Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

horor

Clive Barker a jeho úchylné světy

Na jméno Clive Barker jsem narazil poprvé někdy v první polovině devadesátých let. Známý mi půjčil dvě knížky se sundaným obalem, takže byly obě jednoduše černé, a byl na nich pouze název – Imagika. Pochopitelně jsem se zeptal, co to je; on se zamyslel, a pak řekl bezradně – „to je taková Imagika.“

Minirecenze: CthulhuTech

Matthew Grau, Fraser McKay, Wildfire 2007

Co získáte, když zkřížíte lovecraftovský horor a anime? Kdo ví, ale určitě to bude mít příliš mnoho chapadel.

Psát o téhle hře je těžké, protože kombinuje dva žánry, které nemají opravdu nic společného. I když se to autorům docela daří, stejně mám průběžně pocit, že vzápětí někdo vyskočí zpoza rohu a zakřičí „apríl!“ Rozhodně jsem takový dojem měl celou dobu, co jsem knihu četl, a mám dojem, že autoři si v tomhle tak trochu sami pod sebou řežou větev, protože kniha samotná není vůbec humorná.


Horor

Témou hororu sa už zaoberalo niekoľko autorov príručiek, komiksov alebo internetových článkov. V tomto článku si vás dovolím navnadiť na hranie hororu, a to prehľadom viacerých žánrov spolu s uvedením špecifických prvkov, ktoré v nich majú svoj hororový potenciál. Pretože horor, ako taký, pre mňa žánrom nie je, je iba príchuťou, ktorá daný žáner uberie určitým smerom.

Čerstvě dočteno: Kult

Pro toto číslo si Pieta připravil rovnou trojici zajímavých kusů z nekonečné nabídky RPG. Hororová hra Kult nás stáhne za hranici šílenství a zboří milosrdné iluze, které jsme si vybudovali o tomto světě.

Chyby v pojetí upíra lidským způsobem

Upíři starého Světa temnoty přemýšlí jinak, než lidé. Přes veškerou snahu o zachování lidskosti je změna stylu života nezbytná. Hráči často chtějí být "hodní" a lidští. Upíři jsou bestie a některé aspekty pěkně vystihuje článek, který vyšel na portálu Larpy.cz. Jde o článek, který však svým formátem nepostihuje rozdíl mezi stolní rolovou hrou a rolovou hrou naživo.

Živí mŕtvi a mŕtvi živí

The monsters that rose from the dead, they are nothing compared to the ones we carry in our hearts.
- Admirál Xu Zhical, zbierka vypovedí "World War Z", autor Max Brooks

Živé mŕtvoly, nepokojní mŕtvi. Tieto pojmy pozná asi každý z nás. Zahnívajúce telo ktoré sa s animálnym mrmlaním pomaly a kolísavo pohybuje k živým aby sa nasýtilo ich mäsom. Je menej inteligentné ako zviera, ale vďaka svojej odolnosti je vo vačšom počte zombie nákaza nezastaviteľná. V RPG či PC hrách vačšinou slúži ako nie veľmi zaujímavý materiál, na ktorom si môžu začínajúci hrdinovia brúsiť svoje zručnosti. V tomto článku skúsim ukázať ako môže byť zombie téma nosným momentom hry. Úzko sa totiž dotýka oboch rovín života človeka, spoločenskej a osobnej.

Shadows - recenze a lehký návod k použití

Drazí přátelé, vážení hosté, dnes se vám naskytla jedinečná možnost zúčastnit se spolu se mnou velikého experimentu. Jeho téma: Může být recenze na hru delší, než hra samotná?

Pokusným objektem pro nás bude hra k tomuto účelu nad jiné vhodná. Shadows jsou totiž možná nejjednodušší hra vůbec. Především, žádná tvorba postavy, hrajete totiž sami sebe. Nebo ještě přesněji, sebe jako malé dítě. Jsme přece v horroru a chce to řádnou dávku bezmoci a strachu, a co je v tomhle směru lepší, než stát se zase jednou malým člověkem, který se bojí strašidel ve skříni a divných zvuků v noci?

Lovecraftova strašidla

Howard Phillips Lovecraft; jméno, které znamenalo v různých dobách velmi různé věci. Zejména v našich krajích. V dobách dřívějších, do roku 1989, neznamenalo vůbec nic; jen největší znalci hororu věděli, že někdo takový vůbec existuje. Možná si někdo vzpomene na úplně nejstarší českou přeloženou povídku Hrůzný stařec ze Zábranova výboru Lupiči mrtvol. Je krátká a celkem tuctová; jediný zajímavý detail, že jedna z postav je „česká obluda“, zmizel díky opatrnému překladateli. Občas ho nějaký znalec označil za význačného spisovatele hororů.

Příběhy hrůzy a děsu, aneb hororové nápady

Autoři textu (v abecedním pořádku): Conlai, Ecthelion^2, Erric

Nejstarší a nejsilnější emocí lidstva je strach...
- H.P. Lovecraft

Jde o shrnutí a doplnění support fóra, které za tímto účelem vzniklo na RPG Fóru. Support fórum se liší od normální diskuze – má sloužit jako shromaždiště užitečných věcí ke hře. Jde o zdroje, odkazy na zajímavé stránky věnující se danému tématu, rady pro hru, nápady na postavy, příběhy, bangy, zdroje a názory ke konkrétním místům, osobám, příběhům a především zkušenosti hráčů a jejich preference. Měly by se tu shromažďovat zkušenosti z odehraných her, rady a postřehy. Pokud někdo chce hrát hru v určitém prostředí, právě zde by měl najít tipy a rady jak by mohl začít a čeho se vyvarovat.

Horor v RPG, 1. časť

Už dlho som hľadal seriózny článok o technikách hororu v roleplayingu, ktorý by bol už konečne o niečom inom než len o striedaní menej a viac ťaživej atmosféry, strašidelnej hudbe a nečakanom správaní gamemastera („tajomné” hádzanie kockami ap.). Keďže som taký nenašiel, rozhodol som ho napísať sám. Práve ho čítaš.

Horor v RPG, 2. časť

V prvej časti tohto článku sme hovorili o pozícii hororového žánru v roleplayingovej kultúre a o stupňoch hororovej atmosféry. V tejto, druhej časti, sa budeme venovať zdrojom hororu, teda prvkom, ktoré „tvoria“ hororovú atmosféru vyvolávaním pocitu obáv, strachu, zhnusenia, odporu či šoku u hráčov.

Syndikovat obsah