od Log 1=0 » 17. 5. 2021, 18:43
Ivy: Jen budu opakovat předřečníky, ale pravidla nejsou jen hod kostkou, jsou více či méně provázaný systém přístupů a postupů. Rozhodně nejde vyměňovat jedny kostky za jiné jako by nic, to můžeš, pokud vymýšlíš úplně jiná pravidla. A popravdě, pokud ti to přišlo jako dobrý nápad, tak těm pravidlům v té hře nejspíš moc prostoru nedáváte. Což je samozřejmě OK, pokud vás to tak baví.
K ostatním jen na doplnění:
MarkyParky píše: ↑17. 5. 2021, 14:13
v DnD5E si postava typicky vybírá z nějakého počtu předem daných akcí, která má popsáno, jak se vyhodnocuje.
Ehm, ne. Ani omylem. Dělat soi můžeš co chceš, a pak se vymyslí, jak to případně vyhodnotit, což většinou není nijak těžké.
trajda píše: ↑17. 5. 2021, 14:19
Aby věci byli jednodušší a komplexnější.
DrD II používá šestistěnky, protože jsou nejdostupnější, a Bouchi (nebo někdo v podobné pozici, už nevím přesně) chtěl, aby si hráči nemuseli kupovat nějaké nezvyklosti. To není snaha DrD II shodit, to je leak s doby vývoje 1. verze.
trajda píše: ↑17. 5. 2021, 14:19
Každá situace v Drd2 se řeší v podstatě stejnými pravidly, což se o DnD rozhodně říct nedá.
Ale to víš, že dá, zhruba stejně, jako v Dvojkách. Tedy v 5E, a tahat do této debaty starší edice by na tebe dopadlo minimálně stejně tvrdě, jako na mě.
Ivy: Jen budu opakovat předřečníky, ale pravidla nejsou jen hod kostkou, jsou více či méně provázaný systém přístupů a postupů. Rozhodně nejde vyměňovat jedny kostky za jiné jako by nic, to můžeš, pokud vymýšlíš úplně jiná pravidla. A popravdě, pokud ti to přišlo jako dobrý nápad, tak těm pravidlům v té hře nejspíš moc prostoru nedáváte. Což je samozřejmě OK, pokud vás to tak baví.
K ostatním jen na doplnění:
[quote=MarkyParky post_id=620550 time=1621253624 user_id=3834]
v DnD5E si postava typicky vybírá z nějakého počtu předem daných akcí, která má popsáno, jak se vyhodnocuje.
[/quote]
Ehm, ne. Ani omylem. Dělat soi můžeš co chceš, a pak se vymyslí, jak to případně vyhodnotit, což většinou není nijak těžké.[quote=trajda post_id=620551 time=1621253963 user_id=26314]
Aby věci byli jednodušší a komplexnější.
[/quote]
DrD II používá šestistěnky, protože jsou nejdostupnější, a Bouchi (nebo někdo v podobné pozici, už nevím přesně) chtěl, aby si hráči nemuseli kupovat nějaké nezvyklosti. To není snaha DrD II shodit, to je leak s doby vývoje 1. verze.
[quote=trajda post_id=620551 time=1621253963 user_id=26314]
Každá situace v Drd2 se řeší v podstatě stejnými pravidly, což se o DnD rozhodně říct nedá.
[/quote]
Ale to víš, že dá, zhruba stejně, jako v Dvojkách. Tedy v 5E, a tahat do této debaty starší edice by na tebe dopadlo minimálně stejně tvrdě, jako na mě.