Sklízíme plody RPG Kuchyně 2009

Vložil(a) Markus dne

Po zhruba dvouměsíčním běhu se konečně uzavírá letošní ročník RPG kuchyně, soutěže, v níž jde o sepsání kompletní hry podle zadaných ingrediencí... a to za pouhých 14 dní. Máme pro vás představení jednotlivých her a hodnocení porotců. Letošní ročník soutěže zaznamenal stejnou účast jako ten minulý - tedy 11 kuchtíků - dosáhl tak vysoko nastavené laťky z loňska a navíc ji překonal díky tomu, že jeden ze soutěžících vytvořil hněd dvě hry. Že byly výsledky tradičně rozmanité, na to můžete vzít jed. Jednotlivé hry si nyní postupně představíme.

 

Představení soutěžních her

Prakticky všechny hry se nacházejí v „nedokončeném“ stavu, nicméně pro jejich další zlepšování by se autorům hodily komentáře a reakce vás, čtenářů. Proto pokud vás některá z her zaujme, najděte si prosím chvilku času a napište autorovi, jak se vám líbila a případně, co byste změnili. Všechny hry mají své diskuze na RPG Fóru.

Následující text odkazuje na soutěžní verze her - tj. ty, které byly odevzdány do soutěže a které hodnotili porotci. Někteří autoři již od uzávěrky soutěže vydali opravené či vylepšené verze, takže se nezapomeňte porozhléhnout v diskuzi k té které hře (odkazy uvedeny níže).

Představení jednotlivých her a navíc i hodnocení porotců a jejich komentáře, si můžete stáhnout v této fešné brožuře.

Všem autorům patří velké díky a potlesk za účast.

 

359, napsal Andrej T.

359 je RPG o medziludských vztahoch, o ich budovaní, udržiavaní i nicení. Vztahoch ludí, ktorí sa spoznali len vdaka nehode spôsobenou obycajnou búrkou - havárií lietadla, ktorú ako jediní z cestujúcich prežili a ktorá ich donúti zmenit ich spôsob myslenia i žitia ako takého. Havária lietadla však nebola náhoda, niekto si ju “objednal” . A preto je jednou z postáv, ktoré prežili, i podvodník, ktorý o páde vopred vedel a preto sa dokázal dostatocne zabezpecit

Cielom je zažit, precítit, ako sa takto zasiahnutí ludia správajú a myslia.

 

Blanc, napsali Ecthelion a Ecthelion 

(diskuze)

Blanc je příběhová hra. Hra je založena na vyprávění příběhů z prostředí války proti organizovanému zločinu a gangům na ulicích amerických velkoměst v 70tých letech. Roste nezaměstnanost, policie nezvládá nárůst kriminality, na ulicích se poflakují hipíci, feťáci, greaseři, motorkáři a různí jiní grázlové a ve městě přestává být bezpečno.

Název Blanc je přímou parafrází na noirové příběhy. Sdílí s tímto žánrem kriminální zápletky hluboce spojené se svými protagonisty – zaostřené na jejich vlastní nedostatky a poklesky. Odehrává se v prostředí zrady, skrytých motivací a podvodů. Blanc přímo pojednává příběhy boje proti zločinu - prostředky čestnými i nečestnými a nelegálními. Tohle jsou příběhy o tom, jak může člověk bojovat proti zlu, než se sám stane zlem.

Hlavními hrdiny těchto příběhů jsou detektivové povoláni do nově zřízené Zvláštní vyšetřovací skupiny. Jejich úkolem je boj s organizovaným zločinem, maření práce kriminálníků a rozbití zločinecké sítě, aniž by přitom poškodili tvář policejního Sboru. Ten je pod stálým dohledem médií a stojí jen o pozitivní zprávy – nic, co by ho mohlo poškodit, se nesmí dostat ven. Zprávy o zkorumpovaných policistech nebo neschopnosti Sboru na obrazovce hlavních zprávách rozhodně policii nepotěší a kapitán si pak svou nelibost vylije na detektivech.

 

Časy se mění, napsal Jiří “Markus” Petrů

(diskuze)

Druhá polovina dvacátého století přinesla na pole vědy ohromný a nečekaný rozvoj. Jistý profesor nakonec uskutečnil neuvěřitelné - sestrojil přístroj, který uživateli umožnil volně se přesouvat v časoprostorovém kontinuu. Laicky řečeno cestovat časem. Přístroj, který svou velikostí i vzezřením připomínal kapesní hodiny, pak pojmenoval Ehrlichmannszeitgerät.

