od Alef0 » 22. 5. 2011, 12:10
S tými zámermi si treba preorientovať zmýšľanie: naozaj treba ísť spôsobom, že zámer, dohoda, kocky, opis. Po sto rokoch hrania D&D je to trošku náročnejšie nastaviť, ale to sa časom vyrieši.
========================================================
Stávky: mne sa zdá, že stávky treba dávať v rámci fikcie tak, aby výhra i prehra zaujímavo posunula príbeh. Je lepšie, keď je stávka v duchu ,,ak uspeješ, tak ho odradíš, ak nie, tak vykričí pred celou dedinou, ako si ho pred 2 rokmi chcel zradiť". So stávkami ktoré operujú s mechanikami ,,ak neuspeješ, dostaneš ujmu 6 v Ráznosti" môže byť problém v tom, že
a) ak sa vzdám uprostred presviedčania, tak podľa stávky mám dostať ujmu 6 v Ráznosti, čo môže spôsobovať problém v opisoch
b) ak prehrám konflikt, lebo mi niekto zadelil ujmu 6 a viac, tak nielenže dostanem ujmu v rámci dôsledkov konfliktu ale ešte dostanem bonusovú ujmu 6 v ráznosti za to, že zvíťazil zámer súpera.
Konflikt by nemal končiť tým, že ,,ok, mám ujmu, idem ďalej", ale mal by sa významne prejaviť vo fikcii a to bez ohľadu na to, ktorá strana uspela.
V In a Wicked Age je možnosť vyjednávať o úpravách listu postavy, ale to je iná vec: tam vyhodnotenie konfliktu nič nevyhodnocuje na rozdiel od Solaru, kde kocky explicitne povedia, kto vyhral.
========================================================
Liečenie: Ak máš napr. ujmu 1, 3 a 5 a použiješ v scéne nejakú liečiacu schopnosť a hodíš napr. 5, tak vyliečiš najväčšiu ujmu väčšiu alebo rovnú 5ke, t. j. výsledná ujma bude 1, 3.
Ak by si hodil na liečenie 2ku, tak nová ujma bude 3, 5. Pozor, tuto sa ujma nestrasie.
Samoliečenie funguje tak, že spáliš X bodov zo zásoby zdrojov a vyliečiš si ujmu X. V príklade: ak máš ujmu 1, 3, 5, a spáliš 3 body, tak nová ujma bude 1, 5. Opäť pozor na to, že ujma sa nestrasie.
Ak máš ujmu 1, 2, 6, tak musíš použiť 6 bodov zo zásoby zdrojov na to, aby si sa dostal na 1, 2. Liečiť sa môžeš aj po častiach, napr. tak, že si vyliečiš ujmu 2, pôjdeš do color scény, a neskôr si vyliečiš ujmu 6.
Dôležité je ešte vedieť, že páliť môžeš len z tej zásoby zdrojov, ktorá zodpovedá príčine ujmy (keď ti niekto dal ujmu 4 Ráznosťou, liečiť to môžeš spálením 4 bodov z Ráznosti).
Áno, je to krutý systém, ale to súvisí s jednou z nepísaných filozofií TSOY: keď ako hráč vidíš, že postava dostáva v konflikte zľava-sprava, tak sa máš vzdať (ako hráč) a nechať súperovi dosiahnuť svoj zámer. V opačnom prípade pôjdeš do ďalších konfliktov úplne zničený a inkasovanie ujmy 6 bude otázka dvoch-troch kôl.
Toto nie je D&D, kde sa bojuje until the bitter end, lebo všetci veria, že na konci pozbierajú polomŕtvych kumpánov a nahádžu na nich 40 x Cure Light Wounds.
S tými zámermi si treba preorientovať zmýšľanie: naozaj treba ísť spôsobom, že zámer, dohoda, kocky, opis. Po sto rokoch hrania D&D je to trošku náročnejšie nastaviť, ale to sa časom vyrieši.
========================================================
Stávky: mne sa zdá, že stávky treba dávať v rámci fikcie tak, aby výhra i prehra zaujímavo posunula príbeh. Je lepšie, keď je stávka v duchu ,,ak uspeješ, tak ho odradíš, ak nie, tak vykričí pred celou dedinou, ako si ho pred 2 rokmi chcel zradiť". So stávkami ktoré operujú s mechanikami ,,ak neuspeješ, dostaneš ujmu 6 v Ráznosti" môže byť problém v tom, že
a) ak sa vzdám uprostred presviedčania, tak podľa stávky mám dostať ujmu 6 v Ráznosti, čo môže spôsobovať problém v opisoch
b) ak prehrám konflikt, lebo mi niekto zadelil ujmu 6 a viac, tak nielenže dostanem ujmu v rámci dôsledkov konfliktu ale ešte dostanem bonusovú ujmu 6 v ráznosti za to, že zvíťazil zámer súpera.
Konflikt by nemal končiť tým, že ,,ok, mám ujmu, idem ďalej", ale mal by sa významne prejaviť vo fikcii a to bez ohľadu na to, ktorá strana uspela.
V [i]In a Wicked Age[/i] je možnosť vyjednávať o úpravách listu postavy, ale to je iná vec: tam vyhodnotenie konfliktu nič nevyhodnocuje na rozdiel od Solaru, kde kocky explicitne povedia, kto vyhral.
========================================================
Liečenie: Ak máš napr. ujmu 1, 3 a 5 a použiješ v scéne nejakú liečiacu schopnosť a hodíš napr. 5, tak vyliečiš najväčšiu ujmu väčšiu alebo rovnú 5ke, t. j. výsledná ujma bude 1, 3.
Ak by si hodil na liečenie 2ku, tak nová ujma bude 3, 5. Pozor, tuto sa ujma nestrasie.
Samoliečenie funguje tak, že spáliš X bodov zo zásoby zdrojov a vyliečiš si ujmu X. V príklade: ak máš ujmu 1, 3, 5, a spáliš 3 body, tak nová ujma bude 1, 5. Opäť pozor na to, že ujma sa nestrasie.
Ak máš ujmu 1, 2, 6, tak musíš použiť 6 bodov zo zásoby zdrojov na to, aby si sa dostal na 1, 2. Liečiť sa môžeš aj po častiach, napr. tak, že si vyliečiš ujmu 2, pôjdeš do color scény, a neskôr si vyliečiš ujmu 6.
Dôležité je ešte vedieť, že páliť môžeš len z tej zásoby zdrojov, ktorá zodpovedá príčine ujmy (keď ti niekto dal ujmu 4 Ráznosťou, liečiť to môžeš spálením 4 bodov z Ráznosti).
Áno, je to krutý systém, ale to súvisí s jednou z nepísaných filozofií TSOY: keď ako hráč vidíš, že postava dostáva v konflikte zľava-sprava, tak sa máš vzdať (ako hráč) a nechať súperovi dosiahnuť svoj zámer. V opačnom prípade pôjdeš do ďalších konfliktov úplne zničený a inkasovanie ujmy 6 bude otázka dvoch-troch kôl.
Toto nie je D&D, kde sa bojuje [i]until the bitter end[/i], lebo všetci veria, že na konci pozbierajú polomŕtvych kumpánov a nahádžu na nich 40 x [i]Cure Light Wounds[/i].