[soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Jerson »

Asi takto - kdyby byl příští ročník omezen rozsahem na 1 - 2 strany popisu, obrázek a statistiky nepočítaje, bylo by to podle mě ideální. Jsem rozvláčný a tak omezení rozsahu potřebuju, ale na dvě strany se mi musí vejít už vše podstatné.

Takže mě vlastně jen mrzí, že jsem nenaplnil očekáváních některých porotců.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Markus »

Jersone, jsi druhý! :)
Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2514
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Bart »

abych taky něčim přispěl do diskuse

k délce - mě současná verze docela vyhovovala - doporučenej rozsah, když to člověk moc překročí, tak se strávaj body; kdyby se náhodou příště zadával striktní rozsah, tak bych prosil spíš ve znacích nebo něčem podobně snadno měřitelnym - dost mě překvapilo, jak má kdo dlouhou jednu stránku...

k objektivitě - jasně že to je věčnej boj.. pakliže máme dva možný modely - hodnocení dle předem danejch kritérií nebo podle největšího počtu zaujatejch porotců - tak bych navrhoval zkombinovat a prohloubit oba: 1) jasně zadat, že hodnotit se bude předevšim potenciál pro osobní příběhy, nápad, uvěřitelnost atd. (což letos bylo, ale mohlo by to bejt důslednější - porotci od toho ledaskde odbíhali), 2) zvětšit množství porotců (6, 7 ?)(myslim neni moc problém), případně škrtat nejvyšší a nejnižší známku - letos často jeden porotce s výjimečnym názorem (ať už postavu strhal nebo pochválil) moh výsledek změnit o několik příček, takže nakonec vyhrála postava, která spíš nikoho neodradila než všechny zaujala. To by se s větším počtem hlasujících vyrovnalo.

k univerzálnosti - to ani nebyla otázka, tak jenom přikývu - univerzální postavy mě moc nebavěj, většinou čim specifikovanější, tim originálnější, nápaditější a inspirativnější (i když možná hůř použitelný pro ostatní..). Možná by se v příštích ročnících mohlo zadání ještě nějak zúžit, tak jako např. u rpgkuchyně jsou ingredience..
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Jerson »

Markus píše:Jersone, jsi druhý! :)
Já vím Markusi. Ale nikdy jsem v žádné soutěži nebyl blíže prvnímu místu. 8)
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Bifi »

Bart píše:zvětšit množství porotců (6, 7 ?)(myslim neni moc problém)
Neblázni. Už takto som mal chuť ostatných prehovoriť, aby každú postavu hodnotili len 2-3 porotcovia. Vieš, koľko to je dohromady vynaloženého času? (Podľa môjho odhadu len na hodnotenie, t.j. nie organizáciu súťaže, sa vynaložilo spolu medzi 30 a 40 hodín - to je jeden pracovný týždeň!)

Vlastne spochybňuješ úsudok niektorých porotcov a chceš to riešiť tým, že zvýšiš počet porotcov. (Nedostaneš tam len ďalších ľudí, v ktorých úsudok neveríš?)

Ak porotcovia majú dôveru súťažiacich, nemá zmysel robiť z toho... vlastne ani neviem čo, asi nikde som sa nestretol s tým, že by nejakú vec komplexne hodnotili viacerí než 2-3 ľudia. (Krasokorčuľovanie a pod. je hodnotenie jednou známkou a bez komentára.) Čiže mám skôr pocit, že sa to zužuje na to, ako sa tvorí porota.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2514
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Bart »

Bifi píše:
Bart píše:zvětšit množství porotců (6, 7 ?)(myslim neni moc problém)
Neblázni. Už takto som mal chuť ostatných prehovoriť, aby každú postavu hodnotili len 2-3 porotcovia. Vieš, koľko to je dohromady vynaloženého času? (Podľa môjho odhadu len na hodnotenie, t.j. nie organizáciu súťaže, sa vynaložilo spolu medzi 30 a 40 hodín - to je jeden pracovný týždeň!)

Vlastne spochybňuješ úsudok niektorých porotcov a chceš to riešiť tým, že zvýšiš počet porotcov. (Nedostaneš tam len ďalších ľudí, v ktorých úsudok neveríš?)

