od Jerson » 13. 4. 2010, 13:14
Expování v CPH je, jednoduché a funkční. Úspěšná akce = jedna zkušenost. Extra úspěšná = dvě zkušenosti. Jedna zkušenost je jeden dovednostní bod. Na zvýšení dovednosti o 1 potřebuješ tolik dovednostních bodů, kolik je nové hodnocení dovednosti.
Pokud jde o zbraně, tak ty jsem dělal relativně realisticky, i když nakonec jsem je trochu zjednodušil, aby byly použitelné - zesložitit se dají snadno. (Jde třeba o dostřely, které jsem srovnal na 5 - 10 - 20 - 50 - 100 metrů podle délek hlavní. Když by někdo chtěl dostřel 35, tak to samozřejmě jde, jen ve hře se to ukázalo zbytečně detailní.)
O účinnosti není třeba pochybovat, zbraně jsou koncipované tak, že když člověk používá zbraň, kterou silově zlvádne jednou rukou, tak pokud má cíl maximální zbroj, kterou unese, je šance na zranění 50%. Vzhledem k tomu, že zbroje nosí málokdo, většinou jsou slabší než co člověk unese, naopak zbraně lidé používají obouruč nebo staví na dvojnožky (takže můžou být ničivější), střílí dávkou a dá se s nimi mířit na různé části těla, je vážné zranění či smrt vcelku jednoduše obstaratelné. Zároveň se dá snadno snížit smrtelnost pro hráčské postavy tím, že negativní efekty může částečně přenášet do poškození věcí a momentálních nevýhod, takže vydrží víc než srovnatelné CPčko. A zase důležité CPčko má ty samé možnosti jako hráčská postava, protože se počítá s tím, že se objeví i příště a má vlastní sadu parametrů, takže je zase odolnější.
Jinak nejsou žádné životy - malá zranění a škrábance se ignorují, všechno ostatní rovnou značí postih na odpovídající činnosti, takže funguje taktika dva protivníky zranit a zbylých pět napadnout za chvíli, když se ty dva pokouší odnést. Naopak hráčské postavy jsou dříve neschopné účinného boje než zemřou, takže mohou být zajaty a později můžou zdrhnout. Nebo je to přinutí ustoupit - nebo mají stimpacky a za cenu pozdějších vedlejších účinků vydrží až do konce.
A pokud jde o hody, tak se používá 2k6-2 (šestky jsou nuly), nebo vyznavači rovnoměrné pravděpodobnosti můžou použít 1k10 (s tím že nula je nula).
Expování v CPH je, jednoduché a funkční. Úspěšná akce = jedna zkušenost. Extra úspěšná = dvě zkušenosti. Jedna zkušenost je jeden dovednostní bod. Na zvýšení dovednosti o 1 potřebuješ tolik dovednostních bodů, kolik je nové hodnocení dovednosti.
Pokud jde o zbraně, tak ty jsem dělal relativně realisticky, i když nakonec jsem je trochu zjednodušil, aby byly použitelné - zesložitit se dají snadno. (Jde třeba o dostřely, které jsem srovnal na 5 - 10 - 20 - 50 - 100 metrů podle délek hlavní. Když by někdo chtěl dostřel 35, tak to samozřejmě jde, jen ve hře se to ukázalo zbytečně detailní.)
O účinnosti není třeba pochybovat, zbraně jsou koncipované tak, že když člověk používá zbraň, kterou silově zlvádne jednou rukou, tak pokud má cíl maximální zbroj, kterou unese, je šance na zranění 50%. Vzhledem k tomu, že zbroje nosí málokdo, většinou jsou slabší než co člověk unese, naopak zbraně lidé používají obouruč nebo staví na dvojnožky (takže můžou být ničivější), střílí dávkou a dá se s nimi mířit na různé části těla, je vážné zranění či smrt vcelku jednoduše obstaratelné. Zároveň se dá snadno snížit smrtelnost pro hráčské postavy tím, že negativní efekty může částečně přenášet do poškození věcí a momentálních nevýhod, takže vydrží víc než srovnatelné CPčko. A zase důležité CPčko má ty samé možnosti jako hráčská postava, protože se počítá s tím, že se objeví i příště a má vlastní sadu parametrů, takže je zase odolnější.
Jinak nejsou žádné životy - malá zranění a škrábance se ignorují, všechno ostatní rovnou značí postih na odpovídající činnosti, takže funguje taktika dva protivníky zranit a zbylých pět napadnout za chvíli, když se ty dva pokouší odnést. Naopak hráčské postavy jsou dříve neschopné účinného boje než zemřou, takže mohou být zajaty a později můžou zdrhnout. Nebo je to přinutí ustoupit - nebo mají stimpacky a za cenu pozdějších vedlejších účinků vydrží až do konce.
A pokud jde o hody, tak se používá 2k6-2 (šestky jsou nuly), nebo vyznavači rovnoměrné pravděpodobnosti můžou použít 1k10 (s tím že nula je nula).