmirál zabit. Faraway převzal velení a vrhl znovu poražené lodě do boje s takovou vervou, že se tento den zapsal do dějin Flotily. Nepřátelská flotila byla kompletně zničena a kromě dvou (byly pronásledovány a daly přednost internaci na neutrální planetě před zajetím) byly ztečeny nebo zničeny. Faraway byl za toto vítězství povýšen do hodnosti admirála a ihned zreorganizoval frontu a podařilo se mu udržet nepřátelský nápor do doby, než byl uzavřen mír. Byl to pak Faraway, kdo vypracoval plány, podle kterých Flotila dvakrát za sebou rozdrtila Altauzy a vnutila jim nerovný Indenský mír, stejně jako vedl přípravu trestné výpravy proti Netteiům. Ve všech případech velel vždy z můstku své vlajkové lodi a osobně se účastnil všech důležitých bitev. Nikdy se nevyhýbal boji a vždy vede svým příkladem, když se jako první vrhá do útoku. Námořníci pod jeho velením ho za to respektují a má jejich absolutní věrnost.

Přestože politiku příliš nemiluje a o parlamentních diskutérech a civilistech, kteří tráví celý život žvaněním o věcech, kterým nerozumí, se vyjadřuje pohrdavě, stal se jednou z důležitých opor Flotily ve vyšších vládních kruzích. Je v podstatě mluvčím a důležitým členem tábora, který stojí za snahou o zvýšení výdajů na Flotilu, zvýšení počtu bojových lodí, reaktivaci některých flotil a tím posílení obrany Vnějších světů. Zdědil sice tradiční politiku konfrontace s armádou, ale nejedná nijak dogmaticky a společně s generálem Wardworthem najde často společnou řeč. Oba se snaží čelit civilní opozici, která by ráda seškrtala výdaje na obranu na minimum. V tom jak Flotila, která je už tak zredukovaná, že sotva zvládá své mírové účely (o válečných nemluvě), tak armáda, vidí ve chvíli, kdy Altauzové zase zvedají hlavy, obrovské ohrožení bezpečnosti mnoha okrajových světů a možná i nebezpečí ztráty celých segmentů.
(ilustrace vytvořil razer)

Admirál Faraway je jednou z nejvýraznějších osob současné Flotily a politické scény vůbec. Narodil se na vesmírné lodi, a nezná jiný domov než vesmír. Má vysokou postavu, v obličeji přísný výraz a černé, lehce prošedivělé vlasy. Na první pohled vyniká bledost jeho pokožky, která je způsobena tím, že prakticky celý svůj život strávil na vesmírných lodích. Ty chvíle strávené na planetách se většinou sestávaly z porad a plánování hluboko v podzemních bunkrech nebo loděnicích a docích bez slunečního svitu. Jeho takřka albínský vzhled a to, že většinou nosí pouze důstojnickou uniformu bez označení hodnosti, je již ve Flotile pověstné.
Přestože hodnostně nad ním stojí několik velkoadmirálů, je nejvýraznější postavou celé Flotily právě on. Má neuvěřitelnou kombinaci intelektu, logického myšlení a odvahy, která z něj činí snad jednoho z nejlepších stratégů, jakého kdy Flotila měla od doby slavného Williama Macaryho. Začínal od píky jako obyčejný námořník a během pěti let se propracoval na kapitána vlastní lodi. Během bitvy u Darllenu byla celá flotily rozbita a velící velkoadmirál zabit. Faraway převzal velení a vrhl znovu poražené lodě do boje s takovou vervou, že se tento den zapsal do dějin Flotily. Nepřátelská flotila byla kompletně zničena a kromě dvou (byly pronásledovány a daly přednost internaci na neutrální planetě před zajetím) byly ztečeny nebo zničeny. Faraway byl za toto vítězství povýšen do hodnosti admirála a ihned zreorganizoval frontu a podařilo se mu udržet nepřátelský nápor do doby, než byl uzavřen mír. Byl to pak Faraway, kdo vypracoval plány, podle kterých Flotila dvakrát za sebou rozdrtila Altauzy a vnutila jim nerovný Indenský mír, stejně jako vedl přípravu trestné výpravy proti Netteiům. Ve všech případech velel vždy z můstku své vlajkové lodi a osobně se účastnil všech důležitých bitev. Nikdy se nevyhýbal boji a vždy vede svým příkladem, když se jako první vrhá do útoku. Námořníci pod jeho velením ho za to respektují a má jejich absolutní věrnost.

