od Fafrin » 6. 8. 2019, 20:18
Jerson píše: ↑6. 8. 2019, 15:38
Nicméně pokud se bavíme o tajných informacích, tak larp je přesný opak otevřené hry v RPG. V larpu je žádoucí, aby hráč věděl jen to co ví postava a nic navíc. Pokud vím, tak nikdo informace postavy a hráče v larpu neodděluje.
Cha, chacha, cha.
Vzhledem k šíře palety LARPů tohle je absolutistické tvrzení, které nemůže být pravda.
Pro mě je základem veškerého hraní rolí v současné době poznání, že postava toho ve skutečnosti o svém světě a realite ví daleko VÍCE, než její hráč a musí se s tím nějak vyrovnat.
Jinak teda dva příklady her, kde tohle tvrzení asi fakt nebude fungovat:
http://konecdejin.rolling.cz/ - zvláště nadpřirozená verze. (Lidi na to jezdí opakovaně, za různé frakce, nemyslím, že to jejich nebo ostatních zážitek nějak snižuje)
https://larpovadatabaze.cz/larp/cistky/cs/54455
A popravdě jakíákoliv věc založená na settingu, třeba changelign věci nebo vampire the masquerade asi budou lidem fungovat více, když budou znát "mechaniky světa" více než jejich postavy, ale dokáží je od své hry oddějit.
Celé hraní rolí, ať už u stolu, v místnosti, na poli, na zámku, v bunkru nebo u deskové hry je o tom umět být někým jiným, oddělit svou osobnost od své postavy. (Pokud tedy nehrajete proto, aby jste si užili jaké to být idealistickým sebou, což je taky fajn.)
https://www.youtube.com/watch?v=xGVC6-Bohqk
A vůbec, proč by PH měl být ten jediný z hráčů, který musí nést břemeno toho, že dokáže oddělit to co ví on, od toho co ví, skřeti, bohové, králové či vlci jeho světa?
[quote=Jerson post_id=565298 time=1565098724 user_id=148]
Nicméně pokud se bavíme o tajných informacích, tak larp je přesný opak otevřené hry v RPG. V larpu je žádoucí, aby hráč věděl jen to co ví postava a nic navíc. Pokud vím, tak nikdo informace postavy a hráče v larpu neodděluje.
[/quote]
Cha, chacha, cha.
Vzhledem k šíře palety LARPů tohle je absolutistické tvrzení, které nemůže být pravda.
Pro mě je základem veškerého hraní rolí v současné době poznání, že postava toho ve skutečnosti o svém světě a realite ví daleko VÍCE, než její hráč a musí se s tím nějak vyrovnat.
Jinak teda dva příklady her, kde tohle tvrzení asi fakt nebude fungovat:
http://konecdejin.rolling.cz/ - zvláště nadpřirozená verze. (Lidi na to jezdí opakovaně, za různé frakce, nemyslím, že to jejich nebo ostatních zážitek nějak snižuje)
https://larpovadatabaze.cz/larp/cistky/cs/54455
A popravdě jakíákoliv věc založená na settingu, třeba changelign věci nebo vampire the masquerade asi budou lidem fungovat více, když budou znát "mechaniky světa" více než jejich postavy, ale dokáží je od své hry oddějit.
Celé hraní rolí, ať už u stolu, v místnosti, na poli, na zámku, v bunkru nebo u deskové hry je o tom umět být někým jiným, oddělit svou osobnost od své postavy. (Pokud tedy nehrajete proto, aby jste si užili jaké to být idealistickým sebou, což je taky fajn.)
https://www.youtube.com/watch?v=xGVC6-Bohqk
A vůbec, proč by PH měl být ten jediný z hráčů, který musí nést břemeno toho, že dokáže oddělit to co ví on, od toho co ví, skřeti, bohové, králové či vlci jeho světa?