Netrvalo však dlouho a přístroj se dostal do nepovolaných rukou. Historie se začala samovolně měnit, události, které si všichni pamatovali, se očividně nikdy nestaly, důležité historické osobnosti se nikdy nenarodily, a císařem (!!!) Spojených států byl najednou jakýsi Joshua Norton III. Ihned bylo jasné, co se děje - nešetrné cesty a zásahy do minulosti měnily přítomnost.

Po dlouhém a vytrvalém lobbování na císařském dvoře byla nakonec 1. dubna 1964 zřízena zvláštní jednotka pod velením profesora Ehrlichmanna - Oddělení bránící integritu času, zkráceně OBIČ. OBIČejníci jsou speciálně vybraní jedinci s nadobyčejným talentem pro cestování v čase. Své dny tráví ve výzkumném středisku profesora Ehrlichmanna, vysedávají před obrovskou obrazovkou a čekají, než se rozezní poplach. A jakmile zahlédnou červený majáček, poberou svou výbavu, nastaví své chronostroje a vycestují na dvůr Ludvíka XIV. nebo k Ištařině bráně. Dát věci do pořádku a zachránit přítomnost.

 

Gunnarovi vlci, napsal Ján “Crowen” Rosa

(diskuze)

Gunnarovi Vlci je RPG hra o Vikingoch – upíroch situovaná do 11. storočia. Hráči predstavujú elitných bojovníkov v posádke Gunnara Ľadového Vlka, sú jeho osobnou gardou. Pri návrate z letnej výpravy za korisťou a krvou ich zastihne snehová búrka a musia pristáť v Bjørnborgu, malej pevnosti na konci fjordu, ktorej velí Olaf Železná Päsť, Gunnarov priateľ. Musia sa tváriť, že sú obyčajní ľudia, skrývať pravdu o svojej skutočnej podobe a nezabíjať Olafových ľudí.

Posádka Ľadového Vlka vrátane Gunnara sú ľudia. Hráči vystupujú v roli berserkrov – zúrivých bojovníkov vo vlčích kožušinách, nemilosrdných a smrteľne nebezpečných krvilačných zabijakov, ktorí v bojovom vytržení pijú krv nepriateľa. Povráva sa, že im v boji narastú pazúry a vlčie zuby a necítia bolesť.

V skutočnosti sú to upíry, ktorí uzavreli dohodu s Gunnarom. Gunnar ich kryje pred ostatnými ľuďmi, necháva im zajatcov alebo otrokov, aby si s nimi robili, čo chcú. Získal takmer neporaziteľnú elitnú družinu zabijakov, ktorých využíva na nočných prepadoch. Ostatní vikingovia v posádke divné správanie, vyhýbanie sa slnku a nadľudské schopnosti pripisujú požehnaniu od Odina.

 

Hlubina, napsal Petr “ilgir” Chval

(diskuze)

Přemýšleli jste někdy nad tím, co čeká člověka po smrti? Ráj? Prázdnota? Nové narození? O tom se můžeme jen dohadovat. S jistotou ovšem můžeme říct, co potkalo po smrti lidi, kteří jsou postavami této hry na hrdiny.
Hlubina je hra o hrdinech, kteří jsou již mrtvi. Nečeká je však zasloužený klid, ale naopak příležitost k činům, o nichž se jim zaživa ani nesnilo. Hříčkou osudu, záměrem božstev, či snad zlomyslností démonů se dostali na místo zvané Hlubina. Odtud musí společně vystoupat vzhůru, aby došli zaslouženého odpočinku. Kdo však zakolísá a padne, stane se vězněm Hlubiny a už nikdy z ní nevyjde. Nutno podotknout, že naši hrdinové nebyli zaživa žádní svatoušci. Každý z nich se dopouštěl odporných zločinů proti svým bližním. Aprávě tyto zločiny se budou v rozličných podobách vynořovat na jejich cestě vzhůru a bránit jim v dosažení cíle. Se zbraní v ruce, s důmyslným využitím svých schopností a hlavně účinnou spoluprácí budou muset všechny překážky překonat a tak své zločiny odčinit.

