Fallout v RPG

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Fallout v RPG

Re: Fallout v RPG

od Markus » 26. 7. 2021, 13:28

V téhle době vychází nová Fallout the Roleplaying Game (2d20) od Modiphiu, tak jsem si dovolil zrecyklovat tuhle starou Fallouťáckou diskuzi a sloučit to do jednoho. Vypadá to, že tahle hra by mohla být lepší než ta předchozí (neoficiální), která prostě jen přepsala systém videohry na papír a doufala, že to bude fungovat (nefungovalo).

Obrázek

:arrow? Anotace v Databázi
Fallout the Roleplaying Game je hra zasazená do prostředí postapokalyptické Ameriky, známého ze slavné videoherní série Fallout. V roce 2077 změnila jaderná válka většinu Země na popel. O mnoho let později dnes z trosek světa povstává nová civilizace. Lidé zakládají nové osady a experimentují s různými formami zřízení. Jadernou pouští se toulají mutanti, ghúlové a pokřivená zvířata. Organizace jako Bratrstvo oceli nebo tlupy supermutantů šíří své vlastní ideály.

Hra používá systém 2d20, orientovaný na filmovou akci. Postavy mají povolání jako „obyvatel krytu“, „pan šikula“ nebo třeba „supermutant“. K vyhodnocování se používá vždy kombinace základní vlastnosti a dovednosti. Hra má komplexní soubojový systém, ve kterém je bojiště rozdělené do zón, postavy mají zásahové lokace, pracuje se s krytem atd. Z videoher jsou převzaty tzv. „perky“ neboli speciální schopnosti.

Kromě pravidel popisuje základní příručka i podrobný popis pustiny zvané Commonwealth (známá z Falloutu 4), informace o velkých korporacích před pádem bomb a náměty na související zápletky.

Re: Fallout Pen and Paper

od Quentin » 15. 4. 2010, 10:20

Kdyz uz simulaci, tak savage worlds, asi.

Re: Fallout Pen and Paper

od Aljen » 15. 4. 2010, 10:09

Este by som sa skusil pozriet na UniSystem.
Klasicky system (bez hracskych rozpravacskych pravomoci ako Fate), zamerany na simulaciu reality ale menej zlozity ako GURPs (osobny dojem, GURPs moc nepoznam), dost podorbne rozpracovany bojovy konflikt, moznost levelovania, pravidla na tvorbu najroznejsich mutantov (v prirucke o zombiach AFMBE).
Vhodny aj pre powergamerov podla mna, aj ked nie az v divokej d20 miere

V All tomorrow zombies su pravidla pre future technologie od nano, cyber, bio, psion ...

Re: Fallout Pen and Paper

od Jerson » 13. 4. 2010, 13:14

Expování v CPH je, jednoduché a funkční. Úspěšná akce = jedna zkušenost. Extra úspěšná = dvě zkušenosti. Jedna zkušenost je jeden dovednostní bod. Na zvýšení dovednosti o 1 potřebuješ tolik dovednostních bodů, kolik je nové hodnocení dovednosti.

Pokud jde o zbraně, tak ty jsem dělal relativně realisticky, i když nakonec jsem je trochu zjednodušil, aby byly použitelné - zesložitit se dají snadno. (Jde třeba o dostřely, které jsem srovnal na 5 - 10 - 20 - 50 - 100 metrů podle délek hlavní. Když by někdo chtěl dostřel 35, tak to samozřejmě jde, jen ve hře se to ukázalo zbytečně detailní.)
O účinnosti není třeba pochybovat, zbraně jsou koncipované tak, že když člověk používá zbraň, kterou silově zlvádne jednou rukou, tak pokud má cíl maximální zbroj, kterou unese, je šance na zranění 50%. Vzhledem k tomu, že zbroje nosí málokdo, většinou jsou slabší než co člověk unese, naopak zbraně lidé používají obouruč nebo staví na dvojnožky (takže můžou být ničivější), střílí dávkou a dá se s nimi mířit na různé části těla, je vážné zranění či smrt vcelku jednoduše obstaratelné. Zároveň se dá snadno snížit smrtelnost pro hráčské postavy tím, že negativní efekty může částečně přenášet do poškození věcí a momentálních nevýhod, takže vydrží víc než srovnatelné CPčko. A zase důležité CPčko má ty samé možnosti jako hráčská postava, protože se počítá s tím, že se objeví i příště a má vlastní sadu parametrů, takže je zase odolnější.

