Používání kostek

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Používání kostek

Re: Používání kostek

od Jerson » 19. 5. 2021, 10:02

Proneseno ve zvukotěsné místnosti daleko od civilizace, potichu a pouze v duchu: "Kostky sucks"

Re: Používání kostek

od Bifi » 19. 5. 2021, 07:53

Alebo Chainmail, čo posúva OD&D do popredia...

Re: Používání kostek

od trajda » 19. 5. 2021, 07:12

Sirien píše: 19. 5. 2021, 02:01 Hlavně všichni víme, že čím víc kostek, tím lepší. Nejlepší herní systémy jsou proto Exalted, v závěsu pak Shadowrun. DrDII se svejma 2d6 only sockuje někde na chvostu, hůř je na tom snad už jen Amber Diceless a původní Tarot Engel...
Slyšel jsem, že warhammer nemá problém se čtyřiceti kostkama na jedno vyhodnocení...

Re: Používání kostek

od sirien » 19. 5. 2021, 02:01

Hlavně všichni víme, že čím víc kostek, tím lepší. Nejlepší herní systémy jsou proto Exalted, v závěsu pak Shadowrun. DrDII se svejma 2d6 only sockuje někde na chvostu, hůř je na tom snad už jen Amber Diceless a původní Tarot Engel...

Re: Používání kostek

od Fafrin » 19. 5. 2021, 00:30

(Tak, k úvodu diskuze bych řekl, že porovnávaná množina jsou používané kostky jako zajímavé herní pomůcky. Osobně bych do ní přidal i žetony nebo figurky, prostě věci, se kterými si můžete hrát a významně je posouvat po herní desce.)

Re: Používání kostek

od MarkyParky » 18. 5. 2021, 23:35

Však v pohodě.

Já také nekritizuju ani jeden systém.

Jen poukazuji na to, aby se srovnávalo srovnatelné. Pokud vyhodnocení v DrDII řeší jinou množinu jevů u stolu než vyhodnocení v DnD5E, tak to není dobré kritérium pro srovnávání systémů.

A je třeba najit nějakou množinu, na které srovnávat jde.

Re: Používání kostek

od Log 1=0 » 18. 5. 2021, 21:26

Já Siriena doplním pouze v tom, že já DrD II ve svém postu nejen nekritizoval, ale ani se k němu nevyjadřoval.

Re: Používání kostek

od sirien » 18. 5. 2021, 17:29

Marky: no - až na to, že ne, protože ve skutečnosti většina Tebou uvedeného hráč při DnD hře u stolu neřeší, popřípadě to není to o čem byla řeč (specifické mechaniky kouzla).

Jinak obdobně bych mohl rozvést DrDII kdybych začal řešit věci jako "a mám si jít pro pro jizvu nebo pro ohrožení, a když pro ohrožení tak pro protivníkovo nebo pro svoje" a "co budu chtít hrát za manévry, mám vůbec nějaké hrát? Co když mi nezbyde obrana" atp., což je taky hromada věcí, které v DrDII vyhodnocuju ještě než vůbec vezmu kostky do ruky. A narozdíl od těch věcí v DnD je jako hráč musím aktivně řešit a rozhodovat.

Nicméně ono se mi zdá jakobys reagoval na nějakou kritiku DrDII - což teď z mojí strany nenastalo, nic z toho co sem psal nemělo být myšlené jakože to je v DrDII špatně, moc složité nebo nefunkční nebo tak něco*, jen sem reagoval na Tronara kterému se téměř dokonale podařilo naplnit meme.

* vyjma té poznámky o tom že ten hod 2d6+(0-5) vs 9 není vždycky ideál, ale to je zrovna věc kterou jsem osobně ani nezkoumal a mám jí přímo od Tebe osobně.

Re: Používání kostek

od Markus » 18. 5. 2021, 14:44

Oddělil jsem diskuzi o komplexitě, ať může vzkvétat!

Re: Používání kostek

od MarkyParky » 18. 5. 2021, 14:19

Sirien+Log 1=0.

Oba srovnávate hrušky z jablky.

DnD5E má jednodušší vyhodnocení akce, o tom žádná, kolem toho ale má dost složitý sytém který určuje co vlastně akce je a kdy ji hráč může hrát.

Namátkou:
- pohyb není akce, pokud tedy náhodou není hraný jako akce dash, kdy se ale nepoužije vyhodnocení akce, nýbrž se podruhé vyhodnotí pohyb
- ekonomika akce, bonusovky a reakce
- multiattacky
- speciální akce, které někdy nahrazují celé akce, jindy jen útoky
- dualita útok vs vynucení záchrany
- akce vyhodnocované oposit hodem

A to už vůbec nezmiňuje magii s její tunou ad-hoc submechaniky.

Ano, když se tímhle vším proberu a konečně můžu hodit kostkou (nebo nechat hodit soupeře nebo házet proti sobě nebo neházet hned, ale čekat na konec mého tahu nebo konec tahu soupeře nebo začátek mého tahu nebo začátek tahu... OH wait!) tak konečně můžu použít tu hrozně jednoduchou mechaniku.

Hm.

Jakože jo, když už se vezmou kostky do ruky, DrDII vyhodnocení akce je se svými manévry a vyčerpáním o dost složitější. Ale než je vezmu do ruky?

Když srovnávat, tak komplet.

Re: Používání kostek

od sirien » 18. 5. 2021, 11:02

LOG: pls. Klidně půjdu hrát DrDII s 1d12, klidně celou kampaň. Dost možná to i bude fungovat líp - s +0 se občas podaří i něco hodit a naopak i s +5 půjde minout (ono ten rozsah 2d6+(0-5) vs 9 ve skutečnosti totiž není moc optimální)

A stejně tak můžu hrát DnD S 2d10 a Výhodu budu brát jako best 2 out of 3. A GURPS taky. A WoD budu hrát jako 3d6 (2 stejné +2, 3 stejné +6) vs 12-skill a počet úspěchů změnim na polovinu margin. Měnit v systémech kostky je easy a fun :P

TRAJDA: jen pro záznam, prakticky nic co píšeš ani o jednom tom systému není pravda:
- volba kostek v DrD II neměla s DnD kostkama nic společného
- DnD má jednotnou mechaniku pro vyhodnocení čehokoliv stejně jako DrD II
- tato mechanika je v DnD dokonce o dost jednodušší
- mechanika v DrD II je stranou své větší složitosti skutečně i komplexnější, ale s kostkama to nemá nic společného

Neber si to zle, ale možná si tu systémy radši nastuduj než je začneš někomu vysvětlovat.

Re: Používání kostek

od Log 1=0 » 17. 5. 2021, 18:43

Ivy: Jen budu opakovat předřečníky, ale pravidla nejsou jen hod kostkou, jsou více či méně provázaný systém přístupů a postupů. Rozhodně nejde vyměňovat jedny kostky za jiné jako by nic, to můžeš, pokud vymýšlíš úplně jiná pravidla. A popravdě, pokud ti to přišlo jako dobrý nápad, tak těm pravidlům v té hře nejspíš moc prostoru nedáváte. Což je samozřejmě OK, pokud vás to tak baví.

K ostatním jen na doplnění:
MarkyParky píše: 17. 5. 2021, 14:13 v DnD5E si postava typicky vybírá z nějakého počtu předem daných akcí, která má popsáno, jak se vyhodnocuje.
Ehm, ne. Ani omylem. Dělat soi můžeš co chceš, a pak se vymyslí, jak to případně vyhodnotit, což většinou není nijak těžké.
trajda píše: 17. 5. 2021, 14:19 Aby věci byli jednodušší a komplexnější.
DrD II používá šestistěnky, protože jsou nejdostupnější, a Bouchi (nebo někdo v podobné pozici, už nevím přesně) chtěl, aby si hráči nemuseli kupovat nějaké nezvyklosti. To není snaha DrD II shodit, to je leak s doby vývoje 1. verze.
trajda píše: 17. 5. 2021, 14:19 Každá situace v Drd2 se řeší v podstatě stejnými pravidly, což se o DnD rozhodně říct nedá.
Ale to víš, že dá, zhruba stejně, jako v Dvojkách. Tedy v 5E, a tahat do této debaty starší edice by na tebe dopadlo minimálně stejně tvrdě, jako na mě.

Re: Používání kostek

od Fafrin » 17. 5. 2021, 15:21

(Kdyby chtěl někdo kombinovat, asi může místo 2d6 házet D12 a bude mít řádově náhodnější hru. Což bych spíše nedoporučoval.)

Re: Používání kostek

od trajda » 17. 5. 2021, 15:14

Pravidla se můžeš naučit hraním na našem discordu.

https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=262&t=15976

Re: Používání kostek

od Ivy » 17. 5. 2021, 15:10

Děkuji moc za odpovědi! Zůstanu tedy u 2d6 <3

Nahoru