realistická

Realistické hry si potrpí na to, aby jejich pravidla co nejvíce odpovídala reálnému světu - pokrývají fyzikální model, realistický vývoj schopností, atp. Realistický přístup nevyhnutelně znamená komplexní pravidla a je v zásadě protikladem minimalistických či abstraktních her.

Čas pro hrdiny

Univerzální realisticko-taktické RPG
Jan "Jerson" Průcha
2007

Univerzální RPG s dovednostním systémem a možností vytvářet srovnatelně silné i rozdílné postavy. Hráči mají velké pravomoci při popisování výsledků činnosti svých postav. Hlavní důraz je kladen na herní fikci, která je v případě potřeby převedena do čísel, vyhodnocena a číselné výsledky opět interpretovány slovně. Pro tyto účely má poměrně těsné provázání slovního popisu s numerickými hodnotami. Přes široký záběr používá pouze jedinou mechaniku a díky tomu lze pravidla rozšiřovat a doplňovat, aniž se naruší vyvážení.

A Dirty World

Žánrová hra v duchu film noir
Greg Stolze
2008

Autor hry Godlike prináša novú inkarnáciu svojho One-Roll-Engine (systém jedného hodu), tentokrát zameraný na hranie noirových príbehov o osudových ženách, otrlých ženách a nevinných obetiach, ktoré možno nie sú až také nevinné. Systém sa zameriava na sledovanie morálnych síl a slabín jednotlivých postáv, ktoré sú často v priebehu príbehu veľmi premenlivé. Pôsobí na prvý pohľad možno až príliš abstraktne, ale je ľahký na vysvetlenie a pracuje sa s ním veľmi intuitívne. Hra obsahuje aj generátor zápletiek, ktorý dáva zaujímavé a rozmanité podnety.

Traveller

Robustný klasický systém na hard science-fiction hry
Gareth Hanrahan
2008

Jedna z prvých sci-fi RPG vôbec, Traveller je hra o ľuďoch túžiacich po slobode medzi hviezdami. Medzi jej charakteristické prvky patrí jedinečný systém vytvárania postáv, ktorý je takmer samostatnou hrou. Vzniknuté postavy však majú zaujímavé a prepracované pozadie a prepojenia na svet, v ktorom žijú. Daľej hra obsahuje podrobný systém na tvorbu vesmírnych lodí či generovanie náhodných svetov, ktoré môžu postavy skúmať.

Od svojho vzniku v roku 1978 prešla hra mnohými rozličnými prevteleniami. Najnovšie vydanie z roku 2008 hru modernizuje a približuje dnešným štandardom hrateľnosti a prehľadnosti.

The Riddle of Steel

Fantasy hra spájajúca príbehovosť s drsnými realistickými súbojmi
Jake Norwood, Rick McCann
2001

Od počiatku vekov, keď bohovia triumfálne vykovali svet z hmly a rudy nebies, človek hľadal odpoveď na otázku “tajomstva ocele“. Toto hľadanie je náplňou celej hry – postavy sú popísané a poháňané hlavne svojimi túžbami, obavami, vášňami, ktoré sú neustále konfrontované s krvavým svetom, v ktorom ich musia dokazovať riskovaním života vo víre boja. V jednom z najrealistickejších súbojových systémov tak postavy nachádzajú odpoveď – za čo sú ochotní položiť život. Hra obsahuje aj sword & sorcery svet Weyrth, v ktorom sa za mágiu platí krutou cenou - vekom zosielateľa.

Fallout Pen and Paper

Postapokalyptická hra založená na stejnojmenné sérii počítačových her
Jason Mical
2000

Fallout se odehrává ve světě po třetí světové válce, kdy zbytky lidské rasy opustily podzemní kryty a pokoušejí se znovuosídlit radioaktivní pustinu. Najdete tu nájezdníky, supermutanty, ozářené lidi se spálenou kůží i mysteriozní Bratrstvo oceli... hra stylově navazuje na 50. léta, kdy paranoia světové války dostoupila vrcholu. Fallout PnP používá, stejně jako počítačová hra, takzvaný systém SPECIAL - ten připomíná GURPS, z nějž ostatně vzešel. Jde o poměrně snadno pochopitelný, leč místy komplikovaný, dovednostní systém s bodovým nákupem vlastností.

JAGS

Univerzálny a pravidlovo zložitejší systém so snahou o simuláciu reality, škálovateľnými postavami a dobrou autorskou podporou
Marco Chacon
2006

Jags Revised je voľne dostupný. To z neho činí vhodnú alternatívu platených systémov, ako je napríklad GURPS, ktorému sa JAGS veľmi podobá. Aj tu ide o univerzálny a realistický systém s komplexnými pravidlami. Postava je tvorená pomocou nákupu schopností a čŕt za charakterové a archetypálne body. Najväčšia časť pravidiel, viac ako tretina, je venovaná boju a s ním súvisiacimi otázkami a rozoberá ho vcelku detailne. Na stránkach tvorcu existuje veľké množstvo prostredí a aplikácií pre JAGS Revised, čo svedčí o oduševnenosti autora a podpore komunity.

GURPS

Komplexní univerzální systém zakládající si na maximální realističnosti
Steve Jackson Games
2004

GURPS je dnes již klasikou na poli RPG her. Má dovedností systém a bodovou tvorbu postavy, kdy za výhody a přednosti se musí platit, kdežto za nevýhody a slabiny dostáváte body navíc. Základní pravidla jsou nezávislá na světě a žánru, je však možné dokoupit si aplikace pro fantasy, sci-fi, nemrtvé, western, atd... GURPS nabízí jednoduché „jádro“ systému, na něž se nepovinně nabalují složitější, realističtější pravidla pro cokoliv, od rytířských turnajů až po souboje vozidel. Právě fakt, že v základní knize najdete pravidla na všechno, je jedním z největších lákadel této hry.

Syndikovat obsah