Jinak nejsou žádné životy - malá zranění a škrábance se ignorují, všechno ostatní rovnou značí postih na odpovídající činnosti, takže funguje taktika dva protivníky zranit a zbylých pět napadnout za chvíli, když se ty dva pokouší odnést. Naopak hráčské postavy jsou dříve neschopné účinného boje než zemřou, takže mohou být zajaty a později můžou zdrhnout. Nebo je to přinutí ustoupit - nebo mají stimpacky a za cenu pozdějších vedlejších účinků vydrží až do konce.

A pokud jde o hody, tak se používá 2k6-2 (šestky jsou nuly), nebo vyznavači rovnoměrné pravděpodobnosti můžou použít 1k10 (s tím že nula je nula).

Re: Fallout Pen and Paper

od Shako » 13. 4. 2010, 11:39

Jerson píše:Problém může být s levely - CPH je standardně nemá, ale když zavedeš přidělování nových bodů za určitý kumulativní počet získaných zkušeností a zpřístupnění nových perků jen při dosažení nového levelu, tak to máš vyřešené - i když mně to přijde jako zbytečná komplikace.
Taky se dají použít přímo vlastnosti a dovednosti se všechny počítají a zlepšují stejně, ale to by snad nemusel být problém, alespoň se to mnohem snáze pamatuje a lépe to vychází.
Levelovani nebo expovani by se asi hodilo. Ale tak z principu staci, ze treba kazde druhe sezeni nebo na konci nejake epizody si vsichni hraci zhruba stejne muzou vylepsit svoji postavu (pridat nejaky perk nebo zlepsit nejake vlastnosti). Nutne na jendnotlive expy/lvl se to asi pocitat nemusi.
CPH mam stahnute uz dlouho. Stejne jako spoustu jinych pravidel. S tim, ze si to nekdy prectu. Ale je toho ke cteni prilis. Takze spis ctu to, o cem zrovna uvazuju, ze by byl vhodny system pro dalsi hru. Takze to neni chyba CPH, ze by byli napsane nective.;-)


System: Co by tak nase skupina od systemu pozadovala?
Rozhodne musi podporovat powerplayery - bude treba optimalizovat utocnou silu zbrani (dostrel, zraneni, velikost zasobniku).... Nasledne s ti vsim bude treba taktizovat v ramci boje. Zaroven to cele musi byt relativne uveritelne (coz je tezko definovatelny pojem) - napaleni davky do ghula na vzdalenost par metru z nej musi udelat mrtveho ghula vpodstate vzdycky (rekneme na 99%) - coz je zavisle na poctu zivotu, sile zbrane a rozlozeni pravdepodobnosti pri hodu kostkama atp.

Jestli by nase skupina byla ochotna nekdy zkusit neco vice dramatickeho nez gamistickeho a simulacniho, tak ve sveta falloutu to zatim rozhodne v planu neni.

Re: Fallout Pen and Paper

od OnGe » 13. 4. 2010, 11:19

Shako píše:Hmm, a jak treba do generickeho systemu dodelas nejake energeticke zbrane a dalsi specifika falloutoveho sveta jako perky. Dovedu si predstavit, ze libovolny bestiar se da vykrast z fallouta a predelat do jineho systemu.

Proste mi prijde, ze bez vicek od lahvi, nukacoly, krysoprasu, utocnych pusek, pumpovacich brokovnic, energozbroji atp. to proste nebude dostatecne "falloutoidni". To uz pak muzu hrat libovolne genericke post-apo.
Kdyz si dovedes predstavit, ze se da vzit bestiar, proc si to nedovedes predstavit s nukacolou, vickama a dalsima rekvizitama? Tenhle problem ti Fallout P&P stejne nevyresi.

