Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

postapokalypsa

Recenze: Mutant Chronicles

V roce 1993 vydala švédská firma Target Games hru na hrdiny s názvem Mutant Chronicles. Hra obsahovala originální svět, který by se dal charakterizovat jako postapokalyptické sci-fi s příměsí fantasy a steampunku. A právě steampunkový nádech bylo zřejmě to, čím svět zaujal a ustál srovnávání se starším a známějším světem Warhammer 40 000. V Mutant Chronicles univerzu totiž kvůli působení zlé síly prostupující vesmírem selhávají inteligentní stroje.

Tribe 8

Tribe 8 je mýticko-postkatastrofické RPG o světě Vimary, kde lidská společenství ohrožují nejen jiní lidé a divoká zvířata, ale i nestvůrní Z’bri; poslední střípky technologie jsou v rukou do sebe uzavřených Strážců, sedm kmenů uctívá mocné Fatimy a z vyhnanců se formuje osmý kmen, zatím slabý a nejednotný, ale svobodný a stále sílící. Duchové, věštby a magie („syntéza“) jsou stejně samozřejmé, ale i záhadné jako relikvie ze Světa Předtím; viditelný svět se prolíná s Řekou Snu. Vstupte do fascinujícího světa této hry…

 

Hot War – Vojna, ktorá neostala studená

„War does not determine who is right - only who is left."
– Bertrand Russell

Hra Cold City1, vydaná Contested Ground Studios v roku 2006. Miesto: Berlín, rozdelený medzi okupačné mocnosti. Rok: 1950, krátko po začiatku studenej vojny. Svetové mocnosti zvádzajú prostredníctvom svojich agentov boj o kontrolu nad nacistickými technológiami – zbraňami, ktoré do nášho sveta vpustili veci, aké oko človeka nemalo nikdy uzrieť. V troskách rozdeleného Berlína sa skrývajú svedectvá šialenej vôle nacistických okultných vedcov použiť na konečné víťazstvo akékoľvek prostriedky. V najbližších mesiacoch bude väčšina týchto tajomstiev agentmi okupačných mocností zničená alebo odtransportovaná vlakom do Moskvy či loďou do Spojených štátov.

Hot War: Zápis ze hry

Tento zápis ze hry navazuje na Bifiho recenzi Hot War, která je v tomto čísle Drakkaru. Hra se odehrála koncem letních prázdnin v Brně a shodou okolností byl Vypravěčem právě Bifi. Hráli pak Conlai, Bubák, oba Ecthelioni a Erric. Před hrou jsme měli o Hot War jen mlhavé povědomí, proto se ztratilo dost času vysvětlováním pravidel a diskuzí o nich, ale podařilo se nám hru připravit a odehrát několik velice dobrých a emotivních scén.

DeGenesis – nový človek sa zrodí medzi hmyzom a v pliesni

Dalo by sa s vážnou tvárou povedať, že apokalyptický a post-apokalyptický žáner zomrel spolu so cyberpunkom (a takmer aj so špionážnym románom) na prelome 80. a 90. rokov. Pádom železnej opony skončil Strossov “vesmír mydlovej bubliny” a ideológie kultov smrti. Zrazu bolo všetko demokratické, racionálne a nás namiesto gumených granátov a plynových masiek vyzbrojili lacnými príručkami ku kapitalizmu a novučičkými pasmi. Čo by ľudí ešte malo baviť na katastrofách? Post-apokalypsa začala miznúť z mainstreamu.

Svět po pohromě

„A hle, když rozlomil šestou pečeť, nastalo veliké zemětřesení, slunce zčernalo jako smuteční šat, měsíc úplně zkrvavěl a nebeské hvězdy začaly padat na zem, jako když fík zmítaný vichrem shazuje své pozdní plody, nebesa zmizela, jako když se zavře kniha a žádná hora a žádný ostrov nezůstal na svém místě.“ – Bible, Zjevení Janovo, Hrůzy šesti pečetí

Filmová apokalypsa

Tento článek nebude pojednávat o špatných filmech, jak by mohlo ze samotného názvu vyplynout, ale spíše o filmech zabývajících se obdobím před apokalypsou, během ní a následně po ní. Nebudu dokonce ani zmiňovat všechny filmy, kterých je velké množství, ale vyberu jen určité zástupce každé skupiny. Mým hlavním cílem a tedy i cílem tohoto článku je přinést každému alespoň trošku inspirace, jak všelijak se dá chápat konec světa.

N.O.S. jako Nový Originální Setting

Projekt NOSu vzniká v rámci RPG Fóra jako otevřený pokus o tvorbu nového settingu. Tento setting by neměl být jedním z tuctových prostředí, na které narazíte na každém rohu, měl by být originální, pokud možno inovativní a hlavně atraktivní pro hráče. Nosnou myšlenkou projektu je nevytvářet mapy a popisy světa, ale naopak jej popsat pouze obecně a poskytnout hráčům prostředky, aby si vytvořili v našem svět vlastní.

Syndikovat obsah