Ak porotcovia majú dôveru súťažiacich, nemá zmysel robiť z toho... vlastne ani neviem čo, asi nikde som sa nestretol s tým, že by nejakú vec komplexne hodnotili viacerí než 2-3 ľudia. (Krasokorčuľovanie a pod. je hodnotenie jednou známkou a bez komentára.) Čiže mám skôr pocit, že sa to zužuje na to, ako sa tvorí porota.
ti nevim... na čtvrtym až dvanáctym místě jsou převážně postavy, u kterejch dal jeden porotce třeba 15 a druhej 8, což při rozdílech jeden až dva body může znamenat posun o několik příček..
jinak, pokuď se nepletu, tak v krasobruslení je porotců asi pět, v akrobatickejch skocích na lyžích snad sedum (a nejlepší a nejhorší se škrtaj), jednou sem zažil hodnocení známkama i u recitace a taky bylo porotců sedm a dva se škrtali..
Ale argument s časem uznávám. Kdyby bylo o dva porotce a o polovinu postav víc, tak už investice do organizace výrazně překračujou význam a prestiž soutěže.. Máš nějaký lepší rešení?
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Ecthelion »

Škrtání nejlepší a nejhorší známky má také bohužel efekt, že porotci nechtějí hodnotit absolutními známkami, protože ví, že takové hodnocení se škrtne. Jejich posudek tak ztrácí mírně váhu a většina hodnocení se pohybuje kolem střední hodnoty (pokud si porotce myslí, že postava je dobrá, dá jí radši 7/10 než 10/10, protože pak by se takové hodnocení seškrtlo a postavě by nepomohlo) a hodnocení už pak nemusí vyjadřovat názor porotce.
Podle mě je současný systém, kdy je hodnocení podepřeno slovním ohodnocením v pořádku.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2514
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Bart »

Ecthelion píše:Škrtání nejlepší a nejhorší známky má také bohužel efekt, že porotci nechtějí hodnotit absolutními známkami, protože ví, že takové hodnocení se škrtne. Jejich posudek tak ztrácí mírně váhu a většina hodnocení se pohybuje kolem střední hodnoty (pokud si porotce myslí, že postava je dobrá, dá jí radši 7/10 než 10/10, protože pak by se takové hodnocení seškrtlo a postavě by nepomohlo) a hodnocení už pak nemusí vyjadřovat názor porotce.
Podle mě je současný systém, kdy je hodnocení podepřeno slovním ohodnocením v pořádku.
jakto? když si myslim, že je dobrá, tak jí dám co nejvíc, protože sed škrtá ta relativně nejvyšší - a vždycky právě jedna, takže když daj dva porotci 100%, tak se to škrtne jenom jednou a postavě to pomůže vác, než když daj oba 70% a jednou se to škrtne.. Naopak si myslim, že se pak porotci míň bojej dávat extrémní známky )ať už nahoru, nebo dolu), protože vědi, že když se bude jejich názor hodně lišit od ostatních, tak se škrtne..

ale jo, asi ustupuju - vzhledem k tomu, že se nehraje o vítězství ani pořadí (resp. neni zas až tak co vyhrát, důležitější je zúčastnit se), tak je slovní hodnocení lehce komentovaný číslama plně dostačující a je jedno, kolik těch porotců bude... dostali ste mě :>:o/
jonka
Příspěvky: 1976
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od jonka »

Ecthelion píše:(pokud si porotce myslí, že postava je dobrá, dá jí radši 7/10 než 10/10, protože pak by se takové hodnocení seškrtlo a postavě by nepomohlo) a hodnocení už pak nemusí vyjadřovat názor porotce.
Nesmysl :wink:
Za prvé, porotce je tady od toho aby dával takové hodnocení jak se mu to líbí, ne aby přemýšlel jaké číslo dát aby se to "hodilo".
Za druhé, vždycky se škrtá nějaké číslo. Jinak, pokud dám desítku, tak ať se klidně škrtne bude se počítat kolegova osmička. Kdybych dal sedmičku tak se škrtne kolegova osmička a i když se počítá moje sedmička postavě (která se mi líbila) jsem tím svým "kalkulem" paradoxně uškodil. Z toho plyne závěr, nejlepší je nekalkulovat nad tím co se bude škrtat a dávat čísla tak jak se mi líbí postava.

Btw škrtání má stejně smysl dělat až by bylo 5 a víc porotců.
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná
Uživatelský avatar
Solweymira
Příspěvky: 76
Registrován: 4. 9. 2007, 12:25
Bydliště: Znojmo - Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Solweymira »

Jerson píše:
Markus píše:Jersone, jsi druhý! :)
Já vím Markusi. Ale nikdy jsem v žádné soutěži nebyl blíže prvnímu místu. 8)
Heh, teď kvůli Tobě nebudu klidně spát $D
Nerozhoduje lepší teorie, jen lepší život.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Jerson »

Solweymira píše:Heh, teď kvůli Tobě nebudu klidně spát $D
Jen klidně spi, byla to moje první soutěž v RPG a byl bych namyšlený, kdybych hned vyhrál - prostě jsem byl dobrý a ty jsi byla lepší, nic víc, nic méně (: )
Už jsem dostal nápad na příští rok, jen nevím zda to budou hratelné postavy.
Uživatelský avatar
Gauldy
Příspěvky: 31
Registrován: 27. 2. 2009, 16:41
Bydliště: Třebíč, divoká Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Gauldy »

Khanemis píše: Mutrus Mun

Postava začíná příjemným minipříběhem, který v několika odhaluje mnohé o postavě i prostředí a slušně navnadí čtenáře pokračovat dál. Postava odpudivého věštce, který těží na odvěké lidské touze poznat svou budoucnost, má potom své jedinečné kouzlo. Tím spíše, že poskytuje i jakousi sociální studii společnosti. Atmosférická začátek pak ale vystřídá jakási podivná splašenost v příběhu a až přehnaná reakce na touhu krále zjistit svou budoucnost. Na jednu stranu se dočítáme, že jeho negativní věštby mu dosud nečinily žádné problémy a že namísto nespokojených zákazníků se Mutrus bojí akorát tak konkurence, proč pak má tedy takový ohromný strach vyvěštit osud králi? Dalo by se to pochopit, pokud by měl nějaké předchozí negativní zkušenosti, ale ty podle všeho nejsou, proč tedy? Nelogičnost jeho reakce ještě posiluje dále zmíněná touha po úspěchu, která by ho jistě přinutila alespoň to u krále zkusit. Tady by se více hodilo zasadit příběh až za chvíli, kdy skutečně předpoví králi něco ošklivého a ten si chce svůj vztek vybít na něm. A pak by bylo na řadě utíkat o život. Jinak je charakter postavy propracován vcelku dobře, jen mi u ní chybí nějaká větší motivace než jen holé přežití. Po pronásledování králem by se mohl například chtít sám stát nástrojem králova osudu, který zahlédl (vyvěštil-li mu dejme tomu to, že král zhyne nelidskou rukou). Otázka budoucnosti její nejistoty je v popkultuře oblíbeným námětem, který umožňuje zabřednout do mnohého filozofování a velkých zvratů, tady se ale zdá být toto téma trestuhodně nevyužité.
Mutrus je postavou s možná největším potenciálem, ale bohužel ho vůbec nevyužívá. Příběh, který se točí celý o osudu se samotného goblina dotýká jen velice povrchně a když už, tak jen obyčejně. Škoda toho, z tématu se dalo vykřesat mnohé. Ale o špatnou postavu rozhodně nejde.
Tak jsem se teprve teď dostal k vyhlášení, proto nemůžu nezaregovat (dokonce jsem se kvůli tomu i zaregistroval xP)

V době, kdy jsem psával povídky, jsem měl se svými čtenáři jeden hlavní problém - rád některé věci nedávám člověku přímo pod nos, nechávám jej, aby si je v textu našel sám. Často to pak byly hlavní pointy, rozuzlení zápletky a podobně nedůležité věci - jestliže si je nebyl schopen nalézt, neměl nárok ohodnit dílo kladně. Zde jsem se tomu pokusil vyhnout, nicméně jak tak koukám na hodnocení, přesto jsem tento prvek patrně použil.
Větu, kterou jsem si v citaci dovolil zvýraznit, osvětluje jediná věta v celém textu: "však goblin dobře věděl, jaké karty míchá ve svém balíčku". Pořád nám není jasné, proč se goblínek neodvážil věštit králi? :)
Dále musím zmínit, že do téhle akce jsem byl hecnut jen díky Andorskému obyvatelstvu - životopisy upřímně nenávidím. Nerad je píšu, nerad je čtu - jako PJ dávám narovinu hráčům vědět, aby si odpustili dlouhosáhlé nicneříkající kecy o povražděné rodině, vypálené vesnici a světovém míru. Vždy mě zajímají jen holé životní mezníky a charakter postavy. Ač se nechci ospravedlňovat, možná proto je tam ten nevyužitý potencionál - postavu přeci tvořím pro hru, ne pro její životopis.. :)

Nicméně s hodnocením souhlasím, jsem rád, že se alespoň myšlenka jednoho z mých nejmilejších typů postav zalíbila a přeji hodně štěstí do dalších ročníků.. :)

(pokud byste snad rádi ještě nějak zareagovali na tyhle mé kecy, vyhledejte mě prosím na Andoru nebo skrze gauldy@email.cz - sem si zcela jistě koukat nevzpomenu :)
..lempli, idioti, šílenci, psychopati, krysy, intrikáni, parchanti, kavalíři, věštci, proroci, fanatici, necitové, mrzouti.. a já
Uživatelský avatar
Solweymira
Příspěvky: 76
Registrován: 4. 9. 2007, 12:25
Bydliště: Znojmo - Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Solweymira »

Mohu se optat, kde je WoW? O příštím víkendu jede několik mých přátel na týdenní RPG chatu a rádi by si to půjčili...
Nerozhoduje lepší teorie, jen lepší život.
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Re: [soutěž+workshop] Jak tvořít hráčské postavy?

Příspěvek od Joe »

Solweymira píše:Mohu se optat, kde je WoW? O příštím víkendu jede několik mých přátel na týdenní RPG chatu a rádi by si to půjčili...
Solweymira,

skús napísať PMku Crowenovi, alebo na jeho maila (pošlem PMkou).
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů