Vychytávky na plynulejší hru

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Vychytávky na plynulejší hru

Re: Vychytávky na plynulejší hru

od Korhul » 19. 6. 2022, 17:25

Verze 1.0 s okynkem a počítadlem do 10. Teoreticky není problém z té horní plochy udělat prstenec a do spodního dílu s čísly dat prolis na podstavec figurky. Ještě budu ladit ergonomii, hlavně by to chtělo zatížit, aby se to nemuselo kvůli otočení počítadla zvedat ze stolu...
IMG_20220619_171854_0.jpg
IMG_20220619_171934_4.jpg

Re: Vychytávky na plynulejší hru

od Fafrin » 16. 6. 2022, 14:44

(Jen do šesti? :D )

Dělám to stejně jako Marky, tzn. kostkou.
Dokud mají hráči jen svou postavu, tak to nají u sebe vedle kostek s iniciativou. Ale ve chvíli, kdy je na scéně hodně bytostí, tak to není úplně ideální.

Takže nějaké označovátka figurek by byly fajn.

Občas jsem teda taky ve stavu, kdy nemám figurky, ale mám rovnou ty kostky, které reprezentují jak bytost na plánu, tak její ohrožení.

Re: Vychytávky na plynulejší hru

od MarkyParky » 15. 6. 2022, 21:22

Tyjo, tohle by bylo hezké mít v nějaké formě, aby to šlo dávat přímo pod figurky/k figurkám a spíš to bylo vidět kolem podstavce.

My jsme zvyklí přidávat vedle podstavců kostky, pokud je Ohrožení jiné než 2 ...
IMG_20200212_205717.jpg
IMG_20190105_192248.jpg
ale samozřejmě se stává, že někdo při přesunu do postavičky drkne a přetočí ji....

Re: Vychytávky na plynulejší hru

od Korhul » 15. 6. 2022, 19:36

Vůbec teď nehraju, ale dostal jsem se k 3d tiskárně a napadlo mě udelat si nějaké tokeny, které by ukazovaly ohrožení. Co na to říkáte?
IMG_20220615_193223_4.jpg

Re: Vychytávky na plynulejší hru

od Baron » 31. 3. 2021, 14:01

trajda píše: 19. 3. 2021, 16:48 1) Jako PJ používám figurky z člověče nezlob se a mapu s měřítkem, který odpovídá těm figurkám. Mám asi sedm barev, kde jednu barvu dám hráčům a pak každá barva představuje jeden typ nepřátel. Takže 20 stejných figurek je oddíl. A k těm figurkám mám sady tří šestistěnných kostek se stejnou barvou. A kožený kelímek 3dcl. Musí být velký, abych v něm mohl házet i patnácti kostkami (což je 5 entit s manévrem přesně).

2) Pokud dva hráči hodí stejnou iniciativu, tak se nerozhazují hned po hodu, ale až na ně vážně dojde řada. Většinou totiž někdo protireaguje a jeden z nich přijde o iniciativu dřív, než k tomu rozhodu dojde.

3) Jakožto PJ si dávám pozor, aby při nahlašování akcí nechyběli nějaké informace. To hru možná zpomaluje, ale zabrání to hádkám, které zpomalují ještě víc.
Super nápady, díky, barevné kostky už jsem objednal a tokenům jsem dal různé barvy okrajů! :))

Re: Vychytávky na plynulejší hru

od Lyncz » 23. 3. 2021, 17:12

Mě se osvědčilo, nepůjde to asi se všema, naučit aktivnější hráče se ptát, co by udělali ti pasivnější. Jeden je teda egoista sám i jeho postavy, tam se nic nezmění, ale zbytek se aktivně ptá naší druhé hráčky: a co by jsi udělala? Co si o tom myslíš?
Problém teda je, že ona je neprůbojná a hrát by chtěla.

Re: Vychytávky na plynulejší hru

od Vitus » 20. 3. 2021, 17:16

No, já jsem tohle řešit nemusel, ale potkal jsem pár part, kde to řešili a nakonec zkusili používat "signální karty", takže i méně průbojní hráči měli možnost se dostat ke slovu, pokud se to Vypravěčnebo někdo další odvážil moderovat. On line má většina platforem zavedenou tu "zvednutou pacičku" - možná by stačilo se dohodout jí používat ? :think:

Re: Vychytávky na plynulejší hru

od trajda » 20. 3. 2021, 11:25

Jiron píše: 20. 3. 2021, 08:58
Selhan píše: 19. 3. 2021, 17:52 ...většinou mám spíš problém vyvážit hráče, kteří nejsou moc průbojní, s těmi, které musím naopak brzdit. A zvlášť teď, online :(
Nám se tohle on-line vyřešilo protože on-line se nejde překřikovat.
To není úplně to, co měl na mysli. Hráči, kteří nejsou moc průbojní, se neradi vyjadřují, dokud to není nezbytné. A jsou velice rádi, když to někdo vyřeší za ně. Měl jsem dokonce jednu partu, kde byli dva takový a jeden průbojnej. A když jsem zakázal tomu průbojnýmu cokoliv dělat, hra se zastavila.

Re: Vychytávky na plynulejší hru

od Jiron » 20. 3. 2021, 08:58

Selhan píše: 19. 3. 2021, 17:52 ...většinou mám spíš problém vyvážit hráče, kteří nejsou moc průbojní, s těmi, které musím naopak brzdit. A zvlášť teď, online :(
Nám se tohle on-line vyřešilo protože on-line se nejde překřikovat.

Re: Vychytávky na plynulejší hru

od Selhan » 19. 3. 2021, 17:52

Zajímavé, a láká mě to vyzkoušet, ale teda většinou mám spíš problém vyvážit hráče, kteří nejsou moc průbojní, s těmi, které musím naopak brzdit. A zvlášť teď, online :(

Re: Vychytávky na plynulejší hru

od Baron » 19. 3. 2021, 17:38

Selhan píše: 19. 3. 2021, 17:03 To já chápu, co je asi cílem, ale nerozumím tomu konkrétnímu provedení.
Do putyky vejde hlídka a začíná se vyptávat, očividně někoho hledají - otočím hodiny a za 90 vteřin dojde hlídka k jejich stolu.

Z chodeb slyšíte válečné pokřiky skřetů. Tlupa se blíží k místnosti, ve které se právě nacházíte - otočím hodiny a za 90 vteřin se háže iniciativa.

Jedna ze skupin pašeráků, na které čekáte, náhle změnila směr a nepokračuje do skladu, kde jste na ně a další skupiny připravili léčku - otočím hodiny a za 90 vteřin jsou pašeráci fuč, pokud se někdo nerozhodne je sledovat a opustit tak pozici.

Nahlédnete do místnosti, kde černokněžník vykonává zvláštní rituál - otočím hodiny a za 90 vteřin ho dokončí, ať je to co je to.

Samozřejmě s rozumem, pokud se někdo začne například relevantně vyptávat na prostředí, nebo nějaké souvislosti, tak na hodiny tolik nehledím. Je to spíš do situací, kdy je nějaká tenze v příběhu a hráči se ostýchají, povídají si, vtipkují, nebo moc přemýšlí :-)

Re: Vychytávky na plynulejší hru

od Lyncz » 19. 3. 2021, 17:27

Mě se tyhle časové eventy z hlediska PJe líbí, ale věřím, že by se mě nelíbily z pohledu hráče a hrál bych za sebe, ne svoji postavu, proto tyhle eventy normálně nedělám. Nicméně proti gustu, každá skupina to má trošku jinak, žejo... náš bývalý PJ třeba říkal, že všichni musíme striktně dodržovat RP, kromě situací, kdy bojujeme, tam přece musíme myslet takticky a používat logiku :D

Jediný event tohohle typu jsem teď měl při "bossfightu", kde hráči měli určené, že zával, co udělali, vydrží tak cca 10 kol a pak se do místnosti začnou hrnout další nepřátelé. Takže věděli, co čeká, byl tam ten "časový press", ale měli mimoherní čas na rozmyšlenou.

Jinak u nás se moc figurky nevedou, jediné, které se používaly, jsem udělal každému podle jeho přání z FIMO hmoty, ale nikdo si nijak neměl a nemá potřebu něco shánět. Proto si kostky ohrožení dáváme rovnou na battlemapu, jak nepřátel, tak postav, jsou všechny barevně rozdělené, takže člověk má přehled, kdo je v jakém stavu.

Zaujalo mě to, že PJ sleduje Zdroje svých hráčů, děláte to i vy ostatní? Já své hráče nekontroluju a ani neupravuju obtížnost soubojů podle toho, v jakém jsou hráči stavu. (Zatím se mi nepovedlo nikoho zabít a zároveň jim v soubojích ty Zdroje utikávají)

Re: Vychytávky na plynulejší hru

od Selhan » 19. 3. 2021, 17:03

To já chápu, co je asi cílem, ale nerozumím tomu konkrétnímu provedení.

Re: Vychytávky na plynulejší hru

od trajda » 19. 3. 2021, 16:52

Selhan píše: 19. 3. 2021, 16:47 Bohužel, nemohu nabídnout vlastní nápady jak se popasovat zrovna s dvojkama, zas tak moc v nich nahráno nemám, ale chci se zeptat, jak přesně to myslíš s těmi přesýpacími hodinami, když jde o čas v nebojových situacích? To si moc nedovedu představit, vždyť přece na přesýpacích hodinách nemůžu nastavit, kolik času by to mělo být, a navíc, popisování, co dělám, není v reálném čase?
Snaží se naznačit, že když hráči dostanou úkol: "Musíte do téhle jeskyně a za hodinu se zasype." Tak hráči nemají právo zastavit čas a domlouvit se na postupu. Z nějakého důvodu chce, aby hráči byly pod stejným tlakem jako jejich postavy. Asi to není špatný nápad občas to udělat, ale ve velkém měřítku s tím nesouhlasím. Protože to zabíjí individualitu postav. V naší družině musím hráče nutit, aby vytvořili individualitu, tímhle bych si házel klacky pod vlastní nohy.

Re: Vychytávky na plynulejší hru

od trajda » 19. 3. 2021, 16:48

1) Jako PJ používám figurky z člověče nezlob se a mapu s měřítkem, který odpovídá těm figurkám. Mám asi sedm barev, kde jednu barvu dám hráčům a pak každá barva představuje jeden typ nepřátel. Takže 20 stejných figurek je oddíl. A k těm figurkám mám sady tří šestistěnných kostek se stejnou barvou. A kožený kelímek 3dcl. Musí být velký, abych v něm mohl házet i patnácti kostkami (což je 5 entit s manévrem přesně).

2) Pokud dva hráči hodí stejnou iniciativu, tak se nerozhazují hned po hodu, ale až na ně vážně dojde řada. Většinou totiž někdo protireaguje a jeden z nich přijde o iniciativu dřív, než k tomu rozhodu dojde.

3) Jakožto PJ si dávám pozor, aby při nahlašování akcí nechyběli nějaké informace. To hru možná zpomaluje, ale zabrání to hádkám, které zpomalují ještě víc.

Nahoru