Kdybych to mel prevest do GURPSu, tak celkem nevidim problem - z perku budou vyhody, bezne zbrane by se z casti daly nekde vyhledat, ty nebezne domyslet. Mimochodem, Fallout puvodne mel pouzivat jako system GURPS, ale nejak to nedopadlo a tak si vymysleli SPECIAL

Re: Fallout Pen and Paper

od Sosacek » 13. 4. 2010, 08:41

DIaspora ruluje.

Vic netreba rikat 8)

Re: Fallout Pen and Paper

od Jerson » 12. 4. 2010, 18:55

Shako píše:Jerson: CpH - ze by konecne neco, co me donuti si ten system precist? Stazeny ho mam uz dlouho.;-)
Zbrane, dovednosti, perky: Jo, tak jestli to muzu komplet pretahnout, tak to nezni tak spatne.
Pravidla neumím psát moc čtivě, takže pokud je přelouskáš, budiž ti přáno. Diasporu neznám a tak těžko srovnám poměr čísel. V CPH je jich tolik, kolik člověk potřebuje, přidávat si je můžeš vcelku snadno, CPH ti řekne spíše jak ta čísla přidat a co se stane, když nějaké změníš.

Pokud si pamatuju Fallout, tak potřebuješ řešit pravděpodobnost různých akcí, zlepšovat dovednosti, odlišit zbraně co do používané síly, účinosti, dostřelu a počtu munice, rozlišit zbroje, mít k dispozici nějaké to léčení, vyřešit pořadí v boji, nosnost (možná), vliv některých perků.
Problém může být s levely - CPH je standardně nemá, ale když zavedeš přidělování nových bodů za určitý kumulativní počet získaných zkušeností a zpřístupnění nových perků jen při dosažení nového levelu, tak to máš vyřešené - i když mně to přijde jako zbytečná komplikace.
Taky se dají použít přímo vlastnosti a dovednosti se všechny počítají a zlepšují stejně, ale to by snad nemusel být problém, alespoň se to mnohem snáze pamatuje a lépe to vychází.

Jako bonus můžeš mít vliv kvality vybavení na pravděpodobnost úspěchu, vliv materiálu na spolehlivost a vliv obojího společně se vzhledem na cenu předmětu.
Jestli jsem na něco zapomněl, tak se ozvi.

Re: Fallout Pen and Paper

od Aljen » 12. 4. 2010, 17:25

To je veru pravda.
Diaspora je komercny system. Da sa vcelku lahko najst free beta verzia pdf, alebo pozriet srd kde su vsetky pravidla (chyba color a priklady)

Lokalna diskusia o Diaspore s odkazmi

Re: Fallout Pen and Paper

od Shako » 12. 4. 2010, 17:11

Aljen píše:Nuz CPH je oproti Diaspore ultraminimalisticky bezciselny system :D
Njn, to se obavam, ze je pro nasi skupinu uplna pohroma.:-) To radeji slozite pocty, simulace a spousta cisel nez hrat bez zadnych cisel.;-)

No, zase CPH se daji stahnout a precit. Diaspore netusim, kde se da sehnat. :roll:

Re: Fallout Pen and Paper

od Aljen » 12. 4. 2010, 17:08

Nuz CPH je oproti Diaspore ultraminimalisticky bezciselny system :D

(Cim nehovorim ze je do Falloutu menej vhodny. :) Len sa mi vidi ze vyhovuje tvojim preferenciam este o dost menej)

Re: Fallout Pen and Paper

od Shako » 12. 4. 2010, 16:27

Aljen píše:Co sa tyka taktiky tak je Diaspora hodne hodne crunchy. Len obsahuje menej cisie
Ne, to ja bych zase radeji (tedy spis moje skupina by radeji) vice cisel nez min cisel. Takze to, ze jich system obsahuje min je spis minus nez plus. :roll:

Nukacola: Dobre, tak k tomu zrovna ne, ale tak treba nejake napady na ruzne drogy, rad-X atp.


