Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

13. číslo

Úvodní slovo

Vítejte u třináctého čísla Drakkaru. Časopis jako vždy vychází ve dvojí verzi - jednak zde na portálu, jednak jako sborník v PDF formátu (ke stažení z oficiálních stránek). V PDF verzi opět naleznete některé články, které zde nejsou - jmenovitě jde o recenze komiksové série Living Dead a filmů Jeepers Creepers, Noci hrůzy a Slaughter Night. A pak samozřejmě jednu děsuplnou povídku nazvanou Víno, ženy, zpěv.

Krátké zprávy

Další dávka krátkých zpráv o tom, co se za poslední dva měsíce odehrálo na domácí RPG scéně. Očekávané Střepy snů se blíží ke svému vydání. RPG Fórum pořádalo RPG Kuchyni, soutěž ve tvorbě vlastních her. Zdá se, že s domácími RPGčky se v poslední době roztrhl pytel! A do třetice, vydavatelství Altar přesouvá své oficiální diskuze o DrD+ na RPG Fórum. Více v samotném článku.

 

Živí mŕtvi a mŕtvi živí

The monsters that rose from the dead, they are nothing compared to the ones we carry in our hearts.
- Admirál Xu Zhical, zbierka vypovedí "World War Z", autor Max Brooks

Živé mŕtvoly, nepokojní mŕtvi. Tieto pojmy pozná asi každý z nás. Zahnívajúce telo ktoré sa s animálnym mrmlaním pomaly a kolísavo pohybuje k živým aby sa nasýtilo ich mäsom. Je menej inteligentné ako zviera, ale vďaka svojej odolnosti je vo vačšom počte zombie nákaza nezastaviteľná. V RPG či PC hrách vačšinou slúži ako nie veľmi zaujímavý materiál, na ktorom si môžu začínajúci hrdinovia brúsiť svoje zručnosti. V tomto článku skúsim ukázať ako môže byť zombie téma nosným momentom hry. Úzko sa totiž dotýka oboch rovín života človeka, spoločenskej a osobnej.

Shadows - recenze a lehký návod k použití

Drazí přátelé, vážení hosté, dnes se vám naskytla jedinečná možnost zúčastnit se spolu se mnou velikého experimentu. Jeho téma: Může být recenze na hru delší, než hra samotná?

Pokusným objektem pro nás bude hra k tomuto účelu nad jiné vhodná. Shadows jsou totiž možná nejjednodušší hra vůbec. Především, žádná tvorba postavy, hrajete totiž sami sebe. Nebo ještě přesněji, sebe jako malé dítě. Jsme přece v horroru a chce to řádnou dávku bezmoci a strachu, a co je v tomhle směru lepší, než stát se zase jednou malým člověkem, který se bojí strašidel ve skříni a divných zvuků v noci?

Lovecraftova strašidla

Howard Phillips Lovecraft; jméno, které znamenalo v různých dobách velmi různé věci. Zejména v našich krajích. V dobách dřívějších, do roku 1989, neznamenalo vůbec nic; jen největší znalci hororu věděli, že někdo takový vůbec existuje. Možná si někdo vzpomene na úplně nejstarší českou přeloženou povídku Hrůzný stařec ze Zábranova výboru Lupiči mrtvol. Je krátká a celkem tuctová; jediný zajímavý detail, že jedna z postav je „česká obluda“, zmizel díky opatrnému překladateli. Občas ho nějaký znalec označil za význačného spisovatele hororů.

Příběhy hrůzy a děsu, aneb hororové nápady

Autoři textu (v abecedním pořádku): Conlai, Ecthelion^2, Erric

Nejstarší a nejsilnější emocí lidstva je strach...
- H.P. Lovecraft

Jde o shrnutí a doplnění support fóra, které za tímto účelem vzniklo na RPG Fóru. Support fórum se liší od normální diskuze – má sloužit jako shromaždiště užitečných věcí ke hře. Jde o zdroje, odkazy na zajímavé stránky věnující se danému tématu, rady pro hru, nápady na postavy, příběhy, bangy, zdroje a názory ke konkrétním místům, osobám, příběhům a především zkušenosti hráčů a jejich preference. Měly by se tu shromažďovat zkušenosti z odehraných her, rady a postřehy. Pokud někdo chce hrát hru v určitém prostředí, právě zde by měl najít tipy a rady jak by mohl začít a čeho se vyvarovat.

FATE na (roz)hraní (3)

Tretiu časť seriálu o FATE 2.5 začnem tam, kde som skončil v tej predchádzajúcej. Ak vám prvá alebo druhá časť ušli, nájdete ich v predchádzajúcich číslach Drakkaru – 06/2008 a 01/2009. V prvej časti som hovoril o všeobecných zložkách herného systému FATE (neoficiálne nazvanej) verzie 2.5, obsiahnutej najmä v Spirit of the Century a Starblazer Adventures (spoločne s neoficiálnymi úpravami FATE v domácich verziách hráčov z celého sveta).

V tejto časti sa bližšie pozriem na najobsiahlejší materiál FATE – Aspekty, a to kvôli tomu, aby ste mali lepšiu predstavu, o čo vlastne ide a aby ste ich vedeli v hre jednak lepšie použiť a jednak efektívnejšie zakomponovať do daného príbehu (aby sa napríklad nestalo, že ich počas celej hry ani nevyužijete, aj keď ste sa s nimi pri tvorbe postavy piplali a vymýšľali k nim históriu).

Syndikovat obsah