Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

od zyt » 10. 6. 2011, 21:18

No jak tak ten Solar hrajem, zjišťujeme že vztah: použitá schopnost/obranná schopnost/újma, nemusí být v zaostření tak přímočarý. Příklad: Pokouším se zastrašit protivníka za pomocí schopnosti Vyhrožování(R) on se brání vůlí a újmu utrpí taky ve vůli(zároveň ale není problém aby se bránil v reakcích a ujmu utrpěl v instinktu. To záleží na popise jak to zastrašování provádím).
Došli jsme tak daleko, že jedna postava chtěla protivníkovy vystřelit foukačkou oko a tím mu snížit instinkt v čemž vlastně nevidím problém.
Blybý akorát je, že v pravidlech se o podobných situacích skoro nic nepíše, takže časem je to jako vařit z vody a nevíme...
A nejasností je tam víc...prakticky všude. Například tam není příkladová schopnost na léčení újmi v instinktě...jak si to má nováček domyslet?!

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

od Alef0 » 22. 5. 2011, 21:37

Kreatívna stávka na tému ,,priviesť do bezvedomia" s ,,rozbijem hlavu a vyrobím mu jazvu" je dobrá, to dáva vo fikcii zmysel.

Inak je super, že ste to zaostrenie zvládli.

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

od zyt » 22. 5. 2011, 16:42

Máš pravdu. Bylo to trochu přehnané.
Tohle byla jediná mechanická újma kterou jsem za hru použil do zázky, protože jsem chtěl postavu na pokraji smrti. I když zpětně si říkám že to bylo zbytečně krutý, protože na pokraji smrti mohla být klidně pouze ve fikci.
Ten konflikt byla jedna z klíčových scén. Hráč má klíč vyhnanství a tohle byla scéna ve které měl být "vyhnán". Jeho bratranec ho chtěl na příkaz náčelníka zabít-vyrazit mu mozek z hlavy kamenou sekerou, takže jsem svůj záměr dal jako rozbití hlavy, s tím že si budou myslet že je mrtvý ale postava jako zázrakem přežije. Takže děj to rozhodně posunulo.

Jinak se vzdáváním v zaostření problémy nebyli, hráči dobře vážili situaci a při prvním náznaku neodvratné prohry se vzdali.

Za to samoléčení dík, my jsme to tak hráli, ale nebyl jsem si jistej.

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

od Alef0 » 22. 5. 2011, 12:10

S tými zámermi si treba preorientovať zmýšľanie: naozaj treba ísť spôsobom, že zámer, dohoda, kocky, opis. Po sto rokoch hrania D&D je to trošku náročnejšie nastaviť, ale to sa časom vyrieši.
========================================================
Stávky: mne sa zdá, že stávky treba dávať v rámci fikcie tak, aby výhra i prehra zaujímavo posunula príbeh. Je lepšie, keď je stávka v duchu ,,ak uspeješ, tak ho odradíš, ak nie, tak vykričí pred celou dedinou, ako si ho pred 2 rokmi chcel zradiť". So stávkami ktoré operujú s mechanikami ,,ak neuspeješ, dostaneš ujmu 6 v Ráznosti" môže byť problém v tom, že
a) ak sa vzdám uprostred presviedčania, tak podľa stávky mám dostať ujmu 6 v Ráznosti, čo môže spôsobovať problém v opisoch
b) ak prehrám konflikt, lebo mi niekto zadelil ujmu 6 a viac, tak nielenže dostanem ujmu v rámci dôsledkov konfliktu ale ešte dostanem bonusovú ujmu 6 v ráznosti za to, že zvíťazil zámer súpera.
Konflikt by nemal končiť tým, že ,,ok, mám ujmu, idem ďalej", ale mal by sa významne prejaviť vo fikcii a to bez ohľadu na to, ktorá strana uspela.

V In a Wicked Age je možnosť vyjednávať o úpravách listu postavy, ale to je iná vec: tam vyhodnotenie konfliktu nič nevyhodnocuje na rozdiel od Solaru, kde kocky explicitne povedia, kto vyhral.


========================================================
Liečenie: Ak máš napr. ujmu 1, 3 a 5 a použiješ v scéne nejakú liečiacu schopnosť a hodíš napr. 5, tak vyliečiš najväčšiu ujmu väčšiu alebo rovnú 5ke, t. j. výsledná ujma bude 1, 3.
Ak by si hodil na liečenie 2ku, tak nová ujma bude 3, 5. Pozor, tuto sa ujma nestrasie.

Samoliečenie funguje tak, že spáliš X bodov zo zásoby zdrojov a vyliečiš si ujmu X. V príklade: ak máš ujmu 1, 3, 5, a spáliš 3 body, tak nová ujma bude 1, 5. Opäť pozor na to, že ujma sa nestrasie.

Ak máš ujmu 1, 2, 6, tak musíš použiť 6 bodov zo zásoby zdrojov na to, aby si sa dostal na 1, 2. Liečiť sa môžeš aj po častiach, napr. tak, že si vyliečiš ujmu 2, pôjdeš do color scény, a neskôr si vyliečiš ujmu 6.

Dôležité je ešte vedieť, že páliť môžeš len z tej zásoby zdrojov, ktorá zodpovedá príčine ujmy (keď ti niekto dal ujmu 4 Ráznosťou, liečiť to môžeš spálením 4 bodov z Ráznosti).

