Middleschool
Re: Middleschool
York: Dobře. Tak jsi to upřesnil a ani middleschoolař nejsi... Takže to je pak všechno na Eerieho...
Že tyhle "technikálie" kolem vyvolávání aspektů vytrhují hráče ze hry a hru zdržují? Ano, to je možná bohužel pravda. Ale v tom případě zase říkám, že všechna různě po middleschoolovitých knihách rozesetá pravidla a tabulky a jejich konzultace s nimi, hráče ze hry vytrhují a hru zdržují taky. Takže zase jsme na roveň.
A co tedy byla pointa?Sosáček píše:To není pointa. Nikdy nebyla.
Že tyhle "technikálie" kolem vyvolávání aspektů vytrhují hráče ze hry a hru zdržují? Ano, to je možná bohužel pravda. Ale v tom případě zase říkám, že všechna různě po middleschoolovitých knihách rozesetá pravidla a tabulky a jejich konzultace s nimi, hráče ze hry vytrhují a hru zdržují taky. Takže zase jsme na roveň.
Re: Middleschool
Tak proč, když je to stejné, Aspekty a FP lidi ruší a bonus za útok zezadu ne?Pepa píše:Že tyhle "technikálie" kolem vyvolávání aspektů vytrhují hráče ze hry a hru zdržují? Ano, to je možná bohužel pravda. Ale v tom případě zase říkám, že všechna různě po middleschoolovitých knihách rozesetá pravidla a tabulky a jejich konzultace s nimi, hráče ze hry vytrhují a hru zdržují taky. Takže zase jsme na roveň.
Proč se o jednom říká, že je to meta?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Middleschool
Aha.Pepa píše:Tak je to "meta".
Ale my řešíme, jestli to je "crunchy".
Ok.
Tak se nenechte rušit.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Middleschool
Sirien píše:lol.Middleschool nám taky nepřestal chutnat jen tak z ničeho nic, ale v důsledku konkrétních podnětů.
Tvoje vlastní Dakara není nic jiného.
Možná, že předtím, než se začneš ohánět pomlouvačnými bullshit termíny by ses měl ujistit, že nepomlouvají Tebe.
no nic...
Pravda je někde mezi. Pokud má pro vás Dakara middleschoolový feeling, tak to rozhodně nechápu jako pomluvu, protože to byl záměr. Na druhou stranu true middleschool hry mi skutečně už před nějakou dobou přestaly chutnat (a nejsem v tom sám). Celá Dakara je vlastně o tom, vzít z middleschoolu nosné myšlenky (protože asi mělo nějaký důvod, než nás ty hry bavily takovou spoustu let) a trochu je pročistit, aby to dohromady fungovalo i po těch chuť beroucích podnětech.Sosacek píše:On se tím, že je to middleschool chlubí, takže pochybuju, že to byla pomluva.
Anyways, ani "middleschool" nechápu jako pejorativní termín. Proč taky? Však to je ekvivalent zlatého věku RPG a znamená pro mě oceán krásných vzpomínek.
Re: Middleschool
Přesně tak.
Spíš je smutné, že dneska ještě vychází nové hry, co jsou copy-paste tohohle. Neznamená to, že nefungují, ale je to jak jezdit autem z roku 1990. Jde to. Ale když chvíli jezdíš novým, už se ti nechce zpátky.
EDIT: znamená to, že se nikdo nad tím nezamyslel, prostě tam šoupnul to co, pro něj bylo nejmíň práce. Což je škoda.
Spíš je smutné, že dneska ještě vychází nové hry, co jsou copy-paste tohohle. Neznamená to, že nefungují, ale je to jak jezdit autem z roku 1990. Jde to. Ale když chvíli jezdíš novým, už se ti nechce zpátky.
EDIT: znamená to, že se nikdo nad tím nezamyslel, prostě tam šoupnul to co, pro něj bylo nejmíň práce. Což je škoda.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Middleschool
No, rozdíl. Jedno je modul druhého, sort of. Ale jo, no, Hra bez přípravy už není middleschool ani omylem.Pepa píše:Tak on je asi ještě rozdíl mezi Dakarou bez přípravy a Dakarou full verzí.