Přestože politiku příliš nemiluje a o parlamentních diskutérech a civilistech, kteří tráví celý život žvaněním o věcech, kterým nerozumí, se vyjadřuje pohrdavě, stal se jednou z důležitých opor Flotily ve vyšších vládních kruzích. Je v podstatě mluvčím a důležitým členem tábora, který stojí za snahou o zvýšení výdajů na Flotilu, zvýšení počtu bojových lodí, reaktivaci některých flotil a tím posílení obrany Vnějších světů. Zdědil sice tradiční politiku konfrontace s armádou, ale nejedná nijak dogmaticky a společně s generálem Wardworthem najde často společnou řeč. Oba se snaží čelit civilní opozici, která by ráda seškrtala výdaje na obranu na minimum. V tom jak Flotila, která je už tak zredukovaná, že sotva zvládá své mírové účely (o válečných nemluvě), tak armáda, vidí ve chvíli, kdy Altauzové zase zvedají hlavy, obrovské ohrožení bezpečnosti mnoha okrajových světů a možná i nebezpečí ztráty celých segmentů.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12470
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] Space Opera
Vesper III.
zařazení 622978/v/2237.0.1
velikost planety: S3
atmosféra: C116, obtížně dýchatelná, vysoký podíl znečištění a spadových částic, podíl radiace je vysoký ale nepřesahuje Lutigovu normu
populace: nulová/mizivá (neexistují přesné údaje)
hlavní město: dříve Vesper City (nyní zničeno)
hlavní export: -
stabilní vojenská posádka: -
maximální vojenská hotovost: -

(ilustraci vytvořil Nicolas ´Sparth´ Bouvier)
Vesper III. byl jednou z osídlených planet Vnějších světů a představoval lokální klíčové centrum obchodu a pro svou výhodnou polohu i dalšího vesmírného průzkumu. Během první Všeobecné války se o něj velice těžce bojovalo a planeta byla zničena a spálena atomovými zbraněmi a cyklonovými bombami a opuštěna všemi třemi stranami konfliktu jako mrtvý a dále nepoužitelný svět.
Následující tři století planetu v podstatě nikdo nenavštívil, protože válka zpustošila celý segment a tato část vesmíru se dostala na okraj zájmu. Teprve nedávno jeden průzkumník, který na tomto světě hledal ložiska cínu, mědi a dalších drahých kovů, objevil, že část zdejšího obyvatelstva přežila válečné běsnění a vytvořila zde svébytnou kulturu. Nepočetní obyvatelé zde žijí nomádským životem, kdy se vyhýbají spáleným městům a radioaktivním zónám a stěhují se za obživou. Všechny dávné vědomosti jsou zapomenuty a obyvatelé nerozumí principům zbraní ani zbytků techniky, které používají, a uctívají strojní duchy v nich. Každý kmen má vlastního šamana, který má čestné jméno „mechanik“ a provádí očistné rituály k uspokojení potřeb duchů. V jejich životech hraje velkou roli náboženství a různá tabu. I po třech stoletích v nich zůstaly zakořeněny hrůzy Všeobecné války a jsou nepřátelští vůči všem cizincům. Sám průzkumník stěží vyvázl životem.
Později planetu navštívilo ještě několik lodí a jedna z misí dokonce v troskách lakianské základny vyhrabala informační databanku, která se jako zázrakem dochovala a nebyla spálena jako vše ostatní. Větší část planety je ale neprozkoumaná a je to odlehlý kout vesmíru, kam málokdo zavítá (a zvláště ne hlídkové lodě). Odhaduje se, že planetu občas používají jako základnu některé pašerácké nebo pirátské skupiny, ale přesné informace chybí.
zařazení 622978/v/2237.0.1
velikost planety: S3
atmosféra: C116, obtížně dýchatelná, vysoký podíl znečištění a spadových částic, podíl radiace je vysoký ale nepřesahuje Lutigovu normu
populace: nulová/mizivá (neexistují přesné údaje)
hlavní město: dříve Vesper City (nyní zničeno)
hlavní export: -
stabilní vojenská posádka: -
maximální vojenská hotovost: -

