od Peekay » 23. 1. 2010, 09:02
Suhlasim s vyssie povedanym - dobry
entry-level product naozaj chyba (obzvlast pre fantasy) a tak trocu dufame, ze DrD2 bude
to. No, uvidime.
Poznamka - v skutocnosti
systemov, ktore by toto splnali existuje dostatok: uz aj ta
Dobrodruzna hra Pan Prstenov by v tomto ohlade stacila... problem je hlavne v tom, ze tieto hry bud neobsahuju navodne texty o tom, ako vlastne hrat, alebo ich obsahuju natolko priserne, ze hru diskvalifikuju. Napriklad tie Savage Wordy su v tomto ohlade zabite nasledovnym textom:
Savage Worlds - Chapter 6, Gamemastering píše:
You can also start a campaign with all the characters already knowing each other. This works great for getting the game moving, and is very appropriate for certain campaign types.
...
The downside of starting a campaign like this is that some players may feel cheated if they put a lot of work into their characters' backgrounds. Players often come up with deep backstories for their heroes. This shows great imagination and enthusiasm for your game and should be encouraged.
Unfortunately, unless you've set the character up as an important figure in your setting and his background figures prominently in the events that are to come, it's very likely all that work will never come to light.The reason why is that individual backgrounds likely aren't part of your overall plot, and characters don't engage in revealing small talk like real people do.
(zvyraznene mnou)
O tom, ze podla autorov spravny postup pri zacinani novej kampane je nasledovny ani nema zmysel sa rozpisovat:
- Vyber setting
- Nadchni sa
- Vyrob plot
- Najdi hracov
- Nadchni hracov
- Nechaj im vyrobit si postavy
- Zacnite hrat
Corvus píše:mna najviac srdi neprelozeny In a Wicked Age.. sak je to male, mile ...
...a neuveritelne tazke na spravne uchopenie pri hrani. Styl, akym je to pisane tomuto vobec, ale vobec nepomaha.
Alef0 píše:INAWA má naozaj divný jazyk, ako som písal, minule som sa to opäť snažil preložiť, ale keď som zistil, že stojím na úvodnom motivačnom texte a pozerám doň 15 minút, tak ma prešla chuť.
Myslis tento?
Pozvánka
čo: V skazenom veku
kto: Ty a traja či štyria z tvojich najprefíkanejších, najodvážnejších, najtvorivejších a najatraktívnejších priateľov
kde: V Tvojej obývačke či okolo tvojho jedálenského stola
kedy: Raz týždenne či dvakrát mesačne, po niekoľko týždňov či zopár mesiacov
prines si:
Rozličné kocky
Štyri veštice
Balíček pokerových kariet (bez žolíkov)
Papiere
Ceruzky
Poživatiny: čaj, víno, oriešky, čokoládu, ovocie
Kociek budete potrebovať niekoľko z každého druhu (okrem dvadsaťstenných). Šesťstenné budete potrebovať aj s číslami aj s bodkami.
Papierov budete potrebovať niekoľko: príbehový list, postavový list pre každú postavu, za hrsť listov pre nehráčske postavy, zopár zoznamov silných stránok a zoznam dlžníkov - prvý krát jednoducho napíšte "Dlžíme" na čistý list papiera. Neskôr už budete pokračovať v tomto zozname.
Suhlasim s vyssie povedanym - dobry [i]entry-level product[/i] naozaj chyba (obzvlast pre fantasy) a tak trocu dufame, ze DrD2 bude [b]to[/b]. No, uvidime.
Poznamka - v skutocnosti [b]systemov[/b], ktore by toto splnali existuje dostatok: uz aj ta [i]Dobrodruzna hra Pan Prstenov[/i] by v tomto ohlade stacila... problem je hlavne v tom, ze tieto hry bud neobsahuju navodne texty o tom, ako vlastne hrat, alebo ich obsahuju natolko priserne, ze hru diskvalifikuju. Napriklad tie Savage Wordy su v tomto ohlade zabite nasledovnym textom:
[quote="Savage Worlds - Chapter 6, Gamemastering"]
You can also start a campaign with all the characters already knowing each other. This works great for getting the game moving, and is very appropriate for certain campaign types.
...
The downside of starting a campaign like this is that some players may feel cheated if they put a lot of work into their characters' backgrounds. Players often come up with deep backstories for their heroes. This shows great imagination and enthusiasm for your game and should be encouraged.
[b]Unfortunately, unless you've set the character up as an important figure in your setting and his background figures prominently in the events that are to come, it's very likely all that work will never come to light.The reason why is that individual backgrounds likely aren't part of your overall plot[/b], and characters don't engage in revealing small talk like real people do.[/quote]
(zvyraznene mnou)
O tom, ze podla autorov spravny postup pri zacinani novej kampane je nasledovny ani nema zmysel sa rozpisovat:
[list=1]
[*] Vyber setting
[*] Nadchni sa
[*] Vyrob plot
[*] Najdi hracov
[*] Nadchni hracov
[*] Nechaj im vyrobit si postavy
[*] Zacnite hrat[/list]
[quote="Corvus"]mna najviac srdi neprelozeny In a Wicked Age.. sak je to male, mile ...[/quote]
...a neuveritelne tazke na spravne uchopenie pri hrani. Styl, akym je to pisane tomuto vobec, ale vobec nepomaha.
[quote="Alef0"]INAWA má naozaj divný jazyk, ako som písal, minule som sa to opäť snažil preložiť, ale keď som zistil, že stojím na úvodnom motivačnom texte a pozerám doň 15 minút, tak ma prešla chuť.[/quote]
Myslis tento?
[quote]
[size=150]Pozvánka[/size]
[b]čo:[/b] V skazenom veku
[b]kto:[/b] Ty a traja či štyria z tvojich najprefíkanejších, najodvážnejších, najtvorivejších a najatraktívnejších priateľov
[b]kde:[/b] V Tvojej obývačke či okolo tvojho jedálenského stola
[b]kedy:[/b] Raz týždenne či dvakrát mesačne, po niekoľko týždňov či zopár mesiacov
[b]prines si:[/b]
Rozličné kocky
Štyri veštice
Balíček pokerových kariet (bez žolíkov)
Papiere
Ceruzky
Poživatiny: čaj, víno, oriešky, čokoládu, ovocie
Kociek budete potrebovať niekoľko z každého druhu (okrem dvadsaťstenných). Šesťstenné budete potrebovať aj s číslami aj s bodkami.
Papierov budete potrebovať niekoľko: príbehový list, postavový list pre každú postavu, za hrsť listov pre nehráčske postavy, zopár zoznamov silných stránok a zoznam dlžníkov - prvý krát jednoducho napíšte "Dlžíme" na čistý list papiera. Neskôr už budete pokračovať v tomto zozname.
[/quote]