Re: Middleschool
Sosacek píše:To urcite.Fritzs píše:To dneska obsahuje každé druhé RPG.
Přímo Cthulhu:
Call of Cthulhu
Trail of Cthulhu
Cthulhutech
Cthulhu Dark
GURPS: CthulhuPunk
Realms of Cthulhu
Nemesis
tremulus
Silent Legions
"Lovecraftian" prvky:
nWoD
oWoD
Earthdawn
Exalted
Unknown Armies
Kult
Nobilis
Shab-Al-Hiri Roach
Rifts
D&D
apod.
Mimochodem, ve hře s "transhuman" tématy bych čekal, žer s Cthulhu se nebude bojovat, ale cílem bude se Cthulhu stát. Což by ovšem byl endgame a to v middleschool být nemůže. Sice teda např. Dark Heresy to tak trochu má, ale to není čisté middleschool.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Middleschool
Tohle je ale důležitý dotaz.Sosacek píše:Tak proč, když je to stejné, Aspekty a FP lidi ruší a bonus za útok zezadu ne?
A právě některá meta = crunchy.Pepa píše:Tak je to "meta".
Ale my řešíme, jestli to je "crunchy".
Opět, formalizování situací ve FC vede k tomu, že o tom formalizování musím přemýšlet jako o hře ve hře.
Formalizování v MS, jako hod na skill, tě nevytrhne do mety ani v situacích, které by ve FC už volaly po metarovině.
Na řízení dostavníku si prostě hodím driving skill a když je noc a zuří bouře a musím jet jako s větrem o závod, tak dám DC 20 místo 5, hotovo. Ani slovem ve hře, ani myšlenkou v hlavě nemusím přemýšlet o taggování, compelování, placení něčeho, místo toho rovnou popisuji, jak spřežení sviští vzduchem, kodrcá ve výmolech a uzdu sotva držíš v rukou, jak je mokrá...
My jsme třeba v DnD ještě navíc dělali, že všechna čísla u sebe měl pouze GM, hráči ani nevěděli kolik mají HP a tak a všechno se jenom vyprávělo, v extrému si házel jenom GM a tím, že tam není žádná Fate Point meta jsme se vlastně celou dobu bavili na úrovni hry, nikdo nemusel čachrovat s nějakou meta mechanikou, jakože utrácí fate point a dělá aspekt a chce ho zadara a skill používá k make advantage a ne overcome tak. Jó kámo, to byl roleplaying.
Je to z určité části diskuze o našem způsobu uvažování a návycích, ale vypovídá to i něco o systémech samých...
Re: Middleschool
Ak ťa GM úplne odtieni od systému, tak zároveň tým prestane mať systém akúkoľvek výpovednú hodnotu.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
- MarkyParky
- Příspěvky: 17127
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Middleschool
Ne nutně.
Některé hráče může zcela uspokojit vědomí, že ten systém tam někde je a GM ti slouží jako interface do něj. Zvlášť pokud se jedná o nějakého causal gamera nebo třeba hardcore imerzionistu.
A jako výpovědní hodnota takovému hráči naprosto postačuje, že vstupy, které interfacu dává a výstupy, které z něj dostává jsou dlouhodobě konzistentní a smysluplné a už jej nezajímá, jakou cestou jich ten blackbox dosahuje.
EDIT: A abych se udržel u tématu, pak takoví hráči mohou vnímat i hodně "crunchy" systém jako těžkou pohodu, protože se s tou křupavou částí vůbec nesetkají, neboť jim jí předžvýká jim jí někdo jiný - GM nebo spoluhráč.
Některé hráče může zcela uspokojit vědomí, že ten systém tam někde je a GM ti slouží jako interface do něj. Zvlášť pokud se jedná o nějakého causal gamera nebo třeba hardcore imerzionistu.
A jako výpovědní hodnota takovému hráči naprosto postačuje, že vstupy, které interfacu dává a výstupy, které z něj dostává jsou dlouhodobě konzistentní a smysluplné a už jej nezajímá, jakou cestou jich ten blackbox dosahuje.
EDIT: A abych se udržel u tématu, pak takoví hráči mohou vnímat i hodně "crunchy" systém jako těžkou pohodu, protože se s tou křupavou částí vůbec nesetkají, neboť jim jí předžvýká jim jí někdo jiný - GM nebo spoluhráč.
Re: Middleschool
Nevím, jestli úplně jakoukoli hodnotu.Alef0 píše:Ak ťa GM úplne odtieni od systému, tak zároveň tým prestane mať systém akúkoľvek výpovednú hodnotu.
GM tě může úplně odstínit, ale pořád ta hra pravděpodobně bude vypadat jinak, když je na pozadí Fate2, než když je na pozadí Pathfinder. Pokud teda ten systém na pozadí skutečně je, a není to úplná potěmkiáda, což jakožto úplně odstíněný nemůžeš vědět
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 30. 11. 2014, 14:03, celkem upraveno 2 x.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Middleschool
Přesně takhle to fungovalo. My jsme DnD tou dobou už nějaký čas hráli, znali jsme pravidla, ale explicitně jsme je ve hře nepotřebovali vyjadřovat. To je ta krása middleschoolu. Byla to parádní imerze.MarkyParky píše:Ne nutně.
Některé hráče může zcela uspokojit vědomí, že ten systém tam někde je a GM ti slouží jako interface do něj. Zvlášť pokud se jedná o nějakého causal gamera nebo třeba hardcore imerzionistu.
A jako výpovědní hodnota takovému hráči naprosto postačuje, že vstupy, které interfacu dává a výstupy, které z něj dostává jsou dlouhodobě konzistentní a smysluplné a už jej nezajímá, jakou cestou jich ten blackbox dosahuje.
Re: Middleschool
Nemluvě o tom, že odstínit tě od některých systémů prostě nejde, protože jsou moc provázané s hráčem jak takovým. DnD4 je jeden příklad, ale třeba Chuubo funguje taky způsobem, který to vylučuje (respektive, když to uděláš, tak ta hra funguje mizerně, a celkově se počítá, že hráči tomu systému rozumí a jsou pro aktivní - fail z poslední sleziny byl dobrá ukázka toho, co se stane, když to neplatí).
Obecně tak asi může fungovat každá hra, kde ... jak to říct. Kde není divné mapování mezi fikcí a systémem. Pokud dvě věci dávají v žánru a fikci podobný smysl, ale jedna z nich je v systému blbost, a hráč to nemá jak to vědět, tak to mapování bude skřípat. Nebo pokud existují netriviální zdroje, které má hráč managovat.
(*): nebo teda oldschool systém, který nepoužíváš na "tohle je o tom jak projít dungeon s nejmenším vydáním zdrojů"
Takhle myslím může fungovat i oldschool(*) - ješte lépe, protože ta hra je jednodušší. Ta hranice mezi "GM aplikuje systém a my se do toho nepleteme" ("odstíněný" middleschool) a "GM si rozhodne co chce" (oldschool) je slabá.eerieBaatezu píše:Přesně takhle to fungovalo. My jsme DnD tou dobou už nějaký čas hráli, znali jsme pravidla, ale explicitně jsme je ve hře nepotřebovali vyjadřovat. To je ta krása middleschoolu. Byla to parádní imerze.
Obecně tak asi může fungovat každá hra, kde ... jak to říct. Kde není divné mapování mezi fikcí a systémem. Pokud dvě věci dávají v žánru a fikci podobný smysl, ale jedna z nich je v systému blbost, a hráč to nemá jak to vědět, tak to mapování bude skřípat. Nebo pokud existují netriviální zdroje, které má hráč managovat.
(*): nebo teda oldschool systém, který nepoužíváš na "tohle je o tom jak projít dungeon s nejmenším vydáním zdrojů"
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti