old school

Warrior, Rogue & Mage

fantasy hra s oldschool prvky, snadno uchopitelná k učení s minimálním pravidlovým základem, přesto dobře sloužící i k epickým rozsáhlým kampaním.
Michael Wolf
2012

Základem hry je mechanika D6+, postavu opisují základní atributy: warrior - síla, konstituce; rogue - hbitost, zručnost; mage - víra, magie, inteligence
V pravidlech jsou předpřipraveny dovednosti, zbraně, předměty, kouzla s možností volně rošiřovat či modifikovat vše ve hře. Součástí je i příručka pro Vypravěče se silným důrazem na kooperaci všech hráčů, snahou vysvětlit postupy a i názor, že DM je součástí hry, spoluhráč. Pokud budete chtít hru využít rovnou i jako sandbox, je možnost sáhnout po krátkém settingu (2 stránky) či pravidlech navíc umožnujícím hrát za různé rasy, simulaci bojů a další libůstky, co někdo může a jiný nemusí.

Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

DCC RPG je inovatívny a atmosférou nabitý systém inšpirovaný na jednej strane old-school DnD, na druhej strane 3.X edíciou DnD.
Goodman Games
2012

DCC RPG dodržiava princípy old school, ale inšpiruje sa aj 3.X-tou edíciou DnD a obsahuje množstvo inovácií.

Náhodne generované postavy začínajú na 0-tej úrovni ako bežní dedinčania či mešťania. Po postupe na prvú úroveň si človek vyberá jedno zo štyroch povolaní (bojovník, zlodej, kňaz, mág) a postavy iných rás postupujú ako rasa. Okrem počiatočného povolania nie sú zručnosti (t.j. hraničiar by bol lovec, postupujúci ako bojovník). Body skúsenosti sa prideľujú za prestáty "encounter".

Mágia je v zásade slotová, ale kúzla sa mágovi míňajú len v prípade neúspešného zoslania a kňazovi sa s každým zoslaním zvyšuje obťažnosť.

Hra využíva plnú sadu Zocchi kociek (t.j. 14 rôznych kociek).

Lamentations of the Flame Princess

Dobrodružná hra inspirovaná starým DnD, metalem a hororovými klasikami
James Raggi III.
2011

LotFP je jako Dungeons and Dragons předělané pro hraní hororových příběhů v renesančním světě. Je to stále hra starého stylu a tak jsou prvky hororového žánru vysvětleny spíše v příručce pro vypravěče namísto toho, aby byly zabudovány do mechanik. Hra je prodávána v krabici se třemi příručkami, kostkami, osobními kartami postav a ukázkovým dobrodružstvím.

Stars Without Number

Old school sci-fi dobrodružství
Kevin Crawford
2010

SWN je variace na systém Dungeons and Dragons rozšířená pro potřeby hrani v žánru sci-fi. Pravidla využívají šest různostěnných kostek, podobně jako DnD, a mnoho konceptů ze své předlohy přejímají, ovšem zahrnují také originální systém dovedností, který umožňuje větší variabilitu postav. Kromě klasických pilotů, vojáků a pašeráků je k dispozici také psionika, která v mnoha sci-fi supluje magii.
Pravidla obsahují podrobný návod k tvorbě a vedení hry ve vesmíru sestávajícího z desítek hvězdných systémů a civilizací na různém stupni vývoje.

Labyrinth Lord

Klon první edice Dungeons and Dragons
Daniel Proctor
2007

Labyrinth Lord je kolon první edice DnD. Cílem systému je zprostředkovat co nejautentičtější zážitek počátků RPG tak, jak jej někteří pamětníci dnes interpretují. Jedná se o klasické, dobrodružné fantasy, plné nebezpečí a pokladů, kde se překážky a nepřátelé překonávají spíše dobrou přípravou a lstí, než přímou konfrontací. Zároveň ale systém nabízí povolání s různými schopnostmi a možnostmi.
Existují tři verze pravidel: klasický Labyrinth Lord, odpovídající revizi DnD Toma Moldvaye, známé jako B/X; Advanced edition companion, který odpovídá první edici Advanced Dungeons and Dragons; a nakonec Original Edition Characters, který vychází z úplně první verze Gygaxova DnD známá jako White box.

Kouzlem a mečem

Kompaktné pravidlá pre hranie sword-and-sorcery bez obsiahlej prípravy
Mytago.cz
2010

Český variant Dungeon Squadu vo forme kompaktnej hry, kde v jednej škatuľke dostanete všetko, čo potrebujete na rýchlu hru klasického hrania v duchu starej školy. Minimalistické pravidlá sú rozšírené a sprehľadnené, čím sa snažia ešte viac uľahčiť cestu začiatočníkom, či netrpezlivým hráčom, ktorí sa už nevedia dočkať nakopávania zadkov orkov či iných notorických známych príšer. Oproti pôvodnej predlohe získate bonusovú sériu dobrodružstiev, niekoľko miniatúr a sadu kociek.

Dungeon Squad

Svižná, minimalistická pravidla pro prolézání jeskyní a rubání nepřátel
Jason Morningstar
2005

RPG pro netrpělivé hráče, kteří nechtějí čekat, ale raději by okamžitě nakopali pár zadků. Klasická fantasy hra, v níž kouzelníci a válečníci zabíjejí skřety a drancují zříceniny hradů, s tím podstatným rozdílem, že mezi otevřením příručky a odděláním prvního nepřítele uplyne zhruba tak 30 vteřin. Hra je minimalistická a má svižná pravidla – rychlá tvorba postavy založená na rozdělení kostek tří povoláním (bojovník, čaroděj, dobrodruh), jednoduchá nadhazovací mechanika, netradiční řešení nákupu a výbavy či třeba zlepšování postavy utrácením zlaťáků nalezených v jeskyni. Původně vznikla v soutěži o 24hodinové RPG.

Redbox Hack

Zabíjení příšer a hledání pokladů v elegantním faux-retro hávu.
Eric Provost
2008

RBH je jednoduchá hra na hrdiny, ve které jde především o zabíjení příšer, překonávání překážek a získávání pokladů. K tomu hráčům dopomáhá poměrně jednoduchý bojový systém pracující s abstraktní mapou bojiště. Hra je napsaná v odlehčeném duchu a lehce inspirovaná asijskou mytologií a kinematografií.

Swords & Wizardry

Pravidla původní verze Dungeons & Dragons v novém kabátě.
Matt Finch
2008

Swords & Wizardry jsou klonem jedné z prvních verzí Dungeons & Dragons. Stejně jako v původní hře hráči přijmou role dobrodruhů objevujících smyšlený fantastický svět na cestě za slávou a bohatstvím. Kniha obsahuje popis pěti povolání (bojovní, mág, kněz, elf a trpaslík), různých zbraní a zbrojí, mnoha kouzel, příšer a magických předmětů.
Pravidla jsou důrazně minimalistická, jejich hlavní rolí je neomezovat a výrazně neutvářet podobu hry. Stejně jako D&D hra vyžaduje použití šesti různých druhů kostek.

Syndikovat obsah