Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

12. číslo

Úvodník

Přežili jste Vánoce? Přežíváte školu? Přežíváte práci? Přežíváte? Otázky, které musí být a mnohdy jsou položeny; co jich na světě je. Na úvodních několik otázek je jednoduchá odpověď – ano, Drakkar přežívá a plaví se dál po hladině internetového oceánu… Vlastně nepřežívá, Drakkar žije a je v plné síle. Drakkar proplul přístavem, opravil děravou palubu a naverboval nové námořníky.

Krátké zprávy z domácí tvorby

Vítám vás, čtenáři. Jmenuji se Martin Kubal (aka Mrcek) a od nynějška vás budu zásobovat novinkami z Kreslicího Prkna, které patří pod RPG Fórum.cz. Cílem této sekce je nadšeným tvůrcům všeho, co se týká RPG, poskytnout místo k prezentování svých nápadů, projektů a poskytnout jim zpětnou vazbu, pomoc či radu ve chvílích, kdy už neví, jak se svou prací pohnout. Fantazii se meze nekladou, proto zde může kdokoli představit svoji hru, svět, doplněk, ilustrace, prostě cokoliv a podrobit to kritice ze strany uživatelů a návštěvníků serveru RPG Fórum.cz.

Hot War – Vojna, ktorá neostala studená

„War does not determine who is right - only who is left."
– Bertrand Russell

Hra Cold City1, vydaná Contested Ground Studios v roku 2006. Miesto: Berlín, rozdelený medzi okupačné mocnosti. Rok: 1950, krátko po začiatku studenej vojny. Svetové mocnosti zvádzajú prostredníctvom svojich agentov boj o kontrolu nad nacistickými technológiami – zbraňami, ktoré do nášho sveta vpustili veci, aké oko človeka nemalo nikdy uzrieť. V troskách rozdeleného Berlína sa skrývajú svedectvá šialenej vôle nacistických okultných vedcov použiť na konečné víťazstvo akékoľvek prostriedky. V najbližších mesiacoch bude väčšina týchto tajomstiev agentmi okupačných mocností zničená alebo odtransportovaná vlakom do Moskvy či loďou do Spojených štátov.

Hot War: Zápis ze hry

Tento zápis ze hry navazuje na Bifiho recenzi Hot War, která je v tomto čísle Drakkaru. Hra se odehrála koncem letních prázdnin v Brně a shodou okolností byl Vypravěčem právě Bifi. Hráli pak Conlai, Bubák, oba Ecthelioni a Erric. Před hrou jsme měli o Hot War jen mlhavé povědomí, proto se ztratilo dost času vysvětlováním pravidel a diskuzí o nich, ale podařilo se nám hru připravit a odehrát několik velice dobrých a emotivních scén.

Aké špinavé tajomstvá skrýva VAŠE rodné mesto?, část prvá

Dirty Secrets (Seth Ben-Ezra, 2007) je investigatívnou rolovou hrou pre 3-5 ľudí. Cieľom hry je dosiahnuť príbeh ladený v štýle noirových detektívok ako Chinatown či Maltézsky sokol. V priebehu hry budete vyšetrovať zločiny, odhaľovať šokujúce vzťahy aktérov príbehu či ich pozadie a na záver odhalíte páchateľa – pričom hra sa stará o to, aby toto odhalenie bolo prekvapením pre všetkých zúčastnených. "No a čo, veď to môžem hrať v takmer hocičom inom", poviete si.

Rozhovor s Erricem

Většina čtenářů Drakkaru si jistě ráda rolové hry čas od času zahraje. Ale zkoušeli jste je někdy tvořit? K nejpilnějším tvůrcům české RPG komunity bezpochyby patří Matouš „Erric" Ježek, autor bestiáře ke hře Dračí Doupě + nebo nově připravovaného RPG systému Střepy snů. Nejen o Střepech snů, ale i obecně o rolových hrách bude tento rozhovor.

Mým tajným přáním je, aby Střepy snů vyšly na Gameconu 2009, říká Erric

 

Hra s informacemi

Nejednou jsem se setkal s přístupem, že co neví postava, neměl by pokud možno vědět ani hráč, nebo by měli hráči tyto informace alespoň dobře oddělovat. Hráči by potom měli za postavy jednat tak, jak by se jejich postavy samy chovaly, a ne tak, jak je to pro hráče nebo jejich postavy výhodné. Tento přístup se však může velmi lehce stát omezujícím, jakkoliv jsou důvody pro něj smysluplné a zřejmé. Následující text vám nabídne několik přístupů, jak s informacemi pracovat ku prospěchu hry a snad se i vyhnout problémům, které z nedostatečného toku informací plynou.

Svoboda a konzistence

Bylo to tu vždy. V různých podobách, v různých intenzitách, ale bylo to pořád ono. Kam až moje paměť sahá, vždy jsem na to při nějaké hře dříve nebo později nějakým způsobem narazil. Zprvu mě ani nenapadlo, že všechny ty problémy spojovala jedna věc. Že jde vlastně pořád o to samé, jen v různých projevech. Později, když jsem se začal pohybovat po internetu, jsem zjistil, že je to problém poměrně globální, že jej neřeším jen já, ale snad všichni. A dokonce se ukázalo, že se tenhle problém objevuje i ve vyšších rovinách. V obecných pohledech na to, jak by se měly RPG hrát anebo tvořit.

FATE - Na (roz)hraní (2)

Tvorba postavy

V úvodnej časti tohto seriálu v poslednom čísle Drakkaru v roku 2008 ste sa dozvedeli o samotnom systéme FATE a o základných pojmoch, použitých v tejto rolovej hre. Načrtol som ich v niektorých prípadoch celkom zľahka, ale ďalšie dostali priestoru omnoho viac a preto dúfam, že pri tvorbe postavy ich budete vedieť dostatočne využiť. Kľúčovými slovíčkami pri tvorbe postavy vo FATE sú: "koncept", "fázy", "aspekty", "schopnosti", "triky", "body osudu", "stres". Niektoré už poznáte, o niektorých ste počuli, a tie zvyšné vám ozrejmím v texte.

Vyhlášení výsledků Soutěže o nejlepší postavu 2008

Dvouměsíční běh s vyhlašováním soutěže, psaním postav, jejich hodnocením a v poslední řadě i počítáním čísel je konečně za námi. Soutěž o nejlepší postavu, opožděný ročník 2008, se nadobro uzavírá. A v mnohém nás překvapila.

Syndikovat obsah