Jerson: CpH - ze by konecne neco, co me donuti si ten system precist? Stazeny ho mam uz dlouho.;-)

Zbrane, dovednosti, perky: Jo, tak jestli to muzu komplet pretahnout, tak to nezni tak spatne.

Re: Fallout Pen and Paper

od Jerson » 12. 4. 2010, 15:07

Shako píše:[No, Fate jsem tak zbezne cetl a prijde mi to prilis abstraktni a malo takticke pro potreby nasi skupiny.
...
Proste mi prijde, ze bez vicek od lahvi, nukacoly, krysoprasu, utocnych pusek, pumpovacich brokovnic, energozbroji atp. to proste nebude dostatecne "falloutoidni". To uz pak muzu hrat libovolne genericke post-apo.
na Fallouta ti s klidem doporučím Čas pro hrdiny Tahle verze vznikla kromě jiné i díky člověkovi, který řekl "Hrajeme CPH ve Falloutu, jen jsem vyházel psychické vlastnosti, protože ty nepotřebujeme, a funguje to skvěle".
Názvy dovedností vezmeš z Falloutu, názvy Perků také, pokud budou potřeba (a buď budou mít smysl jako zvláštní dovednost, nebo jen jako charakterový rys postavy), pro zbraně existují poměrně jednoduchá pravidla, takže do nich napasuješ cokoliv, a máš Fallout jak vyšitý. Stejně u něj jde jen o to převést procentuelní nejednodný systém na něco sjednoceného a jednoduše spočítatelného z hlavy.

Re: Fallout Pen and Paper

od Aljen » 12. 4. 2010, 14:24

Hmm, a jak treba do generickeho systemu dodelas nejake energeticke zbrane a dalsi specifika falloutoveho sveta jako perky.
Prave toto vsetko das do FATE velmi lahko.
Diaspora je zalozena na FATE 3.0
Okrem Aspektov a skillov poskytuje aj manevre a stunty

To ze nemas presne definovane tabulky z ktorych aspekty, skilly, stunty mozes vyberat vidim ako plus. ... mas inspiracne tabulky ktore mozes ked chces rozsirit ako tvoja skupina chce (trebars Novy skill Knowledge: Mutant )
a mas trebars postavu superinteligentneho vedca ktory vie ledva vystrelit o vzduchovky a premoze ho aj grave digger.
Ale je znamy tym ze len maloktory 500Kg mutant ho v suboji premohol.
Ma stunt (kreativne pouzitie skillu na nieco ine) Mutant vulnerable points a v boji sa mu casto dari zasiahnut mutantov
do zranitelnych miest (pouzije nie nizky Brawling skill ale vysoky Knowledge: Mutant)

Color stuff ako je nukecola ... ake pravidla k tomu potrebujes?
Co sa tyka taktiky tak je Diaspora hodne hodne crunchy. Len obsahuje menej cisiel ;)

Re: Fallout Pen and Paper

od Shako » 12. 4. 2010, 13:51

Aljen píše:Osobne by som to vyskusal hrat v Diaspore (system zalozeny na FATE s par vlastnymi vychytavkami)
No, Fate jsem tak zbezne cetl a prijde mi to prilis abstraktni a malo takticke pro potreby nasi skupiny. Takze jeslti je Diaspore neco podobneho, tak to nejspis nebude to prave. Ale diky za tip, mrknu na to.

onge píše:asi neni moc duvod nepouzit nejaky genericky system a naockovat Fallout prostredi.
Hmm, a jak treba do generickeho systemu dodelas nejake energeticke zbrane a dalsi specifika falloutoveho sveta jako perky. Dovedu si predstavit, ze libovolny bestiar se da vykrast z fallouta a predelat do jineho systemu.

Proste mi prijde, ze bez vicek od lahvi, nukacoly, krysoprasu, utocnych pusek, pumpovacich brokovnic, energozbroji atp. to proste nebude dostatecne "falloutoidni". To uz pak muzu hrat libovolne genericke post-apo.

Nahoru