(ilustraci vytvořil Nicolas ´Sparth´ Bouvier)
Vesper III. byl jednou z osídlených planet Vnějších světů a představoval lokální klíčové centrum obchodu a pro svou výhodnou polohu i dalšího vesmírného průzkumu. Během první Všeobecné války se o něj velice těžce bojovalo a planeta byla zničena a spálena atomovými zbraněmi a cyklonovými bombami a opuštěna všemi třemi stranami konfliktu jako mrtvý a dále nepoužitelný svět.
Následující tři století planetu v podstatě nikdo nenavštívil, protože válka zpustošila celý segment a tato část vesmíru se dostala na okraj zájmu. Teprve nedávno jeden průzkumník, který na tomto světě hledal ložiska cínu, mědi a dalších drahých kovů, objevil, že část zdejšího obyvatelstva přežila válečné běsnění a vytvořila zde svébytnou kulturu. Nepočetní obyvatelé zde žijí nomádským životem, kdy se vyhýbají spáleným městům a radioaktivním zónám a stěhují se za obživou. Všechny dávné vědomosti jsou zapomenuty a obyvatelé nerozumí principům zbraní ani zbytků techniky, které používají, a uctívají strojní duchy v nich. Každý kmen má vlastního šamana, který má čestné jméno „mechanik“ a provádí očistné rituály k uspokojení potřeb duchů. V jejich životech hraje velkou roli náboženství a různá tabu. I po třech stoletích v nich zůstaly zakořeněny hrůzy Všeobecné války a jsou nepřátelští vůči všem cizincům. Sám průzkumník stěží vyvázl životem.
Později planetu navštívilo ještě několik lodí a jedna z misí dokonce v troskách lakianské základny vyhrabala informační databanku, která se jako zázrakem dochovala a nebyla spálena jako vše ostatní. Větší část planety je ale neprozkoumaná a je to odlehlý kout vesmíru, kam málokdo zavítá (a zvláště ne hlídkové lodě). Odhaduje se, že planetu občas používají jako základnu některé pašerácké nebo pirátské skupiny, ale přesné informace chybí.
Re: [+] Space Opera
odkial to mate chalani ?
velmi sa mi pacia posledne prispevky
BloodCats je v pohode nazov (s coolovostou to netreba prehanat). Mozno by sa zislo kuknut ake nazvy maju sucasne zoldnierske jednotky (ak vobec maju vlastne nicky)
velmi sa mi pacia posledne prispevky

BloodCats je v pohode nazov (s coolovostou to netreba prehanat). Mozno by sa zislo kuknut ake nazvy maju sucasne zoldnierske jednotky (ak vobec maju vlastne nicky)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12470
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] Space Opera
Je to naše práce, kterou pácháme ve volných chvílích.Aljen píše:odkial to mate chalani ?

Smysl by měl být takový, že to není ucelený setting, ale jenom určité střípky nebo nápady a pokud se něco někomu bude do hry Space opery hodit, může to použít pro setting vlastní. Pokud se tobě líbí, tak jsme moc rádi.
Z toho důvodu jsem nekomentoval ty Blodcats - mě se ten název líbí, ale ta poznámka tam je, takže každý, kdo by je chtěl použít si název může nechat nebo ho změnit. Současné žoldnéřské skupiny moc inspirativní názvy nemají (Executive Outcomes, Sandline International, Gurkha Security Guards, DynCorp International, Blackwater Worldwide, etc.).
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12470
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] Space Opera
Kar-Mara
zařazení 1624731/sln/133.8
velikost planety: M2
atmosféra: A015, dýchatelná
populace: 12 miliard (Marané), 5 milionů (lidé a Altauzové)
hlavní město: Saaquastiss/Mara Capital
hlavní export: mořské potraviny (ryby, řasy) a hluboko těžené vzácné suroviny
stabilní vojenská posádka: 500 000 mužů
maximální vojenská hotovost: 4 000 000 mužů a žen