 

Chaos času, napsala Nekra

(diskuze)

Koho by někdy nenapadlo chtít něco změnit? Ne teď, ale třeba v minulosti nebo dokonce v budoucnosti. Ale i přes tuto touhu nemáme moc měnit čas (v reálném světě). Ale v RPG, ve světě imaginárním, je možné téměř vše. Zahrávat si s časem, posouvat se do budoucnosti či do minulosti, schovat si pár hodin do zásoby - téměř nic není nemožné. Ale nikdo si neuvědomuje, jaké problémy mohou vznikat, když se zapletete do hraní s časem. Protože pak nastává chaos. A ten nezastaví nikdo - minulost ani budoucnost!!

 

Jak jsi mi změnil život, napsal Jan “jonka” Kijonka

(diskuze)

Snad každý měl někdy přání, aby jeho život byl lehčí, zajímavější nebo víc vzrušující než ten jeho stávající. Možná patříte mezi ty, kteří si řeknou, jak to hrdinové na plátně mají jednoduché a jak jsou jejich cesty jasné. Představte si, že se jednoho dne vzbudíte a váš život začne být přesně tím snem, jaký jste si vysnili nebo jaký jste záviděli svým oblíbeným hrdinům, nebo možná tím hororem, jakých se ve svých snech bojíte. Aby toho nebylo málo a taky protože na plnění svých snů nestačíte sami, objeví se va vašem životě hvězda vašich snů, hrdina z plátna, aby vám na vaší cestě pomohl, věrný bratr nebo sestra střežící vaše kroky, nebo taky velký nepřítel čekající na vaše zaváhání.

Jak jsi mi změnil život je rolová hra, ve které budete hrát sami sebe. A nebude to to jediné, co budete dělat. V této hře si budete představovat a vyprávět ostatním spoluhráčům, jaké by to bylo kdyby... kdyby do vašeho života vstoupil někdo jiný, někdo na koho se můžete spolehnout, někdo, kdo je silný a skvělý, nebo to je ten největší bastard pod sluncem a neustále vám ničí život. Takže připravte si tužku na podpisy, otevřete peněženky, připravte se na lítání holubů do úst, vaše cesta začíná.

 

Ninja!, napsal Skew

(diskuze)

Vítejte u hry Ninja! Hráči v ní budou vystupovat v rolích nemilosrdných vrahů, tichých špehů a mistrů bojových umění. Cílem je na hlavu porazit ostatní hráče, ukončit bídný život jejich mrzkých postav a vyhrát.

Hra obsahuje end-game pravidlo a není proto vhodná pro hraní na pokračování. Po smrti všech postav kromě ultimátního vítěze příběh i hra končí. Odměnou vítězi se stane dosažení mistrovství, nesmrtelnosti, získání mocného předmětu, nebo cokoliv jiného si vymyslíte před hrou. Poraženým zbyde čest, že bojovali až do konce, poslední slova před smrtí a snad i podíl na vytvoření legendárnío příběhu.

 

Oběti a vrazi, napsal Jan “jonka” Kijonka

(diskuze)

Děj našeho příběhu se odehrává ve smyšleném městečku Palermo. Mafiáni se promenádují ulicemi ve kterých vládne chaos a zákon silnějšího, na úřadech sedí zkorumpovaní úředníci a vládnou mravně pokleslí politici. Spravedlnosti se málokdo dovolá, nevinní často ostrouhají. Kdesi hluboko ve sklepech domů sídlí gilda assassinů, nájemných vrahů chystající se ovládnout město. Jste vrah a máte jasný úkol. Nenechat přežít svoji oběť a zajistit své gildě moc a vládu nad podsvětím a městem. Hra na oběti a vrahy začíná.

Oběti a vrazi jsou rolová hra, kde zastupujete roli vraha snažícího se co nejefektivněji odstranit své oběti a zajistit tak své gildě jako první nadvládu nad městem. Hra se odehrává v pseudomafiánské době, ale stejně tak dobře ji můžete hrát například v prostředí divokého západu, kde místo vrahů vystupují pistolníci a renegáti a v rolích obětí se objevují farmáří, šerifové a ostatní obyvatelé, nebo v době studené války, kde budete hrát tajného špióna chystajícího se odstranit významné osoby, nebo třeba i v naší době hrajíc proradné lumpy a zabijáky ohrožujíc bohaté podnikatele a politiky. Výběr prostředí je na vás.

