[soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Khanemis
Příspěvky: 53
Registrován: 21. 6. 2008, 13:46

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Khanemis »

RomiK píše:Khanemis: Díky za upřesnění. Ani si neumíš představit, jak těžké bylo hodnotit - každá postava byla svým vlastním způsobe naprosto geniální. A teď to nějak rozděl a ohodnoť.
Náhodou si to představit umím a vím, že to bylo určitě dost těžké:-) Ono vůbec každé hodnocení kreativních výtvorů různých lidí, je složité, protože každý má jiný vkus, jiné očekávání, jiné zkušenosti. Já se například v hodnocení ostatních postav celkem liším od většiny porotců, ale to není špatně, prostě každý k tomu vážně přistupuje jinak:-) Odvedli jste slušnou práci.

Jerson píše:A musím říct, že jsem doběhl sám sebe. Často slýchvám "Jersone, je to dobré, ale moc rozvláčné." Takže když jsem si přečetl, že ideálně by se popis postavy měl vejít na jednu A4 běžným písmem, vše z popisu co bylo nad tento rozsah a nebylo to nezbytně nutné k hraní jsem prostě osekal, abych porotce nezahlcoval.
O minulosti a charakteru Artura bych totiž napsal další jednu stranu (přesněji jsem napsal a pak smazal další stranu), a při čtení hodnocení (a když jsem viděl rozsah dalších postav) jsem toho velmi, ale opravdu velmi litoval - protože jsem při odesílání věděl, že je popis osekaný. :(
No, to je fakt, ta postava vypadá, jako by ses jí snažil trošku násilně co nejvíc zkřesat. Celkově s tím doporučeným menším rozsahem byl problém, jak tak slyším, u spousty lidí. Já bych tam taky sepsal ještě pár dalších věcí, ale už tak jsem si říkal, že dost překračuju. Na druhou stranu jsem nešel přesně na tu stránku, však to tam nebylo řečeno, jako že to musí být tak, ale že by to nemělo být o moc delší;-)
Jestli tu postavu tedy někdy doděláš jen tak čistě pro sebe, tak jsem na ní opravdu velmi zvědavý. Má výborný potenciál:-)
Arclite píše:Zdravím, čtu si tak tutok diskuzi, a jelikož jsem tu narazil na něco, co se týká mé postavy, jež jsem odeslal do této soutěže, dovolil bych si objasnit pár věcí. :)
Výborně, jsem rád, že to vůbec někdo četl:-)) Jinak s tvým objasněním vskutku souhlasím. Někde to mohlo být asi lepší, jinde je to čistě věcí osobního přístupu a někde zase uškodilo, že díky rozsahu tam nebyl prostor na pořádné dovysvětlení. Je škoda nenakousnutí té myšlenky s tím, že Karega nezatkli královi pohůnci, ale že šlo o něco více, tos tam mohl ještě alespoň naznačit, hned by to podle mě víc prospělo:-)
A stejně jako u Jersona by mě tvá postava v rozšířené edici taky celkem zajímala:-)
Solweymira píše:Weird byl hozená rukavice, experiment a můj úlet do Urban fantasy. Zkouška, co systém snese a co je možné. Weird se neměl brát moc vážně. Vlastně se ani neměl líbit, měl zneklidnit. V životě pro to nenajdu hráče. :D
Vidíš a já třeba Weird beru celkem vážně, přijde mi to jako skvělý nápad s netušenými možnostmi pro hru. Ano, bude to složité zahrát, ale znáš to "no pain, no gain":-)
Solweymira píše:Amee je postava, pro kterou jsem Gamemaster. Většina věcí, které jí jsou vytýkány, v praxi nejsou pravda - je jedním z nejdůležitějších nosných prvků hry a hráč na ní vyloženě "ujíždí". Původně jsem ji z mnoha důvodů (a byly tu vypsány) chtěla odmítnout do hry přijmout, ale obavy byly liché a jsem ráda, že někoho takového v kampani mám.
Možné to je, ono Amee podlě mě nejvíc škodí ta forma jejího popisu - neživá, neosobní, dost povšechná. Právě u takovéhle postavy by to chtělo, aby bylo z textu cítit zzrovna to nadšení pro ní, jaké ten hráč evidentné má:-)
Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Goran »

Děkuji a gratuluji všem zúčastněným!
Jsem rád za umístění na 4. místě; když jsem si pročetl seznam těch postav, tak mě tak dobré umístění mého oblíbeného charizmetka mírně překvapilo.