(ilustraci vytvořil Nicolas ´Sparth´ Bouvier)
Kar-Mara je oceánovou planetou, která nemá žádný velký kontinent a veškerou pevninu kromě polárních ledovců tvoří řetězy menších ostrovů a ostrůvků. Jako taková je přímo ideální kolonizační planetou pro obojživelnou rasu Maranů, která ji osídlila již na začátku své expanze. V současné době představuje kromě jejich domovské planety Mara druhé nejvýznamnější centrum maranské civilizace. Právě zde se montují velké maranské křižníky, které jsou určené pro Flotilu a Kar-Mara je také ekonomickým centrem, které kontroluje většinu finančních toků.
Na planetu byla dovezena maranská fauna a flóra, která prakticky vytlačila původní druhy a prakticky tak planetu proměnila v novou Maru (jak ostatně její název v původním jazyce říká). Marané vystavěli města jak na souši, tak pod vodou a moře proměnili na své farmy, kde pěstují ve velkém mořské řasy a mahuny (maranská forma velkých plejtváků) na maso. Marané jsou především pěstitelé a výzkumníci, proto většina populace se věnuje právě pěstování potravin, z nichž velká část jde na export. Na zásobách z Kar-Mary jsou závislé především dva sousední kovářské světy Salunnas II. a Alpha Tal, které by se bez nich těžko obešly. Všechny tři měsíce planety jsou využívány jako zdroj surovin a na těžbě se ve velké míře podílejí lidští horníci, kteří jsou najímáni právě za tímto účelem. Zbytek lidí na planetě tvoří zaměstnanci bankovních domů v kar-maranských městech. Před nedávnou dobou Kar-Mara přijala také menší populaci altauzských uprchlíků, kteří z politických důvodů museli opustit vlastní světy.
Teprve nedávno byly hluboko pod povrchem jednoho z měsíců Kar-Mary náhodou objeveny zbytky pradávného města jakési dávno vymřelé civilizace. Způsobilo to senzaci a pomalu začínají vykopávky a průzkum celé oblasti. Zatím vůbec netušíme, kdo nebo proč zde postavil tento podzemní labyrint.
Kar-Mara stojí společně s většinou světů Maranské unie ve vládě na umírněných pozicích a stojí proti další militarizaci vlády, i když kvůli loděnicím, které zde jsou, její zástupci podporují další dobudování Flotily a rozšíření jejího operačního působení (čímž se tradiční maranské politice vymykají).
zařazení 1624731/sln/133.8
velikost planety: M2
atmosféra: A015, dýchatelná
populace: 12 miliard (Marané), 5 milionů (lidé a Altauzové)
hlavní město: Saaquastiss/Mara Capital
hlavní export: mořské potraviny (ryby, řasy) a hluboko těžené vzácné suroviny
stabilní vojenská posádka: 500 000 mužů
maximální vojenská hotovost: 4 000 000 mužů a žen

(ilustraci vytvořil Nicolas ´Sparth´ Bouvier)
Kar-Mara je oceánovou planetou, která nemá žádný velký kontinent a veškerou pevninu kromě polárních ledovců tvoří řetězy menších ostrovů a ostrůvků. Jako taková je přímo ideální kolonizační planetou pro obojživelnou rasu Maranů, která ji osídlila již na začátku své expanze. V současné době představuje kromě jejich domovské planety Mara druhé nejvýznamnější centrum maranské civilizace. Právě zde se montují velké maranské křižníky, které jsou určené pro Flotilu a Kar-Mara je také ekonomickým centrem, které kontroluje většinu finančních toků.
Na planetu byla dovezena maranská fauna a flóra, která prakticky vytlačila původní druhy a prakticky tak planetu proměnila v novou Maru (jak ostatně její název v původním jazyce říká). Marané vystavěli města jak na souši, tak pod vodou a moře proměnili na své farmy, kde pěstují ve velkém mořské řasy a mahuny (maranská forma velkých plejtváků) na maso. Marané jsou především pěstitelé a výzkumníci, proto většina populace se věnuje právě pěstování potravin, z nichž velká část jde na export. Na zásobách z Kar-Mary jsou závislé především dva sousední kovářské světy Salunnas II. a Alpha Tal, které by se bez nich těžko obešly. Všechny tři měsíce planety jsou využívány jako zdroj surovin a na těžbě se ve velké míře podílejí lidští horníci, kteří jsou najímáni právě za tímto účelem. Zbytek lidí na planetě tvoří zaměstnanci bankovních domů v kar-maranských městech. Před nedávnou dobou Kar-Mara přijala také menší populaci altauzských uprchlíků, kteří z politických důvodů museli opustit vlastní světy.
Teprve nedávno byly hluboko pod povrchem jednoho z měsíců Kar-Mary náhodou objeveny zbytky pradávného města jakési dávno vymřelé civilizace. Způsobilo to senzaci a pomalu začínají vykopávky a průzkum celé oblasti. Zatím vůbec netušíme, kdo nebo proč zde postavil tento podzemní labyrint.
Kar-Mara stojí společně s většinou světů Maranské unie ve vládě na umírněných pozicích a stojí proti další militarizaci vlády, i když kvůli loděnicím, které zde jsou, její zástupci podporují další dobudování Flotily a rozšíření jejího operačního působení (čímž se tradiční maranské politice vymykají).
Re: [+] Space Opera
Shangri-la
zařazení ?/?/?
velkost planety: ?
atmosfera: nestála
populácia: približne 100 000 (Mafre- duchovia vesmíru)

