Tak přenos máme za sebou. Provázely ho hlavně problémy se zvukem. Mimo technických problémů na straně jednotlivých účastníků byl problém hlavně v "přenosovém programu", který je implicitně nastavený špatně. :-/ Pro přenos jsem používal program XSplit Broadcaster, který je sice hodně populární, ale pro tento typ přenosu chybí jakákoliv dokumtace správného nastavení zvuku. Já jsem to nastavil podle manuálu a vznikla z toho ta hrůza. :-/
Pro správný přenos je poteba udělat několik věcí, které jsou bohužel nedokumentované. Po mnoha hodinách googlení a experimentování jsem přišel na správné nastavení. Napíšu sem pár tipů, kdybyste se chtěli pokusit o něco podobného, ať si ušetříte čas:
- Základní nastavení je vysvětleno
ZDE.
Co chybí:
- Ve WIndows nastavení zvuku mějte pro záznam zvuku nastavený jako výchozí používaný mikrofon.
- V Broadcasteru si v Tools > General Settings... jako microphone natavte stejný mikrofon. (Ostatn zaškrtávací volby nezaškrtávejte).
- Do Scene Sources si přidejte internetový prohlížeč s Roll20 (to už nejspíš máte, pokud jste si prošli odkaz na základní nastavení výše).
- DO SCENE SOURCES NEPŘIDÁVEJTE ŽÁDNÝ AUDIO DEVICE! Toto je fakt trapný a není to nikde dokumentovaný, ale XSplit Broadcaster vezme
automaticky vámi nastavené nahrávací zařízení a současně sound mixer, i když ho nikde nenastavíte. Pokud do scény přidáte mikrofon nebo sound mixer ručně, tak buď jedno z toho nepůjde slyšet, nebo bude vznikat nechutné echo.
A ještě jedna pro jistotu nedokumentovaná důležitá vychytávka:
- Nad panelem s nastavením zdrojů vidíte ikony mikrofonu a reproduktoru a jejich zesílení. Oboje je implicitně nastaveno na maximum. Mikrofon nechte na maximum, ale ZESÍLENÍ REPRODUKTORU SNIŽTE JEN NA 2 ČÁRKY. Jinak v záznamu nepůjdete slyšet a ostatní budou slyšet jak v rozlehlé jeskyni.
A pozdnámka na konec: Pokud budete mít během přenosu otevřený prohlížeč s naladěným twitcher kanálem, tak si ho dejte na mute. Přímo v tom twitch přehrávači. Jinak bude vznikat silná zpětná vazba.
Zkoušel jsem to s tímto novým nastavením a funguje to bezvadně. Bohužel až po "premiéře". Rozdíl můžete vidět tento pátek od 18:00, kdy znovu hrajeme. Zvuk už bude OK.
Tak přenos máme za sebou. Provázely ho hlavně problémy se zvukem. Mimo technických problémů na straně jednotlivých účastníků byl problém hlavně v "přenosovém programu", který je implicitně nastavený špatně. :-/ Pro přenos jsem používal program XSplit Broadcaster, který je sice hodně populární, ale pro tento typ přenosu chybí jakákoliv dokumtace správného nastavení zvuku. Já jsem to nastavil podle manuálu a vznikla z toho ta hrůza. :-/
Pro správný přenos je poteba udělat několik věcí, které jsou bohužel nedokumentované. Po mnoha hodinách googlení a experimentování jsem přišel na správné nastavení. Napíšu sem pár tipů, kdybyste se chtěli pokusit o něco podobného, ať si ušetříte čas:
- Základní nastavení je vysvětleno [url=https://wiki.roll20.net/Live_Stream_and_Record_Game_Sessions]ZDE[/url].
Co chybí:
- Ve WIndows nastavení zvuku mějte pro záznam zvuku nastavený jako výchozí používaný mikrofon.
- V Broadcasteru si v Tools > General Settings... jako microphone natavte stejný mikrofon. (Ostatn zaškrtávací volby nezaškrtávejte).
- Do Scene Sources si přidejte internetový prohlížeč s Roll20 (to už nejspíš máte, pokud jste si prošli odkaz na základní nastavení výše).
- DO SCENE SOURCES NEPŘIDÁVEJTE ŽÁDNÝ AUDIO DEVICE! Toto je fakt trapný a není to nikde dokumentovaný, ale XSplit Broadcaster vezme [i]automaticky[/i] vámi nastavené nahrávací zařízení a současně sound mixer, i když ho nikde nenastavíte. Pokud do scény přidáte mikrofon nebo sound mixer ručně, tak buď jedno z toho nepůjde slyšet, nebo bude vznikat nechutné echo.
A ještě jedna pro jistotu nedokumentovaná důležitá vychytávka:
- Nad panelem s nastavením zdrojů vidíte ikony mikrofonu a reproduktoru a jejich zesílení. Oboje je implicitně nastaveno na maximum. Mikrofon nechte na maximum, ale ZESÍLENÍ REPRODUKTORU SNIŽTE JEN NA 2 ČÁRKY. Jinak v záznamu nepůjdete slyšet a ostatní budou slyšet jak v rozlehlé jeskyni.
A pozdnámka na konec: Pokud budete mít během přenosu otevřený prohlížeč s naladěným twitcher kanálem, tak si ho dejte na mute. Přímo v tom twitch přehrávači. Jinak bude vznikat silná zpětná vazba.
Zkoušel jsem to s tímto novým nastavením a funguje to bezvadně. Bohužel až po "premiéře". Rozdíl můžete vidět tento pátek od 18:00, kdy znovu hrajeme. Zvuk už bude OK.