Solweymira: jestli dostanu dobrou příležitost, tak vezmu Weird jako hozenou rukavici. Nevím jestli to zvládnu uhrát, ale za pokus to stojí :wink:
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od boubaque »

Khanemis píše:Já se například v hodnocení ostatních postav celkem liším od většiny porotců, ale to není špatně, prostě každý k tomu vážně přistupuje jinak:-) Odvedli jste slušnou práci.
Taky jsem četl tvůj příspěvek a musím říct, že konkrétně se mnou jsi se někdy rozcházel opravdu hodně (třeba zcela opačné názory na uvěřitelnost historie Bredwordina nebo Diany :)). Každopádně díky za uznání ;)
Solweymira píše:Amee je postava, pro kterou jsem Gamemaster. Většina věcí, které jí jsou vytýkány, v praxi nejsou pravda - je jedním z nejdůležitějších nosných prvků hry a hráč na ní vyloženě "ujíždí". Původně jsem ji z mnoha důvodů (a byly tu vypsány) chtěla odmítnout do hry přijmout, ale obavy byly liché a jsem ráda, že někoho takového v kampani mám.
Ještě jenou jsem si četl všechna hodnocení k Amee a tak nějak nemám pocit, že by jí bylo něco moc vytýkáno - spíš všichni upozorňují na nebezpečí pro hru a málo vodítek, jak Amee hrát. Tady je důležité uvědomit si, že postava by měla být odevzdaná v takové formě, aby ji byl schopný zahrát i někdo jiný. Chápu, že dostat vše potřebné na jednu stránku, není vůbec jednoduché (a často ani možné - o čemž jsem se přesvědčil sám v minulém ročníku), naopak hráč, který postavu vytváří, má o ní mnohem jasnější představu, takže věřím, že ve vaší hře je Amee plnohodnotná a zajímavá postava. A tak působila i na mě, jen jí chybělo víc pomůcek a rad do hry. A taky se nakonec sešlo několik lepších postav, alespoň pro mě ;)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1473
Registrován: 17. 10. 2006, 13:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Erric »

Solweymira píše:Amee je postava, pro kterou jsem Gamemaster. Většina věcí, které jí jsou vytýkány, v praxi nejsou pravda - je jedním z nejdůležitějších nosných prvků hry a hráč na ní vyloženě "ujíždí". Původně jsem ji z mnoha důvodů (a byly tu vypsány) chtěla odmítnout do hry přijmout, ale obavy byly liché a jsem ráda, že někoho takového v kampani mám.
boubaque píše:... spíš všichni upozorňují na nebezpečí pro hru a málo vodítek, jak Amee hrát. Tady je důležité uvědomit si, že postava by měla být odevzdaná v takové formě, aby ji byl schopný zahrát i někdo jiný.
Presne jak rika bubaque. Je dulezite, aby bylo mozne postavu uchopit. Komentovali jsme text jako celek, a nemyslim si ze by ta postava dopadla spatne, ba naopak.
Urlor
Příspěvky: 13
Registrován: 4. 2. 2009, 11:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Urlor »

Nejprve gratuluji Solweymire k vítězství, její postava by mi dobře hrála už jen proto, že má s Loquem mnoho společného. Mám však pocit, že Diana je postava již částečne rozehraná a díky její minulosti ji neni možné zahrát v jiném světě (zkrátka nebude zde žádný zmizelý Havran, nesmrtelný kníže atd... a taktež budu těžko ostatním hráčům vnucovat události, které se nestali). Nicméně to není výtka, spíše jen konstatování, protože do Vámi rozehrané hry Diana zapadá a tvořit postavu tak, aby byla univerzální, je celkem obtížné, ne-li nemožné.
____________________________________________