Áno, je to krutý systém, ale to súvisí s jednou z nepísaných filozofií TSOY: keď ako hráč vidíš, že postava dostáva v konflikte zľava-sprava, tak sa máš vzdať (ako hráč) a nechať súperovi dosiahnuť svoj zámer. V opačnom prípade pôjdeš do ďalších konfliktov úplne zničený a inkasovanie ujmy 6 bude otázka dvoch-troch kôl.

Toto nie je D&D, kde sa bojuje until the bitter end, lebo všetci veria, že na konci pozbierajú polomŕtvych kumpánov a nahádžu na nich 40 x Cure Light Wounds.

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

od zyt » 20. 5. 2011, 08:03

Fuuuu. Tak to máme za sebou.
Na začátek bych si nejraději nafackoval protože jsem zapoměl na darovací kostky. Hamba mi.
Jinak hra byla v pohodě. Tvorba postav na koleně a prakticky nulová příprava se sice trochu podepsaly na rozvláčněnosti, ale jinak ok.
Mám stále potíže s vytvářením nových tajemství
Občas jsem zapoměl určit záměry před hodem.
Problem co mě napadá by mohl být až v posledním konfliktu:
Hráčovu postavu šel zabít její bratranec, ale on se rozhodl ho odradit. Hráč použil přesvědčování(i), proti jeho reakcím. Sázka byla, buď se ti ho podaří odradit nebo ti rozbije hlavu(újma 6 v raznosti.) Mohlo to být taky: pokud se ti ho nepodaří odradit bude mít bonus rovný úú pro další útok. Ale to mi přišlo zbytečný.
Doufám že je to tak ok.
Taky si nejsem jistý u samoléčení. Ta formulace je poněkud krkolomná. Pokud chcu vyléčit újmu 6(zlomený) musím použít šest bodů ze zásob?
SS má docela dobrej náběh na to aby se stal mojim ideálním systémem. Ale štvou mě občas nejasnosti v pravidlech. Hodnotit budu až po několikátý hře.

Jo a zaostření bylo docela v pohodě. Jen jsem já hlupák dal první akci CP obranu a pak změnu záměru(zase sem si totiž na začátku zapoměl určit záměr)

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

od Alef0 » 18. 5. 2011, 23:06

Veľa zdaru, IMHO priprav sa na to, že prvé zaostrenie bude strašný chaos :-)

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

od zyt » 18. 5. 2011, 20:36

Dík moc. Zejtra budem poprvé hrát. Bohužel s minbimální přípravou, tak se uvidí. Co nejdřív skusím napsat postřehy.

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

od Alef0 » 17. 5. 2011, 21:29

Zmeny sú v príslušnej téme

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

od zyt » 17. 5. 2011, 19:42

Tak doufám že v 1.0.4 nebylo víc chyb. Zrovna včera sem si je vytiskl a nechal svázat.

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

od Alef0 » 16. 5. 2011, 21:44

To je chyba v originálnych anglických pravidlách, opravovalo sa to v poslednej revízii slovenského prekladu. Stiahni si novú verziu z Corvusovej stránky (posledná revízia je 5).

Zdroj, ktorý utrpí ujmu, sa odvodzuje od použitej schopnosti. Keďže Gael používal Beh, ktorý je odvodený od Ráznosti, Tela utrpí ujmu v Ráznosti (a nie v Inštinkte).

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

od zyt » 16. 5. 2011, 20:49

Čtu si pravidla o zaostření a v příkladu k nim jsem se dostal k problému:
Když Tela nahlásí změnu záměru využívá k obraně Reakci(i) proti Gaelovu běhu(R).
Hodnotí se to samozřejmě jako obrana tedy protichůdné akce.
Jenomže obrana proti běhu by měla být spíš výdrž(R) ne? Nebo je Telina obrana určená z jejího původního záměru(plížení(i))?

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

od Bifi » 1. 3. 2011, 11:44

V Exceli to má človek za ca. 90 sekúnd:

Obrázek

Čím viac kociek, tým viac bude stred vypuklý a krajné hodnoty menej pravdepodobné. Pri dvoch kockách bude krivka vždy strecha.

Okrem toho pri porovnaní d6-d6 a 4dF zaváži aj to, že pri d6-d6 vyše 5,5% hodov bude ukazovať hodnoty -5 alebo +5, ktoré sú mimo 4dF škály.

Čo sa týka ľahkosti, pri 4dF je potrebná operácia sčítania štyroch kociek (ktorá sa navyše elegantne vyhýba číselným hodnotám), pri d6-d6 je potrebné rozlíšiť ich farby a potom jednu hodnotu od druhej odčítať, čo môže produkovať aj záporné čísla, a nepríde mi, že je to o toľko rýchlejšie - asi je dôvodom naozaj skôr dostupnosť dF kociek. Pri 3dF a d4-d4 detto.

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

od Sosacek » 28. 2. 2011, 23:50

Muzu najit domaci ukol ze statistiky a hodit sem to rozlozeni pak, jestli ho najdu.

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

od Bifi » 28. 2. 2011, 12:58

Myslím, že 3dF a D4-D4 sú o dosť bližšie.

Re: Stín včerejška - The Shadow of Yesterday

od Alef0 » 28. 2. 2011, 11:36

Nie, ja som to nemyslel zle, len aby nedošlo k omylu :-)

Inak našiel som výhody a nevýhody 4dF vs d6-d6: http://www.thecoreworlds.net/blog/2010/ ... g-methods/ Niekto to spočítal a nakreslil:

V skratke: 4dF sú bližšie klasickej gaussovke a d6-d6 je skôr trojuholníkové rozdelenie. Okrajové hodnoty padajú na d6-d6 častejšie, ale zase stredné hodnoty menej často v porovnaní s 4dF.

Nahoru