Oběti a vrazi jsou hra bez gamemastera. Ve své roli nejenže zastupujete roli vraha, ale zároveň taky roli oběti. Vaším úkolem je odstranit svoje úkolové oběti nebo přežít s vaší obětí nástrahy života a smrti.

 

Podrazáci, napsal Filip “Gran” Randák

(diskuze)

Hráči se vžívají do role postav, které mají společnou jednu věc – plánují akci. Plánují podfuk, levárnu, chtějí někoho přechytračit – zkrátka chystají Podraz s velkým P. Pět dní naše skupinka – ať už se jedná o středověkou družinu, pouliční gang či posádku vesmírné lodi – plánovala tento výtečný Podraz, díky kterému se stanou bohatými nebo mocnými (anebo obojí, samozřejmě).

Šestý den byl den D – den, kdy došlo k akci. Že vás zajímá, jak to šlo?

Inu… vycházejme z toho, že sedmého dne ráno jsou všichni mrtví.

Jak se to mohlo stát? Vzpomínky z onoho týdne jsou jen matné, v paměti se sotva ohřály – a ta najednou vychladla, stejně jako zbytek jejich těl. Ovšem namísto toho, aby se nyní vydaly na svou cestu… no, tam, kam mrtví chodí…, dostaly tyto osoby jedinečnou příležitost. Mohou se vrátit v čase do těch pěti dní příprav – ač jen v omezené míře, neb v každém dni mohou navštívit jen určitý časový úsek a s ním i spojené místo – a pomáhat svému minulému já a nakonec s ním prožít znovu onen konec šestého dne.

Při troše štěstí se jim tentokrát – s pomocí ze záhrobí – podaří přežít…

 

Mezi psem a vlkem, napsal Jakub “boubaque” Maruš

(diskuze)

Vážení čtenáři,

již ve včerejším odpoledním čísle informovali jsme vás o neuvěřitelné a pro všechny spořádané občany nově vzniklého Československa nepochopitelné události, která shockovala a zároveň zarmoutila každého Slovana v naší mladé zemi. Včera krátce po poledni, když prof. Tomáš Masaryk, před týdnem zvolený presidentem, mířil k Národnímu shromáždění, aby pronesl slavnostní slib jako první československý president, tehdy nad zástupy nadšených Pražanů, vítajících hlavu státu, rozlehl se ulicí výstřel revolveru. Ke zděšení všech přítomných se Masaryk skácel k zemi.

Útok na presidenta několik desítek minut před jeho slavnostním slibem nelze viděti v jiné perspektivě, než-li perspektivě politické. V naší analyse budeme se věnovati pouze situaci domácí. Především proto, že se nám zdá býti velmi nepravděpodobným, že by byl atentát spáchán na zahraniční objednávku, aniž by měl souvislost s děním v politice domácí.

Zatímco se vyšetřování případu ujala policie, byl najat soukromý detektiv, aby diskretně věc prošetřil mezi politickou reprezentací ČSR. Cílem detektiva má býti taktně vyšetřiti motivy jednotlivých partají a jejich zástupců a výsledky předat policii, která již může jíti na jisto a nemusí kompromittovati veřejné činitele neúčastné na onom hanebném zločinu.

 

Zrada!, napsala Baleara

(diskuze)

Táto hra by mala pomáhať vytvárať príbehy o skupine ľudí s rovnakým cieľom, z ktorých jeden je zradcom. Mala by to byť hra, v ktorej tak postavy ako aj hráči odhaľujú okolnosti a dôvody postáv pre ich konanie, ako aj motíváciu konania zradcu.

Technicky je táto hra „GM-less” a „Diceless”.

 

Vyhodnocení soutěže

RPG Kuchyně funguje poněkud netradičně jako „komunitní“ soutěž. Porotci se verbují z řad dobrovolníků, kteří zkrátka měli čas, chuť a dobrou vůli přečíst, zhodnotit a okomentovat všechny vytvořené hry. Veškeré body od všech porotců jsme nakonec sečetli a vítězem se jednoduše stala hra s největším počtem bodů. 

Všechna hodnocení a komentáře porotců jsme pro vás shrnuli do této úhledné, pohodlné, přehledné, líbivé a 30 stránkové brožury.

Přejeme vám, ať se vám hry z RPG kuchyně líbí, a těšíme se na vaše komentáře.