Teď k obhajobě Loqueho :) Počítal jsem stím, že délka bude potíž, taktéž jsem počítal s tím, že postava nezapadne díky svému uřčení (Lineage), ale přesto jsem čekal lepší umístění :)

V první řadě me přišlo podivné hodnocení Bifiho. To že mu nic neříkají pojmy běžné v našem světě (inkvizice, povstání, kadet), či pojmy běžné ze světa Lineage (pro které je postava určena) jistě nebude chybou postavy. Přeci jen, pokud se někdo rozhodne postavu hrát, jistě si zjistí informace o světě, do kterého je určena. Templář je označení chrámových rytířů, Shilen a Einhasad jsou jména dvou božstev (v Lineage je 6 hlavních bohů)

Nevím zda Bifi dostal k hodnocení text po korektuře, ale ve verzi kterou jsem posílal se píše již na prvních řádcích "Loque Orlyndar, temný elf, 38let" a taktéž je v textu psáno, že je to postava pro Lineage2. Takže připomínky "z jakého je to prostředí" či "že je postava drow jsem se dozvěděl až..." (v mnoha fantasy světech je drow a temný elf považován za jedno a to samé, a zrovna v našem světe tomu tak je) mi tedy nepřipadají na místě.

Byla mi hodně vytýkána délka příběhu, ano souhlasím, asi by to šlo zkrátit, zkoušel jsem to, ale poté mi přišlo, že se vytrácela podstata a celkově to bylo i takové "nemastné neslane". Popis výcviku měl nastínit, že byl Loque veden k takovým věcem jako splnit nesplnitelné, nebrat ohledy na ostatní, být vždy ten nejlepší, být stále ostražitý a zároveň měl výcvik eliminovat slabé jedince (hlavně po psychické stránce)

Že Loque nemá slabiny? Jeho nějvětší slabinou je právě jeho samotářství, inkrikánství, vyděračství a vůbec všechny nekalé praktiky, které používá. Záleží na tom, jak hráči tyto nástroje uchopí. V mém podání je Loque nyní cosi jako dvojitý agent a jeho odhalení by jistě mělo nepříznivé důsledky.

Co se týká zásad, není pravda, že žádné nemá. Je jich málo, ale jsou. Zrada drowa či přítele je pro něho celkem překážkou, v soubojích ctí dohodnutá pravidla, světlé elfíky loví při každé příležitosti, navenek se na sebe snaží neupozorňovat, to vše je myslím v textu zmíněno. Krom toho, ne každý je zásadový.

To že nemá žádné partnery, či vazby na prostředí nepovažuji za negativum, spíše naopak. V první řadě jde o nově vytvořenou postavu (a také velmi mladou, 38let pro elfa není mnoho) a tak je nesmysl nějaké vazby tvořit, Loque je jen další bezvýznamný drow, který ještě nic nedokázal a žádné velké vazby nemá, co dokáže záleží na hráči samotném. Dle mého tyto vazby musí hráč vytvořit přímo při hraní, případně interakcí s ostatními hráči. K čemu by nám byla Loqueho "fiktivní" milenka? Vždyť pro ostatní hráče by byla víceméně nedotknutelná. A vymýšlet si vazby, které by nejspíše narušovali historii světa je nesmysl. Není dobré mít vazby s prostředím jen na papíře, pak dochází k tomu k reakcím typu "ne o tom jsem nikdy neslyšel", "lžeš, takhle to vůbec nebylo", "Sibila, tvoje žena? Tak ji mezi nás někdy přiveď"

Svrhnutí režimu, jak již bylo psáno výše, Loque zatím ve světě nemá žádné vazby ani kontakty. Jeho cílem tedy je najít nějaké hnutí odporu, případně nějaké takové hnutí přímo vytvořit a v příhodném okamžiku udeřit (což je zhruba v textu napsáno). Težko mohu popisovat ským, jak, kdy - to jsou totiž věci, které záleží hlavně na vývoji postavy a tom, jaké známosti Loque najde.
____________________________________________

Tolik asi k obhajobě nejvíce kritizovaných bodů. Jinak chapu, ze hodnotit Loqueho bylo obtizne, protoze nezapadl mezi ostatní postavy. Ono přeci jen bude hodně rozdílů v tvorbě postavy pro MMORPG, stolni hru, ci nejakou jinou "papirovku". Taktež toto neberte jako kritiku nebo "kopani kolem sebe", spíše jsem chtěl objasnit své myšlenkové pochody a také důvody proč tam co je a není. :) Co se týká umístení, celkem me netrápí, postavu jsem poslal spíše jen tak abych se "pochlubil" a poslechl si nazory ostatních, než s nějakými ambicemi na výhru :)

Co se tyká ostatních postav, zatím jsem četl jen Dianu a ta se mi líbí.
Faremion - Český Lineage II roleplaying server
http://www.faremion.cz
Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1473
Registrován: 17. 10. 2006, 13:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Erric »

Urlor píše: Že Loque nemá slabiny? Jeho nějvětší slabinou je právě jeho samotářství, inkrikánství, vyděračství a vůbec všechny nekalé praktiky, které používá.
To nejsou slabiny.
Spatna povest nebo nemuze videt krev - jsou slabiny.
Urlor
Příspěvky: 13
Registrován: 4. 2. 2009, 11:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Urlor »

Erric píše: To nejsou slabiny.
Spatna povest nebo nemuze videt krev - jsou slabiny.
No a pokud slabinou muze byt i spatna povest, tak tu Loque diky svym vyse zminovanym vlastnostem ma, respektive vytvori si ji, pokud bude spravne zahran :) Stejne tak muze byt slabinou to, ze v domluvenych soubojich bojuje cestne.

Ono asi spise zalezi na tom, co si pod pojmem slabina predstavime. Ja za slabinu povazuji neco, diky cemu je postava zranitelna a nebo s ni muze byt manipulovano. Nevim co si pod pojmem slabina predstavujes ty
Faremion - Český Lineage II roleplaying server
http://www.faremion.cz
Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1473
Registrován: 17. 10. 2006, 13:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Erric »

Urlor píše:No a pokud slabinou muze byt i spatna povest, tak tu Loque diky svym vyse zminovanym vlastnostem ma, respektive vytvori si ji, pokud bude spravne zahran :)
Podstatne neni to co "si postava vytvori", nebo ze by melabyt spravne zahrana. Podstatne v soutezi bylo, aby to bylo napsane v tom textu, ktery autori odevzdavali. Pokud tam neni napsane, jak tu ci onu vlastnost spravne zahrat, bere ji kazdy tak jak je napsana a v takovem pripade opravdu nema Loque kdovijake slabiny.
Nebavim se o tom, co by mohlo byt, ale co jsi napsal do sve prace, to je cele.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Aljen »

Dodam ze
" samotářství, inkrikánství, vyděračství a vůbec všechny nekalé praktiky, které používá"
toto aspon u mna vacsinou znamena ze ma brutalne vyhody :)
moralka - vysoko pruzna
skilly a abilities - podsvetie a diplomacia ... co moze byt silnejsie ;)
samotarstvo - nie je ho moc ako zmacknut cez nejaky kontakt, rodinu, lasku ... tiez vyhoda
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1473
Registrován: 17. 10. 2006, 13:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Erric »

Aljen: Jo tyhle bych prave zaradil mezi ty schopnosti o kterych jsem mluvil ve shrnuti hodnoceni k soutezi jako o emocnim munchkinismu v socialni interakci;o)
Urlor
Příspěvky: 13
Registrován: 4. 2. 2009, 11:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Urlor »

Erric: jasny, uz chapu jak to bylo mysleno.

Aljen: brutalni vyhody to mohou byt u hry, kde si takoveto skilly vyberes a nasledne ti to pri nejakych overovacich algoritmech, zvysuje tve sance na uspech. V Lineage vsak na toto skilly nejsou, stejne tak, zde neni zadny overovaci algoritmus. Takze jedinou vyhodou je byt schopny herec, protoze ostatni musis presvedcit za pomoci svych slov a skutku.

Samotarstvi - muze byt vyhodou, ale pokud se dostanes do krizku s vetsi skupinou, najednou se z toho stava nevyhoda, protoze se nemas na koho obratit. Zde bych spise rekl, ze to ma sve pro a proti, nez ze by to byla nejaka vyhoda.

Laska, rodina... to uz jsem vysvetloval v predchozim postu, netreba se k tomu vracet
Faremion - Český Lineage II roleplaying server
http://www.faremion.cz
Uživatelský avatar
Solweymira
Příspěvky: 76
Registrován: 4. 9. 2007, 12:25
Bydliště: Znojmo - Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Solweymira »

Urlor píše:Nejprve gratuluji Solweymire k vítězství, její postava by mi dobře hrála už jen proto, že má s Loquem mnoho společného. Mám však pocit, že Diana je postava již částečne rozehraná a díky její minulosti ji neni možné zahrát v jiném světě (zkrátka nebude zde žádný zmizelý Havran, nesmrtelný kníže atd... a taktež budu těžko ostatním hráčům vnucovat události, které se nestali). Nicméně to není výtka, spíše jen konstatování, protože do Vámi rozehrané hry Diana zapadá a tvořit postavu tak, aby byla univerzální, je celkem obtížné, ne-li nemožné.
A tohle je zrovna postava, kterou jsem ještě nehrála. Je součástí nikdy nehraného archivu dobrodružství a původně jde o CP. :)
Podle mne... mi nikdy nedělalo potíže postavu jakkoli modifikovat a upravovat. Epizoda s Havranem se vůbec nemusela odehrát. Můžeme být konkrétnější a ve světě bez upírů a vlkodlaků z něj učinit třeba zloděje duší. Umím si to představit i v prostředí třeba Trhlinových válek od Feista. Nebo ve středověké verzi Noční hlídky.
Nevím, co to znamená postavu správě zahrát nebo správně uchopit ve smyslu, že žádné uchopení nemusí být špatné.

Ke tvorbě postavy... když se bude postupovat podle "desetiminutového" návodu, vzniknou snadněji srovnatelné postavy. Vynikne nápad a hratelnost a zápletky. Styl se posune do pozadí. Ušetříme si spoustu skuhrání, ale to by pak nebyla taková zábava :-)
Nerozhoduje lepší teorie, jen lepší život.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od ilgir »

Mám však pocit, že Diana je postava již částečne rozehraná a díky její minulosti ji neni možné zahrát v jiném světě (zkrátka nebude zde žádný zmizelý Havran, nesmrtelný kníže atd... a taktež budu těžko ostatním hráčům vnucovat události, které se nestali).
Nebylo to náhodou v zadání soutěže? Jako aby ta postava nebyla univerzální.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Markus »

Zdravím všechy - zejména nové tváře (vítej, Urlore). Velmi mile mě překvapilo, že jste se pustili do zevrubné analýzy postav. Je to super vidět, že je tu díky soutěži tak živo. :wink:

Nestíhám reagovat na vše, tak jenom pár organizačních záležitostí:

K délce postav - v loňském úvodním ročníku bylo natvrdo omezení na jednu stránku. Že je možné se do jedné stránky vejít, to dokazují loňské postavy. Soutěžící si na to ale stěžovali, tak jsme to pro letošek udělali jen jako doporučení. S varováním, že "méně je někdy více" - počítali jsme s tím, že za příliš rozvláčné a všeobsažné texty budou někdy postihy, což se například stalo u Loqua nebo tuším u Weird. Chápu, že omezení délky vyznívá jako hrozný hendikep, ale pamatujte prosím na porotce, kteří všechny ty postavy musejí číst. :wink: Plus také, že má-li postava být hratelná, nemůžete čtenáře zahltit informacemi a svázat mu ruce - nechce také něco na jeho kreativitě.

Zajímalo by mě, co si o omezeních/doporučeních myslíte. Nechali byste to takhle - tj. na posouzení porotců - i pro příště, nebo byste opět stanovili nějakou fixní délku, spravedlivě pro všechny?


K objektivitě - objektivita je nekonečný boj. Jak hodnotit správně, a přitom pokud možno nezaujatě? Tohle jsme řešili při sestavování poroty. Je pochopitelné, že každý porotce hodnotí velmi subjektivně a nikdy se nemůžete stotožnit s hodnocením všech (mě například dráždilo RomiKovo protěžování kladných postav O-) ). My jsme se objektivitu rozhodli hledat dvěma způsoby: 1) jednak rozmanitostí poroty, ve které byli rozliční hráči od těch s dlouholetými, pestrými a nezměrnými zkušenostmi (Bifi) až po "hlas lidu" (Romik, horlivý Dračákysta 8) ). Když se podívám, že i u postav vespodu žebříčku se našla velká čísla, myslím, že rozmanitost se povedla. Vítězem pak byl ten, kdo oslovil nejvíce porotců. 2) tím, že jsme porotce nechali podepřít svá čísla argumenty. Takže hodnocení nebyla anonymní, ale jasně jste viděli i ty důvody, proč stojí za čísly.

Myslíte, že lze zajistit i nějaké "objektivnější" nebo "lepší" hodnocení, nebo souhlasíte, že cesta rozmanitosti je to pravé ořechové?


K univerzálnosti - tématem ročníku byly "osobní příběhy", což se s univerzálností do jisté míry vylučuje. Myslím, že jednou z nejčastějších výtek porotců byly komentáře typu "chybí fokus", "příliš všeobsažné", "nevěděl bych, jak postavu ve hře uchopit," "chybí ukotvení ve světě"; mezi pozitivy naopak zaznívalo "geniální in medias res" nebo "cením si toho, že je postava dobře ukotvena v herním světě". Postavy na špičce žebříčku jsou všechny velmi "neuniverzální", dost specifické pro konkrétní prostředí (nesou si s sebou zárodky světa, cizí postavy, atd.) Takže myslím, že tady porota dostála svých slibů a zaměření na "osobní příběhy postav". Mrzí mě, pokud někdo získal dojem, že cílem je univerzalita... ale myslím, že v zadání to bylo vystiženo celkem jednoznačně. :wink:

---

Urlor: Díky za zevrubnou reakci. Já si myslím, že to nízké hodnocení vyrostlo právě z nějakého střetu představ o tom, co je cílem soutěže. Píšeš např. že kontakty by si měla postava získat až ve hře, nebo že by napojení na cizí postavy mohlo poškodit historii světa... to je rozhodně přijatelný náhled na hru, ale v letošním tématu jsme tohle chtěli přímo porušit a doslova jít proti tomu. Zadání na "osobní příběhy" si vyloženě žádá ukotvení ve světě, kontakty, slabiny, atd. Chápu, že je to omezující a pro mnohé hráče to může být opakem toho, jak jsou zvyklí tvořit postavy. Ale na druhou stranu je to výzva. A soutěž musí mít nějakou výzvu a téma, jinak by to nebyla soutěž. :P Škoda... možná že třeba v předchozím ročníku bys bodoval výš. Plus samozřejmě problém toho, že je to do počítačové hry - a to, co funguje v MMORPG, nemusí nutně dobře fungovat u herního stolu.


A sám jsem zvědav, jaké téma vymyslíme pro příští ročník :wink:

Jerson: Kdybych hodnotil já, tak ti dávám bonusové body za to, že ses vešel na jednu stránku :) Například odstavec, kde zmiňuješ ženy a že "nejhorší by bylo, kdyby se zamiloval do případné šéfové" mi přišel naprosto bombastický. Úžasný příklad toho, jak se jen málo slovy dá říct mnoho, a jak jedinou větou nastínit konflikty na celou kampaň dopředu. U mě jsi to co se týče stylu psaní jednoznačně vyhrál! (a možná bys u mě vyhrál i celkově, ale nezkoušel jsem si postavy bodově hodnotit)
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Pieta »

Aljen píše:Dodam ze
" samotářství, inkrikánství, vyděračství a vůbec všechny nekalé praktiky, které používá"
toto aspon u mna vacsinou znamena ze ma brutalne vyhody :)
moralka - vysoko pruzna
skilly a abilities - podsvetie a diplomacia ... co moze byt silnejsie ;)
samotarstvo - nie je ho moc ako zmacknut cez nejaky kontakt, rodinu, lasku ... tiez vyhoda
No to je úplně nádherná postava do Wushu.
Intrikán a vyděrač 5
Špatná pověst 4
Samotář 3
(-;
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů