Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

příprava na hru

Krvavé pohraničí: Využití knižního prostředí pro hraní RPG her

Už se vám stalo, že ve vás přečtená kniha zanechala silnou touhu zahrát si v jejím prostředí hru na hrdiny? Vězte, že ne vždy je to snadné a ne vždy to vede k dobrému pocitu ze hry. Pokud váháte, vyzkoušejte sérii knih Vladimíra Šlechty o Krvavém pohraničí.

Být nastupujícím Vypravěčem

Právě jste se svou skupinou dohráli několikaměsíční, či dokonce několikaletou kampaň
a všichni už přemýšlejí, o čem by mohla být ta příští a za jaké budou hrát postavy, když stávající Vypravěč poví: „Ale příští kampaň už povede někdo jiný, mně už došly nápady.“
 A všechny oči se podívají na vás. Co teď? Zkušenosti nemáte s vedením hry žádné
a jako hráč jste toho z vypravěčského řemesla
příliš nepochytili. Čím začít? Jak naplnit všechna ta očekávání, o kterých jste se ještě před chvílí společně bavili?

Tvorba a  príprava NPC pre hru

V tomto článku by som chcel popísať, ako pristupujem k tvorbe NPC (non-player characters, nehráčske postavy) pri príprave na hru.

Čerstvě dočteno: Play Unsafe

Pro toto číslo si Pieta připravil rovnou trojici zajímavých kusů z nekonečné nabídky RPG. (...) Play Unsafe nám nakonec ukáže, že bez zbytečných zábran, které si při hraní často vytváříme, by mohly být naše zážitky zajímavější.

O tvorbě dobrodružství: Aktivní vs. pasivní příběh

Sešli jste se v hospodě u jednoho stolu, protože jinde nebylo místo. Když jste vypili už nějaký ten pohár, přitočil se k vám jakýsi člověk s kápí na hlavě. „Vypadáte jako schopní dobrodruzi. Nesháníte náhodou práci? Něco bych pro vás měl...“ Téměř každý hráč RPG tohle někdy zažil, nebo o tom aspoň slyšel. Někteří hráči to zažívají stále znovu. Proč? Je to nejjednodušší a osvědčená cesta, jak začít dobrodružství? A jak se asi takové dobrodružství bude dál vyvíjet?

Rozbehnite hru

Ron Edwards prináša v tejto eseji niekoľko rád a ponaučení pre hráčov, ktorí chcú hrať a nemajú hernú skupinu. ,,Skupiny sa vytvárajú, nie hľadajú."

Jak vytvářet RPG dobrodružství a světy

Tento článek poslouží zejména začínajícím GMům, přestože ani ti zkušenější nad ním nemusí ohrnovat nos. Článek je rozdělen do tří částí – Vzniku světa, Vytváření dobrodružství a Slovníčku některých pojmů.

8 rád ako nepokaziť hru na cone

Pod vplyvom skúseností z hrania na Conoch som sa rozhodol napísať článok, ktorý by mal obsahovať niekoľko rád, ako nepokaziť hranie na Cone. Snáď aspoň niektoré rady padnú na úrodnú pôdu.

Syndikovat obsah