Krátké zprávy z domácí tvorby

Vítám vás, čtenáři. Jmenuji se Martin Kubal (aka Mrcek) a od nynějška vás budu zásobovat novinkami z Kreslicího Prkna, které patří pod RPG Fórum.cz. Cílem této sekce je nadšeným tvůrcům všeho, co se týká RPG, poskytnout místo k prezentování svých nápadů, projektů a poskytnout jim zpětnou vazbu, pomoc či radu ve chvílích, kdy už neví, jak se svou prací pohnout. Fantazii se meze nekladou, proto zde může kdokoli představit svoji hru, svět, doplněk, ilustrace, prostě cokoliv a podrobit to kritice ze strany uživatelů a návštěvníků serveru RPG Fórum.cz.

Cílem této série článků je upozornit na zajímavé projekty v Kreslicím prkně a vlastně celkově upozornit na vývoj u nás. Je dost možné, že se v Drakkaru objeví i krátké zprávy ze zahraniční tvorby, ale pro začátek se budeme soustředit na domácí scénu. Zdá se vám, že se nic netvoří? Že nevznikají domácí systémy? Světy či dobrodružství? Uvidíme, pokusím se vás vyvést z omylu.

V dnešní době Prkno skýtá velké množství projektů, které jsou rozpracované. Jejich kvalita je různá, stejně tak stupeň dokončení. Ovšem některé z nich opravdu stojí za vaši pozornost a já vám teď jeden takový představím.

Dovedete si představit hru, která nepoužívá číselné charakteristiky? A nemyslím teď FATE/FUDGE, kde jsou čísla jenom převlečená za slova. Jeden takový systém nám v Prkně představil Filtr a jmenuje se PULS. Filtr se ve své hře rozhodl pro použití tzv. fudge kostek (kF) a udělal dobře, jsou to obyčejné šestistěnky, ale místo čísel mají na stranách +,-,. Systém s těmito kostkami perfektně pracuje a prostřednictvím banku kF hráč řeší konflikty a následně, podle výsledku, může ovlivnit děj. Filtr do své hry totiž vmísil dnes skoro povinné rozdělení vypravěčských pravomocí. Co se týče popisu postavy, tak je zajištěn tzv. Rysy, které vyjadřují cokoliv o postavě a umožňují si dokonce jakoby „nastavit" postavu tak, jak chceme, aby se v příběhu vyvíjela. Co se týče zpracování pravidel, tak Filtr už na začátku upozorňuje, že je to jádro celého systému a chybí mu ta omáčka okolo. Pro začátečníky by tato pravidla byla asi těžká, ale výjimky se najdou. Každopádně jsou i tak perfektně napsána a co víc, Filtr si sehnal svého ilustrátora, který je opravdu talentovaný a má v pravidlech dvě své ilustrace. Neváhejte a vyzkoušejte tuto hru, určitě vás nezklame.

Příště se můžete těšit na Zbrojnici, která je s oblibou používána jako úžasný příklad fungování Prkna, a ještě mnohem víc.

 

Diskuze k PULSU

Odkaz na Prkno

Odkaz přímo na pravidla

Odkaz na Filtra (jeho profil na RPGF)

 

Stories of the Empire

Ecthelion^2

Léta Páně 1869 dosáhlo Spojené království Velké Británie a Irska pod vládou Jejího Veličenstva královny Viktorie největšího rozmachu ve své historii. Poháněno parou a zlatem průmyslové revoluce vytvořila Británie největší impérium, jaké kdy dějiny poznaly, a ovládá ohromné oblasti známého světa - Irsko, Indie, Austrálie, Nový Zéland, Kanada i nespočetné kolonie Afriky a Asie se klaní Jejímu Veličenstvu. Nad britským Impériem slunce nezapadá... a toto jsou jeho příběhy...

Postupně vytváříme náš hlavní projekt, který by měl obsahovat úpravu systému Fate a rozsáhle popsaný viktoriánský svět plný kouzel a tajemna. Jediná kniha tak bude obsahovat jak systém, tak popis prostředí a bude vším, co bude potřeba ke hře.

Na ulicích Londýna, studených a vlhkých v nočním vzduchu, procházejí mágové, skřítci a elfové provádějí svoje kousky a mezi lidmi žijí svoje životy skřeti, trpaslíci, faunové a další stvoření, která dnes známe už jen z příběhů. Svět Impéria je světem tajemných britských ostrovů, které se utápí v magických mlhách a kde k nebi ční dolmeny a kamenné kruhy jako vzpomínka na lid, který tu kdysi žil před lidmi. Zemí projíždějí rytíři ze Země kouzel a hraniční skřeti stále obývají polorozbořené věže skotské vysočiny. Za nocí se hvozdy a údolími rozléhá vytí vlkodlačí smečky a měsíční světlo se odráží od hřív jednorožců. Duchové, kteří nenalezli pokoje, se vrací zpět mezi lidi a jejich příbytky, čarodějnice se připravují na sabat a démoni a andělé se objevují na Zemi, aby jednali jménem svých vládců.

Hotové materiály a informace o hře postupně zveřejňujeme v tomto tématu na RPG Fóru (v sekci Kreslící prkno).

 

Vendetta (Renesanční drama)

Ecthelion^2

Děj hry se odehrává v jednom z mnoha italských městských států. Píše se 15. století a italská renesance je v plném rozkvětu. Jednotlivá města se osamostatnila a mohutné věže jednotlivých rodů se vypínají nad hradby. Šlechtické rodiny soupeří ve městě s významnými měšťany i samy mezi sebou. Nastupuje sice doba humanismu a zájmu o lidskost, ale také doba Niccola Machiavelliho a věk nesmiřitelného zápasu o moc, krvavého a nelítostného, halasného řinčení halaparten, zvonění schiavon, stejně jako tichého zpěvu dýk vrahů a symfonie jedů a zrady. Morálka i víra v Boha jsou v boji o nadvládu nad městem zapomenuty a je-li odměnou moc a sláva, jdou baroni, kardinálové i měšťané přes mrtvoly. Město láká mocichtivé jako plameny můru a může se stát smrtící pastí. Morální zkaženost, úpadek, vendetty a boj o moc i holý život jsou tu na denním pořádku.

 

Na RPG Fóru jsme zveřejnili upravenou verzi hry, která byla vytvořena pro loňskou RPG Kuchyni a kde obsadila 2.-3. místo. Je zde úplně nový layout a celá pravidla byla doplněna ilustracemi, proto kniha konečně vypadá tak, jak jsme ji chtěli mít na začátku.

Hráči v této hře na základě taktických rozhodnutí vytvářejí scény a ty se poté odehrávají tak, aby vznikl dramatický příběh, ne nepodobný klasickým tragediím, shakespearovským dramatům a ságám mocných rodů. Není zde žádný Vypravěč nebo Pán hry a hráči sami směřují příběh a prožívají jeho jednotlivé scény. Nedávno proběhlo testování hry a na jeho základě v současné době přepisujeme pravidla do nové verze, která zlepší možnosti hraní a zpřehlední pravidla. Doufáme, že již velice brzy je zveřejníme na RPG Fóru.