Shangri-la je viac priestor ako planétou, jej poloha je nestabilná, ale svojim neustálym presúvaním neprekračuje hmlovinu Alfa Kentaury nedaleko vesmírnej kolónie Devonských pohraničiarov vnútorného prstenca. Podľa záznamov vznikla shangri-la, ako ju nazval jej objavitel, kapitán Swen Horton, ako odraz zaniknutého sveta. Dôsledok bieleho trpaslíka. V tejto hmlovine už uviazlo mnoho posádok a každá z nich sa nevyhla stretnutiu s civilizáciou duchov. Tí mali podobu ich zosnulých blízkych, sam kapitán Horton sa v Shangri-le stretol so svojou zosnulou matkou. Je to vlastne jedno obrovské mesto na hrebeni hôr, z ktorých zostup nie je možný pretože sú tak vysoké, že výhľad z balkónov palácov tvoria nekonečné mračná. Mesto je plné zelených záhrad, vodopádov a zdobených palácov. Vzduch ktorý v Shangri-le dýchate ma na väčšinu rás halucinogenne a blahodárne účinky, celé posádky sa často pristihli ako sedia pri fontánach, plných nadhernej architektury bez slov. Neskôr však kapitán Horton uviedol v palubnom deníku,že rasa Mafre ako ich nazval študujú rasy a ovplivnujú ich mysle čím potláčajú mozgovú aktivitu, to ma za následok odumieranie mozgových buniek. No pre Mafre je to len hra, sú ako malé deti avšak neuvedomujú si, že svojou hrou dokážu zabiť. Naštastie sa túto skupinu rozhodla hľadať hliadka pohraničiarov, ktorý su voči vplyvu tejto záhadnej rasy imunny.
zařazení ?/?/?
velkost planety: ?
atmosfera: nestála
populácia: približne 100 000 (Mafre- duchovia vesmíru)

Shangri-la je viac priestor ako planétou, jej poloha je nestabilná, ale svojim neustálym presúvaním neprekračuje hmlovinu Alfa Kentaury nedaleko vesmírnej kolónie Devonských pohraničiarov vnútorného prstenca. Podľa záznamov vznikla shangri-la, ako ju nazval jej objavitel, kapitán Swen Horton, ako odraz zaniknutého sveta. Dôsledok bieleho trpaslíka. V tejto hmlovine už uviazlo mnoho posádok a každá z nich sa nevyhla stretnutiu s civilizáciou duchov. Tí mali podobu ich zosnulých blízkych, sam kapitán Horton sa v Shangri-le stretol so svojou zosnulou matkou. Je to vlastne jedno obrovské mesto na hrebeni hôr, z ktorých zostup nie je možný pretože sú tak vysoké, že výhľad z balkónov palácov tvoria nekonečné mračná. Mesto je plné zelených záhrad, vodopádov a zdobených palácov. Vzduch ktorý v Shangri-le dýchate ma na väčšinu rás halucinogenne a blahodárne účinky, celé posádky sa často pristihli ako sedia pri fontánach, plných nadhernej architektury bez slov. Neskôr však kapitán Horton uviedol v palubnom deníku,že rasa Mafre ako ich nazval študujú rasy a ovplivnujú ich mysle čím potláčajú mozgovú aktivitu, to ma za následok odumieranie mozgových buniek. No pre Mafre je to len hra, sú ako malé deti avšak neuvedomujú si, že svojou hrou dokážu zabiť. Naštastie sa túto skupinu rozhodla hľadať hliadka pohraničiarov, ktorý su voči vplyvu tejto záhadnej rasy imunny.
Sorcerer Endbringer https://www.kickstarter.com/projects/11 ... endbringer
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host