Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

atmosféra

Horor

Témou hororu sa už zaoberalo niekoľko autorov príručiek, komiksov alebo internetových článkov. V tomto článku si vás dovolím navnadiť na hranie hororu, a to prehľadom viacerých žánrov spolu s uvedením špecifických prvkov, ktoré v nich majú svoj hororový potenciál. Pretože horor, ako taký, pre mňa žánrom nie je, je iba príchuťou, ktorá daný žáner uberie určitým smerom.

Magie jako fikce

Podání magie se v mnoha RPG zaměřuje spíše na mechanickou stránku věci. Pravidla především říkají, za kolik magů mohu seslat jaké zaklínadlo a kolik jím svému cíli seberu životů. Osobně mám rád magii, která má něco navíc, nějaký zajímavý, možná trochu podivný rys, který ji odlišuje od „základních pravidel“. Zkusím navrhnout několik způsobů, kterými lze ozvláštnit magii v hrách jako Dungeons and Dragons, či Dračí Doupě.

 

Chyby v pojetí upíra lidským způsobem

Upíři starého Světa temnoty přemýšlí jinak, než lidé. Přes veškerou snahu o zachování lidskosti je změna stylu života nezbytná. Hráči často chtějí být "hodní" a lidští. Upíři jsou bestie a některé aspekty pěkně vystihuje článek, který vyšel na portálu Larpy.cz. Jde o článek, který však svým formátem nepostihuje rozdíl mezi stolní rolovou hrou a rolovou hrou naživo.

Živí mŕtvi a mŕtvi živí

The monsters that rose from the dead, they are nothing compared to the ones we carry in our hearts.
- Admirál Xu Zhical, zbierka vypovedí "World War Z", autor Max Brooks

Živé mŕtvoly, nepokojní mŕtvi. Tieto pojmy pozná asi každý z nás. Zahnívajúce telo ktoré sa s animálnym mrmlaním pomaly a kolísavo pohybuje k živým aby sa nasýtilo ich mäsom. Je menej inteligentné ako zviera, ale vďaka svojej odolnosti je vo vačšom počte zombie nákaza nezastaviteľná. V RPG či PC hrách vačšinou slúži ako nie veľmi zaujímavý materiál, na ktorom si môžu začínajúci hrdinovia brúsiť svoje zručnosti. V tomto článku skúsim ukázať ako môže byť zombie téma nosným momentom hry. Úzko sa totiž dotýka oboch rovín života človeka, spoločenskej a osobnej.

Příběhy hrůzy a děsu, aneb hororové nápady

Autoři textu (v abecedním pořádku): Conlai, Ecthelion^2, Erric

Nejstarší a nejsilnější emocí lidstva je strach...
- H.P. Lovecraft

Jde o shrnutí a doplnění support fóra, které za tímto účelem vzniklo na RPG Fóru. Support fórum se liší od normální diskuze – má sloužit jako shromaždiště užitečných věcí ke hře. Jde o zdroje, odkazy na zajímavé stránky věnující se danému tématu, rady pro hru, nápady na postavy, příběhy, bangy, zdroje a názory ke konkrétním místům, osobám, příběhům a především zkušenosti hráčů a jejich preference. Měly by se tu shromažďovat zkušenosti z odehraných her, rady a postřehy. Pokud někdo chce hrát hru v určitém prostředí, právě zde by měl najít tipy a rady jak by mohl začít a čeho se vyvarovat.

Hraní v SF: Pod tíhou 0g

Článek o problematice gravitačních technologií a gravitiky a o možnostech vytvoření umělé gravitace pomocí dnes známých postupů. Jde o třetí článek ze série o hraní v SF.

Hraní v SF: Křemík místo neuronů

Článek pojednávající o problematice AI ve sci-fi prostředích a o možných způsobech jejího pojetí. Druhý článek ze série o hraní v SF

Hra s informacemi

Nejednou jsem se setkal s přístupem, že co neví postava, neměl by pokud možno vědět ani hráč, nebo by měli hráči tyto informace alespoň dobře oddělovat. Hráči by potom měli za postavy jednat tak, jak by se jejich postavy samy chovaly, a ne tak, jak je to pro hráče nebo jejich postavy výhodné. Tento přístup se však může velmi lehce stát omezujícím, jakkoliv jsou důvody pro něj smysluplné a zřejmé. Následující text vám nabídne několik přístupů, jak s informacemi pracovat ku prospěchu hry a snad se i vyhnout problémům, které z nedostatečného toku informací plynou.

Hraní v SF: Rychleji než světlo

Technologie pohybu a komunikace přesahující rychlost světla jsou nedílnou sočástí sience fiction. V tomto článku podrobněji rozebírám různé možnosti jak je řešit. Zároveň jde o první článek z menší série o hraní v SF prostředí

Vypravěčské techniky

V této diskuzi na RPG Fóru postupně vzniká jakýsi sborník různých vypravěčských technik - tedy rad, fíglů, doporučení a postupů pro vypravěče. Univerzální rady zabývající se čímkoliv od dobarvování herního prostředí, přes tvorbu příběhu až např. ke vnášení konfliktů do hry. Samozřejmě nejde o článek v pravém slova smyslu, ale o průběžně doplňovaný sborník rad. Neváhejte přispět svoji troškou do mlýna.

Horor v RPG, 1. časť

Už dlho som hľadal seriózny článok o technikách hororu v roleplayingu, ktorý by bol už konečne o niečom inom než len o striedaní menej a viac ťaživej atmosféry, strašidelnej hudbe a nečakanom správaní gamemastera („tajomné” hádzanie kockami ap.). Keďže som taký nenašiel, rozhodol som ho napísať sám. Práve ho čítaš.

Horor v RPG, 2. časť

V prvej časti tohto článku sme hovorili o pozícii hororového žánru v roleplayingovej kultúre a o stupňoch hororovej atmosféry. V tejto, druhej časti, sa budeme venovať zdrojom hororu, teda prvkom, ktoré „tvoria“ hororovú atmosféru vyvolávaním pocitu obáv, strachu, zhnusenia, odporu či šoku u hráčov.

Syndikovat obsah